سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1157
  • بازدید دیروز : 2008
  • بازدید کل : 1295827

پیوند ها

بررسي و مقايسه مهارتهاي حرفه اي معلماندروس علوم پایه و علوم انسانی دوره راهنمایی شهرستان بهشهر به منظور ارائه روشهاي ارتقاءكيفي این مهارت ها


بررسي و مقايسه مهارتهاي حرفه اي معلماندروس علوم پایه و علوم انسانی دوره راهنمایی شهرستان بهشهر به منظور ارائه روشهاي ارتقاءكيفي این مهارت ها

 بررسي و مقايسه مهارتهاي حرفه اي معلماندروس علوم پایه و علوم انسانی دوره راهنمایی شهرستان بهشهر به منظور ارائه روشهاي ارتقاءكيفي این مهارت ها

.

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

 

چکیده

هدف اینپژوهش بررسي و مقايسه مهارتهاي حرفه اي معلمان دروس علوم پایه و علوم انسانی در دوره راهنمایی است. روش انجام پژوهش زمینه ای است و جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان (زن و مرد) دوره راهنمایی شهرستان بهشهر تعداد 255 نفر می باشدکه با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه معلمان دروس علوم پایه50 نفر و معلمان دروس علوم انسانی100 نفر و در مجموع 150 نفر بصورت تصادفی ساده با تقسیم به نسبت حجم جامعه انتخاب شدند و ابزار گردآوری اطلاعات آزمون محقق ساخته (خودسنجی و نظر مشاهده گر) که حاوی 25 سئوال با مقیاس لیکرت بوده که روایی آن توسط استادان محترم راهنما و مشاور و صاحب نظران دانشگاه مورد تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (80/0) مورد تایید قرار گرفت که داده های تحقیق بصورت آمار توصیفی (جداول فراوانی، درصد و نمودار) و آمار استنباطی (آزمون خی دو) به کمک نرم افزار spss انجام شده است که عمده ترین یافته های تحقیق این است بطور کلی توزیع فراوانی دیدگاه معلمان علوم پایه و علوم انسانی در رابطه با میزان آگاهی از مهارتهای حرفه ای یکسان نیست و بین این دو توزیع تفاوت معنادار وجود دارد. با توجه به بزرگتر بودن مقدار2cمحاسبه شده(44/12) که بیانگر آن است میزان آگاهی معلمان از مهارتهای حرفه ای در دروس علوم پایه و علوم انسانی متفاوت است. بعبارت دیگر با توجه به جدول توصیفی داده ها و از نظرمشاهده گر میزان آگاهی معلمان از مهارتهای حرفه ای در گروه علوم پایه در وضعیت بهتری نسبت به گروه علوم انسانی می باشد و عمده ترین پیشنهاد نیز با توجه به یافته های تحقیق مبنی بر ضرورت توجه به معلمان و چگونگی ارتقای دانش ومهارتهای آنان از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، آموزش ضمن خدمت (حضوری و غیر حضوری)، ایجاد دفتر ارزشیابی مهارتهای حرفه ای معلمان و تقویت این باور که معلمی امری فنی و تخصصی است و آشنا نمودن معلمان با پژوهش حین عمل و ارتقای مهارتهای آنان بر اساس برنامه مدون و بر اساس استانداردهای تدوین شده بین المللی صورت گیرد.

کلمات کلیدی: مهارتهای حرفه ای معلمان، علوم پایه و انسانی، مدارس راهنمایی

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

 

چکیده..................................................................................................................................... 1

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه....................................................................................................................................... 3

بیان مساله تحقیق...................................................................................................................... 5

اهداف تحقیق........................................................................................................................... 6

سوالات تحقیق......................................................................................................................... 7

اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.............................................................................................. 7

روش پژوهش- جامعه و نمونه­آماری- روش و ابزار - روش آماری و تجزیه و تحلیل داده­ها......... 8

محدودیتهای موضوع تحقیق....................................................................................................... 9

تعریف واژه­ها و اصطلاحات...................................................................................................... 10

تعاریف نظری.......................................................................................................................... 10

تعاریف عملیاتی....................................................................................................................... 11

فصل دوم: ادبیات و پیشینه موضوع تحقیق

مقدمه....................................................................................................................................... 14

اهمیت و جایگاه معلم در آموزش و پرورش............................................................................... 15

خصوصیات و صفات معلم........................................................................................................ 19

مهارتهای حرفه­ای معلمان.......................................................................................................... 23

مهارتهای معلم در تدریس......................................................................................................... 25

حیطه­­های مهارتی کار معلم........................................................................................................ 34

صلاحیت حرفه­ای معلم............................................................................................................. 35

صلاحیت معلمی و نظام تربیتی.................................................................................................. 42

انواع صلاحیتهای معلمان........................................................................................................... 43

تربیت معلم و آموزشهای ضمن خدمت....................................................................................... 44

نقش معلم در فرایند یاددهی – یادگیری..................................................................................... 45

عوامل موثر در تدریس.............................................................................................................. 45

نقش معلمان در تدریس............................................................................................................ 46

ویژگیهای شاگردان و تاثیر آن در فرایند تدریس.......................................................................... 50

تاثیر برنامه و ساخت نظام آموزشی در فرایند تدریس................................................................... 51

تاثیر فضا و تجهیزات آموزشی در فرایند تدریس......................................................................... 52

آموزش و پرورش دوره راهنمایی............................................................................................... 52

اهمیت دوره راهنمایی............................................................................................................... 53

ویژگیهای دانش­آموزان دوره راهنمایی......................................................................................... 53

اهداف دوره راهنمایی................................................................................................................ 55

روشهای آموزش و پرورش دوره راهنمایی.................................................................................. 55

راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف............................................................................... 56

انواع روشهای نوین تدریس....................................................................................................... 58

انواع الگوهای تدریس............................................................................................................... 64

روشهای تدریس در فرایند یاددهی- یادگیری.............................................................................. 68

ویژگیهای روشهای جدید تدریس............................................................................................... 69

گستره­ی آموزش و پرورش نوین................................................................................................ 70

آموزش و پرورش و توسعه....................................................................................................... 72

تربیت معلم حرفه­ای و توسعه.................................................................................................... 75

نتیجه­گیری................................................................................................................................ 76

پیشینه تحقیق............................................................................................................................ 77

فصل سوم: روش تحقیق

مقدمه....................................................................................................................................... 80

روش تحقیق............................................................................................................................ 80

جامعه آماری............................................................................................................................ 80

نمونه و روش نمونه­گیری........................................................................................................... 81

روش و ابزار گردآوری داده ها.................................................................................................. 81

روایی و پایایی......................................................................................................................... 82

روشهای آماری و تجزیه و تحلیل داده­ها..................................................................................... 83

 

فصل چهارم: یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها

مقدمه....................................................................................................................................... 85

سؤالات ویژه تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها................................................................................. 86

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه­گیری و پیشنهادهای تحقیق

مقدمه....................................................................................................................................... 97

خلاصه تحقیق.......................................................................................................................... 97

نتیجه­گیری................................................................................................................................ 98

پیشنهادهای مبتنی بر یافته­های تحقیق.......................................................................................... 100

فهرست منابع........................................................................................................................... 104

پیوستها: پیوست 1؛ داده های خام............................................................................................... 108

پیوست 2 : نمونه پرسشنامه و چکیده انگلیسی............................................................................. 116

 

فهرست جداول

عنوان صفحه

 

 

جدول شماره (3-1) جامعه آماری معلمان دروس علوم پایه و علوم انسانی به تفکیک جنسیت................................ 80

جدول شماره (3-2) نمونه آماری معلمان دروس علوم پایه وعلوم انسانی به تفکیک جنسیت..................................... 81

جدول شماره (3-3) جدول تناظر سئوالات ويژه تحقيق با سئوالات آزمون.................................................................. 82

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی ودرصد سوال ویژه تحقیق1 ازدید معلمان (خودسنجی)....................................... 86

جدول شماره (4-2) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه و علوم انسانی از مهارتهای حرفه ای از نظر خودسنجی 86

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی ودرصد سوال ویژه تحقیق1 ازدید مشاهده گر....................................................... 87

جدول شماره (4-4) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه وعلوم انسانی از مهارتهای حرفه ای از نظر مشاهده گر 87

جدول شماره (4-5) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق2 از نظرخود سنجی....................................................... 88

جدول شماره (4-6) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه وعلوم انسانی ازروشهای تدریس از نظر خود سنجی... 88

جدول شماره (4-7) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق2 از نظرمشاهده گر........................................................ 89

جدول شماره (4-8) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه وعلوم انسانی از روشهای تدریس از نظر مشاهده گر.. 89

جدول شماره (4-9) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق3ازنظرخود سنجی.......................................................... 90

جدول شماره (4-10) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه وعلوم انسانی از تکنولوژی آموزشی از نظر خود سنجی 90

جدول شماره (4-11) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق3 از نظرمشاهده گر...................................................... 91

جدول شماره (4-12) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه وعلوم انسانی از تکنولوژی آموزشی از نظر مشاهده گر91

جدول شماره (4-13) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق 4 از نظرخود سنجی.................................................... 92

جدول شماره (4-14) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه وعلوم انسانی از طراحی آموزشی از نظر خود سنجی... 92

جدول شماره (4-15) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق 4 از نظرمشاهده گر..................................................... 93

جدول شماره (4-16) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه و علوم انسانی از طراحی آموزشی از نظر مشاهده گر 93

جدول شماره (4-17) توزیع درصد فراوانی سوال ویژه تحقیق 5 از نظرخود سنجی ومشاهده گر.............................. 94

جدول شماره (4-18) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه و علوم انسانی از ارزشیابی از نظر خود سنجی........ 94

جدول شماره (4-19) توزیع درصد فراوانی سوال ویژ تحقیق 5 از نظرمشاهده گر...................................................... 95

جدول شماره (4-20) نتایج2c میزان آگاهی معلمان علوم پایه و علوم انسانی از ارزشیابی از نظر مشاهده گر......... 95

 

فهرست نمودار

عنوان صفحه

 

 

نمودار شماره (1) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق2 از نظر خود سنجی........................... 88

نمودار شماره (2) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق2 از نظر مشاهده گر............................ 89

نمودار شماره (3) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق3 از نظر خود سنجی........................... 90

نمودار شماره (4) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق3 از نظر مشاهده گر............................ 91

نمودار شماره (5) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق4 از نظر خود سنجی........................... 92

نمودار شماره (6) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق4 از نظر مشاهده گر............................ 93

نمودار شماره (7) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق5 از نظر خود سنجی........................... 94

نمودار شماره (8) توزیع فراوانی و درصد سوال ویژه تحقیق5 از نظر مشاهده گر............................ 95

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,500 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما