سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1408
  • بازدید دیروز : 839
  • بازدید کل : 1645174

پیوند ها

بررسی تطبیقی ایجاب و قبول الکترونیکی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی


بررسی تطبیقی ایجاب و قبول الکترونیکی در حقوق ایران و کنوانسیون‌های بین‌المللی

مقدمه................................................................................................................. 1

فصل اول (کلیات)

مبحث اول: مفهوم‌شناسی...................................................................................... 5

گفتار اول: مفهوم ایجاب و قبول الکترونیکی ........................................................... 5

گفتار دوم: انعقاد................................................................................................. 6

گفتار سوم: تشریح ایجاب و قبول به طور کلی........................................................ 12

مبحث دوم: پیشینه تقنین درباره تجارت اللکترونیک................................................ 13

فصل دوم ( تشابه- تفاوت- شکل گیری)

مبحث اول : چگونگی شکل گیری ایجاب و قبول الکترونیکی و مقایسه با حقوق سنتی15

گفتار اول : ايجاب متقابل: قبول ايجاب با شروط اضافي يا متفاوت............................ 15

الف: تعریف قبول............................................................................................... 15

ب: ابراز قبول و نحوه آن در قراردادهای الکترونیک............................................... 16

اول- نامه الکترونیک........................................................................................... 16

دوم- وب‌سایت.................................................................................................. 17

گفتاردوم : قبول و شرایط آن................................................................................ 19

الف- معقول بودن اعلام قبول از طریق نامه الکترونیکی............................................ 19

ب- قبول با رفتار در ارتباطات الکترونیکی............................................................. 19

ج- ماهیت سکوت و نقش آن در معاملات الکترونیک............................................ 20

د- تطابق قبول با ایجاب ..................................................................................... 21

ح- تطابق قبول با ایجاب در ارتباطات الکترونیکی.................................................. 23

ل- عدول از قبول پس از ارسال در ارتباطات الکترونیکی......................................... 26

اول- نامه‌ی الکترونیکی....................................................................................... 26

دوم- وب‌سایت.................................................................................................. 26

گفتار سوم : طریقه و روش ایجاب و قبول الکترونیکی ............................................ 27

الف- انعقاد قرارداد الکترونیکی............................................................................ 27

اول- اعلام اراده و دعوت به معامله........................................................................ 27

دوم- شیوه اعلام اراده ........................................................................................ 30

1- نامه الکترونیکی............................................................................................. 31

2-پایگاه اینترنتی(تارنما)..................................................................................... 31

3- سامانه پیام خودکار........................................................................................ 33

3-1- ماهیت حقوقی انعقاد قرارداد از طریق سامانه پیام خودکار............................... 34

3-2- انتساب قرارداد سامانه خودکار به مالک آن................................................... 37

4- قرارداد مبتنی بر کلیک................................................................................... 38

5- قرارداد با امکان دریافت شروط قراردادی.......................................................... 39

6- قرارداد با بازکردن بسته ................................................................................. 41

گفتار چهارم : ابعاد شکلی و شرایط مربوط به انعقاد قرارداد در حوزه ی تجارت الکترونیکی 42

الف- تفاوت‌های حقوقی قراردادهای سنتی با قراردادهای الکترونیکی....................... 42

اول- مباحث مربوط به ایجاب و قبول در قوانین سنتی.............................................. 43

1- قصد ایجاد آثار حقوقی.................................................................................. 43

2- اهلیت انعقاد قرارداد....................................................................................... 43

ب- ایجاب........................................................................................................ 44

مبحث دوم : چگونگی تغییر مکانی و زمانی در ایجاب و قبول الکترونیکی ................. 44

گفتار اول : زمان تحقق ایجاب و قبول الکترونیکی.................................................. 44

الف- زمان اعتبار ایجاب و قبول الکترونیکی........................................................... 45

ب- مبانی و تئوریهای تشخیص زمان اعتبار قبول..................................................... 45

اول- تحدید اقسام قراردادهای الکترونیکی............................................................. 45

دوم- زمان اعتبار قبول در قراردادهای فوری........................................................... 46

سوم- زمان اعتبار قبول در قراردادهای غیرفوری...................................................... 46

چهارم- زمان اعتبار قبول در قراردادهای الکترونیکی فعلی ....................................... 48

پنجم- اعتبار قبول در قرارداد با مصرف‌کنندگان..................................................... 49

ج-تحلیل ماده 11 دستورالعمل تجارت الکترونیکی اروپا......................................... 50

گفتار دوم : تعيين امكان يا عدم امكان رجوع از ايجاب يا استرداد آن از نظر زمانی...... 51

الف- نامه الکترونیکی......................................................................................... 52

ب- وب‌سایت................................................................................................... 53

گفتار سوم : اهميت تعيين زمان و مكان انعقاد قرارداد............................................... 55

مبحث سوم : عامل هایی که بر ایجاب و قبول در دنیای الکترونیک تعبیرمی شوند....... 56

گفتار اول : تشکیل قرارداد اتوماتیک ( خودکار- نماینده الکترونیکی) ...................... 56

الف- تشکیل اتوماتیک(خودکار قرارداد)............................................................... 56

ب- شناسایی قراردادهای اتوماتیک...................................................................... 57

ج- چالش‌های حقوقی ایجاب و قبول اتوماتیک..................................................... 59

اول- نماینده الکترونیکی به عنوان وسیله................................................................ 61

دوم- نماینده الکترونیکی به عنوان شخص.............................................................. 63

گفتار دوم : دعوت به معامله و تمایز آن با ایجاب.................................................... 64

الف- تحلیل دعوت به معامله در فضای فیزیکی...................................................... 64

ب- دعوت به معامله در فضای الکترونیکی............................................................ 66

اول- ماهیت آگهی و تبلیغات در فضای مجازی...................................................... 67

گفتار سوم : عامل های اعلام ایجاب در ارتباطات الکترونیکی ................................. 71

الف- طرق اعلام ایجاب در ارتباطات الکترونیکی ................................................. 71

اول- نامه الکترونیکی.......................................................................................... 72

دوم- وب‌سایت.................................................................................................. 73

1- اصول ایجاب به مخاطب(افرار معین یا عموم) در ارتباطات الکترونیکی.................. 74

سوم- نامه الکترونیکی به اعتبار تعداد مخاطب......................................................... 75

مبحث چهارم : چالشهایی ایجاب و قبول در دنیای الکترونیک در نظام حقوقی............ 77

گفتار اول : مسائل و ابهامات موجود در قرارداد های الکترونیکی............................... 77

الف- سرعت مبادلات و تأثیر ـن در قصد طرفین ................................................... 77

ب- نامعلوم یا مبهم بودن هویت طرفین ایجاب و قبول............................................. 78

ج- دخالت اشخاصی غیر از طرفین قرارداد در رابطه الکترونیکی............................... 78

د- بسته یا باز بودن سیستم فروش الکترونیکی......................................................... 79

ه- لزوم صراحت و شفافیت در ایجاب و قبول الکترونیکی........................................ 80

گفتار دوم : اشتباه در اعلام اراده به شیوه الکترونیکی .............................................. 80

الف- اشتباه مشمول قواعد عام.............................................................................. 80

ب- اشتباه در محیط الکترونیکی........................................................................... 83

گقتار سوم : چالش های قبول و اعلام آن در عقود الکترونیکی ................................ 85

الف- دریافت قبول متعدد از طریق نامه الکترونیکی................................................. 85

ب- اعلام قبول از طریق نامه الکترونیکی و عدم وصول آن....................................... 86

ج- اعلام قبول از طریق نامه الکترونیکی و تأخیر در وصول آن................................. 86

د- اعلام قبول از طریق نامه الکترونیکی و وصول ناقص یا خالی آن........................... 86

ه- مفهوم نبودن قبول دریافت................................................................................ 87

و- تحریف پیام در مسیر انتقال ............................................................................. 88

گفتار چهارم- راهکارهایی برای اشتباهات و چالش‌های موجود در قراردادهای الکترونیکی 89

الف- ظهور و توسعه فن‌آوری‌های جدید............................................................... 89

ب- اشتباه در قراردادهای الکترونیکی................................................................... 91

ج- خطا در قراردادهای الکترونیکی...................................................................... 91

فصل سوم: (بستر حمایتی از ایجاب و قبول الکترونیک در نظام حقوقی ایران و کنوانسون ها

مبحث اول: قوانین و موادی در حقوق ایران برای حمایت تجارت الکترونیک وجود دارد 94

گفتار اول : مشروعیت معاملات الکترونیکی ........................................................... 94

الف- قاعده آزادی قراردادها................................................................................ 94

ب- قاعده تراضی............................................................................................... 95

ج- قاعده لزوم................................................................................................... 96

د- قاعده صحت................................................................................................. 96

گفتار دوم : شروط حاکم بر قرارداد های الکترونیکی.............................................. 99

الف- ضوابط کلی حاکم بر شروط قراردادی........................................................ 100

ب- طرق بیان شروط حاکم بر قراردادهای الکترونیکی.......................................... 101

اول- امکان انجام ایجاب و قبول از طریق داده پیام................................................. 102

دوم- اطلاعات لازم برای نمایش در وب‌سایت‌ها جهت انعقاد قرارداد....................... 103

مبحث دوم : اهمیت ایجاب و قبول الکترونیکی از نظر نظام حاکم در مقایسه با روش های سنتی 104

گفتار اول : معيار ارسال و وصول ايجاب و قبول الكترونيكي.................................... 104

 

مبحث سوم: بستر حمایتی در نظام حقوقی کنوانسیون های بین المللی ....................... 105

گفتار اول : اعتبار ايجاب و قبول الكترونيكي......................................................... 105

گفتار دوم : دیدگاه قوانین مختلف در محور ایجاب و قبول الکترونیکی..................... 106

گفتار سوم: تشريفات انعقاد و عقود تشريفاتي الكترونيكي....................................... 108

الف- تشریفات انعقاد الکترونیکی قرارداد............................................................. 108

مبحث چهارم: ضمانت اجرای پذیرش و عدم تخلف و برگشت از ایجاب و قبول الکترونیکی 110

گفتار اول : تعیین قانون قابل اعمال در تجارت الکترونیکی (مرحله ی ثبوتی)............. 110

مبحث پنجم: ترادف و تضاد ایجاب و قبول با قواعد و اصول فقه ای و بین المللی و نظام حقوقی 111

گفتار اول : نظرات فقها در مورد ایجاب و قبول سنتی و مقایسه آن در دنیای الکترونیک 111

نتیجه‌گیری....................................................................................................... 117

فهرست منابع و مآخذ......................................................................................... 119

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مبلغ واقعی 15,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما