پیوند ها
کار تحقیقی کامل در مورد هنرکنشی
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه:
"هنر نقاشی در قرن بیست با نو آوری همراه می شود بطوری که خلاقیت و نو آوری موضوع اصلی آثار نقاشی است.در این زمان هنرمندان بر پایه خلاقیتشان تا بدانجا پیش می روند که گاهی حتی با یک اثر هنری می توانند آرامش ذهنی تماشاگر را بر هم زنند یا انتخاب هر شی یا هر موضوعی حتی اگر مبتذل هم باشد را به عنوان یک اثر هنری قلمداد می کنند.نخستین دهه ی سده بیستم مقان با به ثمر رسیدن جنبش همگانی در هنر بود که به نام هنر نو مشهور شد.هنرمندان پیرو هنر نو معتقد بودند که :هنر حقیقی باید هم زیبا باشد و هم مفید و به همین اساس به مطالعه و جستجوی معیارهای سادگی و زیبایی پرداخته و متوجه کیفیات تزیینی آثار بجا مانده از سده های میانه ی اروپا و هنر شرق و چین و ژاپن گردیدند و در این راه تلاش کردند تا با اخذ موضوعات کارها از طبیعت و شکل های گیاهی طرحهای ساده شده ای را آماده اجرا از مصالح و تکنولوژی نوین بهره می بردند."[1]
"هنگامی که بحث هنر مدرن پیش می آید،اکثر افراد نوعی از هنر را در نظر مجسم می کنند که یکسر از سنتهای گذشته گسسته و سعی دارد کارهایی انجام دهد که هیچ هنرمندی در گذشته تصوری از آنها نداشته است.برخی کسان طرفدار تحول و پیشروی اند و معتقدند که هنر نیز باید همپای زمان حرکت کنند.برخی دیگر شعار روزهای خوش گذشته را ترجیح می دهند و فکر می کنند که هنر مدرن از بیخ و بن اشتباه است.ولی چنانکه دیدیم،موضوع به راستی پیچیده تر از آن است که اینان می پندارند،و هنر مدرن همچون هنرهای دیگر در گذشته،در پاسخ به پاره ای مسائل معین پا به عرصه وجود نهاده است.آنان که افسوس گسست در سنت را می خورند،باید به پیش از انقلاب 1789 فرانسه بازگردند،امری که کمتر کسی امکانش را متصور می داند.چنانکه می دانیم در آن زمان بود که هنرمندان تصور روشنی از مفهوم سبک پیدا کردند،و تجربه حرکتهای جدیدی را آغاز کردند که هر کدامشان ایسم تازه ای همچون شعار پیکار جدیدی به میان می آورد.ولی آنچه مایه شگفتی است اینست که آن رشته از هنر که در این هنگامه عمومی بیشترین زیان را دید،در به وجود آوردن سبکی جدید و پایدار بیشترین توفیق را داشت"[2]
نقاشي اثر ذهني و عملي يك هنرمند است. بوم نقاشي يك نقاش پرچم فكري عقيدتي نقاش است حتي اگر آن نقاش به هيچ عقيده اي معتقد نباشد،بي قيدي و لاقيدي نيز خود يك نوع قيد مي باشد.تاریخ هنر از دهه 1940 تا دهه 1970 تحت تسلط هنرمندان امریکایی بود. اگرسیطره امریکا را در زمینه های دیگر به دیده گیریم،نباید از این موضوع شگفتزده شویم.بسیاری از مناطق جهان نفوذ امریکا را آگاهانه یا ناآگاهانه بر خود احساس کرده اند.هیچ منطقه ای بیش از اروپا از این نفوذ تاثیر نپذیرفته است. جنبشی که به اکسپرسیونیسم انتزاعی[3]معروف شد،هیچ یک از نقاشان امریکائی را به تنهایی رهبر خود نمی دانست.تنی چند از شخصیت ها ی کلیدی هسته مرکزی آن را تشکیل می دادند و کثیری از هنرمندان برجسته در پیرامون آن بودند.علاوه برآنها،یک محیط معنوی مناسب برای این جنبش وجود داشت.این هنرمندان بیش از آنکه مصلحان انقلابی باشند،آرمانگرایانی بودند که،بیش از جهان ملموس پیرامون خویش،دغدغه مفاهیم کلی را داشتند که در ژرفای ذهن خود و گاه در اساطیر کهن می یافتند،و ایده هایی را غنیمت می شمردند که می توانستند ایده های خود آنها را پر بارتر سازند.اینایده ها می تونستند ره آورد اروپا باشند.پیشتازان اکسپرسیونیسم انتزاعی تکروانی بودند با وابستگی های متقابل،این نقاشان بیشتر در دیدگاه هایشان مشبهت داشتند تا سبک آثارشان.مسئله شیوه کار هم به اصالت مربوط می شود و هم به موفقیت. موفقیت اکسپرسیونیسم انتزاعی پیروزی بزرگی برای یک گرایش پیشتاز در برابر همه ایستادگی های متعارفی بود که هر ایده ی اساسا نوینی باید با آنها مواجهه گردد،و نیز غلبه بر بقایای این پنداشت دیرین و ریشه دار امریکائیان بود که اروپا جایگاه آفرینش برترین آثار هنر مدرن است.برای یک چنین جنبش هنری نوین،برخورداری از شخصیت های برجسته و به یاد ماندنی،که نظریه و برنامه روشنشان در آثارشان انعکاس داشت،مایه قوت و استواری بود.برای آنکه هنرمندی بتواند تغییراتی ریشه ای در سبک کارش بعمل آورد،به مخاطبانی بسیار خوش بین و وفادار نیازمند است.از آنجا که سبک یک هنرمند،اغلب بسیار سر راست،با شخصیت او یگانه می شود،هر تغییر سبک مهمی می تواند به عدم صداقت یا دست کم به نا استواری و تزلزل در هدف تعبیر گردد.منتقدانی که از اکسپرسیونیسم انتزاعی جانبداری می کردند موفق شده بودند که تعریف ساده ای را درباره ی معیارهای این جنبش پا برجا سازند، ژرفترین و بی پرواترین بیان شخصی که همه آن قراردادهایی را نادیده گیرد که همچنان عوامل باز دارنده هنر مدرن پنداشته می شوند،و اغلب در چنان سطحی که مشغولیت تلاش جسمانی تمامی را از نقاش می طلبد.مخاطبان علاقه مند بودند که بتوانند این معیارها را درباره هر هنری که بر چسب اکسپرسیونیسم انتزاعی داشت بکار برند.
فهرست مطالب
فصل اول:......................................................................................... 1
مقدمه ................................................................................................................. 2
فصل دوم:........................................................................................ 6
نگاهي كوتاه به هنر سده بيستم در امريكا ........................................................ 7
الف: اكسپرسيونيسم انتزاعي .............................................................................. 8
ب: نقاشي كنشي ............................................................................................ 14
ج: تأثير هنرمندان مهاجر اروپايي بر اكسپرسيونيسم انتزاعي......................... 24
فصل سوم:...................................................................................... 31
زندگي نامه جکسون پولاك ........................................................................... 32
تأثير هانس هافمن بر پولاك............................................................................. 34
تحليل و فلسفه هافمن آثارپولاک ...................................................................... 36
بررسي آثار پولاك متأثر از الگوهاي فراكتالي .................................................. 39
فصل چهارم:................................................................................... 46
نتيجه گيري ......................................................................................................... 47
تصاویر................................................................................................................... 49
فهرست منابع........................................................................................................ 66
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم