پیوند ها
مقایسۀ میزان خلاقیت و خودپندارۀ حرفه ای در زنان کارآفرین و زنان غیرکارآفرین شهر تهران
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه:
در حالی وارد قرن بیست و یکم شده ایم که اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با نیروی حیات آفرین کارآفرینی از نو زنده شده است. شایان ذکر است که کارآفرینی همان نیرویی است که اول بار هم خود موتور محرک اقتصاد این کشورها بوده و امروزه نیز با چهره ای نو، در میان رکود جهانی اقتصاد، جان تازه ای در آن می دمد (دهقان پور فراشاه، 1381).
به طور کلی، کارآفرینی از ابتدای خلقت بشر و همراه با او در تمام شئون زندگی حضور داشته و مبنای تحولات و پیشرفت های بشری بوده است. کارآفرین فردی است که با ایجاد محصولات و خدمات نوینِ مورد نیاز مردم، درآمد خوبی کسب می کند (کوک، ترجمۀ تیموری، 1382). اکنون در عرصۀ جهانی این افراد منشأ تحولات بزرگی در زمینه های تولیدی و خدماتی شده اند که از آنان با عنوان «قهرمانان ملی» یاد می شود.
اکثر کشورها چرخ های توسعۀ اقتصادی خود را با توسعۀ کارآفرینی به حرکت درآورده اند. در این میان توجه خاصی نیز به توانمندی زنان مبذول داشته اند. با این وجود در بسیاری از کشورها از جمله ایران هنوز نرخ مشارکت زنان به نحو چشمگیری متفاوت از مردان است. عرضۀ کار زنان به علت تقسیم کار خانگی حاکم بر جامعه و مشکلات خاص این قشر عظیم، بی ثبات تر از مردان است. بنابراین به دلیل چنین چالش هایی که فراروی اشتغال زنان است، در اکثر جوامع و منجمله ایران راهکار کارآفرینی را پیش روی دست اندرکاران این بخش نهاده است. چرا که کارآفرینان انقلابی را برانگیخته اند که اقتصاد جهانی را تغییر داده و با پیدایش کسب و کار جدید، به اقتصاد بازار شور و نشاط بخشیده و فرصت های شغلی جدیدی را مهیا نموده است.
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان خلاقیت و خودپندارۀ حرفه ای در دو گروه زنان کارآفرین و غیرکارآفرین می باشد. پژوهش از نوع علی- مقایسه ای است که در آن از دو جامعۀ آماری زنان کارآفرین و زنان غیرکارآفرین استفاده شده است. برای انتخاب نمونۀ زنان کارآفرین و غیر کارآفرین از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده و سعی شده در حد امکان دو گروه مشابه هم انتخاب شوند. حجم نمونۀ هر گروه شامل141 نفر و جمعاً 282 نفر در این پژوهش شرکت کرده اند. برای ارزیابی خودپندارۀ حرفه ای از پرسشنامۀ خودپندارۀ شغلی شفیع آبادی و رضایی و خلاقیت از پرسشنامه خلاقیت عابدی استفاده شده است. فرضیه های پژوهش عبارتند از: خودپندارۀ حرفه ای زنان کارآفرین و غیرکارآفرین متفاوت است. میزان خلاقیت زنان کارآفرین و غیرکارآفرین متفاوت است. نتایج داده ها در مورد فرضیۀ اول مورد تأیید قرار گرفت. یعنی خودپندارۀ حرفه ای زنان کارآفرین از زنان غیرکارآفرین بیشتر است. فرضیۀ دوم مورد تأیید قرار نگرفت. یعنی بین خلاقیت زنان کارآفرین و غیرکارآفرین تفاوت معناداری وجود ندارد.
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم