سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2241
  • بازدید دیروز : 698
  • بازدید کل : 1682733

پیوند ها

پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین


پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین

پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین...

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

چکیده

تحقیق حاضر با هدف"پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین بر اساس مهارتهای ارتباطی معلمان آنها در سال تحصیلی94-1393" انجام شده است. متغیر پیش بین(مستقل) مهارت های ارتباطی معلمان مشتمل بر مهارتهای قاطعیت ، بینش ، گوش دادن ، دریافت و ارسال پیام ، کنترل عواطف بوده و متغییر ملاک (وابسته) افت تحصیلی دانش آموزان بوده است. جامعه آماری تحقیق، دانش- آموزان دوره اول متوسطه شهرستان ورامین ( 7010 نفر ) و نمونه آماری 364 نفر (177 نفر دختر و 187 نفر پسر ) بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی - همبستگی بوده است. ابزار سنجش شامل پرسشنامه مهارتهای ارتباطی معلمان و کارنامه تحصیلی دانش آموزان بود.روایی محتویات پرسشنامه توسط اساتید و صاحبنظران علوم تربیتی مورد ارزیابی قرارگرفت و پس از رفع ایرادها، پرسش­نامه نهایی تهیه و تکمیل شد. پایایی محتویات پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ گویه­های مربوط به متغیر مهارتهای ارتباطی معلمان تایید شد، مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای مهارتهای ارتباطی معلمان 79/0محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش­های آماری توصیفی(فراوانی،درصد،میانگین، انحراف معیار) و آماراستنباطی استفاده ­شده است.برای بررسی فرضیه­ها از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شد.

بر اساس نتایج آزمون رگرسیون مشخص شد که بین مهارتهای ارتباطی معلمان با افت تحصیلی با ضریب همبستگی120/0- و سطح معناداری 021/0 رابطه معناداری وجود دارد. ضریب تبیین برابر با 0114/0 است که نشان می­دهد متغیر مهارتهای ارتباطی معلمانمی­توانند با 4/1 درصد واریانس میزان افت تحصیلی دانش- آموزان را تبیین می کند.

به عبارت دیگر افزایش مهارتهای ارتباطی معلمان منجر به کاهش افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد و یک رابطه معکوس بین آنها وجود دارد. در بین مؤلفه های مهارتهای ارتباطی، مهارت قاطعیت معلمان بیشترین تأثیر و کنترل عواطف کمترین تأثیر را در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان دارد.

 

واژگان کلیدی :

مهارت هاي ارتباطی، افت تحصيلي، قاطعیت، بینش، گوش دادن، دریافت و ارسال پیام، کنترل عواطف

 

فهرست مطالب

عنوان.................................................................................................................................................................................صفحه

فصل اول (کلیات پژوهش).......................................................................................................................................................1

1-1-مقدمه..................................................................................................................................................................................2

1-2-بیان مسأله...........................................................................................................................................................................7

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.................................................................................................................................................10

1-4-اهداف تحقیق....................................................................................................................................................................13

1-5-فرضیه های تحقیق............................................................................................................................................................13

1-6-تعریف نظری و عملیاتی متغیرها........................................................................................................................................14

1-6-1-افت تحصیلی.................................................................................................................................................................14

1-6-2-مهارت ارتباطی..............................................................................................................................................................15

فصل دوم (مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی).............................................................................................................................16

ادبیات پژوهش............................................................................................................................................................................17

2-1-بخش اول-مقوله آموزش و یادگیری و افت تحصیلی........................................................................................................17

2-1-1-نظریه های افت تحصیلی..............................................................................................................................................20

2-1-1-1-نظریه کارکردگرایی...................................................................................................................................................20

2-1-1-2-نظریه تضاد...............................................................................................................................................................21

2-1-1-3-نظریه باز تولید.........................................................................................................................................................21

2-2-بخش دوم-ارتباطات انسانی و مهارت ارتباطی معلمان.....................................................................................................22

2-3-نظریه های ارتباط انسانی...................................................................................................................................................39

2-3-1-نظریه انفجار زبان..........................................................................................................................................................39

2-3-2-نظریه تقلید از دیگران...................................................................................................................................................40

2-3-3-نظریه نیاز و ارتباطات مؤثر...........................................................................................................................................42

2-3-4-نظریه تعادل...................................................................................................................................................................42

2-3-5-نظریه عزت نفس...........................................................................................................................................................43

2-3-6-نظریه مراجع-محوری کارل راجز ................................................................................................................................43

2-3-7-ارتباطات انسانی و فرآیند یاددهی-یادگیری..................................................................................................................44

2-4-بخش سوم- پیشینه تحقیق.................................................................................................................................................45

2-4-1-پیشینه داخلی.................................................................................................................................................................46

2-4-2-پیشینه خارجی...............................................................................................................................................................49

2-5-چارچوب نظری................................................................................................................................................................50

 

عنوان.................................................................................................................................................................................صفحه

2-6-جمع بندی و نتیجه گیری..................................................................................................................................................52

2-7-مدل مفهومی پژوهش.........................................................................................................................................................54

فصل سوم (روش پژوهش).......................................................................................................................................................55

3-1-روش پژوهش بر اساس هدف...........................................................................................................................................56

3-2-روش پژوهش بر اساس گردآوری داده ها.........................................................................................................................56

3-3-جامعه آماری......................................................................................................................................................................56

3-4-حجم نمونه........................................................................................................................................................................57

3-5-روش نمونه گیری..............................................................................................................................................................57

3-6-ابزار سنجش.......................................................................................................................................................................58

3-7-عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق.........................................................................................................................................59

3-7-1-ویژگیهای اجتماعی – جمعیت شناختی........................................................................................................................59

3-7-2-متغیر مستقل : مهارتهای ارتباطی ..................................................................................................................................59

3-8-روایی و پایایی ابزار سنجش..............................................................................................................................................60

3-9-روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................................................61

فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )..................................................................................................................................62

4-1-توصیف متغیرهای زمینه ای...............................................................................................................................................63

4-1-1-توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب جنسیت...............................................................................................................63

4-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سن....................................................................................................................64

4-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سطح تحصیلات پدر.........................................................................................65

4-1-4- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سطح تحصیلات مادر........................................................................................66

4-1-5- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت شغلی پدر............................................................................................67

4-1-6- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت شغلی مادر..........................................................................................67

4-1-7- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب نوع مدرسه .......................................................................................................68

4-1-8- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت اقتصادی – اجتماعی..........................................................................69

4-1-9- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب محل سکونت....................................................................................................69

4-2-توصیف متغیرهای مستقل..................................................................................................................................................70

4-2-1-متغیر مستقل : مهارتهای ارتباطی...................................................................................................................................71

4-2-1-1- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب قاطعیت معلمان............................................................................................71

4-2-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب بینش معلمان................................................................................................71

4-2-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب گوش دادن معلمان.......................................................................................72

4-2-1-4- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب دریافت و ارسال پیام معلمان.......................................................................73

 

عنوان.................................................................................................................................................................................صفحه

4-2-1-5- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب کنترل عواطف معلمان..................................................................................73

4-2-1-6- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب مهارتهای ارتباطی.........................................................................................74

4-3- آزمون فرضیه اصلی..........................................................................................................................................................74

4-3-1-رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس مهارتهای ارتباطی معلمان.........................................75

4-4-آزمون فرضیه های فرعی...................................................................................................................................................76

4-4-1- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت قاطعیت معلمان.................................76

4-4-2- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت بینش معلمان.....................................76

4-4-3- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت توانایی گوش دادن معلمان...............77

4-4-4- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت کنترل عواطف معلمان.......................78

4-4-5- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت دریافت و ارسال پیام معلمان.............78

فصل پنجم (بحث و نتیجه گیری ) ....................................................................................................................................... 80

5-1-خلاصه نتایج......................................................................................................................................................................81

5-1-1-یافته های توصیفی.........................................................................................................................................................81

5-1-2-یافته های استنباطی........................................................................................................................................................82

5-2-نتیجه گیری........................................................................................................................................................................86

5-3-محدودیتهای تحقیق...........................................................................................................................................................88

5-3-1-محدودیتهای علمی........................................................................................................................................................88

5-3-2-محدودیتهای اجرایی......................................................................................................................................................88

5-4-پیشنهادات..........................................................................................................................................................................89

منابع............................................................................................................................................................................................91

پیوست ها...................................................................................................................................................................................98

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها عنوان.......................................................................................................................................................................صفحه

نمودار4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت.........................................................................................................63

نمودار 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن..............................................................................................................64

نمودار 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات پدر...................................................................................65

نمودار 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات مادر..................................................................................66

نمودار 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شغل پدر.....................................................................................................67

نمودار 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شغل مادر....................................................................................................68

نمودار4-7- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع مدرسه.....................................................................................................68

نمودار4-8- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت ا جتماعی ـ اقتصادی.......................................................................69

نمودار4-9- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل سکونت................................................................................................70

 

فهرست جداول

عنوان.......................................................................................................................................................................صفحه

جدول3- 1- گویه ها و سؤالات مربوط به ویژگی­های اجتماعی- جمعیت­شناختی..................................................................59

جدول3- 2- گویه ها و سؤالات مربوط به متغیر مهارت های ارتباطی.....................................................................................59

جدول 3-3- جدول مربوط به ضریب آلفای کرونباخ برای مفاهیم اصلی تحقیق......................................................................61

جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت .......................................................................................................63

جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن...............................................................................................................64

جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات پدر...................................................................................65

جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات مادر....................................................................................66

جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت شغلی پدر.......................................................................................67

جدول 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب شغل مادر......................................................................................................67

جدول 4-7- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع مدرسه....................................................................................................68

جدول 4-8- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی ......................................................................69

جدول 4-9- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل سکونت................................................................................................69

جدول 4-10-توزيع فراواني پاسخ­گويان برحسب قاطعیت معلمان..........................................................................................71

جدول 4-11-توزيع فراواني پاسخ­گويان برحسب بینش معلمان..............................................................................................71

جدول 4-12- توزيع فراواني پاسخ­گويان برحسب گوش دادن معلمان.....................................................................................72

جدول 4-13- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب دریافت و ارسال پیام معلمان....................................................................73

جدول 4-14-توزيع فراواني پاسخ­گويان برحسب کنترل عواطف معلمان...............................................................................73

جدول 4-15- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مهارتهای ارتباطی.....................................................................................74

جدول 4-16- رگرسیون برای پیشبینیافت تحصیلی دانش آموزان با مهارت های ارتباطی معلمان.....................................75

جدول 4-17- رگرسیونبرايپیشبینیافت تحصیلیباخرده مهارت قاطعیت معلمان.........................................................76

جدول 4-18- رگرسیونبرايپیشبینیافت تحصیلیباخرده مهارت بینش معلمان.............................................................76

جدول 4-19- رگرسیونبرايپیشبینیافت تحصیلیباخرده مهارت توانایی گوش دادن به معلمان...................................77

جدول 4-20- رگرسیونبرايپیشبینیافت تحصیلیباخرده مهارت کنترل عواطف...........................................................78

جدول 4-21- رگرسیونبرايپیشبینیافت تحصیلیباخرده مهارت توانایی دریافت و ارسال پیام....................................78

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما