پیوند ها
اثر شاخصهای آموزشی و تكنولوژي آموزشي بركارايي نيروي انساني در دبيرستانهاي پسرانه منتخب منطقه 2 تهران
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
«فهرست مطالب»
عنوان صفحه
چكيده
فصل اول : کليات تحقيق ...................................................................................... 1 1-1- مقدمه ....................................................................................................... 2
1-2- شناخت وطبقه بندي فوايد اقتصادي آموزش و پرورش .................................... 4
1-2-1-فوايد خصوصي آموزش و پرورش............................................................. 5
1-2-2 - فوايد خصوصي مستقيم ......................................................................... 5
1-2-3-فوايد خصوصي غير مستقيم ..................................................................... 5
1-2-4-فوايد اجتماعي آموزش و پرورش ............................................................. 6
1-2-5-فوايداجتماعي مستقيم .............................................................................. 7
1-2-6-فوايد اجتماعي غيرمستقيم ........................................................................ 7
1-3-اهداف و ضرورت پژوهش .......................................................................... 9
1-4-فرضيه هاي تحقيق (پژوهش)......................................................................... 9
1-5-كليات پژوهش ........................................................................................... 10
2-1-مقدمه ........................................................................................................ 12
2-1-1-ديدگاههاي اقتصاد دانان كلاسيك درباره اهميت اقتصادي آموزش............... 13
2-1-2-ديدگهاي اقتصاددانان نئوكلاسيك درباره اهميت اقتصادي آموزش............... 16
2-1-3-ديدگاههاي اقتصاددانان معاصر درباره اهميت اقتصادي آموزش.................... 17
2-2-نظريه سرمايه انساني .................................................................................... 31
2-2-1-مفهوم سرمايه انساني ............................................................................... 33
2-2-2-سرمايه گذاري درسرمايه انساني ............................................................... 35
2-2-3-ويژگيهاي سرمايه انساني ......................................................................... 38
2-2-4-كاركردهاي سرمايه انساني ...................................................................... 43
2-2-5-تشكيل سرمايه انساني ازطريق آموزش و پرورش ........................................ 46
2-2-6-تشكيل سرمايه انساني از طريق آموزش ضمن خدمت................................... 50
2-3-نقش آموزش و پرورش دررشد و توسعه اقتصادي ........................................... 51
2-3-1-انواع آموزش و پروش و رشد اقتصادي ...................................................... 54
2-4-سرمايه گذاري درآموزش و پرورش .............................................................. 62
2-5-توجيه اقتصادي درآموزش و پرورش.............................................................. 64
2-6-كيفيت آموزش و پرورش ............................................................................ 69
2-7-تحقيقات انجام شده درجهان ........................................................................ 74
فصل سوم :روش اجراي تحقيق..................................................................... 88
متدولوژي تحقيق.................................................................................................. 89
مقدمه ................................................................................................................. 89
3-1-تابع توليد ................................................................................................... 93
3-1-1-روشهاي پارامتري ................................................................................... 93
3-1-2-روشهاي ناپارامتري ................................................................................. 94
3-2-ويژگيها و قابليتهاي روش تحليل پوششي داده ها (DEA).................................. 95
3-2-1-مزاياي روش تحليل پوششي داده ها........................................................... 95
3-2-2-معايب روش تحليل پوششي داده ها........................................................... 97
3-3-تعريف واحدهاي تصميم گيري (DMU)........................................................ 97
3-4-انواع كارايي ازديدگاه فارل .......................................................................... 98
3-5-كارايي درتحليل پوششي داده ها (DEA)........................................................ 101
3-6-مدلهاي DEA ............................................................................................ 102
3-6-1-مدل CCR............................................................................................. 103
3-6-1-1-تعريف كارايي درمدل CCR................................................................ 105
3-6-1-2-مثالهاي مربوطه به مدل CCR............................................................... 105
3-6-1-3-مدلهاي ستانده گراو نهاده گر درمدل CCR........................................... 110
3-6-2-مدل BCC............................................................................................. 116
3-6-3-تفاوت CCR و BCC.............................................................................. 118
3-7-مدل اندرسن – پيترسون(AP)........................................................................ 120
3-8-بررسي بازده مقياس درروش DEA................................................................ 122
3-9-جمع بندي.................................................................................................. 125
فصل چهارم :تجزيه و تحليل داده ها .............................................................. 128
تجزيه و تحليل نتايج حاصل از مدل DEA..................................................... 129
4-1- مقدمه ....................................................................................................... 129
4-2-معرفي دبيرستانهاي موردمطالعه...................................................................... 130
4-3- انتخاب داده ها و ستانده ها ......................................................................... 132
4-4-معرفي مدل مورد استفاده .............................................................................. 134
4-5-تجزيه و تحليل نتايج.................................................................................... 135
4-5-1-تاثير آموزش بركارايي دبيرستانها ............................................................. 141
4-5-2-تاثير تكنولوژي آموزشي بركارايي دبيرستانهاي منطقه (2)............................ 149
4-5-3-بررسي فرضيات تحقيق ........................................................................... 157
4-5-4-عامل توليد مازاد (اضافي) Slack............................................................... 159
4-5-5-انتخاب الگوي مناسب براي بنگاه ............................................................. 160
4-6-خلاصه اي از تجزيه و تحليل نتايج ................................................................ 165
4-6-1-تجزيه و تحليل جدول 16-4 .................................................................. 167
4-6-2-فرق كارايي فني و كارايي مقياس ............................................................. 169
نتيجه گيري و پيشنهادات ...................................................................................... 172
منابع 174
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 15,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان
برچسب های مهم