پیوند ها
بررسي تأثير آموزش چرتکه بر یادگیری علم رياضي دانش آموزان پايه اول....
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
فهرست مطالب
1-3-اهميت و ضرورت انجام تحقيق:5
فصل دوم: ادبیاتو پیشینهپژوهش.... 8
2-2-ضرورت واهمیّت آموزش ریاضی:9
2-3- اهداف آموزش ریاضی از دیدگاه انجمن ملی معلّمان ریاضی:10
2-4- اهداف کلی آموزش ریاضی در آموزش وپرورش ایران:11
2-4-1- اهداف دانشی ریاضی در مقطع ابتدایی:11
2-4-2- اهداف فرآیندی آموزش ریاضی:12
2-4-3- اهداف مهارتی ریاضی در دوره عمومی:14
2-5- هدف آموزش ریاضیّات از دیدگاه دانشمندان و نظریه پردازان بزرگ:15
2-6- اصول رويكرد آموزشي برنامة درسي رياضي دورة ابتدايي:15
2-7-نظریه های آموزش ویادگیری ریاضیّات :16
2-8-قلمرو حوزه ریاضیّات از دید گاه برنامه درسی ملی:19
2-9-مهارت های ریاضی در مقطع ابتدایی:19
2-9-1- مهارتهای ذهنی و پردازشی:19
2-9-2- مهارتهای عملکردی و اجرائی:20
2-10-1- روش تدريس زبان ماشيني (قاعده گويي):21
2-10-2- روش تدريس زبان استدلالي:22
2-10-3- روش هاي كلامي (زباني):22
2-11-یادگیری ریاضیّات در کودکان:25
2-12- شیوه های جدید تدریس ریاضی:26
2-13- شیوه های رایج تدریس ریاضی در ایران:28
2-14- شیوه ی پیشنهادی تدریس ریاضی:29
2-15- نحوه شکل گیری مفاهیم در ذهن کودکان:30
2-16- نقش ارزیابی و ارزشیابی ریاضیّات:31
2-17- اصول كاربردي مربوط به چگونگي يادگيري رياضيات در كودكان:32
2-18- تفاوت تدریس و آموزش درس ریاضی در ایران با دیگر کشورها:34
2-19- فعّالیت یاد دهی – یادگیری درس ریاضی در چند کشور:35
2-20- موفقیّت و ورزیدگی در ریاضیّات :36
2-21-ارتباط درس ریاضی با سایر علوم:37
2-28- آشنایی مختصربا چرتکه و نحوه کار با آن:42
2-30- ارتباط چرتکه و قدرت تخیل :44
2- 31- ارتباط چرتکه با توسعه عملکرد نیمکره های مغز :44
2-32- راهکار های پرورش مغز و تاثیر آن بر یادگیری:45
2-32-1-توجه به خواب و خوراک:46
2-33- نقش حر کت دست ها در یادگیری:47
2-34- یاد گیری علم ریاضی و عمل پردازش مغز:48
2-35- آموزش چرتکه و پرورش تفکر در کودکان:49
2-35-4- تاثیر تفکر ریاضی در بالا بردن سطح یادگیری دانش آموزان:51
2-36- آموزش چرتکه وتقویت مهارت استدلال:51
2-37- نقش آموزگار در رشد استدلال و برهان رياضی در دانشآموز:53
2-38- آموزش چر تکه ومهارت حل مسأله:54
2-39- حل مسئله در دوره دبستان به چه صورت است؟. 55
2-40- نقش آموزگار در تو سعه حل مسئله:55
2-41- دیدگاه کلی در آموزش ریاضی برای حل مسأله:56
2-42- راهبردهای مهارت ذهنی ریاضی:57
2-43- راهبردهایی برای پیشرفت مهارت ذهنی ریاضی کودکان (نمونه عملی)58
2-44-عوامل پرورش دهنده محاسبات ذهنی:61
2-45- رازهای آموزش حساب ذهنی و چرتکه ای با تمرین های شنیداری:63
2-46- کاربرد آموزش چرتکه برای دانش آموزان کم توان ذهنی :64
2-47- کاربرد آموزش چرتکه برای دانش آموزان دچار آسیب شنوایی:64
2-48- پیشنهادات برای بهبود و تقویت درس ریاضی:64
2-49-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور:65
2-49-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور:66
3-2- جامعه آماری، نمونه وروش نمونه گیری:69
3-5- روش تجزیه تحلیل آماری.. 71
فصل چهارم: یافته های پژوهش.... 72
4-2-1-نمودار پراکنش توزیع نرمال داده ها در پیش آزمون گروه آزمایش.... 75
4-2-2-نمودار پراکنش توزیع نرمال داده ها در پیش آزمون گروه کنترل.. 76
4-2-3-نمودار پراکنش توزیع نرمال داده ها در پس آزمون گروه آزمایش.... 77
4-2-4-نمودار پراکنش توزیع نرمال داده ها در پس آزمون گروه کنترل.. 78
4-2-5-نمودارهای آزمون خطّی بودن گروه ها در آزمونهای محقق ساخته. 79
4-2-1- یافته های مربوط به فرضیّات پژوهش.... 81
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری.. 86
5-3- محدودیّت های پژوهش.... 95
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم