پیوند ها
شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
چکیده
امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمانها در صنایع مختلف، آنها را با محدودیت منابع مواجه ساخته استو پایداری و بقا سازمانها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان میباشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخشهایی میباشد که سازمانها درآن برتری دارند. صاحب نظران معتقند که همواره در صنایع، نواحی تحت عنوان عوامل حیاتی موفقیت وجود دارد که برای سازمانها ایجاد مزیت رقابتی میکنند و موقعیت سازمان را نسبت به رقبا در محیط تثبیت کرده و بازگشت سرمایه را افزایش میدهد؛ بر همین اساس در این پژوهش سعی شده برای اولین بار به شناسایی این عوامل در صنعت روانکارهای ایران پرداخته شود. برای انجام این پژوهش از از مدل تامسون و استریکلند به عنوان مبنای کار استفاده شده است، این مدل عوامل حیاتی موفقیت را در هفت بعد مختلف تعریف کرده و برای هرکدام شاخصهایی را مشخص ساخته است. بر اساس عوامل تائید شده پرسشنامه مبتنی روش فرایند تحلیل شبکهای تهیه و در اختیار خبرگان صنعت گذاشته شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار Super Decision مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پنج عامل "تجربه نوآوری در محصول"، "دانش فنی"، "کیفیت تولید"، "دسترسی به مواد اولیه و افزودنی" و "دسترسی به نیروی ماهر" به عنوان عوامل حیاتی موفقیت این صنعت شناخته شدند. لذا شرکتهایی در این صنعت موفق محسوب میشوند و میتوانند به مزیت رقابتی دست پیدا کنند که بر این عوامل سرمایه گذاری داشته باشند.
فهرست مطالب
عنوان ...................................................................................................................................... صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
فصل دوم:ادبیات موضوع
2-2-2 اهمیت و ضرورت برنامه ریزی.. 15
4-2-2 موانع و محدودیتهای برنامهریزی.. 17
5-2-2 سيرتكامليبرنامهریزی.. 17
6-2-2 انواعگرايشهايبرنامهریزی.. 19
7-2-2 انواع روشهای برنامهریزی.. 23
1-7-2-2 برنامهریزی تخصصی.. 23
2-7-2-2 برنامهریزی عملیاتی (اجرایی)24
3-7-2-2 برنامهریزی استراتژیک (راهبردی)24
1-3-7-2-2 اهمیت برنامهریزی استراتژیک.. 27
2-3-7-2-2 سطوحبرنامهریزی استراتژيك.. 28
3-3-7-2-2 ویژگیهای برنامهریزی استراتژیک.. 28
4-3-7-2-2 مزایاومحدودیتهایبرنامهریزی استراتژیک.. 29
2-3-2 مفهوم استراتژی و تاریخچه آن. 31
4-3-2 سه الگوی استراتژی سازی.. 34
3-4-3-2 الگوی برنامه ریزی.. 35
5-3-2 تكنيكهايتدوین و تنظیماستراتژي.. 36
2-5-3-2 ماتریس تعیین جهت سیاستگذاریها (DPM )39
4-5-3-2 مدل تجزیه و تحلیل هوفر. 43
5-5-3-2 مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)43
4-2 تعریف رقابت و رقابت پذیری.. 48
5-2 تعريفومفهوممزيترقابتي.. 49
6-2 انواع تئوری مزیت رقابتی.. 53
1-1-2-6 چارچوباستراتژيپورتر. 57
1-1-6-2 ابعاد مزیت رقابتی.. 67
2-1-6-2 ضعفهایاساسیدیدگاهمنبعمدار67
4-6-2منابع ایجاد مزیت قابتی.. 69
7-2 عوامل حیاتی موفقیت (CSF)70
1-7-2 دیدگاههای موجود درباره عوامل حیاتی موفقیت.. 71
2-7-2 تعاریف عوامل حیاتی موفقیت.. 73
3-7-2 راههای تشخیص عوامل حیاتی موفقیت.. 74
4-7-2 عوامل حیاتی موفقیت و شایستگیهای کلیدی.. 75
5-7-2 گامهای اساسی روش عوامل حیاتی موفقیت.. 75
6-7-2 کاربرد عوامل موفقیت در مدیریت استراتژیک.. 77
7-7-2 ویژگیهای عوامل حیاتی موفقیت.. 78
8-7-2 منشاء عوامل حیاتی موفقیت سازمان. 78
9-2 تصمیمگیری چند معیاره و فرایند تحلیل شبکهای.. 84
1-1-9-2 انواع تصمیمگیری چند شاخصه. 86
2-9-2 روش فرایند تحلیل شبکهای (ANP)87
4-9-2 مراحل روش فرایند تحلیل شبکهای( ANP )90
5-9-2 خصوصياتفرآيندتحليلشبكهاي.. 93
فصل سوم:روش تحقیق
1-7-3 روشهای کتابخانه ای.. 104
8-3 روایی(اعتبار) و پایایی.. 108
9-8 روش تجزیه و تحلیل دادههای آماری.. 111
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-2-4 فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 114
2-2-4 فراوانی سطح تحصیلات.. 115
3-2-4 سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 117
4-2-4 فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها118
بخش دوم 118
3-4 شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکهای 119
1-3-4 مرحله اول: ساخت مدل و سازماندهی مسئله به یک ساختار شبکهای.. 119
2-3-4 مرحله دوم: تشکیل ماتریسهای مقایسه زوجی و بردارهای اولویت.. 121
1-2-3-4 مرحله اول: مقایسه زوجی معیارهای اصلی.. 122
2-2-3-4 مرحله دوم: مقایسه زوجی وابستگی های دورنی میان معیارهای اصلی.. 123
3-2-3-4 مرحله سوم: مقایسه زوجی زیرمعیارهای هریک از معیارهای اصلی.. 124
4-2-3-4 مرحله چهارم: مقایسه زوجی وابستگی های درونی زیرمعیارها126
3-3-4 تشکیل ماتریس تصمیم (سوپر ماتریس)127
فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات
1-3-5 پیشنهادات بر اساس یافتههای پژوهش... 140
3-3-5 پیشنهادات برای پژوهشهای آتی.. 143
پیوست ها
پرسشنامه شماره 1 162
پرسشنامه شماره 2 167
پرسشنامه شماره 3 170
فهرست نمایشگرها
عنوان صفحه
نمایشگر 1-2 ماتریس رشد- سهم بازار بی سی جی.. 38
نمایشگر4-2 مدل ارزیای موقعیت و اقدام استراتژیک.. 45
نمایشگر 5-2 پنج نیروی رقابتی پورتر. 56
نمایشگر6-2 عواملراهبرديمؤثربررقابتهايدرونصنعتهمراهباعواملکلان. 57
نمایشگر7-2 زنجیرهارزشپورتر. 59
نمایشگر 8-2 سسله بندی توانمندیها در نظریه مبتنی بر منابع. 64
نمایشگر 9-2 دسته بندی عوامل حیاتی موفقیت.. 83
نمایشگر 10-2 تفاوت میان روش AHP وANP. 89
نمایشگر 1-3 مراحل انجام پژوهش... 98
نمایشگر 1-4 درصد فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 115
نمایشگر 2-4 درصد فراوانی تحصیلات.. 116
نمایشگر 3-4 درصد فراوانی میزان سابق خدمت پاسخ دهندگان. 117
نمایشگر 4-4درصد فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها118
نمایشگر 5-4 مدل ساختار شبکهای جهت تعیین عوامل حیاتی موفقیت در صنعت.. 120
نمایشگر6-4 ساختار سوپر ماتریس اولیه( ناموزون)121
نمایشگر 7-4 بردار تاثیر هدف بر روی معیارهای اصلی (W21)122
نمایشگر 8-4 مقایسه زوجی معیارهای اصلی باتوجه به وابستگی درونی آنها123
نمایشگر 9-4 ماتریس روابط درونی معیارهای اصلی(W22)124
نمایشگر 10-4 مقایسه زوجی زیرمعیارهای معیار بازاریابی.. 125
نمایشگر 11-4 وزن زیرمعیارهای نسبت به معیارها (W32)125
نمایشگر 12-4 مقایسات زوجی زیرمعیارهای دارای وابستگی متقابل با زیرمعیار " بهروری نیروی انسانی" 126
نمایشگر 13-4 ماتریس روابط درونی زیرمعیارها (W33)127
نمایشگر 14-4 سوپرماتریس ناموزون129
نمایشگر 15-4 سوپرماتریس موزون. 130
نمایشگر 16-4 سوپرماتریس حد. 130
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-1 پژوهشهای صورت گرفته در خارج از ایران. 5
جدول 2-1 پژوهشهای صورت گرفته در داخل ایران. 6
جدول 1-3 وابستگی درونی معیارهای اصلی به یکدیگر. 107
جدول 2-3 وابستگی درونی زیرمعیارها به یکدیگر. 107
جدول 1-4 فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 114
جدول 2-4 فراوانی سطح تحصیلات.. 116
جدول 3-4 فراوانی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 117
جدول 4-4 فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها118
جدول 5-4رتبه بندی معیارها و زیرمعیارها131
جدول 6-4رتبه بندی نهایی معیارها و زیرمعیارها133
جدول 1-5 اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران 139
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم