سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1229
  • بازدید دیروز : 768
  • بازدید کل : 1360419

پیوند ها

بررسی رابطه ی مهارت های ارتباطی معلمان و استرس دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی


بررسی رابطه ی مهارت های ارتباطی معلمان و استرس دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی

بررسی رابطه ی مهارت های ارتباطی معلمان و استرس دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

عنوان صفحه

چکیده : ............................................................................................................................1

فصل اول

کلیات تحقیق..................................................................................................................12-2

1-1- مقدمه ...............................................................................................................4-3

1-2-بیان مسأله..............................................................................................................6-4

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق .....................................................................................8-6

1-4-اهداف تحقیق .............................................................................................................9

1-4-1-هدف کلی .............................................................................................................9

1-4-2- اهداف فرعی .......................................................................................................9

1-5- فرضیه های تحقیق ....................................................................................................9

1-5-1-فرضیه اصلی............................................................................................................9

1-5-2-فرضیه های فرعی.....................................................................................................9

1-6-قلمرو تحقیق................................................................................................................10

1-7- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها ........................................................................12-10

1-7-1-تعاریف نظری.....................................................................................................11-10

1-7-2-تعاریف عملیاتی.......................................................................................................12

 

فصل دوم

ادبیات و پیشینه ی تحقیق.............................................................................................109-13

2-1-مقدمه............................................................................................................................14

2-2-تعاریف و مفاهیم ارتباط...............................................................................................15

2-3-ارتباط میان فردی..........................................................................................................16

2-4-اهمیت ارتباطات....................................................................................................17-16

2-5-پیامدهای ناتوانی در ایجاد ارتباطی مؤثر.......................................................................17

2-6-الگوی فرایند ارتباطات..........................................................................................19-18

2-7-موانع ارتباطات......................................................................................................23-19

2-8-انواع ارتباط...........................................................................................................24-23

2-9-مسیرهای ارتباطی....................................................................................................25-24

2-10-سبک های ارتباطی......................................................................................................25

2-11-رویکردهای ارتباطی.............................................................................................26-25

2-12-نظریه های ارتباطی...............................................................................................32-26

نظریه ارتباطات اجتماعی دیوید برلو......................................................................................26

نظریه تعامل نمادین جرج هربرت مید...............................................................................27-26

نظریه مدیریت هماهنگ مفاهیم ورنون کرونن و دبلیوبارمت پیرس..........................................27

نظریه ناهماهنگی شناختی لئون فستینگر...................................................................................27

نظریه نقض انتظارات جودی بورگون.......................................................................................28

نظریه کاستن عدم اطمینان ریچارد کالابرس و چارلز برگر.................................................29-28

نظریه نفوذ اجتماعی دالماس تیلور و ایروین آلتمن............................................................30-29

نظریه تبادل اجتماعی هارولد کیلی و جان تیبات...............................................................31-30

نظریه دیالکتیک ارتباطی باربارا مونتگومری و لسلی باکستر...............................................32-31

نظریه مدیریت حریم ارتباطات ساندراپترونیو...........................................................................32

2-13-مدل های ارتباطی..................................................................................................39-33

مدل ارسطو.............................................................................................................................33

مدل لاسول.............................................................................................................................33

مدل شنون ویور............................................................................................................34-33

مدل شرام.........................................................................................................................35-34

مدل دیوید برلو................................................................................................................39-35

2-14-ارتباط معلم و دانش آموز...........................................................................................40

2-15-ارتباط و آموزش.........................................................................................................41

2-16-ارتباط و تدریس..................................................................................................43-42

2-17-ارتباط و دیدگاه دانش آموزان نسبت به معلمان....................................................45-43

2-18-ارتباط و ایجاد انگیزه در دانش آموزان........................................................................46

.....................................................................48- 47 (CDP )2-19-ارتباط و پروژه رشد کودک

2-20-تعاریف و مفاهیم مهارت های ارتباطی..................................................................49-48

2-21-ضرورت مهارت های ارتباطی برای معلمان و کارکنان آموزشی.............................50-49

2-22-مهارت های ارتباطی بهترین معلمان......................................................................51-50

2-23-انواع مهارت های ارتباطی...................................................................................54-51

2-23-1-مهارت های کلامی.........................................................................................57-54

مهارت های سخن گفتن با کلاس و دانش آموزان................................................................55

نحوه برخورد افراد با تعارض ها....................................................................................56-55

موانع برقراری ارتباط کلامی موفق بین معلم و دانش آموز.............................................57-56

2-23-2-مهارت های گوش کردن................................................................................59-57

تفاوت شنیدن و گوش کردن..........................................................................................61-60

گوش دادن فعال...................................................................................................................60

بازی قانونمند برای آموزش گوش دادن............................................................................ 62

گوش کردن فعال بنیان ارتباط خوب............................................................................63-62

موانع گوش سپاری.....................................................................................................64-63

2-23-3-مهارت های غیر کلامی..............................................................................65-64

انواع پیام های غیرکلامی..................................................................................................65

رمز و رازحرکات بدن......................................................................................................66

دریافت پیام های غیر کلامی آگاهانه است................................................................67-66

فاصله و ارتباط..........................................................................................................68-67

معطوف کردن توجه بر مفید ترین نشانه ها.................................................................71-68

2-23-4-مهارت های بازخورد........................................................................................71

بازخورد و یادگیری.........................................................................................................72

بازخورد و ارزشیابی..................................................................................................75-73

ویژگی های بازخورد.......................................................................................................75

2-24-تعاریف و مفاهیم استرس...............................................................................77-75

2-25-سابقه استرس.................................................................................................79-77

2-26-فشار روحی.........................................................................................................79

2-27-انواع فشار روحی...........................................................................................80-79

2-28-واکنش های جسمانی در هنگام وقوع استرس......................................................81-80

2-29-پیامدهای هیجانی استرس.....................................................................................82-81

2-30-تأثیرات شناختی استرس.............................................................................................82

2-31-بهداشت روانی....................................................................................................83-82

2-32-نقش مدرسه و معلمان در بهداشت روانی دانش آموزان........................................85-83

2-33-صلاحیت های شخصیتی یک معلم خوب از دیدگاه بهداشت روان.............................85

2-34-اضطراب مدرسه...................................................................................................89-85

2-35-مقابله با استرس..........................................................................................................89

2-35-1-منابع مقابله ای استرس.....................................................................................90-89

2-35-2-شیوه های مقابله.....................................................................................................90

2-35-3-روشهای کنار آمدن با استرس..........................................................................91-90

2-35-4-روشهای علمی مقابله با استرس..............................................................................91

2-36-پیشینه تحقیق.....................................................................................................107-92

الف)پیشینه داخلی..........................................................................................................98-92

ب)پیشینه خارجی........................................................................................................107-99

2-37-چارچوب نظری تحقیق.............................................................................................108

2-38-مدل مفهومی..............................................................................................................109

 

فصل سوم

روش پژوهش...........................................................................................................115-110

3-1-مقدمه.......................................................................................................................111

3-2-مراحل انجام پژوهش.......................................................................................112-111

3-3-روش تحقیق............................................................................................................112

3-4-جامعه آماری...........................................................................................................112

3-5-حجم نمونه..............................................................................................................112

3-6-شیوه نمونه گیری.....................................................................................................113

3-7-ابزار گردآوری اطلاعات.................................................................................114-113

3-8-اعتبار یا روایی پرسشنامه.........................................................................................114

قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه.............................................................................115-114

3-10-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.............................................................................115

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها.............................................................................................128-116

4-1-مقدمه.......................................................................................................................117

4-2-بخش اول: توصیف ویژگی های جمعیت شناختی نمونه پژوهش...............................117

4-3-بخش دوم: توصیف آماری متغیرهای اصلی تحقیق.....................................................118

4-4-بخش سوم: آزمون نرمال بودن توزیع داده های تحقیق...............................................120

4-5-بخش چهارم: آزمون فرضیه های تحقیق....................................................................122

خلاصه محاسبات تحلیل رگرسیون....................................................................................127

وضعیت رتبه بندی مؤلفه های مهارت های ارتباطی..........................................................128

فصل پنجم

نتیجه گیری..............................................................................................................155-129

5-2-خلاصه پژوهش......................................................................................................130

5-3-خلاصه یافته های پژوهش...............................................................................137-131

5-3-1-نتایج توصیفی پژوهش.......................................................................................131

5-3-2-نتایج استنباطی پژوهش..............................................................................136-132

5-4-محدودیت های پژوهش.........................................................................................137

5-5-پیشنهادها.......................................................................................................140-137

5-5-1-پیشنهادهای کاربردی..........................................................................................137

5-5-2-پیشنهادها بر اساس یافته های پژوهش........................................................139-137

5-5-3-پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.................................................................140-139

5-6-منابع مورد استفاده..........................................................................................155-141

5-6-1-منابع فارسی..............................................................................................150-141

5-6-2-منابع لاتین................................................................................................155-141

ضمائم و پیوست ها................................................................................................159-156

چکیده انگلیسی..............................................................................................................161

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان صفحه

 

 

جدول 2-1 :توصیف دانش آموزان از معلمی که به آنان توجه دارد..................................... 45

جدول 2-2 : راهنمایی هایی برای ایجاد روابط مطلوب با دانش آموزان.......................48-47

جدول 2-3 : دسته بندی مهارت های ارتباطی-اجتماعی ...................................................53

جدول 2-4 : مجموعه مهارت های گوش دادن.....................................................................58

جدول 2-5 : ویژگی های صوتی و احساسات احتمالی همراه آن..........................................69

جدول 2-6: خلاصه مهمترین نتایج تحقیقات داخل و خارج کشور...........................107-106

جدول 3-1 : مؤلفه های مهارت های ارتباطی به تفکیک گویه ها .....................................114

جدول 4-1:توزیع فراوانی نمونه پژوهش به تفکیک جنسیت...............................................117

جدول 4-2 : توصیف آماری متغیر استرس به تفکیک جنسیت .........................................118

جدول 4-3 : توصیف آماری متغیر مهارت ارتباطی به تفکیک جنسیت ..............................119

جدول 4- 4 : توصیف آماری مؤلفه های اصلی متغیر مهارت ارتباطی ..............................119

جدول 4-5 : توصیف آماری متغیر استرس.........................................................................120

جدول 4-6 : خلاصه نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنف .....................................................120

جدول 4-7 : نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن بین مهارت ارتباطی و استرس .....................122

جدول 4-8 : نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن بین مهارت کلامی و استرس...........................123

جدول 4-9 : نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن بین مهارت گوش دادن و استرس....................124

جدول 4-10 : نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن بین مهارت غیرکلامی و استرس ....................124

جدول 4-11 : نتایج ضریب همبستگی اسپیرمن بین مهارت بازخورد و استرس.......................125

جدول 4-12 : نتایج آزمون مقایسه میانگین مهارت ارتباطی معلمان مرد و زن.........................126

جدول 4-13 : نتایج آزمون مقایسه میانگین استرس بین دانش آموزان دخترو پسر...................126

جدول 4-14 : خلاصه مدل رگرسیونی..................................................................................127

جدول 4-15 : ضرایب متغیر وابسته استرس............................................................................127

جدول 4-16 : نتایج آزمون رتبه ای فریدمن...........................................................................128

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان صفحه

 

نمودار 4-1 : پراکنش نمرات پرسشنامه مهارت ارتباطی و استرس.............................121

 

 

 

 

فهرست اشکال

عنوان صفحه

 

شکل 2-1 : الگوی فرایند ارتباطات...................................................................................19

شکل 2-2 : مدل شنون - ویور .......................................................................................34

شکل 2-3 : مدل شرام ....................................................................................................35

....................................................................................................36 SMCRشکل 2-4 :مدل

شکل 2-5 : مدل برلو ......................................................................................................37

شکل 2-6 : مدل مفهومی پژوهش ...................................................................................109

 

 

 

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی رابطه مهارت های ارتباطی معلمان و استرس دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهر قرچک در سال تحصیلی 93-1392بود. برای این منظور پس از مرور ادبیات تحقیق،7 فرضیه شامل یک فرضیه اصلی و6 فرضیه فرعی تدوین گردید.این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نوع ،توصیفی-پیمایشی بود . جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه ششم شهر قرچک بود که حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و با توجه به نسبت دانش آموزان پسر و دختر در جامعه ی پژوهش،297 نفر تعیین و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند . برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته مهارت های ارتباطی معلمان واسترس دانش آموزان، استفاده شد.تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (همبستگی اسپیرمن) انجام شد. یافته های پژوهش بیانگر آن بود که الف- بین مهارت های ارتباطی معلمان و استرس دانش آموزان رابطه منفی معناداری(672/0- ) وجود داشت.ب- بین هر یک از چهار مؤلفه ی اصلی مهارت های ارتباطی معلمان و استرس دانش آموزان رابطه ی منفی معناداری وجود داشت. ج-میزان مهارت های ارتباطی معلمان در جامعه ی مورد پژوهش در حد متوسط و میانگین بود.د- میزان استرس دانش آموزان در جامعه مورد پژوهش بالاتر از حد میانگین بود.ه-بین میزان مهارت های ارتباطی معلمان مرد و زن اختلاف معناداری وجود نداشت. و-بین میزان استرس دانش آموزان دختر و پسر اختلاف معناداری وجود نداشت. لذا با توجه به یافته های پژوهش می توان چنین نتیجه گیری کرد که : یکی از روشهای کاهش استرس دانش آموزان،تقویت مهارت های ارتباطی معلمان می باشد.

کلید واژه ها: مهارت های ارتباطی، مهارت کلامی، مهارت گوش دادن، مهارت غیرکلامی، مهارت بازخورد، استرس.

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 553

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما