پیوند ها
کار تحقیقی بررسی ابعاد حقوقی و علمی تجارت الکترونیکی ( E- COMMERCE ) رشته تحصیلی نرم افزار
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
امروزه فناوري اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشورهاي مختلف قرار گرفته است. تجارت الكترونيكي يكي از نمودهاي عيني انقلاب فناوري اطلاعات و ارتباطات در عرصههاي اقتصادي است. ظهور اينترنت و تجاري شدن آن در دهههاي اخير شيوههاي سنتي تجارت را متحول نموده است. تجارت الكترونيكي انقلابي در شيوهها و رويههاي تجاري گذشته ايجاد كرده و سرعت و صرفهجويي را در بهترين وجه جامه عمل پوشانده است. در محيط الكترونيكي فاصلههاي جغرافيايي و محدوديتهاي زماني و مكاني منتفي و مبادلات تجاري بر پايه اطلاعات الكترونيكي انجام ميشود. تجارت الكترونيكي با رفع موانع فراروي تجارت بينالملل روند تجارت جهاني را تسريع مينمايد. تجارت الكترونيكي از مزايا و پيامدهاي اقتصادي مهمي از قبيل گسترش بازار، كاهش قيمت منابع توليد، ارتقاي بهرهوري، كاهش هزينههاي مبادلاتي، ايجاد اشتغال و كاهش تورم برخوردار بوده و در رشد درونزاي اقتصادي نقش محوري دارد.
مزاياي فراوان تجارت الكترونيكي سبب شده كه نه تنها كشورهاي توسعه يافته بلكه كشورهاي در حال
توسعه نيز از آن به عنوان ابزاري براي رقابت در عرصه داخلي و بينالمللي استفاده نمايند. نبود راهبرد تجارت الكترونيكي نتيجهاي جز انزوا درعرصه اقتصاد جهاني بدنبال نخواهد داشت. گسترش روزافزون حجم تجارت الكترونيكي در جهان، بكارگيري آن توسط بنگاههاي اقتصادي و پذيرش تدريجي آن از سوي مصرفكنندگان بيانگر مزاياي بالقوه تجارت الكترونيكي در عرصههاي اقتصادي و تجاري است. بنابراين راهي جز تلاش مستمر براي استفاده از آن در فعاليتهاي اقتصادي متصور نيست. دسترسي افراد و تجار به ابزارهاي ارتباطاتي با كيفيت برتر و هزينههاي پايين، يكي از بسترهاي مهم تجارت الكترونيكي است.
فهرست مطالب
عنوانشماره صفحه
پيش گفتار ................................................................................................................................... ز
مقدمه ........................................................................................................................................... 1
تجارت الكترونيك در جهان ......................................................................................................... 2
راهبردهاي تجارت الكترونيك در ايران ........................................................................................ 4
چرخه ژنريك تجارت ، مزايا ، محدوديت ها و نيازهاي تجارت الكترونيك .......................................... 6
تقسيم بندي تجارت الكترونيك .................................................................................................... 6
نمونه اي از يك فعاليت تجاري بين بنگاه و بنگاه ( B2B ) .................................................................................... 7
فعاليتهايي كه در محدوده بين بنگاه و مصرف كننده ( B2C ) قرار مي گيرد .......................................................... 7
فعالتهايي كه در محدوده مصرف كننده و مصرف كننده ( C2C ) قرار مي گيرد ......................................................7
فعاليتهاي تجاري بين شركتها و سازمانهاي دولتي ( B2A ) قرار مي گيرد .......................................................... 7
فعاليتهايي تجاري كه مصرف كننده و دولت ( C2A ) قرار مي گيرد ....................................................................8
دولت و مزاياي دولت الكترونيك (e_Government) ...................................................................8
قوانين حقوقي حاكم بر كسب و كار الكترونيكي ( e_law ) ........................................................ 9
فوايد بكارگيري e_law در تجارت الكترونيك ( e_commerce ) ............................................ .9
مزيت ها و معايب تجارت الكترونيكي ..........................................................................................10
نيازهاي تجارت الكترونيكي ........................................................................................................ 11
آشنايي با تجارت الكترونيك از ديدگاه مشتريان و اجزاء تشكيل دهنده آن .................................. 12
تجارت الكترونيكي از ديدگاه مشتري چيست ؟ .................................................................................................... 12
امنيت در تجارت الكترونيكي ...................................................................................................... 12
رمز نگاري ( Encty Ption ) .............................................................................................................................. 12
رويه رمز نگاري به روش ( Common Key ) وبه روش ( Public Key )... ................................................... 13
هويت شناسي و موسسات ................................................................................................................................... 14
متدهاي پرداخت الكترونيكي ....................................................................................................... 15
سيستم كارتهاي اعتباري ....................................................................................................................................... 15
پول الكترونيكي و كارتهاي هوشمند ..................................................................................................................... 16
پول الكترونيكي مبتني بر شبكه ............................................................................................................................. 17
سهولت بكار گيري از تجارت الكترونيك .................................................................................... 17
ايجاد يك فروشگاه بزرگ مجازي ( mall ) ................................................................................ 17
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
تدوين قوانين در تجارت الكترونيك ............................................................................................. 18
ايجاد قوانين روشن تجاري به منظور ايجاد يك بازار الكترونيكي معتبر......................................... 18
EDI– مبادله الكترونيكي داده ها به عنوان پيشينه تجارت .......................................................... 19
مزاياي استفاده از تبادل الكترونيكي اطلاعات ....................................................................................................... 20
هزينه هاي استفاده از تبادل الكترونيكي اطلاعات ................................................................................................. 20
زير ساخت هاي لازم جهت تجارت الكترونيكي ......................................................................... 22
معماري بر اساس SMP ............................................................................................................ 23
نرم افزارهاي پايه در زير ساخت تجارت الكترونيك و سيستم هاي عامل .................................... 24
زبان هاي برنامه نويسي ........................................................................................................................................ 25
بانك هاي اطلاعاتي ............................................................................................................................................. 26
SQL به عنوان يك زبان جهاني بانك هاي اطلاعاتي ................................................................ 26
آشنايي با طراحي سايت - تخصص هاي مورد نياز طراحي سايت ................................ ..................... 27
مراحل طراحي سايت و محدوده و معيارهاي طراحي سايت.................................................................................. 28
گستره .................................................................................................................................................................. 29
معيارها و ايمني در طراحي سايت ........................................................................................................................ 30
انتخاب خادم ( Server ) و قابليت بازگرداني ............................................................................ 31
بالانس سازي و بهينه سازي سايت ....................................................................................................................... 32
بازار و بازار سنتي و جديد ......................................................................................................... 34
عوامل موفقيت و شكست بازار ................................................................................................... 35
بازار الكترونيكي ......................................................................................................................... 36
ويژگيهاي رقابت در بازارهاي B2C چگونه است ؟ ............................................................................................. 36
سطح قيمتها و الاسنيستيه قيمتها ............................................................................................................................ 36
هزينه هاي قيمت گذاري و تفاوت قيمتها- دلايل تفاوت قيمتها در اينترنت...................... .................................... 37
تحولات بازارهاي الكترونيكي در آينده ....................................................................................... 37
كانالهاي بازاريابي – واسطه گري – تامين كنندگان ............................................................................................. 38
نتيجه گيري ................................................................................................................................ 39
منابع و ماخذ .............................................................................................................................. 40
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 15,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان
برچسب های مهم