سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1087
  • بازدید دیروز : 768
  • بازدید کل : 1360277

پیوند ها

بررسی نقش آموزش ضمن خدمت الکترونیکی بر توانمندسازی روان شناختی معلمان


بررسی نقش آموزش ضمن خدمت الکترونیکی بر توانمندسازی روان شناختی معلمان

بررسی نقش آموزش ضمن خدمت الکترونیکی بر توانمندسازی روان شناختی معلمان

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

چکیده

این مطالعه با هدف بررسی نقش آموزش ضمن خدمت الکترونیکی بر توانمندسازی روان شناختی معلمان صورت گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، و از نظر روش، از نوع پژوهش های توصیفی تحلیلی است. جامعه ی مورد مطالعه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 94-93 به تعداد 140 نفر بود. به دلیل حجم پایین جامعه ی آماری به منظور تعیین نمونه از روش سرشماری استفاده گردید. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه، پرسشنامه ی استاندارد توانمندسازی روان شناختی نیروی انسانی اسپریتزر (1995) بود. این پرسشنامه ی یک پرسشنامه ی 15 گویه ای در مقیاس 5 سطحی لیکرت است که 5 بعد توانمندی روان شناختی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد. روایی این پرسشنامه با استفاده از نظرات دو متخصص روان شناسی و پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ (897/0) برای کل پرسشنامه مورد محاسبه واقع گردید. توصیف داده های حاصل از اجرای مطالعه با استفاده از شاخص های آمار توصیفی شامل توزیع فراوانی، میانگین، انحراف معیار و نمودار، و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی تک نمونه ای (با عدد ثابت) صورت گرفت. نتایج این مطالعه نشان داد که میزان توانمندی روان شناختی معلمان مورد مطالعه در حد زیاد (78/24=t و 000/0=Sig)، بامعنی بودن در حد زیاد (14/29=t و 000/0=Sig)، احساس خودکارآمدی در حد زیاد (72/25=t و 000/0=Sig)، خودمختاری در حد زیاد (35/14=t و 000/0=Sig)، احساس تأثیرگذاری در حد زیاد (2/18=t و 000/0=Sig)، و حس اعتماد در حد زیاد (46/13=t و 000/0=Sig)، و تمام موارد از نظر آماری به شکل معناداری بالاتر از حد وسط میانگین های می باشد. از این رو می توان گفت آموزش ضمن خدمت به شکل الکترونیکی می تواند بر توانمندسازی روان شناختی معلمان مؤثر باشد.

واژه های کلیدی:آموزش الکترونیکی، آموزش ضمن خدمت، توانمندسازی روان شناختی

 

فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

فصل یکم: کلیات پژوهش

1-1 مقدمه.........................................................................................................................................

2

1-2 بیان مسئله.................................................................................................................................

4

1-3 اهمیت و ضرورتانجام پژوهش..............................................................................................

7

1-4 اهداف پژوهش.........................................................................................................................

9

1-4-1 اهدف کلی ...........................................................................................................................

9

1-4-2 اهداف ویژه .........................................................................................................................

9

1-5 فرضیات پژوهش ......................................................................................................................

10

1-6 تعریف متغیرهای مورد مطالعه...................................................................................................

11

1-6-1تعاریف نظری .......................................................................................................................

11

1-6-2 تعاریف عملیاتی ..................................................................................................................

13

فصل دوم: ادبیات پژوهش

2-1 پیش درآمد فصل دوم .............................................................................................................

16

2-2 مبانی نظری ..............................................................................................................................

16

2-2-1 آموزش ضمن خدمت (تعاریف و مفهوم) ...........................................................................

16

2-2-2 اهداف آموزش ضمن خدمت ..............................................................................................

17

2-2-3 اهمیت آموزش های ضمن خدمت.......................................................................................

19

2-2-4 انواع آموزش های ضمن خدمت .........................................................................................

19

2-2-5 آموزش ضمن خدمت الکترونیکی .......................................................................................

20

2-2-6 توانمندسازی (تعاریف و مفهوم) .........................................................................................

20

2-2-7 توانمندسازی روان شناختی ..................................................................................................

22

2-2-8 ابعاد توانمندسازی روان شناختی .........................................................................................

22

2-2-9 اهداف توانمندسازی کارکنان................................................................................................

23

2-2-10 اهمیت و ضرورت توانمندسازی کارکنان ..........................................................................

24

2-2-11 راه کارهای عملی توانمندسازی کارکنان ............................................................................

24

2-2-11-1 آموزش ضمن خدمت ...................................................................................................

24

2-2-11-2 سهیم نمودن کارکنان در اطلاعات .................................................................................

25

2-2-11-3پرورش تجارب تسلط شخصی.......................................................................................

25

2-2-11-4 اعمال حمایت های اجتماعی و عاطفی .........................................................................

26

2-2-11-5 الگوسازی .....................................................................................................................

27

2-2-11-6 کار تیمی .......................................................................................................................

27

2-2-11-7 تحریکات حسی ............................................................................................................

28

2-2-11-8 بازخورد ........................................................................................................................

28

2-2-11-9 ایجاد اعتماد ..................................................................................................................

28

2-2-12 علل گرایش سازمان ها به توانمندسازی ............................................................................

29

2-2-13 جمع بندی مبانی نظری .....................................................................................................

31

2-3 مبانی تجربی پژوهش ...............................................................................................................

33

2-3-1 مطالعات انجام شده در داخل ایران.......................................................................................

33

2-3-2 مطالعات انجام شده در خارج ایران .....................................................................................

36

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

   

3-1 پیش درآمد فصل سوم ..............................................................................................................

41

3-2 نوع و روش پژوهش ................................................................................................................

41

3-3جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری ..................................................................................

41

3-4 متغیرهای تحقیق........................................................................................................................

42

3-5 ابزار سنجش و اندازه گیری متغیرها .........................................................................................

43

3-6 روایی و پایایی ابزار ..................................................................................................................

44

3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها ...................................................................................................

44

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌ها

   

4-1 پیش درآمد فصل چهارم ...........................................................................................................

47

4-2 توصیف افراد نمونه آماری........................................................................................................

47

4-3 تجزیه و تحلیل داده ها (آمار توصیفی و آمار استنباطی) ..........................................................

4-4 جمع بندی و خلاصه نتایح پژوهش .........................................................................................

51

64

 

فصل پنجم: تفسیر یافته‌ها

   

5-1 پیش درآمد فصل پنجم .............................................................................................................

66

5-2 خلاصه ی نتایج پژوهش ..........................................................................................................

66

5-3 بحث و تفسیر یافته ها ..............................................................................................................

70

5-4 محدودیت های پژوهش ...........................................................................................................

71

5-4-1 محدودیت های در اختیار پژوهشگر ....................................................................................

71

5-4-2 محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر ..........................................................................

71

5-5 پیشنهادهای پژوهش .................................................................................................................

71

5-5-1 پیشنهادهای کاربردی ...........................................................................................................

71

5-5-1 پیشنهادهایی پژوهشی ..........................................................................................................

72

منابع

 

منابع فارسی.......................................................................................................................................

74

منابع انگلیسی....................................................................................................................................

78

 

پیوست‌ها

   

پرسشنامه توانمندی روان شناختی ....................................................................................................

80

داده های خام حاصل از اجرای پژوهش ...........................................................................................

81

فهرست جداول

 

جدول شماره (1-2) :خلاصه نتایج مطالعات انجام شده در حوزه موضوعی پژوهش .......................

37

جدول شماره (1-3) :پایایی پرسشنامه توانمندسازی روان شناختی با استفاده از آلفای کرونباخ .......

44

جدول شماره (1-4) :توزیع افراد نمونه آماری بر اساس متغیر جنسیت ............................................

47

جدول شماره (2-4) :توزیع افراد نمونه آماری بر اساس متغیر مدرک تحصیلی ................................

48

جدول شماره (3-4) :توزیع افراد نمونه آماری بر اساس متغیر سابقه .................................................

49

جدول شماره (4-4) :توزیع فراوانی میزان توانمندی روان شناختی افراد مورد مطالعه .......................

51

جدول شماره (5-4) :نتایج آزمون تی تک نمونه ای توانمندی روان شناختی معلمان ........................

52

جدول شماره (6-4) :توزیع فراوانی میزان با معنی بودن افراد مورد مطالعه ........................................

54

جدول شماره (7-4) :نتایج آزمون تی تک نمونه ای با معنی بودن .....................................................

55

جدول شماره (8-4) :توزیع فراوانی میزان احساس خودکارآمدی افراد مورد مطالعه .........................

56

جدول شماره (9-4) :نتایج آزمون تی تک نمونه ای احساس خودکارآمدی ......................................

57

جدول شماره (10-4) :توزیع فراوانی میزان خودمختاری افراد مورد مطالعه ......................................

58

جدول شماره (11-4) :نتایج آزمون تی تک نمونه ای خودمختاری ....................................................

59

جدول شماره (12-4) :توزیع فراوانی میزان احساس تأثیرگذاری افراد مورد مطالعه ...........................

60

جدول شماره (13-4) : نتایج آزمون تی تک نمونه ای احساس تأثیرگذاری ........................................

61

جدول شماره (14-4) : توزیع فراوانی میزان حس اعتماد افراد مورد مطالعه .......................................

62

جدول شماره (15-4) :نتایج آزمون تی تک نمونه ای حس اعتماد .....................................................

جدول شماره (16-4) : خلاصه نتایج پژوهش ....................................................................................

63

64

فهرست شکل ها:

شکل (1-1): توانمندی روان شناختی کارکنان اسپریتزر .......................................................................

 

9

شکل (1-3): مدل مفهومی متغیرهای مورد مطالعه.................................................................................

43

فهرست نمودارها

 

 

نمودار (1-4): مقایسه ی درصد فراوانی افراد مورد مطالعه دو گروه به تفکیک جنسیت ....................

48

نمودار (2-4): مقایسه ی درصد فراوانی افراد مورد مطالعه دو گروه به تفکیک مدرک تحصیلی ........

49

نمودار (3-4): مقایسه ی درصد فراوانی افراد مورد مطالعه دو گروه به تفکیک سابقه خدمت ............

50

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 19,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما