پیوند ها
کار تحقیقی اصول و مبانی انیمیشن به بیان ساده و کاربردی
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
تاریخچه انیمیشن جهان
انیمیشن یعنی نشان دادن تصاویر متحرک به هر صورت و به هر شکل. انیمیشن ها روش های ساخت بسیار گوناگونی دارند که یکی از این روش ها استفاده از کامپیوتر است. انیمیشن های کامپیوتر ی با استفاده از نرم افزار های مخصوص ساخته می شوند که این نرم افزار ها می توانند Maya، 3Dmax و بسیاری از نرم افزار های دیگر باشند که هر کدام معمولاَ کاربرد و برتری خاصی نسبت به دیگر نرم افزار ها دارند . انیمیشن ساز باید به زیباترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان انیمیشن خود را بسازد، لذا برای این کار از روش های مختلف و نرم افزار های گوناگون می توان استفاده کرد.
انیمیشن ها کاربرد های گوناگونی دارند، از قبیل: تیزر های تبلیغاتی، برنامه های علمی آموزشی، جلوه های ویژه یا انیمیشن ترکیب شده با فیلم، ساخت انیمیشن برای سرگرمی کودکانو نوجوانان، ساخت محیط های شبیه سازی شدهﻯ واقی، ساخت بازی های کامپیوتری و... . هنر انیمیشن سازی تعاریف و تاریخچهﻯ مرتوط به خود را دارد و مدل سازی در کامپیوتر هم روش های گوناگونی دارد و برای این که ما در کامپیوتر مدلی را بسازیم کارهای خاصی را باید بلد باشیم و انجام دهیم.
موضوع انیمیشن از دیرباز مطرح بوده است. فکر ساخت انیمیشن از زمانی مطرح شد که در زمان های گذشته کسانی که به ساخت فیلم های سینمایی و تلوزیونی مشغول بودند به فکر افتادند که چرا فقط از جهان پیرامون خود فیلم تهیه کنند؟ چرا جهان گسترده و بی نهایتِ، ذهن وتصورات خود را به نمایش نکشند؟ به همین علت آنان به این فکر افتادند تا با در کنار هم گذاشتن نقاشی های متعدد، تصاویر متحرک بسازند که این نحوهﻯ ساخت فیلم را " انیمیشن " نامیدند. به مرور زمان این انیمیشن ها از کوتاهی و خشک بودن حرکات ومحیط در آمد. شرکت های بزرگ و سرمایه داران بسیاری در مورد انیمیشن تلاش کردند و حاصل تلاش آنها بی نتیجه نبود زیرا سود زیادی عایدشان شد.
به مرور زمان انیمیشن های 2بعدی وارد کامپیوتر شد و بر زیبایی و جذابیت خود افزود
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تاريخچه....................................................................................................................................................... 1
ساخت انيميشن تلويزيوني..................................................................................................................... 9
اضافه كردن افكت صدا و موزيك....................................................................................................... 10
تخت سياه داستان.................................................................................................................................. 11
انيمتيك و رنگ....................................................................................................................................... 12
تصحيح ..................................................................................................................................................... 13
حاشيه صوتي و امتياز............................................................................................................................ 14
نحوه ساخت انيميشن در مكس
نحوه ايجاد اشكال در ابعاد مختلف..................................................................................................... 15
كار بر روي سطح شي............................................................................................................................ 16
مواد و نقش ............................................................................................................................................. 20
استاندارد نام گذاري اشياء.................................................................................................................... 21
اشكال و اشياء دو بعدي........................................................................................................................ 23
رنگ و نور پردازي .................................................................................................................................. 26
كار با زاويه ديد MAX.......................................................................................................................... 33
سفارشي كردن محيط برنامه .............................................................................................................. 38
تنظيمات برنامه........................................................................................................................................ 41
كار با ابزار پيمايشي .............................................................................................................................. 43
آشنايي با انواع سيستمهاي مختصات................................................................................................ 47
روشهاي انتخاب اشياء............................................................................................................................ 49
تاريخچه.............................................................................................................................................................. 1
تصوير مياني مقدماتي..................................................................................................................................... 8
تصوير مياني اساسي...................................................................................................................................... 27
تصوير مياني پيشرفته................................................................................................................................... 34
كارهاي اساسي دستيار جان بخش........................................................................................................... 43
دستيار جان بخش در مرحله پيشرفتگي................................................................................................ 52
جان بخشي كلي............................................................................................................................................ 57
آشنايي با محيط برنامه................................................................................................................................ 66
كار با زواياي ديد مختلف............................................................................................................................. 68
استفاده از ابزار پيمايش در صفحه............................................................................................................ 70
تعيين زاويه ديد به كمك ابزار viwe cube ......................................................................................... 71
سفارشي كردن محيط برنامه...................................................................................................................... 72
كار با منوي راست كليك........................................................................................................................... 73
تنظيمات برنامه.............................................................................................................................................. 75
كار با ابزارهاي پيمايشي.............................................................................................................................. 77
آشنايي با انواع سيستمهاي مختلف......................................................................................................... 80
روشهاي انتخاب اشياء.................................................................................................................................. 81
منابع و ماخذ................................................................................................................................................... 85
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم