پیوند ها
حل و فصل اختلافات دريايي به وسيله داوري در چارچوب مقررات كنوانسيون 1982 حقوق بين الملل درياها وIMO
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
فهرست مطالب
فصل اول-كنوانسيون حقوق درياها 1982. 15
مبحث دوم: چگونگي تشكيل كنوانسيون. 16
مبحث سوم: تدوين قواعد حقوق درياها28
مبحث چهارم: مواضع ايران در كنفرانس حقوق درياها38
مبحث پنجم: دلايل عدم تصويب كنوانسيون توسط ايران. 41
مبحث ششم: صلاحيت انجام تحقيقات علمي دريايي.. 55
فصل دوم- سازمان بين المللي دريانورديIMO... 64
مبحث اول: تاريخچه و نحوه شكل گيري سازمان. 64
مبحث دوم: اهداف تصويب كنوانسيون، اصلاحات صورت گرفته نسبت به آن
و نحوه عضويت 82
فصل سوم- حل و فصل اختلافات بين المللي وو بنياد داوري.. 138
مبحث اول: تاريخچه حل و فصل مسالمت آميز اختلافات بين المللي.. 138
مبحث دوم: روش هاي سياسي حل و فصل اختلافات بين المللي.. 149
مبحث سوم: بنياد هاي داوري در حقوق بين الملل.. 165
فصل چهارم- حل و فصل اختلافات دريايي و داوري بين الملل.. 176
مبحث اول: حل و فصل اختلافات دريايي به وسيله كنوانسيون 1982. 176
مبحث دوم: نقش IMO در حل اختلافات بين المللي دريايي.. 182
مبحث سوم: بررسي دادگاه بين المللي حقوق دريا در قضيه سايگا200
چکیده انگلیسی........................................................................................................ 220
فهرست جدول
چكيده
تاریخ تجارت بین المللی با تجارت دریایی و حمل و نقل دریایی آغاز گردیده است،از قدیم الایام تجار کالاهای خود را از طریق دریا و با کشتی حمل می نموده اند، در ابتدا تبادل ها و همچنین اجاره کشتی ها بر اساس توافقات شفاهی بین تجار صورت می گرفت ولی با حوادث مختلفی که از لحظه بارگیری تا تحویل ایجاد گردید کم کم مسائل مختلفی از جمله بیمه و طلب خسارت از مسئول حمل و نقل و همچنین مطالبه خسارت خریدار از فروشنده به وجود آمد که لزوم وجود قرارداد را مشخص می نمود.
بدین سان اولین قراردادها در حوزه حمل و نقل دریایی و بین متصدیان حمل و نقل و صاحبان کالاها ایجاد گردید، در ادامه و با گسترش حجم مبادلات بین تجار کشورهای مختلف قراردادهای بین المللی پایه ریزی گردید و در طی قرن ها به شکل امروزی و مدرن تغییر یافت.
در ابتدا بازرگانان در هر اختلافی با مذاکره و تفاهم مشکلات قراردادی خود را حل و فصل می نمودند ولی با توجه به ملیت های مختلف بازرگانان و منافع و سیاست های گوناگون کشورها و عدم تفاهم در همه زمینه های اختلافی و عدم کارایی شیوه های سنتی حل و فصل اختلافات از جمله صلح و سازش یا میانجی گری به فکر ایجاد شیوه داوری افتادند تا مسائل قراردادی خود را از طریق تعیین داور و داوری فیصله دهند. بنابراین پس از وقوع هرنوع اختلافی طرفین با تعیین داور خود و شرایط داوری از جمله زبان داوری، قانون حاکم و محل داوری به حل و فصل اختلافات خود می پرداختند.
امروزه دیگر نوشتن شرایط داوری در هر قرارداد شیوه ای منسوخ است زیرا با تکامل داوری های موردی مراجع تخصصی داوری به وجود آمده اند که بر اساس قوانین مشخص و شروط داوری استاندارد به موارد اختلافی رسیدگی می نمایند.
شروط داوری یا در متن قرارداد به صورت شرط مستقل ذکر می گردد یا به صورت توافقنامه جداگانه نوشته می شود یا در قرارداد به مرجع داوری خاصی ارجاع می گردد.
مي توان گفت دو نهاد كنوانسيون حقوق درياها 1982 و IMO هر دو مي توانند اختلافات دريايي را حل وفصل كنند اما در اين ميان به نظر مي رسد راهكارهاي كنوانسيون به نظر بهتر و جامع تر و كاربردي تر است.
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم