سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1177
  • بازدید دیروز : 2008
  • بازدید کل : 1295847

پیوند ها

بررسی رابطه از استفاد تلویزیون با نگرشبه حقوق شهروند


بررسی رابطه از استفاد تلویزیون با نگرشبه حقوق شهروند

چکیده

 

پژوهش حاضر با عنوان " بررسی رابطه استفاده از تلویزیون با نگرش به حقوق شهروندی " درصدد است تا به بررسی رابطه تلویزیون به عنوان متغیر مستقل با دو شاخص میزان مواجهه ( کل ساعات تماشا ) و نحوه مواجهه با شهروندی به عنوان متغیر وابسته با سه مقوله حقوق مدنی ، حقوق اجتماعی و حقوق سیاسی بپردازد . در این پژوهش از نظریه پرورش ، نظریه استفاده و خشنودی و نظریه کانونی مارشال جهت چارچوب نظری استفاده شده است .

روش تحقیق در این پژوهش پیمایش و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد . جمعیت آماری سرپرست یا همسر سرپرست در خانوارهای عادی ساکن مناطق 1 ، 13 و 22 شهرتهران و در محدوده سنی 64-20 سال می باشند . نمونه گیری به روش خوشه ای چند مرحله ای انجام یافته و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 400 نفر تعیین شده است .

جهت آزمون فرضیات ، آزمون T ،F وr پیرسونو همچنین تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر مورد استفاده قرار گرفته است .

یافته های پژوهش بر حسب محاسبه ضریب همبستگی پیرسون مبین عدم وجود رابطه معنادار استفاده از تلویزیون با نگرش به حقوق شهروندی می باشد .

متغیرهای میزان مواجهه ، نحوه مواجهه ،اعتبار رسانه ، جنس ، سن ، تعداد افراد خانوار ، وضعیت تأهل ، پایگاه اقتصادی اجتماعی و قومیت با نگرش به حقوق شهروندی رابطه معناداری نداشتند . ولی متغیرهای انگیزه تماشا و انتخاب آگاهانه برنامه های تلویزیون با نگرش به حقوق شهروندی رابطه معناداری داشتند.

کلید واژه : حقوق شهروندی ، میزان مواجهه ، نحوه مواجهه ، انگیزه تماشا ، انتخاب آگاهانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

فصل اول : کلیات

1-1. مقدمه.........................................................................................................................................................2

1-2. بیان مسآله تحقیق......................................................................................................................................6

1-3. اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................................................111-4. اهداف تحقیق.......................................................................................................................................15

1-5. سؤالات تحقیق.......................................................................................................................................16

فصل دوم : ادبیات تحقیق

1-2. مقدمه.......................................................................................................................................................18

2-2.تحقیقات داخلی........................................................................................................................................18

2-2-1. شهروندی.............................................................................................................................................18

2-3.تحقیقات خارجی.....................................................................................................................................27

2-3-1. شهروندی...........................................................................................................................................27

2-3-2. نقش و تأثیر رسانه تلویزیون...............................................................................................................30

2-4. نتیجه گیری از مروری بر ادبیات تحقیق.................................................................................................33

2-5. مفهوم نگرش........................................................................................................................................34

2-5-1. تعریف نگرش...................................................................................................................................34

2-5-2. ساخت نگرش..................................................................................................................................35

2-5-3. تئوری فیش باین و آیزن..................................................................................................................37

2-6. مفهوم شهروند و شهروندی...................................................................................................................38

2-6-1. تعریف شهروند و شهروندی...............................................................................................................38

2-6-2.حقوق شهروندی..................................................................................................................................41

2-7. طرح نظری تحقیق.................................................................................................................................43

2-7-1. خطوط تحلیل در نظریه اجتماعی شهروندی تلویحی...........................................................................46

2-7-1-1. شهروندی در نظریه اجتماعی جامعه مدنی /انقلابی مارکس............................................................47

2-7-1-2. شهروندی در نظریه مدرنیته ماکس وبر..........................................................................................47

2-7-1-3. شهروندی در نظریه عضویت اجتماعی شهری دورکیم...................................................................47

2-7-1-4. شهروندی در نظریه اجتماع گزلشافتی تونیس.................................................................................48

2-7-1-5. شهروندی در نظریه توسعه مدرنیته پارسونز...................................................................................49

2-7-1-6. خطوط تحلیل در نظریه اجتماعی شهروندی کانونی مارشال.........................................................51

2-7-1-7. خطوط تحلیل در نظریه اجتماعی شهروندی فراگیر ترنر................................................................52

2-7-1-8. نظریه حوزه عمومی /حوزه خصوصی هابرماس...........................................................................54

2-7-1-9. تلفیق و ترکیب نظریه های اجتماعی شهروندی..............................................................................60

2-8. چارچوب نظری....................................................................................................................................60

2-8-1. نظریه اجتماعی شهروندی کانونی مارشال..........................................................................................60

2-8-1-1. تعریف شهروندی...........................................................................................................................62

2-8-1-2. گسترش تاریخی شهروندی.............................................................................................................62

2-8-1-3. ابعاد سه گانه شهروندی.................................................................................................................63

2-9 نظریه پرورش..........................................................................................................................................67

2-9-1. روش تحقیق در نظریه پرورش.............................................................................................................69

2-9-2. انتقادات به نظریه پرورش....................................................................................................................71

2-10. رویکرد استفاده و رضامندی..................................................................................................................75

2-10-1. مخاطب شناسی................................................................................................................................78

2-11. نتیجه گیری............................................................................................................................................80

مدل تحلیلی تحقیق........................................................................................................................................83

فرضیات تحقیق..............................................................................................................................................84

 

فصل سوم : روش شناسی

3-1. واحد تحلیل.......................................................................................................................................86

3-2. معرفی جمعیت مورد مطالعه................................................................................................................86

3-3. ابزار جمع آوری داده ها.....................................................................................................................87

3-4 تعریف مفاهیم......................................................................................................................................89

3-4-1. تعاریف نظری مفاهیم........................................................................................................................89

3-4-1-1. متغیرهای مستقل............................................................................................................................89

3-4-1-2 متغیر وابسته....................................................................................................................................91

3-4-1-3. متغیر واسط...................................................................................................................................92

3-4-2. تعاریف عملیاتی مفاهیم....................................................................................................................98

3-4-2-1. متغیر مستقل :استفاده از تلویزیون..................................................................................................98

3-4-2-2. متغیر وابسته.................................................................................................................................99

3-4-2-3. متغیر واسط...................................................................................................................................101

3-2-2-4. متغیرهای زمینه ای........................................................................................................................102

3-5. شیوه اجرا.............................................................................................................................................103

3-6. تکنیک های آماری و استخراج داده ها.................................................................................................103

3-7. جمعیت آماری و نمونه.......................................................................................................................104

3-7-1. جمعیت آماری................................................................................................................................104

3-7-2. نمونه گیری....................................................................................................................................104

3-7-3. مراحل نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای.................................................................................107

3-7-4. حجم نمونه....................................................................................................................................107

3-8. اعتبار و پایایی....................................................................................................................................109

3-8-1. اعتبار ............................................................................................................................................110

3-8-2. پایایی............................................................................................................................................110

فصل چهارم:یافته های تحقیق

4-1. مقدمه.................................................................................................................................................113

4-2. یافته های توصیفی..............................................................................................................................113

4-3. بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی ....................................................................................................113

4-4. متغیرهای مستقل..................................................................................................................................125

4-4-1.میزان مواجهه ..................................................................................................................................125

4-4-2.محتوای مواجهه.............................................................................................................................129

4-5.متغیرهای واسط..................................................................................................................................133

4-5-1.انتخابگری.......................................................................................................................................133

4-5-2.انگیزه تماشا.....................................................................................................................................134

4-5-3.اعتبار رسانه......................................................................................................................................136

4-6. بررسی فرضیات تحقیق.........................................................................................................................149

4-7.تحلیل رگرسیون.....................................................................................................................................161

4-8. تحلیل مسیر..........................................................................................................................................165

 

فصل پنجم :نتیجه گیری

5-1. مقدمه.....................................................................................................................................................171

5-2 . مروری بر یافته های تحقیق...................................................................................................................171

5-3. نتیجه گیری...........................................................................................................................................182

5-4. پیشنهادات...........................................................................................................................................185

5-5. محدودیت های تحقیق.........................................................................................................................185

فهرست منابع فارسی..................................................................................................................................187

فهرست منابع انگلیسی....................................................................................................................................191

 

فهرست جداول

 

جدول 3-1. تعریف عملیاتی استفاده از تلویزیون........................................................................................98

جدول3-2. تعریف عملیاتی نگرش به حقوق شهروندی (بُعد احساسی)......................................................99

جدول3-3. تعریف عملیاتی نگرش به حقوق شهروندی ( بُعد عملی).........................................................100

جدو ل 3-4. تعریف عملیاتی متغیر واسط...................................................................................................101

جدول 3-5. تعریف عملیاتی متغیرهای زمینه ای..........................................................................................102

جدول 3-6. نمونه گیری از مناطق 22 گانه تهران.........................................................................................105

جدول 3-7. میزان آلفای متغیرها..................................................................................................................111

جدول 4-1. توزیع نسبی جمعیت برحسب جنسیت پاسخگو........................................................................114

جدول4-2. توزیع نسبی جمعیت برحسب سن پاسخگو................................................................................115

جدول4-3. توزیع نسبی جمعیت برحسب وضعیت تأهل پاسخگو..............................................................116

جدول4-4. توزیع نسبی جمعیت بر حسب قومیت پاسخگو.........................................................................117

جدول4-5. توزیع نسبی جمعیت مورد بررسی برحسب سمت پاسخگو........................................................118

جدول4-6. توزیع نسبی جمعیت برحسب مناطق مورد بررسی .....................................................................118

جدول4-7. توزیع نسبی جمعیت برحسب وضعیت فعالیت پاسخگو.............................................................120

جدول4-8. توزیع نسبی جمعیت برحسب شغل پاسخگو...............................................................................121

جدول4-9. توزیع نسبی جمعیت برحسب میزان تقریبی درآمدماهانه...............................................................122

جدول4-10. توزیع نسبی جمعیت بر حسب واحد مسکونی............................................................................123

جدول4-11. توزیع نسبی جمعیت برحسب وضعیت رفت و آمد پاسخگو......................................................123

جدول4-12. توزیع نسبی پاسخگویان برحسب مدت اقامت در تهران.............................................................124

جدول4-13. توزیع نسبی جمعیت بر حسب تماشای تلویزیون........................................................................125

جدول4-14. توزیع نسبی جمعیت برحسب میزان تماشای تلویزیون................................................................126

جدول4-15. توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در طول هفته...................................................126

جدول4-16. توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در شب و روز گذشته.....................................127

جدول4-17. توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در روز غیر تعطیل..........................................127

جدول4-18.توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای تلویزیون در روز تعطیل.................................................128

جدول4-19. توزیع نسبی جمعیت برحسب اولویت در تماشای شبکه ها......................................................129

جدول4-20.توزیع نسبی جمعیت برحسب تماشای انواع برنامه های آموزشی...............................................130

جدول4-21توزیع نسبی جمعیت برحسب محتوای مواجهه..............................................................................131

جدول4-22.توزیع نسبی روش انتخاب برنامه ها..........................................................................................133

جدول4-23.توزیع نسبی انگیزه تماشا..........................................................................................................134

جدول4-24 توزیع نسبی جمعیت برحسبمنبع کسب اخبار داخلی................................................................137

جدول4-25. توزیع نسبی جمعیت برحسب منبع کسب اخبار خارجی..........................................................137

جدول4-26. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب اعتبار دادن به تلویزیون در کسب اخبار داخلی...................138

جدول 4-27. توزیع نسبی جمعیت برحسب اعتبار دادن به تلویزیون در کسب اخبار خارجی......................139

جدول4-28. توزیع نسبی طیف گویه های شاخص حقوق شهروندی............................................................140

جدول 4-29. میزان توجه صداو سیما به شاخص های شهروندی.................................................................142

جدول4-30. توزیع نسبی نگرش به حقوق شهروندی در بعد احساسی........................................................144

جدول 4-31. توزیع نسبی نگرش به حقوق شهروندی در بعد عملی............................................................145

جدول شماره 4-32. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق شهروندی......................................146

جدول 4-33. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق سیاسی....................................................146

جدول 4-34. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق اجتماعی.................................................147

جدول 4-35. توزیع نسبی پاسخگویان بر حسب نگرش به حقوق مدنی.......................................................148

جدول 4-36. ضریب همبستگی فرضیه 1 .....................................................................................................150

جدول 4-37. ضریب همبستگی فرضیه 1 به تفکیک شاخص های شهروندی ( حقوق اجتماعی )..................151

جدول 4-38. ضریب همبستگی فرضیه 1 به تفکیک شاخص های شهروندی ( حقوق مدنی )........................152

جدول 4-39. ضریب همبستگی فرضیه 1 به تفکیک شاخص های شهروندی ( حقوق سیاسی )......................152

جدول 4-40. ضریب همبستگی جنس با حقوق شهروندی ..........................................................................153

جدول 4-41. ضریب همبستگی سن با حقوق شهروندی................................................................................154

جدول 4-42. ضریب همبستگی فرضیه 2 به تفکیک تعداداعضای خانواده.....................................................155

جدول 4-43. ضریب همبستگی درآمد با حقوق شهروندی..........................................................................155

جدول 4-44. ضریب همبستگی مدت اقامت در تهران با حقوق شهروندی .................................................156

جدول 4-45. ضریب همبستگی وضعیت تأهل با حقوق شهروندی...............................................................157

جدول 4-46. ضریب همبستگی قومیت با حقوق شهروندی.........................................................................158

جدول 4-47. ضریب همبستگی فعالیت پاسخگو با حقوق شهروندی...........................................................159

جدول 4-48. ضریب همبستگی شغل با حقوق شهروندی...................................................................160

جدول 4-49 مدل رگرسیون چند متغیره.......................................................................................................162

جدول 4-50. عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی نگرش به حقوق شهروندی................................163

جدول4-51.روابط معنادار در دیاگرام............................................................................................................169

 

پیوست

نمونه پرسشنامه...........................................................................................................................................197

 

 

 

 

 


مبلغ واقعی 15,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما