پیوند ها
ضمانت اجرا ي نقض علائم تجاري در حقوق ايران و نظام بين المللي حقوق مالكيت فكري
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
چکیده
علامت تجاری یکی از مصادیق مالکیت صنعتی است که همواره در طول تاریخ بشری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و برای معرفی تولیدات و خدمات بنگاههای اقتصادی و تمایزبخشی بین آنها مورد استفاد قرارگرفته و از طرفی بعضا ًنقش استراتژیک و تعیین کننده ای در تجارت و بازارهای اقتصادی ایفاء نموده است. از این رو، با توجه به ارزش و اهمیت خاص تجاری و اقتصادی حقوق ناشی از این علائم و دامنه توسعه و پیشرفت علم و تکنولوژی و تحولات گسترده در فناوری های نوین، همواره افراد سود جو و فرصت طلب مترصد موقعیت هایی برای سوء استفاده، جعل، تقلب و بهره برداری غیر مجاز از حقوق ناشی از این علائم بوده و می باشند. لذا ضرورت تبیین و تقویت سازوکارهای اجرایی و ژرف نگری در پیش بینی و ایجاد قوانین و مقررات کار آمد و موثر و همچنین تمهیدات بازدارنده و حمایت کننده، امری جدی و اجتناب ناپذیر در این عرصه، تلقی می گردد.
موضوع اين تحقيق "ضمانت اجرای نقض علائم تجاری در حقوق ایران و نظام بین المللی"،که به روش توصيفي- تحليلي و از طريق مطالعات و تحقیقات كتابخانهاي و فیش برداری با مراجعه به كنوانسيونها و معاهدات بينالمللي و اسناد و مدارك ارائه شده توسط سازمان جهاني مالكيت معنوي و قوانین ملی از جمله قانون سال 1386 انجام گرفته است و در تفسير و تجزيه و تحليل دادهها از منابع ديگري از جمله كتب، پایان نامه ها،آراء دادگاهها و مقالات حقوقدانان و مفسرين علم حقوق نیز،بهره برداری شده است.
از اهداف این پژوهش بررسی کنوانسیون ها، معاهدات بین المللی و تطابق آن با قوانین و مقرات ملی، بویژه قانون ثبت اختراعات و علائم تجاری سال 1386در زمینه نقض حقوق علائم تجاری و موضوع اجراء از دیدگاهی موسع بوده تا نقاط ضعف و قوت قوانین موجود با تعمق بیشتری بررسی گردد.
در نهایت، با توجه به بررسی های انجام شده پیشنهاد می شود که در بازنگری این قانون پس از طی دوره آزمایشی نسبت به برطرف کردن برخی از نقایص مطروحه اقدام شودو در راستای قوانین مجازاتهای مربوطه نیز تصریح و تبیین گردد. ضمنا کلید واژه ها: علامت تجاری، نقض و ضمانت اجراء هستند.
فهرست مطالب |
|||
عناوين صفحه تشكر و قدرداني........................................................................................... ا چكيده....................................................................................................... ج |
|||
مقدمه و موضوعات روش تحقيق(خلاصه تحقيق).………………............ |
ط |
||
فصل اوّل: كليات…………………………………………………...... |
0 |
||
مقدمه:……………………………………………………………....... |
1 |
||
مبحث اوّل: مفاهيم و پيشينه علامت تجاري درحقوق ايران و نظام بين الملل.. |
2 |
||
گفتار اوّل: مفاهيم علامت تجاري......……....………………………….... |
2 |
||
گفتار دوّم:پيشينه علامت تجاري……………..……………………….... |
4 |
||
گفتار سوّم: تعريف علامت تجاري.......…………………………………... |
11 |
||
گفتارچهارم: انواع علامت تجاري.…………..………………………........ |
17 |
||
بند اوّل: علائم از حیث طبقه بندی……………………………………….... |
23 |
||
بند دوّم: علائم مرئي………………………………………………….... |
27 |
||
1-كلمه……………………………………………………........ |
28 |
||
2-حرف و عدد..…………………………………………………... |
29 |
||
3-رنگ………………………………………………………… |
29 |
||
4- تصوير و نقش………………………………………………… |
29 |
||
5- علامت سه بعد………………………………………………... |
30 |
||
6- علامت جمعي...….........……………………………………… |
31 |
||
بند سوّم: علائم نامرئي..…………………………………................... |
31 |
||
گفتارپنجم:كاربردهاي تجاري....……….……………………………….. |
32 |
||
1- تعيين كننده منشاء و كيفيت كالا يا خدمات……………………....... |
33 |
||
2- ابزاري براي استراتژي صنعتي........………………………………. |
35 |
||
3- ابزاري براي بازار يابي…………………………………………... |
35 |
||
4- ابزاري براي استراتژي رقابتي و دفاعي.......………………………… |
36 |
||
مبحث دوّم: حقوق مالک علائم تجاري ..................................................... |
37 |
||
گفتار اوّل: روش تحصیل حق برعلائم تجاري.........……………………… |
38 |
||
بند اوّل: از طريق ثبت علامت……………………………………………... |
38 |
||
بند دوّم: از طريق استفاده مستمر از علامت………………………………...... |
39 |
||
گفتار دوّم: حقوق انحصاري علائم تجاري.........…………………………… |
41 |
||
بند اوّل: حق بهره برداري انحصاري......... .………………………………. |
43 |
||
بند دوّم:حق منع استفاده ديگران………………………………………. |
44 |
||
گفتارسوم: اعمال ناقض حقوق دارنده علائم و استثنائات………………....... |
45 |
||
بند اوّل: اعمال ناقض حقوق دارنده علائم تجاري…………………………..... |
45 |
||
بند دوّم: مصاديق نقض فيزيكي........…………………………………... |
47 |
||
1- نقض بر اساس يكسان بودن.............…………………………...... |
49 |
||
2- علامت يكسان در كالاها و خدمات مشابه…………………………..... |
50 |
||
3- علامت مشابه و كالاها و خدمات....……………………………...... |
50 |
||
بند سوم: مصاديق نقض حق اينترنتي...…………………………………… |
51 |
||
بند چهارم: استثنائات وارده………………………………………........ |
53
|
||
فصل دوّم: ضمانت اجراي حقوق علائم تجاري………………........... |
55 |
||
مقدمه…………………………………………………………............ |
56 |
||
مبحث اوّل: مفهوم و پیشینه ضمانت اجرای حقوق علائم تجاری…………….. |
57 |
||
گفتار اوّل: ضمانت اجراهای بین المللی………………………………….. |
59 |
||
گفتار دوّم:ضمانت اجراهای ملی...........………………………………… |
62 |
||
گفتار سوّم: اهداف ضمانت اجراي علائم تجاري…………………………... |
64 |
||
بند اوّل: پیشگیری از تجاوز به حق…………………………………......... |
64 |
||
بند دوّم: جبران خسارت زیاندیده…………………………………….... |
65 |
||
گفتار سوّم: انواع ضمانت اجرا های علائم تجاری………………………...... |
67 |
||
گفتار چهارم: ویژگی های ضمانت اجراي علائم تجاری...........……………..... |
68 |
||
مبحث دوم: ضمانت اجراي مدنی علائم تجاری……………….................. |
71 |
||
گفتار اوّل: اهداف ضمانت اجرای مدنی...................…..………………… |
71 |
||
گفتار دوّم: جبران خسارت وارده در گذشته……………………………... |
73 |
||
بند اول: مفهوم خسارت…………………..………………………….... |
73 |
||
بند دوم: ضرورت جبران خسارت در اسناد بین المللی و حقوق ایران...........….…… |
73 |
||
بند سوم: انواع خسارات ناشي از نقض علائم در نظام حقوقی ایران........……......... |
75 |
||
1- خسارات مادی و معنوی……………………………………......... |
75 |
||
2- خسارات مستقیم و عدم النفع.............…………………………… |
76 |
||
1-2- خسارات معنوی……………………………………….......... |
77 |
||
2-2- عدم النفع در نظام حقوقی ایران..... ....................………………… |
81 |
||
بند چهارم: روشهای جبران خسارت……………………………………… |
82 |
||
1- محاسبه منافع...............………………………………………. |
83 |
||
2- محاسبه منافع براساس ليسانس…………………………………….. |
83 |
||
3- خسارت معنوي………………………………………………..... |
84 |
||
4- وجه التزام يا خسارت از پيش تعيين شده................…………………. |
84 |
||
گفتار سوم:جلوگيري از استمرارتجاوز به حق و ورود خسارت در آينده……... |
85 |
||
بند اوّل: تقاضاي ابطال علائم.........…………………………………….. |
85 |
||
بند دوّم: منع استعمال علائم نقض كننده……………….....……………… |
87 |
||
بند سوّم: امحاء علائم تجاري نقض شده يا معدوم كردن كالاها......…………….. |
88 |
||
بند چهارم: انتشار آگهي در مطبوعات………………………............……. |
89 |
||
مبحث سوّم: ضمانت اجراي كيفري علائم تجاري………………….......… |
90 |
||
مبحث چهارم: اقدامات تاميني و موقتي………………………………... |
94 |
||
گفتار اوّل: مفهوم اقدامات تاميني و موقتي.............……………………. |
94 |
||
1- تقاضاي تامين دليل......…………………………………………. |
95 |
||
2 - تقاضاي دستور موقت.........……………………………………… |
96 |
||
گفتار دوّم: اقسام اقدامات تاميني و موقت............................................. |
96 |
||
بند اوّل: اقدامات تاميني و موقتي براي جلوگيري از وقوع نقض....……………… |
97 |
||
بند دوّم: اقدامات تاميني و موقتي براي جلوگيري از ادامه نقض……………...... |
100 |
||
بند سوّم: اقدامات تاميني و موقتي پس از نقض حق.....………………………. |
101 |
||
مبحث پنجم:ضمانت اجراي گمركي و يا تدابير مرزي..…………………… |
106 |
||
بند اوّل: تدابير مرزي در حقوق ايران……………..……………………... |
107 |
||
بند دوّم: تدابير مرزي در اسناد بين المللي...………….………………….. |
111 |
||
بند سوّم: اسثنائات وارد بر تدابير مرزي……………..………………….... |
113
|
||
مبحث ششم: نقش دادگاهها و اداره مالكيت صنعتي در حمايت از علائم تجاري.... |
114 |
||
گفتار اوّل: نقش دادگاه..……………………………………………... |
115 |
||
بند اوّل: دادگاه صالحه…………………………………………….... |
115 |
||
بند دوّم: ذينفع در دعوا……………………………………………... |
116 |
||
گفتار دوّم: نقش اداره مالكيت صنعتي... ...…………………….....…….. گفتار سوّم: عدم کفایت و صراحت قوانین در زمینه علائم تجاري ...........…. |
116 118 |
||
بند اوّل: نقاط ضعف و قوت قانون 1386 در خصوص ضمانت اجراء.……….……... |
119 |
||
بند دوّم: عدم كفايت و صراحت قوانين ضمانت اجراء………………….......... |
121 |
||
نتيجه گيري و پيشنهادات.........................................................................
فهرست منابع.......................................................................................
منابع فارسی..........................................................................................
الف)کتب..............................................................................................
ب)پایان نامه ها........................................................................................
ج)مقالات و نشریات...................................................................................
د)قوانین و آیین نامه ها..............................................................................
منابع انگليسي.........................................................................................
الف) كتب ومقالات...................................................................................
ب) كنوانسيون ها و موافقتنامه ها................................................................
|
123
126
126
126
128
128
129
131
131
132
|
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم