پیوند ها
آموزش الکترونيکي و کاربردآن در مهندسي معدن
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
چكيده
با توجه به اينکه آموزش الکترونيکي ( E- Learning ) که زيرشاخه ای از آموزش از راه دور مي باشد ، در دنيا مقوله اي نو تازه مي باشد و مدت زيادي از تولد آن نمي گذرد ( حدودا از سال 1998 ميلادي ) ، مباحث و موارد مربوط به آن هنوز کاملا تبيين نگرديده است . و منابع و مآخذ مورد نياز بسيار ضعيف مي باشند . علي الخصوص منابع فارسي زبان . در نتيجه خود بحث آموزش الکترونيکي ( E- Learning ) جاي کار و مالعه فراواني دارد .
متاسفانه بسياري از کلاسها و برنامه هاي آموزشي که تحت عنوان آموزش از راه دور و آموزش الکترونيکي برگزار مي گردند ، به دليل ضعفهاي ريشه اي تئوريک و عدم ايجاد زيرساخت هاي لازم ، کارايي لازم را نداشته و به هيچ وجه اهداف اساسي آموزش الکترونيکي را تامين نمي کنند . چرا که برخي از متوليان امور آموزشي فکر مي کنند که با تايپ جزوات درسي و قرار دادن آنها در سايت اينترنتي و رفع اشکال اينترنتي و ... مي توان آموزش الکترونيکي راه انداخت و بدان افتخار کرد و البته منبع درآمدي هم ايجاد کرد . درصورتي که در آموزش الکترونيکي بايد حتي مسايل روانشناسي آموزشي را هم در نظر گرفت.
به همين دليل در اين پروژه که کاربرد آموزش الکترونيکي در مهندسي معدن مي باشد ، بيشتر به مباحث بنيادي آموزش الکترونيکي و امکان سنجي پياده سازي آن در ايران پرداخته شده است . در ابتدابه تاريخچه مختصري از آموزش و استفاده از تكنولوژي در آن پرداخته شده است .
سپس تعريف و تشريحي واضح و كامل از اين عنوان و اصطلاحات مختلف آن ، به عمل آورده شده .
فن آوري هاي مربوطه و روشهاي پياده سازي آن از ديگر مباحث مورد توجه در اين پروژه مي باشد.در
رابطه با كارايي و يا عدم كارايي و همچنين بررسي بلقوه آن در نيز مطالبي عرضه شده است .
در انتها نيز آموزش الکترونيکی در مهندسی معدن همراه با ارائه يک نمونه آموزش نرم افزاری درس اقتصاد معدنی مورد بحث قرار گرفته است .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکيده 9
فصل اول : کليات 10
1 - 1 هدف 11
فصل دوم : تعاريف و اصطلاحات 13
1 - 2 تاريخچه 14
2 - 2 معرفي 24
3 - 2 تعاريف و اصطلاحات 25
4 - 2 عناصر اصلي 27
5 - 2 دو نوع آموزش از راه دور 28
6 - 2 فرضيات اصلي آموزش از راه دور 30
فصل سوم : مديريت و برنامه ريزي 31
1 - 3 برنامه ريزي آموزشي 32
2 - 3 مديريت آموزشي 34
فصل چهارم : طراحي آموزش از راه دور37
1 - 4 زير ساختهاي آموزش مجازي 38
1 - 1 - 4 بررسي يک نمونه زيرساخت نرم افزاري 43
2 - 4 عناصر طراحي 83
3 - 4 حركتهاي ساختاري 84
4 - 4 حمايت از نوآوري ها 84
5 - 4 ايجاد مطالب براي آموزش از راه دور 85
6 - 4 اهميت نقش فن آوري در مقوله طراحي 88
فصل پنجم : چشماندازهاي برنامهريزي و مديريت توسعه فنآوري اطلاعات در نظام رسمي آموزشي ايران90
1 - 5 بيان مسأله 91
2 - 5 اهميت برنامهريزي بلندمدت و متمركز 92
3 - 5 اهداف و رسالت توسعه فنآوري اطلاعات در آموزش و پرورش 93
4 - 5 چشمانداز توسعه فنآوري اطلاعات در آموزش و پرورش 94
5 - 5 دانشگاه آرماني در هزاره سوم و توسعه اطلاعاتي جامعه دانايي محور 95
6 - 5 آموزش در هزاره سوم101
7 - 5 بررسي نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش 105
8 - 5 نگاهي به رابطه فناوري ارتباطات و اطلاعات با آموزش 107
فصل ششم : بحث و نتيجه گيري ؛ ارزشيابي 11
1 - 6 آيا آموزش از راه دور موثر است ؟ 112
2 - 6 مزاياي دانشگاه مجازي 113
3 - 6 روشهاي ارزشيابي 118
4 - 6 ارزيابي هاي كيفي 120
5 - 6 بررسي اجمالي دو دانشگاه اينترنتي 122
5 - 6 پيشنهادات و نتيجه گيري 130
فصل هفتم : آموزش الکترونيکي و مهندسي معدن 131
منابع و ماخذ : 151
فهرست کتاب ها 152
فهرست سايت هاي اينترنتي 153
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم