سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 559
  • بازدید دیروز : 1826
  • بازدید کل : 1331612

پیوند ها

شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران


شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران

شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

چکیده

امروزه سرعت تغیرات و شدت رقابت میان سازمان­ها در صنایع مختلف، آن­ها را با محدودیت منابع مواجه ساخته استو پایداری و بقا سازمان­ها در گرو دستیابی به مزیت رقابتی در هزینه، کیفیت، نوآوری و تحویل به طورهمزمان می­باشد و از طرفی بدست آوردن مزیت رقابتی درکشف نواحی و بخش­هایی می­باشد که سازمان­ها درآن برتری دارند. صاحب نظران معتقند که همواره در صنایع، نواحی تحت عنوان عوامل حیاتی موفقیت وجود دارد که برای سازمان­ها ایجاد مزیت رقابتی می­کنند و موقعیت سازمان را نسبت به رقبا در محیط تثبیت کرده و بازگشت سرمایه را افزایش می­دهد؛ بر همین اساس در این پژوهش سعی شده برای اولین بار به شناسایی این عوامل در صنعت روانکار­های ایران پرداخته شود. برای انجام این پژوهش از از مدل تامسون و استریکلند به عنوان مبنای کار استفاده شده است، این مدل عوامل حیاتی موفقیت را در هفت بعد مختلف تعریف کرده و برای هرکدام شاخص­هایی را مشخص ساخته است. بر اساس عوامل تائید شده پرسشنامه مبتنی روش فرایند تحلیل شبکه­ای تهیه و در اختیار خبرگان صنعت گذاشته شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار Super Decision مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و پنج عامل "تجربه نوآوری در محصول"، "دانش فنی"، "کیفیت تولید"، "دسترسی به مواد اولیه و افزودنی" و "دسترسی به نیروی ماهر" به عنوان عوامل حیاتی موفقیت این صنعت شناخته شدند. لذا شرکت­­هایی در این صنعت موفق محسوب می­شوند و می­توانند به مزیت رقابتی دست پیدا کنند که بر این عوامل سرمایه گذاری داشته باشند.

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان ...................................................................................................................................... صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1 مقدمه. 1

2-1 بیان مسئله پژوهش... 1

3-1 اهمیت و ضرورت پژوهش... 3

4-1 پیشینه پژوهش... 4

5-1 اهداف پژوهش... 6

فصل دوم:ادبیات موضوع

2-2 برنامه ریزی.. 13

2-2-2 اهمیت و ضرورت برنامه ریزی.. 15

3-2-2 اصول برنامه‏ریزی.. 16

4-2-2 موانع و محدودیت­های‏ برنامه‏ریزی.. 17

5-2-2 سيرتكامليبرنامه‏ریزی.. 17

1- 5-2-2 محصولگرايي.. 18

2- 5-2-2 بازارگرايي.. 18

3- 5-2-2 فراصنعتي.. 18

6-2-2 انواعگرايشهايبرنامه‏ریزی.. 19

1-6-2-2 گرايشارتجاعي.. 19

2-6-2-2 گرايشغيرفعال. 20

3-6-2-2 گرايشفعال. 21

4-6-2-2 گرایش تعاملی.. 22

7-2-2 انواع روش­های برنامه‏ریزی.. 23

1-7-2-2 برنامه‌ریزی تخصصی.. 23

2-7-2-2 برنامه‌ریزی عملیاتی (اجرایی)24

3-7-2-2 برنامه‌ریزی استراتژیک (راهبردی)24

1-3-7-2-2 اهمیت برنامه‏ریزی استراتژیک.. 27

2-3-7-2-2 سطوحبرنامه‏ریزی استراتژيك.. 28

3-3-7-2-2 ویژگی­های برنامه‏ریزی استراتژیک.. 28

4-3-7-2-2 مزایاومحدودیت­هایبرنامه‏ریزی استراتژیک.. 29

3-2 استراتژی.. 30

2-3-2 مفهوم استراتژی و تاریخچه آن. 31

3-3-2 استراتژی چیست؟. 32

4-3-2 سه الگوی استراتژی سازی.. 34

1-4-3-2 الگوی کارسالارانه. 34

2-4-3-2 الگوی انطباقی.. 34

3-4-3-2 الگوی برنامه ریزی.. 35

5-3-2 تكنيكهايتدوین و تنظیماستراتژي.. 36

1-5-3-2 مدل BCG.. 36

2-5-3-2 ماتریس تعیین جهت سیاستگذاری‏ها (DPM )39

3-5-3-2 مدل SWOT.. 41

4-5-3-2 مدل تجزیه و تحلیل هوفر. 43

5-5-3-2 مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)43

6-5-3-2 مدل ADL. 45

6-3-2 ابعادمفهوماستراتژی.. 47

4-2 تعریف رقابت و رقابت پذیری.. 48

5-2 تعريفومفهوممزيترقابتي.. 49

1-5-2 تعاریف مزیت رقابتی.. 52

6-2 انواع تئوری مزیت رقابتی.. 53

1-6-2 تئوری سازمان صنعتی.. 54

1-1-2-6 چارچوباستراتژيپورتر. 57

2-6-2 تئوری منبع مدار60

1-1-6-2 ابعاد مزیت رقابتی.. 67

2-1-6-2 ضعفهایاساسیدیدگاهمنبعمدار67

3-6-2 تئوریشومپترین.. 68

4-6-2منابع ایجاد مزیت قابتی.. 69

7-2 عوامل حیاتی موفقیت (CSF)70

1-7-2 دیدگاههای موجود درباره عوامل حیاتی موفقیت.. 71

2-7-2 تعاریف عوامل حیاتی موفقیت.. 73

3-7-2 راه­های تشخیص عوامل حیاتی موفقیت.. 74

4-7-2 عوامل حیاتی موفقیت و شایستگی­های کلیدی.. 75

5-7-2 گامهای اساسی روش عوامل حیاتی موفقیت.. 75

6-7-2 کاربرد عوامل موفقیت در مدیریت استراتژیک.. 77

7-7-2 ویژگی­های عوامل حیاتی موفقیت.. 78

8-7-2 منشاء عوامل حیاتی موفقیت سازمان. 78

8-2 روانکارها و تعاریف آن. 84

9-2 تصمیم­گیری چند معیاره و فرایند تحلیل شبکه­ای.. 84

1-9-2 تصمیم­گیریچندمعياره85

1-1-9-2 انواع تصمیم­گیری چند شاخصه. 86

2-9-2 روش فرایند تحلیل شبکه­ای (ANP)87

3-9-2 تفاوت میان AHP وANP. 89

4-9-2 مراحل روش فرایند تحلیل شبکه­ای( ANP )90

5-9-2 خصوصياتفرآيندتحليلشبكهاي.. 93

فصل سوم:روش تحقیق

1-3 مقدمه. 96

2-3 مدل مفهومی پژوهش... 97

3-3 مراحل انجام پژوهش... 97

4-3 روش شناسی پژوهش... 99

5-3 جامعه آماری.. 103

6-3 نمونه آماری.. 103

7-3 روش گردآوری اطلاعات.. 103

1-7-3 روش­های کتابخانه ای.. 104

2-7-3 مصاحبه. 105

3-7-3 پرسشنامه. 106

8-3 روایی(اعتبار) و پایایی.. 108

1-8-3 روایی.. 108

2-8-3 پایایی.. 109

9-8 روش تجزیه و تحلیل داده­های آماری.. 111

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

1-4- مقدمه. 113

بخش اول. 114

2-4 تحلیل جمعیت شناختی.. 114

1-2-4 فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 114

2-2-4 فراوانی سطح تحصیلات.. 115

3-2-4 سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 117

4-2-4 فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها118

بخش دوم 118

3-4 شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکه­ای 119

1-3-4 مرحله اول: ساخت مدل و سازماندهی مسئله به یک ساختار شبکه­ای.. 119

2-3-4 مرحله دوم: تشکیل ماتریسهای مقایسه زوجی و بردارهای اولویت.. 121

1-2-3-4 مرحله اول: مقایسه زوجی معیارهای اصلی.. 122

2-2-3-4 مرحله دوم: مقایسه زوجی وابستگی های دورنی میان معیارهای اصلی.. 123

3-2-3-4 مرحله سوم: مقایسه زوجی زیرمعیارهای هریک از معیارهای اصلی.. 124

4-2-3-4 مرحله چهارم: مقایسه زوجی وابستگی های درونی زیرمعیارها126

3-3-4 تشکیل ماتریس تصمیم (سوپر ماتریس)127

4-4 بررسی سؤالات پژوهش... 133

فصل پنجم:نتیجه­گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه. 137

2-5 خلاصه و نتیجه­گیری.. 137

3-5 پیشنهادات.. 139

1-3-5 پیشنهادات بر اساس یافته­های پژوهش... 140

3-3-5 پیشنهادات برای پژوهش­های آتی.. 143

4-5- محدودیت­های پژوهش... 144

منابع فارسی.. 145

منابع لاتین.. 150

پیوست ها

پرسشنامه شماره 1 162

پرسشنامه شماره 2 167

پرسشنامه شماره 3 170

 

 

 


 

فهرست نمایشگرها

عنوان صفحه

نمایشگر 1-2 ماتریس رشد- سهم بازار بی سی جی.. 38

نمایشگر 2-2 مدل GE. 41

نمایشگر 3-2 ماتریس SWOT.. 42

نمایشگر4-2 مدل ارزیای موقعیت و اقدام استراتژیک.. 45

نمایشگر 5-2 پنج نیروی رقابتی پورتر. 56

نمایشگر6-2 عواملراهبرديمؤثربررقابتهايدرونصنعتهمراهباعواملکلان. 57

نمایشگر7-2 زنجیرهارزشپورتر. 59

نمایشگر 8-2 سسله بندی توانمندی­ها در نظریه مبتنی بر منابع. 64

نمایشگر 9-2 دسته بندی عوامل حیاتی موفقیت.. 83

نمایشگر 10-2 تفاوت میان روش AHP وANP. 89

نمایشگر 1-3 مراحل انجام پژوهش... 98

نمایشگر 1-4 درصد فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 115

نمایشگر 2-4 درصد فراوانی تحصیلات.. 116

نمایشگر 3-4 درصد فراوانی میزان سابق خدمت پاسخ دهندگان. 117

نمایشگر 4-4درصد فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها118

نمایشگر 5-4 مدل ساختار شبکه­ای جهت تعیین عوامل حیاتی موفقیت در صنعت.. 120

نمایشگر6-4 ساختار سوپر ماتریس اولیه( ناموزون)121

نمایشگر 7-4 بردار تاثیر هدف بر روی معیارهای اصلی (W21)122

نمایشگر 8-4 مقایسه زوجی معیارهای اصلی باتوجه به وابستگی درونی آنها123

نمایشگر 9-4 ماتریس روابط درونی معیارهای اصلی(W22)124

نمایشگر 10-4 مقایسه زوجی زیرمعیارهای معیار بازاریابی.. 125

نمایشگر 11-4 وزن زیرمعیارهای نسبت به معیارها (W32)125

نمایشگر 12-4 مقایسات زوجی زیرمعیارهای دارای وابستگی متقابل با زیرمعیار " بهروری نیروی انسانی" 126

نمایشگر 13-4 ماتریس روابط درونی زیرمعیارها (W33)127

نمایشگر 14-4 سوپرماتریس ناموزون129

نمایشگر 15-4 سوپرماتریس موزون. 130

نمایشگر 16-4 سوپرماتریس حد. 130

 


 

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 1-1 پژوهش­های صورت گرفته در خارج از ایران. 5

جدول 2-1 پژوهش­های صورت گرفته در داخل ایران. 6

جدول 1-3 وابستگی درونی معیارهای اصلی به یکدیگر. 107

جدول 2-3 وابستگی درونی زیرمعیارها به یکدیگر. 107

جدول 1-4 فراوانی سنی پاسخ دهندگان. 114

جدول 2-4 فراوانی سطح تحصیلات.. 116

جدول 3-4 فراوانی سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 117

جدول 4-4 فراوانی سابقه خدمت در صنعت روانکارها118

جدول 5-4رتبه بندی معیارها و زیرمعیارها131

جدول 6-4رتبه بندی نهایی معیارها و زیرمعیارها133

جدول 1-5 اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت در صنعت روانکارهای ایران 139

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما