سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1027
  • بازدید دیروز : 768
  • بازدید کل : 1360217

پیوند ها

تأثیر نوآوری و رهبری تحول گرا بر عملکرد سازمانی


تأثیر نوآوری و رهبری تحول گرا بر عملکرد سازمانی

تأثیر نوآوری و رهبری تحول گرا بر عملکرد سازمانی

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

چکیده

تمامی سازمان های دولتی و خصوصی برای توسعه رشد و پایداری و بهبود عملکرد سازمان در عرصه رقابت امروزی به نوآوری سازمان نیاز دارند تا در رقابت آن بتوانند پاسخگوی نیازهای خواسته های مشتریان باشند. به علت وجود تحولات اخیر صنعت بیمه در زمینه خصوصی سازی و آزادسازی این صنعت، نوآوری در محصولات و خدمات عرضه شده توسط شرکت های بیمه و فرآیندهای آن بیش از پیش اهمیت می یابد. هم چنین ضرورت های خاص مربوط به وضعیت صنعت بیمه در ایران مانند وجود بازار بالقوه بالا برای انواع رشته های بیمه ای در بخش های مختلف اجتماع، ضعف ساختاری و مدیریتی شرکت های بیمه به لحاظ بکار نگرفتن نیروی کار متخصص و دانش مدار، عدم تناسب رشد و خدمات شرکت های بیمه با رشد تکنولوژیک سایر سازمان ها و بخش های اجتماع و غیره، همگی حکایت از لزوم تصمیم گیری جدی برای بکارگیری روش های نوین و رشد نوآوری در صنعت بیمه را دارد. از سوی دیگر رهبری نیز در شرکت های بیمه اهمیت بیشتری یافته است. لذا شرکت های بیمه که خواهان ایجاد و یا حفظ مزیت رقابتی هستند نیاز به رهبرانی دارند که کارکنان سازمان را در انجام تغییرات و ایجاد ساختار فرهنگی که تأکید اصلی آن بر نوآوری است، هدایت کنند. از این رو پژوهش حاضر، تأثیر رهبری تحول گرا و نوآوری بر عملکرد سازمانی را مورد بررسی قرار داده تا با شناسایی این رابطه بتواند عملکرد را بهبود بخشد.

دو نمونه آماری متشکل از 140 نفر از کارمندان و 32 نفر از مدیران و معاونان شعب مرکزی شرکت های بیمه خصوصی شیراز به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده انتخاب شدند. با استفاده از دو پرسشنامه طراحی شده به جمع آوری داده ها اقدام به عمل آمد. روایی پرسشنامه با استفاده از روش محتوایی و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد. که مقدار بدست آمده قابل اتکا بود.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی بر پایه نر افزارSPSSجهت طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده و در گام اول از تحلیل عاملی تاییدی و در گام دوم از تحلیل مسیر بر پایه نرم افزار PLS برای تحلیل روابط بین سازه ها بهره برده شده است.

یافته های تحقیق حاکی از آن است که رهبری تحول گرا و نوآوری بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارند. هم چنین از بین مؤلفه های رهبری تحول گرا، انگیزش الهام بخش و توجه و ملاحظات فردی بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارند. از مؤلفه های نوآوری نیز، نوآوری کلی سازمان بیشترین اثر را بر عملکرد سازمانی می گذارد. با توجه به چنین نتایجی، تقویت نوآوری و وجود رهبران تحول گرا با تکیه بر رفتارهایی که بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارند، در شرکت های بیمه می توانند عملکرد سازمان را بهبود بخشند.

واژگان کلیدی: رهبری تحول گرا، نوآوری، عملکرد سازمانی

 

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق.. 1

مقدمه. 3

1-1بیان مسئله. 4

2-1اهمیت و ضرورت موضوع. 5

3-1اهداف تحقیق.. 6

1-3-1 اهداف اصلی.. 6

2-3-1 اهداف فرعی.. 6

4-1 سؤالات اصلی و فرعی تحقیق.. 7

1-4-1 سؤال اصلی.. 7

2-4-1 سؤالات فرعی.. 7

5-1 فرضیه های تحقیق.. 7

1-5-1 فرضیه های اصلی.. 7

2-5-1 فرضیه های فرعی.. 7

6-1 متغیرهای تحقیق.. 8

1-6-1 متغیر برون زا ( مستقل)8

2-6-1 متغیر درون زا (وابسته)8

7-1 قلمرو تحقیق.. 8

1-7-1 قلمرو مکانی تحقیق.. 8

2-7-1قلمرو زمانی تحقیق.. 9

8-1 شرح واژه ها و اصطلاحات پژوهش... 9

1-8-1 عملکرد سازمانی.. 9

2-8-1 رهبری تحول گرا10

3-13-1 نوآوری سازمانی.. 10

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 13

مقدمه. 14

بخش اول: مبانی نظری.. 15

1-2- رهبری تحول گرا15

1-1-2- گذری بر رهبری.. 15

2-1-2- پیشینه رهبری تحول گرا18

3-1-2 تعاریف و نظریه ها19

4-1-2- عناصر رهبری تحول گرا20

5-1-2- رهبری تبادلی و عوامل آن. 22

6-1-2- رهبری عدم مداخله. 23

7-1-2- تفاوت رهبری تحول گرا و رهبری تبادلی.. 23

8-1-2-نقاط قوت و ضعف نظریه رهبری تحول گرا24

2-2- نوآوری.. 25

1-2-2-تعریف نوآوری.. 25

2-2-2-تاریخچه نوآوری.. 26

3-2-2 انواع نوآوری.. 27

4-2-2-سطوح کلی نوآوری.. 28

9-2-2 استراتژی های نوآوری.. 29

10-2- 2مزایای نوآوری.. 30

11-2-2شرایط ایجاد نوآوری.. 33

12-2-2 موانع نوآوری.. 33

13-2-2 نوآوری سازمانی.. 34

14-2-2 نوآوری در فعالیت های خدماتی.. 34

1-14-2-2 ویژگی خدمات و تأثیر آن ها بر فرآیند نوآوری.. 36

2-14-2-2 فرآیند گام به گام نوآوری در خدمات.. 37

3-14-2-2- عوامل کلیدی موفقیت در نوآوری.. 40

3-2 عملکرد سازمانی.. 41

4-2 رهبری تحول گرا و عملکرد سازمانی.. 42

5-2 نوآوری و عملکرد سازمانی.. 43

بخش دوم: پیشینه تحقیق.. 44

1-2-2 پیشینه تحقیق در ایران. 44

2-2-2 مطالعات خارجی.. 46

نتیجه گیری.. 47

6-2 مدل مفهومی تحقیق.. 49

فصل سوم: روش شناسی تحقیق.. 51

مقدمه:52

1-3 روش تحقیق.. 53

2-3 جامعه آماری، تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 53

3-3 روش گردآوری اطلاعات.. 54

1-3-3 مطالعات کتابخانه ای.. 54

2-3-3 تحقیقات میدانی.. 54

4-3 پرسشنامه. 55

1-4-3 پایایی و روایی پرسشنامه. 56

1-1-4-3 روایی ( اعتبار) پرسش نامه. 57

2-1-4-3 پایایی ( قابلیت اعتماد) پرسش نامه. 57

5-3 روش های تجزیه و تحلیل داده ها59

1-5-3 تحلیل مسیر. 60

2-5-3 تحلیل عاملی تاییدی.. 60

6-3 دلایل انتخاب روش پی.ال.اس برای این مطالعه. 61

نتیجه گیری.. 61

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها63

مقدمه. 64

1-4 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه. 64

1-1- 4. جنسیت (کارمندان)65

2-1-4. تحصيلات (کارمندان)66

3-1- 4. سن(کارمندان)67

4-1- 4. سابقه کار(کارمندان)69

5-1- 4. جنسیت (مدیران)70

6-1-4. تحصيلات (مدیران)71

7-1- 4. سن(مدیران)72

8-1- 4. سابقه کار(مدیران)73

2-4. آمار استنباطی.. 74

1-2-4. ضریب همبستگی بین متغیرهای پژوهش... 74

2-2-4 تحلیل مدل اندازه گیری (Measurement Model)76

3-2-4. روش حداقل مربعات جزئی.. 80

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها91

مقدمه. 92

1-5 یافته های تحقیق.. 92

2-1- 5 نتایج یافته های توصیفی.. 92

3-1-5 نتایج یافته های استنباطی.. 93

1-3-1-5 فرضیه ی اول. 94

2-3-1-5 فرضیه دوم. 95

2-5 پیشنهادها96

1-2-5 پیشنهاد های اجرایی مبتنی بر یافته های پژوهش... 96

2-2-5 پیشنهاد به محققین آتی.. 98

3-5 موانع و محدودیت های تحقیق.. 99

منابع و مأخذ.. I

منابع فارسی:II

منابع لاتین.. III

پرسشنامه. VII

 

فهرست جداول:

جدول1-1 اسامی شرکت های بیمه خصوصی.. 9

جدول 1-2: ویژگی خدمات و تأثیر آن ها بر فرآیند نوآوری.. 36

جدول 1-3: مدل تحلیلی و ترکیب سوالات پرسش نامه مدیران و متغیر مورد بررسی در هر سوال.. 55

جدول 2-3: مدل تحلیلی و ترکیب سوالات پرسش نامه کارمندان و متغیر مورد بررسی در هر سوال.. 56

جدول 3-3 سنجه های طیف لیکرت... 56

جدول4-3 ضرایب آلفای کرونباخ، پایایی کل و میانگین واریانس استخراجی.. 58

جدول 1-4 توزيع فراواني مربوط به جنسیت (کارمندان)65

جدول 2-4 توزيع فراواني مربوط به سطح تحصیلات (کارمندان)66

جدول 3-4 توزيع فراواني مربوط به سن (کارمندان)67

جدول 4-4 توزيع فراواني مربوط به سابقه کار (کارمندان)69

جدول 5-4 توزيع فراواني مربوط به جنسیت (مدیران)70

جدول 6-4 توزيع فراواني مربوط به سطح تحصیلات (مدیران)71

جدول 7-4 توزيع فراواني مربوط به سن (مدیران)72

جدول 8-4 توزيع فراواني مربوط به سابقه کار (مدیران)73

جدول 9-4 ماتریس همبستگی بین متغیرهای تحقیق.. 75

جدول 10-4 ماتریس همبستگی بین متغیرهای تحقیق.. 75

جدول 11-4 ماتریس همبستگی بین متغیرهای تحقیق.. 76

جدول 12-4: بارهای عاملی متغیر رهبری تحول گرا77

جدول 13-4: بارهای عاملی متغیر نوآوری.. 78

جدول 14-4: بارهای عاملی متغیر عملکرد سازمان.. 79

جدول 15-4 ضرایب مسیر، آماره ی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: عملکرد سازمان)83

جدول 16-4 ضرایب مسیر، آماره ی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: عملکرد سازمان)86

جدول 17-4 ضرایب مسیر، آماره ی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: عملکرد سازمان)89

فهرست اشکال و نمودارها:

شکل 1-2: عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی (Hill & Jones, 2007:086). 31

شکل 2-2: تأثیرات مثبت نوآوری(Hill & Jones,2007:91).32

شکل 3-2 چرخه فرآیند توسعه خدمات جدید (fitzsimmons, J.A & Fitzsimmons, M.J., 2000:18).35

شکل 4-2: فرآیند عمومی و گام به گام نوآوری در خدمات ( نصیر زاده و ناجی، 1387: 110). 37

شکل5-2 انرژی خود را به کدام سمت هدایت کنیم؟ ( نصیر زاده و ناجی، 1387: 113). 38

شکل 6-2: عوامل کلیدی موفقیت در نوآوری ( Lee, 2009).40

شکل 7-2 مدل مفهومی تحقیق.... 49

نمودار1-4 نمودار ميله اي مربوط به فراواني جنسیت (کارمندان). 66

نمودار 2-4 نمودارميله اي مربوط به فراواني سطح تحصيلات (کارمندان). 67

نمودار3-4 نمودار ميله اي مربوط به فراواني سن (کارمندان). 68

نمودار 4-4 نمودار ميله اي مربوط به فراواني سابقه کار (کارمندان). 69

نمودار 5-4 نمودار ميله اي مربوط به فراواني جنسیت (مدیران). 70

نمودار 6-4 نمودارميله اي مربوط به فراواني سطح تحصيلات (مدیران). 71

نمودار 7-4 نمودار ميله اي مربوط به فراواني سن (مدیران). 73

نمودار 8-4 نمودار ميله اي مربوط به فراواني سابقه کار (مدیران). 74

شکل 1-4 مدل معادلات ساختاری در حالت تخمین ضرایب مسیر. 82

شکل 2-4 مدل معادلات ساختاری در حالت معناداری ضرایب(t-value). 82

شکل 3-4 مدل معادلات ساختاری در حالت تخمین ضرایب مسیر. 84

شکل 4-4 مدل معادلات ساختاری در حالت معناداری ضرایب(t-value). 85

شکل 5-4 مدل معادلات ساختاری در حالت تخمین ضرایب مسیر. 87

شکل 6-4 مدل معادلات ساختاری در حالت معناداری ضرایب(t-value). 88

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 17,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما