پیوند ها
روش ها وفنون تدریس
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه
از زمانی که انسان خلق شده بشر همواره دنبال دانش اندوزی و کسب علم بوده و با طراحی برنامه ها و آموزش های گوناگون پرورش و آموزش همواره با موفقیت ها و فراز و نشیب هایی در آموزش روبرو شده با تحلیل وقاع گذشته دو مشکل اساسی جهت توسعه و غنی سازی برنامه های مذکور قابل مشاهده است:
1) عدم تأثیر فعالیت های پرورشی بر سرنوشت دانش آموزان
2) نقصان اثر بخشی نظام برنامه ریزی درسی در حوزه آموزش و پرورش که حل دو مشکل یاد شده در گرو اقدامات متنی بر یافته های عملی و تجر بی متکی برارزش های دینی و ملی است.
در نظام آموزش و پرورش کشور برنامه درسی به غلط در کتاب درسی خلاصه گردیده و به تدریج «محتوی محوری» سیطره سنگین خود را بر اغلب فعالیت های مدرسه ای تحمیل نموده و تقریباً تمام وقت دانش آموزان با کتابهای درسی پر می شود و یقیناً در چنین فضایی تغییر و تحول در جهت افزایش اثربخشی فعالیت های درسی و چشاندن حلاوت و شیرینی و تلاش کوششهای علمی به صورت فردی و اجتماعی به دانش آموزان بسیار دشوار بوده و راه ساختن انسان های مطلوب برای آینده را بس طولانی خواهد نمود که همواره باید با همت معلمان، مربیان وکارشناسان متعهد تغییرات بنیادی و مطلوب در نظام برنامه ریزی درسی و نظام ارزشیابی تحصیلی شاهد باشیم و این کار جز با روش های فعال و نقطه اثرات، پیشنهادات، انقادات میسر نمی شود.
هدفهاىآموزشانفرادى
رعايتتفاوتهاىفردى
رشداستقلالدرعملويادگيرى
عادتبهمطالعه
ايجادمهارتدرمطالعه
مطالعهخودهدايتشدهومستقل
پيشرفتبراساستوانفردى
يادگيرىتاحدتسلط
تدريسخصوصى
راهنمايى
يادگيرىتاحدتسلط(انفرادى) (mastery learning)
آموزشبرنامهاى (PI)
آموزشبرنامهاىخطى
اصولمهمدربرنامهريزىخطى
آموزشبرنامههاىشاخهاى
مشخصاتبرنامههاىشاخهاى
آموزشبهوسيلهرايانه (CAI)
آموزشانفرادىتجويزشده (IPI)
نقشمعلمدرآموزشانفرادىتجويزشده (IPI)
آموزشانفرادىهدايتشده (IGE)
کلاسهاىبدونپايه (nongraded classes)
آموزشگروهى (team teaching)
تدريسگروهىبانقشهاىمتفاوت (differentiated staffs)
گروههاىسنىمتفاوت (multiage grouping)
تفاوتهاىفردى
ارزشيابى IGE-CAI-IPI
روشمسألهاى
شرايطاجراىروشمسألهاى
چگونگىاجراىروشمسألهاى
محاسنروشمسألهاى
محدوديتهاروشمسألهاى
روشواحدها
ويژگىهاىروشواحدها
مراحلاجراىروشواحدها
روشواحدموضوع
ويژگىهاىروشواحدموضوع
هدف
انواعتجاربآموزشى
تنظيمتجاربآموزشى
طرحريزى
نظريهيادگيرى
انگيزه
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم