پیوند ها
بررسی کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش....
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
چکیده
ما در عصر دانش زندگي مي کنيم. عبارت “ دانش قدرت است “ جاي خود را در عصر دانايي محوري به “ اشتراک دانش قدرت است “ داده است. تحول عظیم کلمات آنلاین، بر بسیاری از حوزه ها اثر گذاشته است. عمدتا بر حوزه مدیریت دانش و آموزش. گرایش جدید در موسسات آموزشی به سمت یادگیری آنلاین و یادگیری الکترونیکی به جای رویکرد سنتی آموزش رودر رو، در حرکت است. هر سازماني، چه کوچک و چه بزرگ تا آنجايي رونق مي يابد که به مأموريتهاي خود دست يابد.اغلب سازمانها، اگرچه تنها بر روی کاغذ و در حد شعار، اما به هر نحو دانش محوری و تکنولوژی محوری رادر زمره اهداف و برنامه های کاری خود قرارداده اند تا در فضای رقابتی بازار پرتراکم تجارت از رقبا عقب نمانند. بانکها نیز البته ازاین مهم غافل نبوده اند. آنها از یکسو به منظوررعایت استانداردهای کنترل ریسک و از سوی دیگر برای مدیریت صحیح مجموعه خود نیازمند دسترسی به موقع به اطلاعاتی هستندکه درداخل یاخارج ازسازمان تولید میشود. براین اساس مدیریت دانش ازجمله ضروری ترین راهکارها برای استفاده بهینه از اطلاعات، حرکت به سوی سازمان یادگیرنده و دستیابی به اهداف بلندمدت سازمانی است. بدون شک استقرار نظام بانکداری جامع مبتنی بر تکنولوژیو ساماندهی اطلاعات، به عنوان برخی ازاصلی ترین عناصر یک سازمان دانش محورنه تنها نظام بانکی رادرمدیریت ریسک، مبارزه باپولشویی، کنترل کیفیت، استقرارنظام جامع بازاریابی یکپارچه و دیگر ضرورتهای مدیریتی یاری می کند،بلکه نقش مهمی درایجاد امنیت اقتصادی درکشورو تسهیل فعالیتهای امن بازرگانی خواهد داشت. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است،نوع تحقیق کاربردی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است.نتایج حاکی از آن است که درک سهولت و درک سودمندی استفاده از سیستم مدیریت یادگیری بر انگیزه و قصد کارکنان به استفاده از این سیستم تاثیر می گذارد.همچنین درک سهولت استفاده از این سیستم بر درک سودمندی تاثیرگذار است.در نهایت سیستم مدیریت یادگیری بر انتقال دانش در سازمان موثر است.
کلمات کلیدی: سیستم مدیریت یادگیری[1]، مدیریت دانش[2]، درک سهولت استفاده از سیستم[3]، درک سودمندی استفاده از سیستم[4]، انگیزه و قصد استفاده از سیستم[5]، انتقال دانش[6].
فهرست مطالب
5-1 هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار5
1-6-1 قلمرو مکانی-جامعه تحقیق.. 5
2-6-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه. 5
3-6-1 روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن. 6
7-1 چارچوب کلان نظری تحقیق.. 6
10-1 نگاهی بر بانک توسعه صادرات.. 9
11-1 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 10
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 12
2-2 بخش اول: سیستم مدیریت یادگیری.. 14
1-2-2 تعريف سيستم مديريت یادگیری.. 14
2-2-2 تاریخچه سیستم مدیریت یادگیری.. 15
3-2-2 مفاهیم پایه در سیستم مدیریت یادگیری.. 17
4-2-2 سيستم هاي مديريت در آموزش الکترونيکي (مديريت یادگیری )18
1-5-2-2 تعریف سيستم مديريت محتوا19
2-5-2-2 استاندارد در سيستم مديريت محتوا20
1-6-2-2 انواع آموزش الکترونیکی.. 22
1-1-6-2-2 سیستم آموزش الکترونیکی یک طرفه. 22
2-1-6-2-2 سیستم آموزش الکترونیکی دو طرفه. 23
3-1-6-2-2 سیستم آموزشی سنکرون یا همزمان. 23
4-1-6-2-2 سیستم آموزشی آسنکرون یا غیر همزمان. 23
7-2-2 سيستم هاي مديريت یادگیری نوين.. 24
8-2-2 انتخاب سيستم هاي مديريت یادگیری مناسب.. 26
3-2 بخش دوم: مدیریت دانش... 28
5-3-2 راهبردهاي مديريت دانش... 32
6-3-2 فرآیند مديريت دانش... 32
2-6-3-2 اعتباربخشي به دانش... 33
7-3-2 ضرورت و اهميت مديريت دانش... 35
8-3-2 نقش منابع هوشمند در مديريت دانش... 35
4-2 بخش سوم: سیستم مدیریت یادگیری و مدیریت دانش... 36
1-4-2 مسائل مشترک مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی.. 36
2-4-2 تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق.. 37
5-2 بخش چهارم: مدل تحقیق و نتیجه گیری.. 40
3-3 گروه بندی انواع پژوهش بر حسب هدف از انجام پژوهش... 44
4-3 گروه بندی انواع پژوهش بر حسب شیوه ی گردآوری داده ها44
6-3 روایی ابزار گردآوری داده ها48
7-3 پایایی ابزار گردآوری داده ها49
10-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها52
12-3مدل یابی معادلات ساختاري.. 53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها54
2-4 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه. 55
1-3-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها61
2-3-4 آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش... 61
3-3-4 ضریب همبستگی بین متغیرهای پژوهش... 62
4-3-4 ارزیابی بخش اندازه گیری مدل. 63
1-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی شاخص های متغیر درک سهولت استفاده64
2-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی متغير درک سودمندی استفاده66
3-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی متغير انگیزه و قصد استفاده68
4-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی متغير انتقال دانش... 69
5-3-4 مدل سازی معادلات ساختاری.. 70
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها77
2-5 مرورياجمالیبرفرآیندتحقیق.. 78
1-3-5 نتایجیافتههايتوصیفیتحقیق.. 79
2-3-5 نتایج استنباطی پژوهش و پیشنهادها79
4-5 پیشنهادها برای تحقیقات آتی.. 82
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم