پیوند ها
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
عصر حاضر، عصر تحولات و تغييرات شگرف درفناوريهاست. عصري كه ساختار فكري آن آكنده از عمق بخشيدن به اطلاعات و توجه به مشاركت نيروي انســـاني خلاق و دانش گرا به جاي نيروي انساني عملكردي است. از اين رو، مديريت هوشيار بر آن است تا هرچه بيشتر و بهتر درجهت استفاده از ابزاري به نام دانش براي رويارويي و مقابله با عوامل عدم اطمينان، حفظ موقعيت و ايجاد خلاقيت و نوآوري جهت گسترش عرصه رقابتي خود برآيد، اين امر مستلزم اين است كه سازمان با ارج نهادن به مديريت دانش و متقابلا مديريت خلاقيت و نوآوري، آن را به عنوان يك نياز استراتژيك و ضروري جهت پيشگامي در عرصه رقابت پذيري، در زمره برنامه هاي اولويت دارخود قرار دهد. مديريت نوآوري در واقع فرايندي است كه از طريق تركيب و يكپارچگي اجزاي مختلف دانش به پديدآوردن بديهيات مي پردازد. در اين راستا به کارگيري دانش ضمني به عنوان محركي اساسي در موفقيت فرايند نوآوري، تاثير قابل ملاحظه اي در کارايي شركتها و سازمان ها خواهد داشت (مصطفی جعفری,سید کیانوش کلانتر،«مديريت دانش در سازمان»؛ ماهنامه تدبير، سال چهاردهم ، شماره 142، سال 1382 اسفند). برخلاف سازمان های گذ شته سازمان های امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده ونیازمند تسخیر،مدیریت وبهره برداری از دانش واطلاعات به منظور بهبود کارایی،مدیریت وپیگیری تغییرات پایان ناپذیر هستند.دانش ابزار قدرتمندی است که می تواند تغییرات را در جهان به وجود آورده ونوآوری ها را ممکن سازد.در قرن21سازمان ها ذاتا رقابتی،ثابت قدم و پیشگام می باشند.سازمان ها باید برای ایجاد و کنترل دانش،دارای سازوکارهای باشند با این حال بسیاری از سازمان ها هنوز فعالیت مدیریت دانش را به طور رسمی مورد بررسی قرار نداده اند احتمالا علت این بی توجهی این است که اکثر سازمان ها مفهوم مدیریت دانش و اهمیت آن را درک ننموده اند (اصغر محمدی فاتح و دیگران,رویکردی جامع بر مدیریت دانش,انتشارات برآیند پویش,پاییز 1390).در این فصل به مطالبی از قبیل معرفی موضوع,اهداف,سوالات و فرضیات پژوهش,اهمیت موضوع,بیان مساله تحقیق ,تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی و..... پرداخته شده است.
چکيده:
در اين پايان نامه به بررسي رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری در سازمان تبلیغات اسلامی مي پردازيم.عصر حاضر، عصر تحولات و تغييرات شگرف درفناوريهاست. عصري كه ساختار فكري آن آكنده از عمق بخشيدن به اطلاعات و توجه به مشاركت نيروي انســـاني خلاق و دانش گرا به جاي نيروي انساني عملكردي است.برخلاف سازمان های گذ شته سازمان های امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده ونیازمند تسخیر،مدیریت وبهره برداری از دانش واطلاعات به منظور بهبود کارایی،مدیریت وپیگیری تغییرات پایان ناپذیر هستند.دانش ابزار قدرتمندی است که می تواند تغییرات را در جهان به وجود آورده ونوآوری ها را ممکن سازد.در قرن21سازمان ها ذاتا رقابتی،ثابت قدم و پیشگام می باشند.سازمان ها باید برای ایجاد و کنترل دانش،دارای سازوکارهای باشند با این حال بسیاری از سازمان ها هنوز فعالیت مدیریت دانش را به طور رسمی مورد بررسی قرار نداده اند احتمالا علت این بی توجهی این است که اکثر سازمان ها مفهوم مدیریت دانش و اهمیت آن را درک ننموده اند.
روش تحقيق بر حسب نحوه گردآوري داده ها، به دليل استفاده از پرسشنامه جهت گردآوري اطلاعات از نوع توصيفي و به لحاظ سنجش ارتباط بين متغيرها همبستگي است و نوع تحقیق کاربردی میباشد. جامعه آماري شامل 200 نفر است که تمامي کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی را در بر دارد و حجم نمونه به صورت تصادفي ساده براساس جدول مورگان تعداد آن برابر 127 نفر میباشد. نحوه گردآوری داده هااز طريق پخش پرسشنامه بين کارکنان مورد بررسي قرار مي گيرد. ابزار سنجش و اندازه گيري از طریقپرسشنامه استاندارد و براساس مدل مارکوس و سایمون است ، براي تحليل و رسيدن به نتيجه و پاسخگويي به سوالات و تاييد يا عدم تاييد فرضيات استفاده از آزمون هاي آماري مناسب جهت همبستگی و نرم افزار spssاست.روش گردآوري اطلاعات در تکميل مباني نظري از منابع کتابخانه اي و اينترنتي شامل کتب، مقالات ,سايت هاي مرتبط با موضوع,سايت هاي دانشگاه ها,پايان نامه ها و مقالات قبلي انجام شده در محدوده داخل و خارج کشور استفاده شده است. و ابزار گرد آوري اطلاعات استفاده از پرسشنامه استاندارد در رابطه با موضوع و تحليل آن و رسيدن به نتيجه نهايي با استفاده از نرم افزارspss و آزمون هاي آماري مناسب جهت سنجش همبستگي و نحوه طبقه بندي آنها از طيف ليکرت واز آزمون اسپیرمن براي بررسي فرضيه ها استفاده شده است.
باتوجهبهاهميتو نقش دانش ور نوآوری، اينپژوهشدرحدمطالعاتنظريوتجربيانجام شده ( پيرامونبررسی رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری) ارائهشده است. شايانذكراستكهغالبويژگيهايارائهشدهدر ايننوشتارحاصلمطالعاتنظريومصاحبههايانجامشدهباکارکنان سازمان بوده است.
فهرست مطالب
- جنبهجدیدبودنونوآوریدرتحقیق:19
- تعریفواژههاواصطلاحاتتخصصی:22
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرملهوترا (1998):28
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرسویبی (1998):28
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرالننپ:29
- تعریفارائهشدهدانشگاهکنتاکی (1998) دربارهیمدیریتدانش:30
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرکارلویگ (1998):30
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرگریگوریوینگ:31
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرفیلیپمورای (1998):31
- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرتامداونپورت (1998):32
- مدلهایمربوطبهمدیریتدانشونوآوری:43
- مدلهایتبییننقشمدیریتدانشدرنوآوری:45
- دانشآفرینیسازمانیوویژگیهایآن:47
جدولتحقیقاتانجامشدهمرتبطبامدیریتدانشونوآوریدرخارجازکشور72
جدولتحقیقاتانجامشدهمرتبطبامدیریتدانشونوآوریدرداخلکشور78
متغیرهایوابستهوشاخصهایسنجشآن:92
فصلچهارم:تجزیهوتحلیلدادههایتحقیق.. 93
بررسیمتغیرپستسازمانیکارکنان:100
بررسیوضعیتمیزانآشناییبامدیریتدانش:101
بررسیآمارتوصیفیسوالاتپرسشنامهبهتفکیک... 102
آماراستنباطیجهتبررسیفرضیاتپژوهش:132
فصلپنجم::نتیجهگیریوپیشنهادات....................................142
یادآوریفرضیههاوسوالاتپژوهش:136
نتایجحاصلازآزمونوتحلیلفرضیههایتحقیق:141
فهرست جداول:
جدول فراوانی وضعیت جنسی پاسخ دهندگان----------------------------------------------------------- 95
جدول فراوانی وضعیت سنی پاسخ دهندگان------------------------------------------------------------ 96
جدول فراوانی سابقه کار---------------------------------------------------------------------------- 97
جدول فراوانی متغیر میزان تحصیلات------------------------------------------------------------------ 98
جدول فراوانی وضعیت استخدامی کارکنان-------------------------------------------------------------- 99
جدول فراوانی پست سازمانی کارکنان----------------------------------------------------------------- 100
جدول فراوانی میزان آشنایی با مدیریت دانش----------------------------------------------------------- 101
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال یک--------------------------------------------------------------- 102
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال یک-------------------------------------------------------------- 102
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال دو---------------------------------------------------------------- 103
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال دو--------------------------------------------------------------- 103
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال سه---------------------------------------------------------------- 104
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال سه-------------------------------------------------------------- 104
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال چهار-------------------------------------------------------------- 105
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال چهار------------------------------------------------------------- 106
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال پنج--------------------------------------------------------------- 107
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال پنج-------------------------------------------------------------- 107
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال شش-------------------------------------------------------------- 108
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال شش------------------------------------------------------------- 109
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال هفت-------------------------------------------------------------- 110
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال هفت------------------------------------------------------------- 110
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال هشت-------------------------------------------------------------- 111
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال هشت------------------------------------------------------------ 112
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال نه----------------------------------------------------------------- 112
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال نه--------------------------------------------------------------- 112
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال ده---------------------------------------------------------------- 113
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال ده--------------------------------------------------------------- 114
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال یازده-------------------------------------------------------------- 115
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال یازده------------------------------------------------------------- 115
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال دوازده------------------------------------------------------------- 116
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال دوازده------------------------------------------------------------ 117
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال سیزده------------------------------------------------------------- 118
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال سیزده------------------------------------------------------------ 118
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال چهارده------------------------------------------------------------- 119
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال چهارده----------------------------------------------------------- 120
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال پانزده-------------------------------------------------------------- 121
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال پانزده------------------------------------------------------------ 121
جدول آمار توصیفی مربوط به سوال شانزده------------------------------------------------------------- 122
جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال شانزده----------------------------------------------------------- 122
جدول میانگین کلی داده ها------------------------------------------------------------------------- 125
جدول میانگین اکتساب دانش----------------------------------------------------------------------- 127
جدول میانگین توزیع دانش------------------------------------------------------------------------- 128
جدول میانگین پاسخگویی به دانش------------------------------------------------------------------- 129
جدول آزمون همبستگی بین اکتساب دانش و نوآوری----------------------------------------------------- 130
جدول آزمون همبستگی بین توزیع دانش و نوآوری------------------------------------------------------- 131
جدول آزمون همبستگی بین پاسخگویی به دانش و نوآوری------------------------------------------------ 132
فهرست نمودار ها
نمودار دایره ای مربوط به وضعیت جنس پاسخ دهندگان-------------------------------------------------- 95
نمودار میله ای مربوط به وضعیت سنی پاسخ دهندگان---------------------------------------------------- 96
نمودار میله ای مربوط به سابقه کار------------------------------------------------------------------- 97
نمودار میله ای متغیر میزان تحصیلات----------------------------------------------------------------- 98
نمودار میله ای وضعیت استخدامی کارکنان------------------------------------------------------------- 99
نمودار میله ای پست سازمانی کارکنان----------------------------------------------------------------- 100
نمودار میله ای میزان آشنایی با مدیریت دانش---------------------------------------------------------- 101
نمودار میله ای سوال یک--------------------------------------------------------------------------- 103
نمودار میله ای سوال دو---------------------------------------------------------------------------- 103
نمودار میله ای سوال سه---------------------------------------------------------------------------- 105
نمودار میله ای سوال چهار-------------------------------------------------------------------------- 106
نمودار میله ای سوال پنج--------------------------------------------------------------------------- 107
نمودار میله ای سوال شش-------------------------------------------------------------------------- 110
نمودار میله ای سوال هفت-------------------------------------------------------------------------- 112
نمودار میله ای سوال هشت-------------------------------------------------------------------------- 113
نمودار میله ای سوال نه----------------------------------------------------------------------------- 114
نمودار میله ای سوال ده---------------------------------------------------------------------------- 114
نمودار میله ای سوال یازده-------------------------------------------------------------------------- 115
نمودار میله ای سوال دوازده------------------------------------------------------------------------- 116
نمودار میله ای سوال سیزده------------------------------------------------------------------------- 118
نمودار میله ای سوال چهارده------------------------------------------------------------------------- 120
نمودار میله ای سوال پانزده-------------------------------------------------------------------------- 122
نمودار میله ای سوال شانزده------------------------------------------------------------------------- 124
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم