سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 148
  • بازدید دیروز : 1396
  • بازدید کل : 1343379

پیوند ها

ضمانت اجرا ي نقض علائم تجاري در حقوق ايران و نظام بين المللي حقوق مالكيت فكري


ضمانت اجرا ي نقض علائم تجاري در حقوق ايران و نظام بين المللي حقوق مالكيت فكري

ضمانت اجرا ي نقض علائم تجاري در حقوق ايران و نظام بين المللي حقوق مالكيت فكري

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

چکیده

علامت تجاری یکی از مصادیق مالکیت صنعتی است که همواره در طول تاریخ بشری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و برای معرفی تولیدات و خدمات بنگاههای اقتصادی و تمایزبخشی بین آنها مورد استفاد قرارگرفته و از طرفی بعضا ًنقش استراتژیک و تعیین کننده ای در تجارت و بازارهای اقتصادی ایفاء نموده است. از این رو، با توجه به ارزش و اهمیت خاص تجاری و اقتصادی حقوق ناشی از این علائم و دامنه توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی و تحولات گسترده در فناوری های نوین، همواره افراد سود جو و فرصت طلب مترصد موقعیت هایی برای سوء استفاده، جعل، تقلب و بهره برداری غیر مجاز از حقوق ناشی از این علائم بوده و می باشند. لذا ضرورت تبیین و تقویت سازوکارهای اجرایی و ژرف نگری در پیش بینی و ایجاد قوانین و مقررات کار آمد و موثر و همچنین تمهیدات بازدارنده و حمایت کننده، امری جدی و اجتناب ناپذیر در این عرصه، تلقی می گردد.

موضوع اين تحقيق "ضمانت اجرای نقض علائم تجاری در حقوق ایران و نظام بین المللی"،که به روش توصيفي- تحليلي و از طريق مطالعات و تحقیقات كتابخانه‌اي و فیش برداری با مراجعه به كنوانسيونها و معاهدات بين‌المللي و اسناد و مدارك ارائه شده توسط سازمان جهاني مالكيت معنوي و قوانین ملی از جمله قانون سال 1386 انجام گرفته است و در تفسير و تجزيه و تحليل داده‌ها از منابع ديگري از جمله كتب، پایان نامه ها،آراء دادگاهها و مقالات حقوق‌دانان و مفسرين علم حقوق نیز،بهره برداری شده است.

از اهداف این پژوهش بررسی کنوانسیون ها، معاهدات بین المللی و تطابق آن با قوانین و مقرات ملی، بویژه قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری سال 1386در زمینه نقض حقوق علائم تجاری و موضوع اجراء از دیدگاهی موسع بوده تا نقاط ضعف و قوت قوانین موجود با تعمق بیشتری بررسی گردد.

در نهایت، با توجه به بررسی های انجام شده پیشنهاد می شود که در بازنگری این قانون پس از طی دوره آزمایشی نسبت به برطرف کردن برخی از نقایص مطروحه اقدام شودو در راستای قوانین مجازاتهای مربوطه نیز تصریح و تبیین گردد. ضمنا کلید واژه ها: علامت تجاری، نقض و ضمانت اجراء هستند.

 

فهرست مطالب

عناوين صفحه

تشكر و قدرداني........................................................................................... ا

چكيده....................................................................................................... ج

 

مقدمه و موضوعات روش تحقيق(خلاصه تحقيق).………………............

ط

 

فصل اوّل: كليات…………………………………………………......

0

 

مقدمه:…………………………………………………………….......

1

 

مبحث اوّل: مفاهيم و پيشينه علامت تجاري درحقوق ايران و نظام بين الملل..

2

 

گفتار اوّل: مفاهيم علامت تجاري......……....…………………………....

2

 

گفتار دوّم:پيشينه علامت تجاري……………..………………………....

4

 

گفتار سوّم: تعريف علامت تجاري.......…………………………………...

11

 

گفتارچهارم: انواع علامت تجاري.…………..………………………........

17

 

بند اوّل: علائم از حیث طبقه بندی………………………………………....

23

 

بند دوّم: علائم مرئي…………………………………………………....

27

 

1-كلمه……………………………………………………........

28

 

2-حرف و عدد..…………………………………………………...

29

 

3-رنگ…………………………………………………………

29

 

4- تصوير و نقش…………………………………………………

29

 

5- علامت سه بعد………………………………………………...

30

 

6- علامت جمعي...….........………………………………………

31

 

بند سوّم: علائم نامرئي..…………………………………...................

31

 
     

گفتارپنجم:كاربردهاي تجاري....……….………………………………..

32

 

1- تعيين كننده منشاء و كيفيت كالا يا خدمات…………………….......

33

 

2- ابزاري براي استراتژي صنعتي........……………………………….

35

 

3- ابزاري براي بازار يابي…………………………………………...

35

 

4- ابزاري براي استراتژي رقابتي و دفاعي.......…………………………

36

 

مبحث دوّم: حقوق مالک علائم تجاري .....................................................

37

 

گفتار اوّل: روش تحصیل حق برعلائم تجاري.........………………………

38

 

بند اوّل: از طريق ثبت علامت……………………………………………...

38

 

بند دوّم: از طريق استفاده مستمر از علامت………………………………......

39

 

گفتار دوّم: حقوق انحصاري علائم تجاري.........……………………………

41

 

بند اوّل: حق بهره برداري انحصاري......... .……………………………….

43

 

بند دوّم:حق منع استفاده ديگران……………………………………….

44

 

گفتارسوم: اعمال ناقض حقوق دارنده علائم و استثنائات……………….......

45

 

بند اوّل: اعمال ناقض حقوق دارنده علائم تجاري………………………….....

45

 

بند دوّم: مصاديق نقض فيزيكي........…………………………………...

47

 

1- نقض بر اساس يكسان بودن.............…………………………......

49

 

2- علامت يكسان در كالاها و خدمات مشابه………………………….....

50

 

3- علامت مشابه و كالاها و خدمات....……………………………......

50

 

بند سوم: مصاديق نقض حق اينترنتي...……………………………………

51

 

بند چهارم: استثنائات وارده………………………………………........

53

 

 

 

 

فصل دوّم: ضمانت اجراي حقوق علائم تجاري………………...........

55

 

مقدمه…………………………………………………………............

56

 

مبحث اوّل: مفهوم و پیشینه ضمانت اجرای حقوق علائم تجاری……………..

57

 

گفتار اوّل: ضمانت اجراهای بین المللی…………………………………..

59

 

گفتار دوّم:ضمانت اجراهای ملی...........…………………………………

62

 

گفتار سوّم: اهداف ضمانت اجراي علائم تجاري…………………………...

64

 

بند اوّل: پیشگیری از تجاوز به حق………………………………….........

64

 

بند دوّم: جبران خسارت زیاندیده……………………………………....

65

 

گفتار سوّم: انواع ضمانت اجرا های علائم تجاری………………………......

67

 

گفتار چهارم: ویژگی های ضمانت اجراي علائم تجاری...........…………….....

68

 

مبحث دوم: ضمانت اجراي مدنی علائم تجاری………………..................

71

 

گفتار اوّل: اهداف ضمانت اجرای مدنی...................…..…………………

71

 

گفتار دوّم: جبران خسارت وارده در گذشته……………………………...

73

 

بند اول: مفهوم خسارت…………………..…………………………....

73

 

بند دوم: ضرورت جبران خسارت در اسناد بین المللی و حقوق ایران...........….……

73

 

بند سوم: انواع خسارات ناشي از نقض علائم در نظام حقوقی ایران........…….........

75

 

1- خسارات مادی و معنوی…………………………………….........

75

 

2- خسارات مستقیم و عدم النفع.............……………………………

76

 

1-2- خسارات معنوی………………………………………..........

77

 

2-2- عدم النفع در نظام حقوقی ایران..... ....................…………………

81

 

 

بند چهارم: روشهای جبران خسارت………………………………………

 

82

 

1- محاسبه منافع...............……………………………………….

83

 

2- محاسبه منافع براساس ليسانس……………………………………..

83

 

3- خسارت معنوي……………………………………………….....

84

 

4- وجه التزام يا خسارت از پيش تعيين شده................………………….

84

 

گفتار سوم:جلوگيري از استمرارتجاوز به حق و ورود خسارت در آينده……...

85

 

بند اوّل: تقاضاي ابطال علائم.........……………………………………..

85

 

بند دوّم: منع استعمال علائم نقض كننده……………….....………………

87

 

بند سوّم: امحاء علائم تجاري نقض شده يا معدوم كردن كالاها......……………..

88

 

بند چهارم: انتشار آگهي در مطبوعات………………………............…….

89

 

مبحث سوّم: ضمانت اجراي كيفري علائم تجاري………………….......…

90

 

مبحث چهارم: اقدامات تاميني و موقتي………………………………...

94

 

گفتار اوّل: مفهوم اقدامات تاميني و موقتي.............…………………….

94

 

1- تقاضاي تامين دليل......………………………………………….

95

 

2 - تقاضاي دستور موقت.........………………………………………

96

 

گفتار دوّم: اقسام اقدامات تاميني و موقت.............................................

96

 

بند اوّل: اقدامات تاميني و موقتي براي جلوگيري از وقوع نقض....………………

97

 

بند دوّم: اقدامات تاميني و موقتي براي جلوگيري از ادامه نقض……………......

100

 

بند سوّم: اقدامات تاميني و موقتي پس از نقض حق.....……………………….

101

 

مبحث پنجم:ضمانت اجراي گمركي و يا تدابير مرزي..……………………

106

 

بند اوّل: تدابير مرزي در حقوق ايران……………..……………………...

107

 

بند دوّم: تدابير مرزي در اسناد بين المللي...………….…………………..

111

 

بند سوّم: اسثنائات وارد بر تدابير مرزي……………..…………………....

113

 

 

مبحث ششم: نقش دادگاهها و اداره مالكيت صنعتي در حمايت از علائم تجاري....

114

 

گفتار اوّل: نقش دادگاه..……………………………………………...

115

 

بند اوّل: دادگاه صالحه……………………………………………....

115

 

بند دوّم: ذينفع در دعوا……………………………………………...

116

 

گفتار دوّم: نقش اداره مالكيت صنعتي... ...…………………….....……..

گفتار سوّم: عدم کفایت و صراحت قوانین در زمینه علائم تجاري ...........….

116

118

 

بند اوّل: نقاط ضعف و قوت قانون 1386 در خصوص ضمانت اجراء.……….……...

119

 

بند دوّم: عدم كفايت و صراحت قوانين ضمانت اجراء…………………..........

121

 

نتيجه گيري و پيشنهادات.........................................................................

 

فهرست منابع.......................................................................................

 

منابع فارسی..........................................................................................

 

الف)کتب..............................................................................................

 

ب)پایان نامه ها........................................................................................

 

ج)مقالات و نشریات...................................................................................

 

د)قوانین و آیین نامه ها..............................................................................

 

منابع انگليسي.........................................................................................

 

الف) كتب ومقالات...................................................................................

 

ب) كنوانسيون ها و موافقتنامه ها................................................................

 

123

 

 

126

 

126

 

126

 

128

 

 

128

 

129

 

 

131

 

131

 

132

 

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما