سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 766
  • بازدید دیروز : 768
  • بازدید کل : 1359956

پیوند ها

تحلیل فرهنگ سازمانی ورابطه آن با اخلاق حرفه ای معلمان


تحلیل فرهنگ سازمانی ورابطه آن با اخلاق حرفه ای معلمان

 تحلیل فرهنگ سازمانی ورابطه آن با اخلاق حرفه ای معلمان

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

چکیده

هدف انجام این پژوهش بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با اخلاق حرفه ای معلمان از ديدگاه مديران مقطع متوسطه شهرستان زاهدان می باشد. روش پژوهش، توصیفی ازنوع همبستگی می باشد. روش گردآوری اطلاعات ازطریق پرسشنامه فرهنگ سازمانی دارای 33 سوال (ادگارد شاین2003) باضریب پایایی آلفای کرونباخ 90/ . و پرسشنامه محقق ساخته اخلاق حرفه ای 22 سوال( اقتباس از مورای و همکاران 1992) با ضریب پایایی آلفای کرونباخ79/0 جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش 149نفرکلیه مدیران مقطع متوسطه آموزش وپرورش شهرستان زاهدان که در سال 1392-1391مشغول به خدمت هستند تشکیل می دهندکه به صورت سرشماری کل جامعه به عنوان نمونه انتخاب گردید.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در مدارس مورد بررسی از حد متوسط بالاتر بوده ودربررسی متغیر های دموگرافیک ( جنسیت ، سابقه خدمت ، میزان تحصیلات ) میزان اخلاق حرفه ای وفرهنگ سازمانی در بین مدیران زن بیشتر از مرد می باشد. اما میزان اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در سایر متغیر های دموگرافیکی یکسان می باشد. همچنین نتیجه گرفته شد که با افزایش فرهنگ سازمانی، اخلاق حرفه ای ومولفه های آن،چون شایستگی تخصصی معلمان، شایستگی پداگوژی، رشد و توسعه دانش آموزان، حفظ اسرار دانش آموزان و انجام ارزشیابی صحیح نیز افزایش می یابد.

 

كلمات كليدي : فرهنگ سازماني، اخلاق حرفه اي، آموزش و پرورش ، معلم

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

فصل اول :کلیات پژوهش........................................................................................... .........................................................1

مقدمه.......................................................................................................................................................................................... 2

1-1)بیان مسئله......................................................................................................................................................................5

2-1)ضرورت تحقیق.................................................................................................................................................................9

4-1)هدف تحقیق..................................................................................................................................................................11

5-1)سوالات تحقیق...............................................................................................................................................................11

6-1)تعریف مفاهیم................................................................................................................................................................12

فصل دوم:ادبیات پژوهش

2-مقدمه.................................................................................................................................................................................17

2-2تعريف فرهنگ.................................................................................................................................................................17

2-3)سطوحفرهنگ ازنظر ادگارد شاین.............................................................................................................................18

2-4)تعريف و مفهوم فرهنگ سازماني...............................................................................................................................21

2-4-1)ویژگی های فرهنگ سازمانی................................................................................................................................21

2-4-2)جلوه های مشخص فرهنگ سازمانی...................................................................................................................22

2-4-3)عناصر و مولفه هاي فرهنگ سازماني..................................................................................................................23

2-4-4)گونه شناسي فرهنگ سازماني از ديدگاه نظريه پردازان..................................................................................24

2-4-4-1)ديدگاه شاين........................................................................................................................................................24

2-4-4-2)ديدگاه شولز.........................................................................................................................................................24

2-4-4-3)ديدگاه كويين و مك گرد.................................................................................................................................25

2-4-4-4)طبقه بندی چارلز هندی...................................................................................................................................26

2-4-5)الگوي ادگار شاين....................................................................................................................................................27

2-4-6)اهميت شناخت فرهنگ براي سازمانها................................................................................................................28

2-4-7)وظایف فرهنگ سازمانی.........................................................................................................................................28

2-4-8)چگونگی شکل گیری و حفظ فرهنگ سازمانی.................................................................................................30

2-4-9) مدیریت و تغییر فرهنگ سازمانی.......................................................................................................................32

2-4-10)كاركردهاي فرهنگ سازماني..............................................................................................................................32

2-5 ) تعریف اخلاق..............................................................................................................................................................35

2-6) اخلاق دراسلام............................................................................................................................................................36

2-7)عناصر فرهنگ اخلاقی دراسلام..................................................................................................................................38

2- 8 ) مفهوم اخلاق حرفه ای ...........................................................................................................................................39

2-9 ) ویژگی های اخلاق حرفه ای ..................................................................................................................................40

2-9-1)مسئولیت پذیری .....................................................................................................................................................40

2-9-2)برتری جویی و رقابت طلبی...................................................................................................................................41

2-9-3)صادق بودن ..............................................................................................................................................................41

2-9-4)احترام به دیگران......................................................................................................................................................41

2-9-5) رعایت و احترام نسبت به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی...........................................................................41

2-9-6)عدالت و انصاف ........................................................................................................................................................41

2-9-7)همدردی با دیگران..................................................................................................................................................41

2-9-8)وفاداری ...................................................................................................................................................................41

2-10 ) نظام های اخلاقی عمده.........................................................................................................................................42

2-11 ) مبانی نظری اخلاق حرفه ای در اسلام...............................................................................................................42

2-12 ) ضرورت ترویج اخلاق حرفه ای در سازمان ......................................................................................................44

2-13 ) وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان..........................................................................................................45

2-14اخلاق در تدریس.........................................................................................................................................................46

2-15)پیشینه پژوهش..........................................................................................................................................................50

2-15-1)تحقیقات انجام شده در ایران.............................................................................................................................50

2-15-2)تحقیقات انجام شده در خارج ازایران...............................................................................................................52

فصل سوم: روش انجام پژوهش

3-1)مقدمه...............................................................................................................................................................................54

3-2 جامعه آماری .................................................................................................................................................................54

3-3 روش نمونه گیری........................................................................................................................................................54

3-4 حجم نمونه.....................................................................................................................................................................54

3-5 روش و ابزار گردآوری داده ها...................................................................................................................................54

6-3 روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها....................................................................................................................55

1-6-3 . روایی (اعتبار) ........................................................................................................................................................55

2-6-3. پایایی.........................................................................................................................................................................55

فصل چهارم: تجزيه وتحليل آماري

4-1) مقدمه.............................................................................................................................................................................58

4-2) تجزيه و تحليل اطلاعات............................................................................................................................................58

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1) تایج...............................................................................................................................................................................70

5-2) پیشنهادات : ...............................................................................................................................................................77

5-2-1)پیشنهاداتاجرایی: .................................................................................................................................................77

5-2-2)پیشنهادات پژوهشی................................................................................................................................................78

5-2-3)محدودیت ها ...........................................................................................................................................................79

منابع فارسی.............................................................................................................................................................................80

منابع لاتین..............................................................................................................................................................................82

ضمائم ..................................................................................................................................................................................... 87

 


فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول -21: توصیف اصول اخلاق حرفه ای و مصادیق نقض آن................................................................................ 48

جدول3-1سوالات مربوط به هریک از پرسشنامه های اخلاق حرفه ای وفرهنگ سازمانی....................................55

جدول 3-2 مقدار ضریب آلفا برای تعیین پایایی.............................................................................................................55

جدول (4-1)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای.................................. 58

جدول (4-2)نتایج آزمون t تک گروهی ،میانگین نمرات پاسخگویان در خصوص فرهنگ سازمان................... 59

جدول (4-3)نتایج آزمون t تک گروهی ،میانگین نمرات پاسخگویان در خصوص اخلاق حرفه ای....................60

جدول (4-4)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و رعایت حرمت..................................... 60

جدول (4-5)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و شایستگی تخصصی ...........................61

جدول (4-6)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و شایستگی پداگوژی.............................62

جدول (4-7)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و رشد و توسعه دانش آموزان...............62

جدول (4-8)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و حفظ اسرار دانش آموزان...................63

جدول (4-9)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و انجام ارزشیابی صحیح......................64.

جدول (4-10)نتايج آمار توصيفي و ضریب همبستگی فرهنگ سازمانی و احترام گذاشتن به سازمان............64

جدول (4-11)نتايج آمار توصیفی فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به سابقه مدیریت....................65

جدول (4-12)نتايج تحليل واريانس فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به سابقه مدیریت..................65

جدول (4-13)بررسی تفاوت فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به جنسيت.......................................66

جدول (4-14)بررسی تفاوت فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای با توجه به تحصیلات....................................67

جدول (4-15)خلاصه الگوی رگرسیون ابعاد اخلاق حرفه ای برای پیش بینی فرهنگ سازمانی .............. 68

 

فهرست شکل ها

شکل2-1)سطوح فرهنگ...................................................................................................................................................19

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 16,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما