پیوند ها
کار تحقیقی هنر و فرماليسم (فرم هنری)
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
هنر در مقام فرم
فرماليسم (صورت گرايي)
فرماليسم (صورتگرايي)، مانند نظرية بياني هنر، همچون واكنشي در برابر نظريههايبازنمودي هنر پديدار گشت، و نيز همانند نظرية بياني هنر، موجب بروز دگرگونيهايشگرفي در كاربست هنري شد. كاربستهاي هنرياي كه پيوند وثيقي با ظهور فرماليسمداشتند، تحولاتي در نقاشي و پيكرهتراشي بودند كه با عنوان هنر مدرن يا مدرنيسمشناخته شدهاند. اين هنر كه كوبيسم و ميني ماليسم (كمينهگرايي) را نيز شامل ميشود،به سوي تجريد ميگرايد. هنرمندان مدرن از تصويرگري پرهيز داشتند، و نقاشيهاي خودرا با استفاده از اشكالي، كه اغلب فاقد جنبة بازنمايي بودند، و به كمك گسترههايي از رنگپديد ميآوردند. هدف آنان صرفاً اين نبود كه ظواهر محسوس جهان را تصوير كنند، بلكهاغلب تصاويري ميساختند كه به سبب نظام بصري، فرم (صورت)، و طراحي خيره كنندهدر خور توجه بود.
بيشك، يكي از علل مهم تطور اين گونه از هنر مدرن ظهور هنر عكاسي بود. عكاسي اينامكان را فراهم ساخت تا بتوان تصاويري با واقع نمايي چشمگير، به آساني و ارزان، توليدكرد. خانوادهها ديگر ميتوانستند، به سادگي و بدون صرف زمان و هزينة فراوان، چهرهنگارههايي از خود داشته باشند، تا اواخر سدة نوزدهم و اوايل سدة بيستم، چنين مينمودكه ديگر عكاسي نقاشي را به مثابة هنري تقليدگر از دور خارج كرده باشد. هنرمندانناگزير بودند كه براي بقاي خويش حرفة تازهاي، يا دست كم، سبك جديدي بيابند.
تجريد يكي از شيوههايي بود كه هنرمندان براي سازگاري با شرايط متغير آن روزگاربرگزيدند. از آغاز سدة بيستم به اين سو، روز به روز نقاشان بيشتري به خلق نقاشيهاييغيرعيني، كه در اصل به جاي دلالت به «طبيعت»، به تبيين روية نقاشي ميپرداخت، روميآوردند. ديگر به جاي آنكه تصوير همچون قطعهاي شيشهاي (آينه يا پنجرهاي شفاف بهجهان) تلقي شود، نقاشان به كاوش در بافت همين شيشه هميت گمارند، و به جاينگريستن از ميان آن، توجه خويش را به خود آن معطوف ساختند. اين همان «نقاشي براينقاشي» بود - يعني نقاشياي كه با حالتهاي ممكن شكل - خط، و رنگ به آزمايشميپرداخت - نه نقاشي براي نمايش جهان.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بخش اول - هنر در مقام فرم............................................................................. 2
فرماليسم (صورت گرايي)................................................................................... 2
ايرادهايي بر فرماليسم....................................................................................... 20
فرماليسم نو......................................................................................................... 44
بخش دوم - فرم هنري چيست؟....................................................................... 72
ديدگاههاي مختلف دربارة فرم هنري.............................................................. 72
فرم و كاركرد........................................................................................................ 83
فرم و ارزيابي هنري........................................................................................... 99
خلاصه.......................................................................................... 109
مآخذ الحاقي................................................................................. 112
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم