پیوند ها
اثر بخشی آموزش خانواده بر دیدگاه تربیتی مادران
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-7- تعاریف نظری وعملیاتی متغییرهای تحقیق 9
1-7-2- تعاریف عملیاتی متغییرها10
فصل دوم : ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
2-2- مروری بر سیر تاریخی تشکیل آموزش خانواده و انجمن اولیا و مربیان در جهان و ایران 13
2-2-1- تاریخچه تشکیل آموزش خانواده13
2-2-2- تاریخچه انجمن ملی اولیاء ومربیان.. 14
2-3- اهداف انجمن اولیاء ومربیان.. 15
2-4- سازمان مرکزی انجمن اولیاء ومربیان 16
2-4-1- اساس نامه انجمن مرکزی اولیاءومربیان جمهوری اسلامی ایران.. 16
2-4-2- اهداف انجمن مرکزی اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران 17
2-5-1- منشاء خانواده وتحولات تاریخی آن 18
2-5-3- کارکرد های اصلی خانواده در حوزه تعلیم وتربیت 19
2-5-4- اشکال مختلف خانواده و خصوصیات آنها 20
2-5-5- الگوهای تعاملی خانواده 20
2-5-6- دیدگاه های اساسی خانواده22
2-5-6-4- نقش ها و وظایف خانواده 24
2-5-7- ضرورت و اهمیت آموزش خانواده 25
2-5-8- مبانی روانشناختی آموزش خانواده26
2-5-9- عوامل اثر گذار برخانواده28
2-5-11- محتوا وعناوین آموزشی دوره های آموزش خانواده29
2-5-12- شیوه های اجرای برنامه آموزش خانواده 31
2-6- بخش دوم:طیف دیدگاه های تربیتی.. 38
2-6-4- دیدگاه فرایند شناختی.. 42
2-6-5- دیدگاه انسان گرایانه. 43
2-6-6- دیدگاه ماورای فردی یا کل گرایانه. 44
2-6-7- دیدگاه های متفکرین تربیتی.. 45
2-6-7-3- دیدگاه امام خمینی (ره)47
2-6-8- دیدگاه متفکرین غرب درزمینه تعلیم وتربیت 48
2-6-8-4- دیدگاه برتراندراسل 49
2-7- عوامل آموزشی و اجتماعی در مشکلات تحصیلی دانش آموزان 49
2-8- عدم ارتباط میان خانه ومدرسه 51
2-9-1- تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور51
2-9-2- تحقیقات صورت گرفته در خارج از کشور55
فصل سوم : روش تحقیق
3-3- طرح پژوهش و منطق استفاده از آن.. 59
3-7- روش و ابزار جمع آوری اطلاعات... 60
3-9- روش تجزیه وتحلیل داده ها62
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1-1 یافته های توصیفی پس آزمون فرضیه اول (معرفتی –شناختی)65
4-1-2 یافته های توصیفیپس آزمون فرضیه دوم (حجاب و پوشش)65
4-1-3 یافته های توصیفیپس آزمون فرضیه سوم (گفتار مادران)66
4-1-4یافته های توصیفیپس آزمون فرضیه چهارم (رفتار شناختی)66
4-2 یافته ها در چهارچوب فرضیات پژوهش.... 67
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 3-1: شیوه نمره گذاری سوالات پرسشنامه. 62
جدول 4-1 نتايج حاصل از ميانگين، میانه ، مد ، انحراف معیار ، خطای استاندارد ضریب چولگی.. 65
جدول 4-2 نتايج حاصل از ميانگين، میانه ، مد ، انحراف معیار ، خطای استاندارد ضریب چولگی.. 65
جدول 4-3 نتايج حاصل از ميانگين، میانه ، مد ، انحراف معیار ، خطای استاندارد ضریب چولگی.. 66
جدول 4-4 نتايج حاصل از ميانگين، میانه ، مد ، انحراف معیار ، خطای استاندارد ضریب چولگی.. 66
جدول 4-5 مقایسه میا نگین های گروه گواه وآزمایشی در فرضیه اول.. 67
جدول4-6 برونداد نتایج آزمون t گروه آزمایش وگروه گواه در فرضیه اول.. 68
جدول 4-7 مقایسه میا نگین های گروه گواه و آزمایشی در فرضیه اول.. 68
جدول 4-8 برونداد نتایج آزمون t گروه آزمایش وگواه در فرضیه دوم. 69
جدول 4-9 مقایسه میا نگین های گروه گواه وآزمایشی در فرضیه اول.. 69
جدول4-10 برونداد نتایج آزمون t گروه آزمایش وگواه در فرضیه سوم. 69
جدول 4-11 مقایسه میا نگین های گروه گواه و آزمایشی در فرضیه اول.. 70
جدول 4-12 برونداد نتایج آزمون t گروه آزمایش وگواه در فرضیه چهارم. 70
چکیده
هدف کلی از انجام این پژوهش بررسی تأثیر کلاس های آموزش خانواده برروی دیدگاه های تربیتی مادران است . روش پژوهش در این تحقیق پیمایشی از نوع آزمایشی می باشد. جامعه مورد بررسی شامل کلیه مادران شرکت کننده در کلاس های اموزش خانواده که از طرف انجمن اولیاء ومربیان برگزار می شد ، بود که از طریق نمونه گیری 32نفر انتخاب شدند .ابزار مورد استفاده شامل پرسشنامه محقق ساخته در 20گویه در قالب چهار فرضیه ی معرفتی شناختی ،پوشش وظاهر ،نوع گفتارواصلاح رفتار اجتماعی ؛در مقیاس لیکرت می باشد که پس از محاسبه ضریب روایی که مورد تأیید متخصصان ومدرسان بودبا ضریب پایای993% بین افراد نمونه توزیع شد وسپس باروش های آماری توصیفی میانگین وانحراف استاندارد وروش استنباطی آزمون tبا استفاده از بسته نرم افزاری spss16مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که در فرضیه اول یعنی تأثیر کلاس های آموزش خانواده در دیدگاه معرفتی شناختی مادران در سطح معناداری 95% اطمینان و5% خطا میانگین گروه آزمایشی (13.40) در مقایسه با میانگین گروه گواه(12.79) و همچنین میزان آزمون t( 930/6) در مقایسه با مقدار آن در جدول افزایش قابل توجهی داشته است .همچنین در فرضیه دوم با عنوان اثر بخشی آموزش خانواده بر ظاهر وپوشش مادران . نتایج نشان داد که میانگین گروه آزمایشی (13.75) در مقایسه با میانگین گروه گواه(10.71) و همچنین میزان آزمون t(565/2) در مقایسه با مقدار آن در جدول افزایش قابل توجهی داشته است .در فرضیه سوم با عنوان اثر بخشی آموزش خانواده بر نوع گفتار مادران . نتایج نشان داد که میانگین گروه آزمایشی (13.26) در مقایسه با میانگین گروه گواه(9.47) و همچنین میزان آزمون t(281/3) در مقایسه با مقدار آن در جدول افزایش قابل توجهی داشته است ودرفرضیه چهارم با عنوان اثربخشی آموزش خانواده بر اصلاح رفتار اجتماعی مادران نتایج نشان داد که میانگین گروه آزمایشی (12.19) در مقایسه با میانگین گروه گواه(8.66) و همچنین میزان آزمون t(695/3) در مقایسه با مقدار آن در جدول افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که برگزاری کلاسهای آموزش خانواده بر دیدگاه های تربیتی مادران مؤثر بوده است .
کلید واژه ها: آموزش خانواده،دیدگاه ها ی تربیتی، معرفتی شناختی ،حجاب،نوع گفتار ورفتار اجتماعی
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم