پیوند ها
سنجش ميزان رضايتمندي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قوچان از تحصيل (در سال تحصيلي 85-1384) و عوامل موثر بر آن
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
1 مقدمه:
دانشگاه به عنوان يك نهاد اجتماعي- فرهنگي يكي از ارزشمندترين منابعي است كه جامعه براي پيشرفت و توسعه در اختيار دارد، اين نهاد به جهت نقش تعيين كنندهاي كه در توليد دانش (پژوهش)و انتقال دانش (آموزش) دارد به عنوان يكي از شاخص هاي تعيين ميزان توسعه كشورها مد نظر قرار گرفته است.
همانطور كه ميدانيم جوانان در مقطع پيش دانشگاهي تلاش زيادي براي ورود به دانشگاه ميكنند و شايد بتوان گفت كه يكي از آمال و آرزوهاي جوانان امروزي ورود به دانشگاه ميباشد با ورود جواناني كه با اميد و آرزو به دانشگاه راه يافتهاند اگر تلاش كنيم كه رضايتمندي اين دانشجويان تازه وارد را بطور نسبي فراهم كنيم ميتوان انتظار داشت كه اين دانشجويان بعد از فراغت از تحصيل تعهد داشته بيشتري نسبت به شغل ، زندگي، ديگران درآينده داشته باشند زيرا زمانيكه افراد تعهد داشته باشند ديگر رشوه خواري، رياكاري، دروغگويي براي رسيدن به اهداف خوب يا بد، فقر فرهنگي ، بي سوادي جوانان تحصيل كرده، ... وجود نخواهد داشت . بر اساس نظريه تسري Spill-over Theory رضايت از يك بخش از زندگي بروي رضايت از بخشهاي ديگر زندگي مؤثر است.
(از كمپ، 278:1369)
مثلا در اين تحقيق زمانيكه دانشجويان از تحصيل راضي باشند از حوزههاي ديگر زندگي اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي، سياسي نيز راضي خواهند بود.
فهرست مطالب
1/2 تعريف رضايت از ديدگاه صاحبنظران جامعه شناسي.. 9
ا1/ 2/2 -بيشينه پژوهش هاي داخلي.. 12
2/ 2/2- نقد و بررسي پيشينه هاي داخلي.. 27
3/2/2- پيشينيه پژوهش هاي خارجي:27
4/ 2/2 نقد وبررسي پيشينههاي خارجي.. 39
1/ 3/2 نظريه تسري(spill over theory)41
2/ 3/2 نظريه هدف گذاري «ادوين لاك» E.A.lock.. 42
2/2/3 مطالعات مقدماتي و اكتشافي:54
4/2/3 ساخت و ارائه مدل تئوريك:57
5/2/3 تبدل نظريه ها به فرضيه ها:57
6/2/3 تعريف عملياتي متغيرها و يافتن معرفهاي مناسب براي سنجش آنها:59
7/2/3 تهيه پرسشنامه براي سنجش متغيرها61
3/3 جامعه آماري.. 67
*تحليل جداول توزيع فراواني.. 72
جدول و نمودار 1-4 : توزيع پاسخگويان برحسب جنس............................ 73
جدول و نمودار 2-4: توزيع پاسخگويان برحسب مقطع تحصيلي............. 74
جدول و نمودار 3-4: توزيع پاسخگويان برحسب وضعيت شغلي............. 75
جدول و نمودار 4-4: توزيع پاسخگويان برحسب وضعيت تاهل .............. 76
جدول و نمودار 5-4: توزيع پاسخگويان برحسب شهر محل سكونت ..... 77
جدول و نمودار 6-4: توزيع پاسخگويان برحسب تحصيلات مادر............ 78
جدول و نمودار 7-4: توزيع پاسخگويان برحسب شغل مادر ................... 79
جدول و نمودار 8-4: توزيع پاسخگويان برحسب تحصيلات پدر.............. 80
جدول و نمودار 9-4: توزيع پاسخگويان برحسب شغل پدر....................... 81
جدول و نمودار 10-4: توزيع پاسخگويان برحسب نوع مالكيت منزل...... 82
جدول و نمودار 11-4: توزيع پاسخگويان برحسب سن.............................. 83
جدول و نمودار 12-4: توزيع پاسخگويان برحسب معدل........................... 84
جدول و نمودار 13-4: توزيع پاسخگويان برحسب ترم.............................. 85
جدول و نمودار 14-4: توزيع پاسخگويان برحسب تعداد اعضاي خانواده 86
جدول و نمودار 15-4: توزيع پاسخگويان برحسب درآمد خانواده.......... 87
*تحليل جداول توزيع فراواني و نمودار ميانگين براي متغير وابسته و متغيرهاي مستقل مربوطه 88
جدول و نمودار 16-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص تسلط به درس 89
جدول و نمودار 17-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص مسئوليت پذيري90
جدول و نمودار 18-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص ايجاد انگيزه 91
جدول و نمودار 19-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص مقررات آموزشي 92
جدول و نمودار 20-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص رضايت از تحصيل
.............................................................................................................................. 93
جدول و نمودار 21-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص اميداوري به آينده شغلي 95
جدول و نمودار 22-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص احترام به دانشجو 96
جدول و نمودار 23-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص عدالت در سطح دانشگاه 97
جدول و نمودار 24-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص رسيدن به هدف 98
جدول و نمودار 25-4: مقايسه ميانگين هاي معرف هاي شاخص رضايت از زندگي 99
*تحليل رابطه متغيير وابسته «رضايت از تحصيل» با متغييرهاي مستقل مربوطه 100
جدول 26-4 وابستگي بين دو متغير رضايت از تحصيل و اميدواري به آينده شغلي 101
جدول 27-4 وابستگي بين دو متغير رضايت از تحصيل و احترام به دانشجو 102
جدول 28-4 وابستگي بين دو متغير رضايت از تحصيل و عدالت در سطح دانشگاه 103
جدول 29-4 وابستگي بين دو متغير رضايت از تحصيل و رسيدن به هدف 104
جدول 30-4 وابستگي بين دو متغير رضايت از تحصيل و رضايت از زندگي 105
*تحليل رابطه متغير وابسته « رضايت از تحصيل » با متغيرهاي زمينهاي دو مقولهاي 106
جدول 31-4 تحليل واريانس يك طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و جنس 107
جدول 32-4 تحليل واريانس يك طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و مقطع تحصيلي 108
جدول 33-4 تحليل واريانس يك طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و وضعيت شغلي 109
جدول 34-4 تحليل واريانس يك طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و شهر محل سكونت ................................................................................................................................... 110
تحليل رابطه متغيير وابسته «رضايت از تحصيل» با متغييرهاي زمينهاي چند مقولهاي 111
جدول 35-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و رشته تحصيلي 112
جدول 36-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و وضعيت تاهل 114
جدول 37-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و تحصيلات مادر 115
جدول 38-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و شغل مادر 116
جدول 39-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و تحصيلات پدر 117
جدول 40-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و شغل پدر118
جدول 41-4 تحليل واريانس دو طرفه بين دو متغير رضايت از تحصيل و نوع مالكيت منزل 119
پرسشنامه ................................................................................................................. 130
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم