سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1018
  • بازدید دیروز : 982
  • بازدید کل : 1341146

پیوند ها

کار تحقیقی همه چیز درباره نگاه و معنا در هنر عكاسي‌


کار تحقیقی همه چیز درباره نگاه و معنا در هنر عكاسي‌

کار تحقیقی همه چیز درباره نگاه و معنا در هنر عكاسي‌

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

عكاسي‌

انديشه‌ انتقادي‌ در باب‌ عكاسي‌ در سده‌ي‌ بيستم‌، بحث‌هايي‌ در قبال‌ قبول‌ عكاسي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ شكل‌ هنري‌ درابتداي‌ اين‌ قرن‌، آثاري‌ در بارة‌ تأثير عكاسي‌ بر رسانه‌هاي‌ هنري‌ قديمي‌تر، تحول‌ تاريخ‌ اين‌ رسانه‌ و آثار آخر نويسندگان‌ و در راستاي‌ ارائه‌ي‌ نظريه‌ي‌ در باره‌ اين‌ رسانه‌ را در بر مي‌گيرد.

بسياري‌ از آثار متأخر در زمينة‌ عكاسي‌ معطوف‌ به‌ جريانهاي‌ گوناگون‌ انديشه‌ي‌ پسي‌مدرن‌ در راستاي‌ شالوده‌شكني‌مدرنيسم‌ در هنر است‌.

در نظر نويسندگان‌ و هنرمنداني‌ كه‌ اين‌ آثار اخير را عرضه‌ كرده‌اند، پسي مدرنيسم‌ را بحراني‌ در فرآيند بازنمايي‌ غرب‌تعريف‌ كرد و عكاسي‌ نقش‌ بسيار مهمي‌ را در آن‌ ايفا كرده‌ است‌.

بسياري‌ از نظريه‌پردازان‌ مطرح‌ حوزه‌ي‌ عكاسي‌ را به‌ خاطر سرشت‌ بينا رشته‌ايي‌اش‌ مورد توجه‌ قرار مي‌دهند. شايد تنها خصلت‌ غالب‌ اين‌ رسانه‌ انعطاف‌پذيري‌اش‌ باشد. اين‌ نكته‌ با كاربردهاي‌ گوناگون‌ اين‌ رسانه‌ در عرصة‌ فرهنگ‌روشن‌ مي‌شود. كاربردهايي‌ كه‌ تنها بخش‌ اندكي‌ از آنها وجه‌ي‌ هنري‌ دارند.

نخستين‌ تاريخ‌ جامع‌ عكاسي‌ بو مونت‌ نيوهال‌ بود. به‌ عنوان‌ كاتالوگ‌ نمايشگاهي‌ در «موزه‌ هنر مدرن‌» با نام‌ «عكاسي‌: 1937-1839» نوشته‌ بود، كه نقش‌ بسيار مهمي‌ در مورد پذيرش‌ قرارگرفتن‌ عكاسي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ شكل‌ هنري‌ مشروع‌ ايفاكرد.

در اوايل‌ سده‌ بيستم‌، شكافي‌ ميان‌ دو گونه‌ عكاسي‌ در آمريكا پديد آمد؛ گونه‌يي‌ كه‌ از خصلت‌ اجتماعي‌ اين‌ رسانه‌ بهره‌مي‌گرفت‌ و گونه‌‌ئي‌ كه‌ با برداشت‌ ناب‌گرايانه‌ي‌ عكاسي‌ «هنري‌» همخوان‌ بود.

اين‌ شكاف‌ موجود ميان‌ عكاسي‌ هنري‌ و عكاسي‌ مستند رويارويي‌ دو اسطوره‌ي‌ عاميانه‌ يكي‌ نمادگرا و ديگري‌واقع‌گراست‌.

در كار ناب‌گرايان‌، از آن‌ جا كه‌ هنر بيان‌ حقيقت‌ دروني‌ به‌ شمار مي‌رود عكاسي‌ يك‌ نهان‌ بين‌ است‌. اما در عكاسي‌مستند عكاس‌ يك‌ شاهد و عكس‌ گزارشي‌ از حقيقت‌ تجربي‌ است‌.

در اروپا عكاسان‌ اجتماعي‌، كارشان‌ را بر پايه‌ي‌ واقع‌ گرايي‌ طبقاتي‌ استوار كرده‌ بودند. والتر بنيامين‌ از نخستين‌نظريه‌پردازاني‌ بود كه‌ در بستري‌ سياسي‌ در باره‌ عكاسي‌ دست‌ به‌ قلم‌ برد. او تأثير تكنولوژي‌ بر شاخه‌هاي‌ مختلف‌ هنر را مورد توجه‌ قرار داده‌ است.‌ با تكثير مكانيكي‌ كه‌ به‌ واسطة‌ عكاسي‌ امكان‌پذير شد اقتدار اثر هنري‌، يا به‌ تعبير بنيامين‌«هاله‌»ي‌ بي‌همتاي‌ آن‌ از بين‌ مي‌رود. حال‌ انبوه‌ نسخه‌هاي‌ بدل‌ جاي‌ نسخه‌ي‌ اصل‌ را مي‌گيرد. يكي‌ از عميق‌ترين‌ عواقب‌ تكثير مكانيكي‌ براي‌ هنر كه‌ بنيامين‌ در مقابله‌ خود به‌ آن‌ پرداخته‌ رسيدن‌ به‌ اين‌ تصور مي‌باشد كه‌ هنر ديگر مبتني‌بر آئين‌ نبوده‌، بلكه‌ بر پايه‌ي‌ سياست‌ استوار شده‌ است‌. اساس‌ اين‌ تصور را كاهش‌ فاصله‌ي‌ موجود ميان‌ بيننده‌ و اثرهنري‌ تشكيل‌ مي‌داد. با افزايش‌ دست‌رس‌پذيري‌ اثر هنري‌، ارزش‌ آئيني‌ آن‌ كاهش‌ مي‌يابد.

سرآغاز انديشه‌ي‌ پسي‌مدرن‌ در هنر را مي‌توان‌ در ساختارگرايي‌ و پساساختارگرايي‌ به‌ ويژه‌ در نوشته‌هاي‌ رولان‌ بارت‌ يافت‌. نوشته‌هاي‌ بارت‌ اهميت‌ خاصي‌ در زمينه‌ي‌ عكاسي‌ و تكوين‌ يك‌ «نظريه‌ي‌ عكاسي‌» دارند. بارت‌ در مقاله‌ي‌ «پيام‌عكاسانه‌» (1961) «نوع‌» خاصي‌ از عكاسي‌ يعني‌ عكاسي‌ مطبوعات‌ را مورد بررسي‌ قرار مي‌دهد. جريان‌هاي‌ تازه‌ دنياي هنردر اواخر دهه‌ي‌ هفتاد عكاسي‌ را در محور نقدهاي‌ خود بر مقوله‌ي‌ «بازنمايي‌» قرار دادند. اين‌ روي‌ كرد متخصصان‌ هنرمفهومي‌ به‌ عكاسي‌ در اواخر دهه‌ي‌ شصت‌ و در دهه‌ي‌ هفتاد، اساساً از اشتياقي‌ مدرنيستي‌ به‌ خلق‌ هنري‌ نشأت‌مي‌گرفت‌ كه‌ برداشتهاي‌ سنتي‌ از ماهيت‌ هنر را متزلزل‌ مي‌سازد.

«دامنه‌ي‌ تأثيرگذاري‌ هنر مفهومي‌ حوزه‌هاي‌ سنتي‌تر عكاسي‌ را نيز فرا گرفت‌. اگرچه‌ عكاسي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ شكل‌ هنري‌مدرنيستي‌ پذيرفته‌ شده‌ بود، مقتضيات‌ اين‌ هدف‌، يعني‌ خلوص‌ و خودآئيني‌ عكاسي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ رسانه‌، ديگر از جمله‌مسائل‌ مطرح‌ در دنياي‌ هنر به‌ شمار نمي‌رفتند. جالب‌ آن‌ كه‌ توجه‌ فزاينده‌ به‌ اين‌ رسانه‌ به‌ نوبه‌ي‌ خود ارزش‌ اقتصادي‌آن‌ در دنياي‌ هنر را افزايش‌ داده‌ است‌. محوريت‌يابي‌ عكاسي‌ به‌ اين‌ معنا است‌ كه‌ عكاسي‌ ديگر چون‌ گذشته‌ در دنياي هنر غريبه‌ نيست‌. در دهه‌ي‌ هشتاد دنياي‌ هنر به‌ طرز فزاينده‌يي‌ به‌ عكاسي‌ به‌ عنوان‌ راهي‌ براي‌ برقراري تماس‌ تازه‌يي‌ باامور اجتماعي‌ و درنتيجه‌ به‌ عنوان‌ وسيله‌ براي‌ جان‌بخشي‌ دوباره‌ به‌ كالبد هنر توجه‌ نشان‌ داد. عكاسي‌ در اكثر آثار اين‌دوره‌ محملي‌ براي‌ نقد محسوب‌ مي‌شود؛ آثار اوليه‌ سيندي‌ شرمن‌ معطوف‌ به‌ راه‌يابي‌ به‌ نوع‌ نگاه‌ عكس‌هاي‌ فيلم‌هاي‌هاليوودي‌ به‌ منظور افشاي‌ ايدئولوژي‌ عامل‌ در آن‌ها بود.

در دهه‌ نود، جاناتان‌ كرري‌ (1990) با مردود دانستن‌ روايت‌ خطي‌ پيشرفت‌ فني‌ كه‌ از «اتاقِ تاريك‌» (كامرا آبسكورا)آغاز شده‌ به‌ عكاسي‌ امروزي‌ مي‌انجامد، سرمشق‌ تازه‌يي‌ براي‌ تفكر در باب‌ عكاسي‌ در چهار چوب‌ چشم‌انداز غرب‌ ارائه‌ مي‌كند. نظري‌ در اوايل‌ سده‌ي‌ نوزدهم‌ را نشان‌ مي‌دهد كه‌ طي‌ آن‌ راستاي‌ بحث‌ از نورشناسي‌ هندسي‌ به‌برداشت‌ فيزيولوژيكي‌ از بينايي‌ معطوف‌ مي‌شود. در گزارش‌هاي‌ تاريخي‌ پيشين‌ از سير تحولات‌ عكاسي‌ «اتاق ِتاريك‌» به‌ عنوان‌ الگوي‌ دوربينهاي‌ امروزي‌ مورد توجه‌ قرار مي‌گيرد اما او در بحث‌ خود اين‌ طرز فكر را كنار مي گذارد وسرمشق‌ جديد او تازه‌ ترين‌ جهت‌گيري‌هاي‌ رسانه‌ي‌ عكاسي‌ به‌ سوي‌ فن‌آوري‌هاي‌ رايانه‌اي‌ است‌.»

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

- پيشگفتار...........................................................................................................................................................

1

- مقدمه..............................................................................................................................................................

3

فصل اول – دستگاه بينايي............................................................................................................................

8

فصل دوم – ژاك لكان..................................................................................................................................

13

1-2- لحظة رويت چگونگي ديدن از ديدگاه ژاك لكان..................................................................

15

2-2- چشم – روشنايي..................................................................................................................................

29

فصل سوم – رولان بارت.............................................................................................................................

35

1-3- رويت در عكاسي از ديدگاه رولان بارت...................................................................................

38

فصل چهارم – ديدن در عكاسي................................................................................................................

45

1-4- خواستگاه عكاسي..................................................................................................................................

46

2-4- ديدن و مشاهده عكاس – هنرمند.............................................................................................

51

فصل پنجم – زيبايي شناسي در عكاسي.................................................................................................

62

1-5- گزينش كادر.........................................................................................................................................

63

2-5- نحوة ارائه عكس.................................................................................................................................

70

3-5- نگاه و معنا..............................................................................................................................................

72

فهرست منابع و مأخذ...................................................................................................................................

83

   

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما