پیوند ها
مقايسه اضطراب دانشآموزان دختر و پسر سال سوم راهنمايي شهرستان کرج
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه :
اضطراب[1] اساس همة هيجانات است. آيودن[2] عصر حاضر را عصر اضطراب ناميده است. پيچيدگيهاي جاري تمدن سرعت تغييرات و بيتوجهي به مذهب و ارزشهاي خانوادگي براي افراد و اجتماع ، تعارضها و اضطرابهاي تازهاي به وجود آورده است. (كاپلان سادوك ، 1368)
درحاليكه ارائه يك تعريف از اضطراب كه تمامي جنبههاي آن را پوشش دهد بسيار مشكل است ولي هركس ميداند كه اين احساس چيست اضطراب يك احساس بسيار ناخوشايند و اغلب مبهم است كه با يك يا چند احساس جسمي همراه ميگردد درواقع اضطراب يك پاسخ به خطر يا تهديد است به منظور حمايت ارگانيزم. (پورافكاري، 1373)
اشكال اضطراب را برحسب هيجاني كه نرمال يا بيمارگونه باشد مورد بررسي قرار ميدهند بطوركلي اضطراب ممكن است سن حالت[3] و صفتها[4] متقارن شود. (سيمز 1995)
حالت اضطرابي، كيفيتي از مضطرببودن درحال است در اين زمان خاص و واكنشي است شرايط تحريكآميز محيط و ماهيت انتقال دارد اضطراب صفتي يك گرايش بلندمدت است كه ممكن است تمام دورة زندگي را در برگيرد كه معمولاً با اختلال شخصيت اضطراب همراه است. (سيمز 1995)
بطوركلي استرسآميز تلقيشدن يك حادثه ، بستگي به ماهيت حادثه و نيز چارهها و دفاعها و مكانيسمهاي مقابلهاي شخصي دارد كه همة اينها با ايگو (خود، نهاد) در ارتباط هستند انتزاعي جامع كه به فرآيندهاي ادراك تفكر و عمل شخص به حوادث بروني و سائقهاي دروني اطلاق ميشود.
اگر ايگو شخص عملكرد مناسب داشته باشد شخص در تعادل سازگارانه با دنياي برون و درون خود خواهد بود اگر عملكرد ايگو مناسب نبود و عدم تعادل ادامه يابد شخص دچار اضطراب خواهد شد. (كاپلان ، 1368)
اضطراب در سه سيستم جداگانه خود را نشان ميدهد كه عبارتند از سيستم :
رواني ـ فيزيولوژيكي و رفتاري كه در نهايت هدف آنها حمايت از ارگانيزم ميباشد يكي از پيامدهاي اين سه بعد اين است كه ميتوانند با هم تركيب شوند و در سطح اضطرابي كه افراد تجربه ميكنند تغييرات وسيعي ايجاد كنند. (تيلور ، 1953)
اضطراب زماني ناهنجار است كه شدت آن مانع تحقق اهداف شخصي يا ارتباطات بين فرد ميشود يا باعث درجات بالايي از ترس و درد شود. در چنين سطحي از شدت اضطراب به صورت اختلالات اضطرابي درنظر گرفته ميشود بنابراين يك اختلال اضطرابي با شدت سطح اضطرابي كه فرد تجربه ميكند استمرار و تضعيف ، فرد مشخص ميشود. (فاپولي ـ گيلبرا ايروتبس ، 1988 ، به نقل از كاردوجي 1998)
مطالعات اخير نشان ميدهند كه اختلالات اضطرابي شايعترين اختلالات روانپزشكي را تشكيل ميدهند و تشخيص زود و به موقع اختلالات اضطرابي ميتواند به درمان مؤثرتر و پيامدهاي مثبت درمان اين اختلالات منجر شود. امروزه ابزارهاي تشخيصي مختلف در سراسر دنيا به منظور تسريع رواندرماني بوجود آمده است و كاربرد باليني فراواني دارند كه برخي از اين ابزارها در ايران نرم شده و قابل استفاده ميباشند در اين تحقيق سعي شده با استفاده از ابزارهاي تشخيصي شناخته شده جهت تسهيل در تشخيص گامي برداشته شده باشد كه در روند درماني بهتر مؤثر واقع شود.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول 1
مقدمه 2
بيان مساله 5
اهداف تحقيق 6
اهميت و ضرورت پژوهش 7
فرضيه ها 8
فصل دوم 9
پيشينه تحقيق 10
فصل سوم 46
تعيين روش تحقيق 47
روش تحقيق 47
جامعه 48
نمونه 49
ابزار گردآوري اطلاعات 50
روش گردآوري اطلاعات 51
روش آماري 52
فصل چهارم 53
محاسبات آماري 54
نتيجه گيري 56
فصل پنجم 57
بحث و نتيجه گيري 58
منابع 61
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم