پیوند ها
رقابت پذیری در زنجیره تامین
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه:
در رقابتهاى جهانى موجوددر عصر حاضر، بايد محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرارداد. خواست مشترى بر كيفيت بالا و خدمت رسانى سريع، موجب افزايش فشارهايى شده استكه قبلاً وجود نداشته است، در نتيجه شركتها بيش از اين نمىتوانند به تنهايى ازعهده تمامى كارها برآيند. در بازار رقابتى موجود، بنگاههاى اقتصادى و توليدى علاوهبر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مديريت و نظارت بر منابع و اركانمرتبط خارج از سازمان نيازمند يافتهاند. علت اين امر در واقع دستيابى به مزيت يامزاياى رقابتى با هدف كسب سهم بيشترى از بازار است. بر اين اساس، فعاليتهاى نظيربرنامه ريزى عرضه و تقاضا، تهيه مواد، توليد و برنامه ريزى محصول، خدمت نگهدارىكالا، كنترل موجودى، توزيع ، تحويل و خدمت به مشترى كه قبلا همگى در سطح شركت انجاممى شده اينك به سطح زنجيره عرضه انتقال پيدا كرده است. مسئله كليدى در يك زنجيرهتامين، مديريت و كنترل هماهنگ تمامى اين فعاليتها است. مديريت زنجيره تامين (SCM ) پديدهاى است كه اين كار را به طريقى انجام مىدهد كه مشتريان بتوانند خدمت قابلاطمينان و سريع را با محصولات با كيفيت در حداقل هزينه دريافت کنند.
در حالتكلى زنجيره تامين از دو يا چند سازمان تشكيل مىشود كه رسماً از يكديگر جدا هستند وبه وسيله جريانهاى مواد، اطلاعات و جريانهاى مالى به يكديگر مربوط مىشوند. اينسازمانها مىتوانند بنگاههايى باشند كه مواد اوليه، قطعات، محصول نهايى و ياخدماتى چون توزيع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى توليد مىكنند. حتى خود مصرفكننده نهايى را نيز مىتوان يكى از اين سازمانها در نظر گرفت
مقدمه :
مصرف كنندگان ومشتريان صنعتي خود تقاضاي فرآورده هاي زياد وخدمات بيشتر را دارند. اين صنعت خود مستلزم پيشرفت وتوسعه هايي در ميزان فراورده ها مي باشد . مصرف كننده خود تقاضاي كالاي جديد مي كند و درصدد يافتن كيفيتهايي را در مدت زمان كوتاه مي باشد . اين نوع پيشرفت ها در (BTC) و BTB خود از طريق مثال هاي متفاوتي قابل بيان مي باشد .
در سال هاي اخير افراد تأمين كننده خود در برآورد كردن نيازهاي مشتريان از طريق يك روش مفيد بسيار موفق بوده اند .با توجه به نيروي خلاق مي توان گفت كه تفاوت هايي بين انواع صنايع وجود داشته كه خود توانايي برطرف كردن نيازها ي مشتريان را خواهد داشت .در ضمن براي شركت ها حالت انعطاف فردي خود به حدي رسيده است كه اشباع مي باشد. تلاش هاي زيادي با توجه به هزينه هاي بالا براي برطرف كردن نيازهاي مشتريان نيازي مي باشد .
افزايش عرضه وتقاضا وCM خود از طريق درك كلي تركيبات شركت هايي كه توانايي برآورده كردن نيازهاي مشتريان به صورت مفيد دارند بيان شده و اشتراك وهمكاري بين افراد تأمين كننده ، توليد كننده و افراد واسطه خود باعث افزايش تعداد مشتريان از طريق كاهش زمان و افزايش ميزان هزينه ها مي شود .
مشتريان شركت هاي رقيب خود در صدد ايجاد همكاري با يكديگر به صورت زنجيره اي يا شبكه اي مي باشند .براي برخي از شركت ها يك چنين روش همكاري در واقع در حال ادامه مي باشد . شركت هاي ديگر خود عقيده دارند كه DSCM يك وضعيت خيلي خوبي رباي بيان انواع جديد روش هايي بود كه از طريق آنها مي توان تمام نبايزها مشتريان را در سطوح بالاي بازارهاي زنجيره اي برآورده كرد :
اين مقاله خود شرايط مقدماتي زير را در نظر مي گيرد :
1- مقدمه
2- حالت شركت در يك بخش زنجيره اي
3- عرضه وتقاضا
4- مرحله در كميت هاي SCL
5- تحقيقات در خصوص FMCG
6- عدم موفقيت در شركت
7- روندها
فهرست
عنوان |
صفحه |
مقدمه |
2 |
فصل اول |
|
تعریف مدیریت زنجیره تامین |
5 |
طرح کلی یک زنجیره تامین |
7 |
فرآیند اصلی |
8 |
فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین |
10 |
انقلاب زنجیره تامین |
11 |
شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند |
14 |
فصل دوم |
|
مدیریت موجودی کالا |
17 |
تدارکات |
18 |
ارسال به موقع کالا |
20 |
نکات کلیدی که باید آموخت |
23 |
فصل سوم |
|
رقابت پذیری |
25 |
موضوعات کلیدی |
25 |
اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی |
26 |
فرمان های راهبردی |
27 |
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت |
29 |
فصل چهارم |
|
بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین |
32 |
چشم انداز مدیریت راهبردی |
35 |
مزیت رقابتی پایدار |
36 |
تمرکز راهبردی |
37 |
فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید |
38 |
فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید |
39 |
فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید |
39 |
از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید |
40 |
سیستم های پشتیبانی کار تیمی |
47 |
راهبردهایی برای مزیت رقابتی |
49 |
فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند |
51 |
ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری |
52 |
مدیریت توسعه دانش فرایند |
53 |
مدیریت دانش راهبردی |
54 |
الگوهای اندیشه و عمل |
55 |
فناوری و الگو ها |
56 |
انفورماتیک شناختی |
57 |
پشتیبانی فناوری از الگوها |
59 |
فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر |
60 |
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت |
62 |
فرست برای لجستیک |
63 |
مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری |
64 |
فصل پنجم |
|
فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین |
67 |
بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک |
68 |
موانع پیاده سازی SCM |
69 |
بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز |
70 |
ساختار شبکه تامین |
70 |
ابعاد ساختاری شبکه |
72 |
ارتباطات اطلاعات درون شبکه |
72 |
فرایند های شبکه تامین |
74 |
شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ |
76 |
مراحل یکپارچه سازی |
77 |
تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین |
78 |
10 مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین |
82 |
مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین |
88 |
گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین |
93 |
مسیر تکامل گروه های همیار |
93 |
امکان بهبود کیفیت در جبهه IT |
94 |
مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل |
95 |
مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی |
96 |
فصل ششم |
|
حمل و نقل الکترونیکی |
98 |
تدارکات الکترونیکی |
99 |
وضعیت تدارکات الکترونیکی |
100 |
دسترسی الکترونیکی به منابع |
100 |
تهیه الکترونیکی مواد اولیه |
101 |
بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی |
104 |
تاکید روی آموزش الکترونیکی |
105 |
افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است |
106 |
ترجمه مقاله |
108 |
نتیجه گیری |
128 |
منابع ضمائم : مقاله Demand & Supply chain management
|
136 138 |
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم