سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 58
  • بازدید دیروز : 1267
  • بازدید کل : 1339204

پیوند ها

کار تحقیقی فرهنگ و پوشاك سنتي منطقه تالش (مرد و زن)


کار تحقیقی فرهنگ و پوشاك سنتي منطقه تالش (مرد و زن)

کار تحقیقی فرهنگ و پوشاك سنتي منطقه تالش (مرد و زن)

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

صیانت از میراث فرهنگی وظیفه‌ایست که به دوش تک تک افراد یک ملت است و یکی از این میراث فرهنگی پوشاک است. شرایط و مقتضیات مکانی، زمانی، اعتقادی، زبان و سایر شرایط باعث می‌گردد فرهنگ هر جامعه در عین هماهنگی با فرهنگ بشری دارای ویژگی‌های خاص خود باشد و هویت جوامع را مرزبندی می‌کند. در این میان پوشاک پدیده‌ایست که تقریباً به اندازه‌ی طول تاریخ بشر سابقه دارد و چون پرچم نماد فرهنگی یک قوم محسوب می‌گردد.

از همان ابتدا که بشر برای حفظ خود در مقابل گزند آب و هوا از پرست حیوانات به عنوان پوشش استفاده می‌کرد، تاکنون که تنوع مدل های پوشاک به بیش از هزاران هزار رسیده است همواره هنر و فرهنگ در آن نمود پیدا کرده است و هر قدم و فرقه و ملتی جنبه‌های خاص خود را دارند و با لباس‌هایشان شناخته می‌شوند. تا جایی که بسیاری از تاریخ‌دانان و جامعه‌شناسان با استفاده از پوشش و لباس مردم به شناخت خصوصیات جوامع پیشین و کنونی می‌پردازند.

لباس به منزله‌ی یک نمایشگاه دائمی و سیار است که دین و عادت و فرهنگ و بسیاری ویژگی‌های دیگر افراد در آن نمود پیدا می‌کند، از رنگ و طرح لباس تا نوع تهیه و دوخت همه و همه بیانگر این مباحث است. در برخی موارد روانشناسان نیز با توجه به ویژگی پوشاک افراد به بررسی و شناخت روحیات انسان‌ها می‌پردازند. در جوامع مدرن امروزی گرچه مدها و مدل‌های بسیاری وجود دارد ولی همواره سعی شده که با استفاده از پوشاک‌های محلی و سنتی، فرهنگ محلی و بومی نیز حفظ شود در ایران نیز چند سالی است در بسیاری از مناطق در مراسم و عروسی‌ها از پوشاک بومی استفاده می‌گردد.

چکیده:

قطعاً موضوع پوشاک و ویژگی‌های آن، یک امر زودگذر و سطح نیست تا بتوان منحصراً آن را قرین ذوق و سلیقه فرد دانست بلکه مسئله یک فرهنگ و قوم است: که می‌تواند نمادی از آن ملت باشد. که پوشاک سنتی تالش نیز از این امر جدا نیست و نشانی است از فرهنگ آنان که رابطه‌ای تنگاتنگ با محیط اجتماعی آن‌ها دارد. در واقع لباس بیانگر بسیاری اعتقادات و تعصبات، ذوق و سلیقه و عادات مردم هر قوم است، تا جایی که بسیاری از تاریخ‌دانان با البسه بدست آمده از اکتشافات در ارتباط با ماهیت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فردی قوم‌های پیشین نظر می‌دهند و حتی در بسیاری تعریفات لباس را نمایشگاه سیار فرهنگ می‌نامند همان اندازه که فرهنگ در لباس نمود دارد باید سعی شود البسه سنتی و محلی احیا شود تا از طریق آن بتواند اوج فرهنگ یک قوم را با تصویر کشیدن که این کار علاوه بر نیاز به تحقیقات به برپایی نمایشگاه‌ها و سرمایه‌گذاری تخصصی نیاز دارد. در بسیاری از کشورها رموزه‌های تخصصی پیرامون لباس و فرهنگ محلی در هر شهر هرچند کوچک بصورت دائمی برپا می‌شود که این امر در جهت معرفی و ارتقاء و فرهنگ بومی است. متاسفانه در ایران علاوه بر اینکه چندین سال است به آن هیچ توجهی نشده بود ناخواسته در جهت حذف فرهنگ سنتی و بومی اقداماتی صورت پذیرفته بود که با تحقیقات اخیر وبرپایی نمایشگاه‌ها سعی در جبران این مسئله گردید. امید است این امر پسندیده بصورت دائمی انجام پذیرد. واژگان کلیدی: تالش، لباس، مرد، زن، سنتی

 

ترویج فرهنگ استفاده از لباس‌های سنتی در کشور ایده‌ای برای طرح‌های جدید پوشاک جامعه امروز است. زیرا این امکان وجود دارد که بدون معرفی این فرهنگ، استفاده از این نوع لباسها ممکن است مورد استقبال جوانان واقع نشود. در واقع تلفیقی از لباس‌های سنتی ایران با شیوه‌های مدرن نه تنها موجب استقبال جوانان کشور بلکه طرحی برای ارائه به دیگر کشورهای جهان خواهد شد.

لباس محلی زن تالشی به واسطه تنوع رنگ و نوع پوشش یکی از بهترین انواع لباس‌های محلی ایران است که باید به عنوان یکی از نشانه‌های هویت ملی حفظ و ماندگار شود.

لباسی که از نیاکان ما به ارث مانده و یا طبیعت زیبای تالش گلچین شده است باید به عنوان یک هویت ملی حفظ شود و زنان تالشی با به تن کردن آن زیبایی منطقه را بر همگان نمایان سازد.

لباس محلی زنان تالشی با قدمتی 4 هزار ساله هنوز زنده است. زنان تالش از روزگار کهن تاکنون رنگها را به طبیعت زیبای تالش در هم تنیده و پوشش زیبایی را تهیه کردند که هنوز هم زنده است و هر کس با دیدن این لباس به وجود می‌آید. لباسی که چندین رنگ در تاروپود درآمیخته و با دوخت‌های متنوع طراحی و آراسته شده است.

در واقع گذشته از ویژگی حجاب و زیبایی لباس تالش و ... به علت گران بودن این لباس به نسبت لباس‌های معمولی دیگر برای زنان تالش نوعی افتخارآفرین است. چرا که پوشیدن آن به علت گرانی‌اش می‌تواند زنان تالش را در مقایسه با زنان دیگر اقوام ایرانی هم از لحاظ روحی و نیز از لحاظ ارزش اجتماعی در صدر قرار دهد.

نهادها، ادارات دولتی و سرمایه‌گذاران خصوصی باید برای به جا ماندن این میراث فرهنگی چند هزار ساله جدیت و تلاش بیشتری کرده و با اتخاذ تصمیمات لازم و برنامه‌ریزی‌های حساب شده از جمله برپایی نمایشگاه‌ها در سطح شهرها و دیگر اماکن از این هویت فرهنگی ایرانی حفاظت کند.

رواج پوشاک و پوشش بومی بدون نمایش در رسانه امکان‌پذیر نمی‌باشد. رسانه‌ها می‌توانند با شناخت عمیق از پوشاک محلی و استفاده از طرح خلاقانه و به روز شدن آن، افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از هنروران در مجموعه‌های تلویزیونی از این مدل جامعه را به سمت استفاده از این احساس ترغیب می‌کند.


فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ........................................................................................................................

چکیده ........................................................................................................................

فصل اول

معرفی شهرستان

1. 1 جایگاه در استان ...............................................................................................

2. 1 ریشه کلمه تالش ...............................................................................................

3. 1 پیشینه تاریخی منطقه ........................................................................................

4. 1 اطلس پراکندگی تالش .......................................................................................

5. 1 ساختار اجتماعی ساکنان ..................................................................................

6. 1 مذهب ................................................................................................................

7. 1 تحقیقات پیرامون تالش .....................................................................................

1. 7 .1 تا سال 1349.........................................................................................

2. 7. 1 بعد سال 1349.......................................................................................

9. 1 گردشگری منطقه ..............................................................................................

1. 9. 1 ایسپیه فرگت ..........................................................................................

2. 9. 1 قلعه یسار ..............................................................................................

3. 9. 1 ماسوله ..................................................................................................

4. 9. 1 قلعه رودخان .........................................................................................

فصل دوم

فرهنگ تالش

1. 2 همسرگزینی ......................................................................................................

2. 2 جشن‌های ملی ...................................................................................................

1. 2. 2 پیشینه نوروز..........................................................................................

2. 2. 2 جشن فروردگان ....................................................................................

3. 2. 2 نوروز.....................................................................................................

4. 2. 2 سیزده بدر .............................................................................................

3. 2 بازیهای محلی ...................................................................................................

1. 3. 2 پتیلگه فرا ...............................................................................................

2. 3. 2 عروس‌بازی............................................................................................

3. 3. 2 بیج بیج ...................................................................................................

4. 3. 2 عشق‌بازی...............................................................................................

5. 3. 2 گل‌پشته ..................................................................................................

4. 2 موسیقی ............................................................................................................

1. 4. 2 کلیات پیرامون موسیقی محلی.................................................................

2. 4. 2 موسیقی زنانه ........................................................................................

3. 4. 2 آلات موسیقی .........................................................................................

4. 4. 2 مقام‌ها و مضمون‌ها ..............................................................................

5. 4. 2 ترانه‌ها ...................................................................................................

6. 4. 2 موسیقی شبانی ......................................................................................

7. 4. 2 اصوات آهنگین ......................................................................................

5. 2 ادبیات تالش ......................................................................................................

1. 5. 2 شاعران نامی..........................................................................................

2. 5. 2 کلمات اصیل پارسی ..............................................................................

فصل سوم

صنایع دستی

1. 3 چوموش دوزی .................................................................................................

2. 3 نمدمالی .............................................................................................................

3. 3 شانه‌سازی ........................................................................................................

4. 3 سفالگری ...........................................................................................................

5. 3 سبد و حصیربافی..............................................................................................

6. 3 صندوق بولاکی .................................................................................................

7. 3 دستبافتها ..........................................................................................................

1. 7. 3 دستبافتهای ابریشمی .............................................................................

2. 7. 3 دستبافتهای پشمی .................................................................................

3. 7. 3 نقوش دستبافتها ....................................................................................

1. 3. 7. 3 نقوش گیاهی...............................................................................

2. 3. 7. 3 نقوش حیوانی ............................................................................

3. 3. 7. 3 نقوش انسانی.............................................................................

4. 3. 7. 3 نقوش اشیا ................................................................................

5. 3. 7. 3 نقوش طبیعت .............................................................................

4. 7. 3 جوراب بافی............................................................................................

5. 7. 3 چوخابافی ..............................................................................................

6. 7. 3 گلیم بافی ................................................................................................

1. 6. 7. 3 سابقه گلیم‌بافی...........................................................................

2. 6. 7. 3 مواد گلیم‌بافی ............................................................................

3. 6. 7. 3‌ پشم ...........................................................................................

4. 6. 7. 3 ابزار گلیم‌بافی ...........................................................................

5. 6. 7. 3 شیوه تهیه گلیم ..........................................................................

1. 5. 6. 7. 3 نقوش و رنگهای گلیم.......................................................

2. 5. 6. 7. 3 محصولات گلیم ...............................................................

7. 7. 3 شال بافی................................................................................................

8. 3 صنایع تبدیلی ....................................................................................................

1. 8. 3 پنیر ........................................................................................................

2. 8. 3 ماست، دوغ، کره.....................................................................................

فصل چهارم

پوشاک تالش

4. لباس مردان ..........................................................................................................

1. 4 کلاه ...................................................................................................................

1. 1. 4 کلاه رسمی.............................................................................................

2. 1. 4 کلاه زمستانی چوپانان ..........................................................................

3. 1. 4 کلاه حصیری..........................................................................................

4. 1. 4 انواع دیگر کلاه‌ها ...................................................................................

2. 4 پیراهن................................................................................................................

3. 4 جلیقه..................................................................................................................

4. 4 شلوار.................................................................................................................

5. 4 تنگه تومان.........................................................................................................

6. 4 پای جامه ..........................................................................................................

7. 4 شال ..................................................................................................................

1. 7. 4 نحوه بافت شال .....................................................................................

1. 7. 4 ابزار شال بافی ......................................................................................

1. 7. 4 نحوه نخ‌ریسی.........................................................................................

1. 7. 4 نحوه رنگ کردن ....................................................................................

8. 4 شال کمر............................................................................................................

9. 4 کیشتی ...............................................................................................................

10. 4 شرف، گردن شرف ........................................................................................

11. 4 کت...................................................................................................................

12. 4 باشلق .............................................................................................................

13. 4 پای‌افزار .........................................................................................................

1. 13. 4 چوموش ..............................................................................................

2. 13. 4 رزین چوموش ....................................................................................

3. 13. 4 ساغری ...............................................................................................

4. 13. 4 ارسی ..................................................................................................

5. 13. 4 چاروق ................................................................................................

6. 13. 4 گیوه ....................................................................................................

7. 13. 4 پوستین گالش ......................................................................................

8. 13. 4 چوکوتور .............................................................................................

9. 13. 4 کتله .....................................................................................................

14. 4 پاتاوه ..............................................................................................................

15. 4 جوراب گوره وه .............................................................................................

16. 4 چنگیله .............................................................................................................

نتیجه رساله ..............................................................................................................

ضمائم .......................................................................................................................

فهرست تصاویر ........................................................................................................

فهرست منابع ............................................................................................................

 

فهرست تصاویر

تصویر 1- دشتهای گیلان ........................................................................................

تصویر 2- سرزمین کوهستانی گیلان ......................................................................

تصویر 3....................................................................................................................

تصویر 4....................................................................................................................

تصویر 5....................................................................................................................

تصویر 6....................................................................................................................

تصویر 7- ایسپیه مزگت ...........................................................................................

تصویر 8....................................................................................................................

تصویر 9- قلعه سیار ................................................................................................

تصویر 10- ماسوله .................................................................................................

تصویر 11..................................................................................................................

تصویر 12- قلعه رودخان ........................................................................................

تصویر 13- چوموش ...............................................................................................

تصویر 14- سند طرح‌دار .........................................................................................

تصویر 15..................................................................................................................

تصویر 16..................................................................................................................

تصویر 17..................................................................................................................

تصویر 18..................................................................................................................

تصویر 19- جوراب پشمی .......................................................................................

تصویر 20..................................................................................................................

تصویر 21..................................................................................................................

تصویر 22- کلاه چهارگوش ....................................................................................

تصویر 23..................................................................................................................

تصویر 24..................................................................................................................

تصویر 25..................................................................................................................

تصویر 26..................................................................................................................

تصویر 27..................................................................................................................

تصویر 28..................................................................................................................

تصویر 29- پیراهن بدون یقه دگمه‌دار ....................................................................

تصویر 30- پیراهن یقه 3 سانت جلوباز...................................................................

تصویر 31- جلیقه مردان جلو زیپ‌دار......................................................................

تصویر 32- جلیقه مردان ماسوله ............................................................................

تصویر 33- پشت جلیقه مردان ماسوله ...................................................................

تصویر 34- جلیقه پارچه‌ای .....................................................................................

تصویر 35..................................................................................................................

تصویر 36..................................................................................................................

تصویر 37- جلیقه زمان حال ...................................................................................

تصویر 38..................................................................................................................

تصویر 39- شلوار پشمی مردان، پهلو دکمه‌دار ......................................................

تصویر 40..................................................................................................................

تصویر 41..................................................................................................................

تصویر 42- شال مالی ..............................................................................................

تصویر 43..................................................................................................................

تصویر 44- گردال و چره ........................................................................................

تصویر 45- دوک فلزی.............................................................................................

تصویر 46..................................................................................................................

تصویر 47..................................................................................................................

تصویر 48..................................................................................................................

تصویر 49..................................................................................................................

تصویر 50..................................................................................................................

تصویر 51..................................................................................................................

تصویر 52- بانوی تالشی هنگام شال‌بافی ................................................................

تصویر 53..................................................................................................................

تصویر 54- زن تالشی در حال پشم‌ریسی ..............................................................

تصویر 55- گودال ...................................................................................................

تصویر 56..................................................................................................................

تصویر 57..................................................................................................................

تصویر 58- شال کمر ..............................................................................................

تصویر 59- کت تالش زمان حال .............................................................................

تصویر 60- کت مردان در زمان گذشته ..................................................................

تصویر 61 ................................................................................................................

تصویر 62..................................................................................................................

تصویر 63 ................................................................................................................

تصویر 64- باشلق ...................................................................................................

تصویر 65..................................................................................................................

تصویر 66..................................................................................................................

تصویر 67..................................................................................................................

تصویر 68..................................................................................................................

تصویر 69..................................................................................................................

تصویر 70..................................................................................................................

تصویر 71- کتله یک انگشتی ...................................................................................

تصویر 72- کتله ته صاف ........................................................................................

تصویر 73..................................................................................................................

تصویر 74..................................................................................................................

تصویر 75..................................................................................................................

تصویر 76..................................................................................................................

تصویر 77 – بانوان تالش در حال بافت جوراب ......................................................

تصویر 78..................................................................................................................

تصویر 79..................................................................................................................

تصویر 80..................................................................................................................

تصویر 81..................................................................................................................

تصویر 82..................................................................................................................

تصویر 83..................................................................................................................

تصویر 84 ................................................................................................................

تصویر 85..................................................................................................................

تصویر 86 ................................................................................................................

تصویر 87 ................................................................................................................

تصویر 88..................................................................................................................

تصویر 89 ................................................................................................................

تصویر 90- نحوه به سر نهادن روسری زیرین بانوان تالش منطقه ماسال.............

تصویر 91- - نحوه گره زدن روسری زیرین بانوان تالش منطقه قال ...................

تصویر 92..................................................................................................................

تصویر 93 ................................................................................................................

تصویر 94..................................................................................................................

تصویر 95- نحوه بستن دستمال بانوان روی روسری زیرین در ماسال ...............

تصویر96...................................................................................................................

تصویر 97..................................................................................................................

تصویر 98- طرز بستن سرد دستمال در کرگانرود.................................................

تصویر 99..................................................................................................................

تصویر 100...............................................................................................................

تصویر 101...............................................................................................................

تصویر 102- پیراهن دختران ماسوله ....................................................................

تصویر 103- پشت پیراهن بانوان ماسوله ...............................................................

تصویر 104- پیراهن بانوان ماسال..........................................................................

تصویر 105- پیراهن بانوان ماسوله ........................................................................

تصویر 106- پشت پیراهن بانوان ماسوله ...............................................................

تصویر 107- پیراهن تالشی......................................................................................

تصویر 108- پیراهن تالشی ....................................................................................

تصویر 109- پیراهن تالشی.....................................................................................

تصویر 110- طرحی قدیمی از پیراهن بانوان تالش .................................................

تصویر 111- پیراهن بانوان تالش ساکن ویسرود .................................................

تصویر 112- پیراهن بانوان ترک ساکن تالش .......................................................

تصویر 113- پشت پیراهن بانوان ترک ساکن تالش ..............................................

تصویر 114...............................................................................................................

تصویر 115...............................................................................................................

تصویر 116...............................................................................................................

تصویر 117...............................................................................................................

تصویر 118...............................................................................................................

تصویر119................................................................................................................

تصویر 120 ..............................................................................................................

تصویر121................................................................................................................

تصویر 122- چکمه شلوار........................................................................................

تصویر 123...............................................................................................................

تصویر 124...............................................................................................................

تصویر 125- نحوه بستن چادر در ماسال ..............................................................

تصویر126................................................................................................................

تصویر 127...............................................................................................................

تصویر 128- چادر سه گوش ..................................................................................

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 19,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما