پیوند ها
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
هم اكنون بيش از نيم قرن از زماني كه پيتردراكر براي توصيف گروه جديدي از كاركنان كه سرمايه زمين و يا نيروي كار ديگر ابزار اصلي توليدشان تلقي نميگردد بلكه توجه شان بر استفاده موثر از دانايي معطوف ميشد و منجر به ابداع واژه كاركنان دانايي شد نميگذرد و امروزه كاركنان دانايي يا بهتر بگويئم دانشگران حرفه اي درصد بزرگ و رو به رشدي از كاركنان بزرگترين و موفق ترين سازمانهاي دنيا را تشكيل ميدهند.
برايان و جويس ) قدمی و همکاران 1384)
از سوي ديگر چرا تعداد زيادي از مردم موقعيتهاي خود را براي موفقيت از بين ميبرند اين تنها به اين علت نيست كه اين مديران جديد هوش و مهارت لازم را براي شغل ندارند، اين مديران از آثار و خصوصيات فردي خود، ايدئولوژيها و رفتارها روي انسانها آشنايي نداشته و به موفقيت نميرسند، در واقع توانايي خويش را قبل از پريدن در يك ديگ بزرگ آبجوش ازريابي نميكنند
(ابدالي، 1384)
در اين جهان موج سوم به سيطره اي دست مييابد كه به شيوههاي تازه خلق و بهره برداري از دانايي مبتني است
تافلر (جعفري،1374)
امروزه سازمانهاي آموزشي مخصوصا مراكز آموزش عالي رسالت تربيت انسانهاي متخصص و نيز توليد دانش را در جامعه بر عهده دارند
(رئوفي 1383)
بنابراين آموزش و پرورش همگاني در همه مراحل آن و آموزشهاي تخصصي و كاربردي براي كاركنان وكارمندان بخشهاي عموميو خصوصي به عنوان يكي از بزرگترين صنايع جهان شناخته شده است و هر كشوري در جهان سالانه بخش بزرگي از درآمدهاي ملي خود را براي گسترش و بهبود كارهاي آموزشي و پرورشي به كار ميبندد و همواره براي افزايش اين سرمايه گذاري تلاش ميكند زيرا سودآور و كار ساز بودن آن در پيشرفت شاخص توسعه در فراهم آوردن نيروي انساني كاردان و متخصص و پرورش مردم با فرهنگ و آگاه كه سرمايه گذاريهاي مادي را ميافزايد است.
وايلز (طوسي 1382)
سرمايههاي انساني بخشي از ثروت ملل هستند و گردش امور در آينده در گرو استعداد و قريحه انساني است. بنابراين مزيت راهبردي و اقتصادي در آينده نصيب سازمانهايي خواهد شد كه بتوانند در بازار، گروهي متنوع، مشتمل بر بهترين و درخشانترين استعدادهاي انساني را جذب كنند.
(اميني 1378)(حمیدی1383)
مديران براي آنكه بتوانند درسمت خود كار آمد وموفق باشند بايد از نظر ويژگيهاي شخصيتي با شغل خود انطباق داشته باشند زيرا كه اين عدم انطباق باعث عدم موفقيت آنها در وظايف محوله خواهد شد. رابينز (پارسائيان و اعرابي1379)
در اين پژوهش سعي بر اين است كه به بررسي روابط بين تيپهاي شخصيتي مديران و اثر بخشي آنان بپردازد، تا شايد بتوانيم گاميهر چند كوچك در جهت تعيين معيار متناسب در انتخاب مديران اثر بخش براي مهمترين سازمان در امور تربيت دانشگران حرفه اي در عصر برتري خرد برداریم
1-3- اهميت و ضرورت پژوهش.... 8
1-6- متغيرها و تعاريف آنها. 11
1-6-2 تعاريف عملياتي متغيرها. 12
2-3-4 آسيب شناسي رواني و تغيير رفتار22
2-4 مضامين عمده در نظريه شخصيت... 22
2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خويشتن.. 24
2-4-2 سطوح مختلف آگاهي و مفهوم ناهشيار25
2-4-3 رابطه بين شناخت، عواطف و رفتار مشهود. 26
2-4-4 اثرات گذشته، حال و آينده بر رفتار26
2-5-1 نظريه روان كاوي در شخصيت... 27
2-5-3 نظريه روان پويشي فرويد(روانكاوي در شخصيت):29
2-5-4 سطوح شخيت: هشيار3، نيمه هشيار2 و ناهشيار29
2-5-5 ساختار شخصيت: نهاد، من و فرامن.. 30
2-6-2 نكات برجسته ي نظريات يونگ... 36
2-8 نظریه اختلالات شخصیتی.. 39
2-8-2 بررسي نظريات هورناي.. 40
2-9 نظریه روان پزشکی بین فردی.. 41
2-9-2 بررسي نظريات ساليوان.. 42
2-10 تظريه پديدار شناختي (فرد- محور)43
2-10-2 بررسي نظريات و كارهاي راجرز44
2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز45
2-10-4 ساختار شخصيت از ديدگاه راجرز46
2-11 نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت... 47
2-12 نظريه رويكرد صفات در شخصيت... 48
2-12-2 بررسي نظريات آلپورت... 49
2-13 نظريه چندبعدی شخصیت... 51
2-13-3 ابعاد اساسي شخصيت... 53
2-14 نظرريه رويكرد تحليلي عاملي صفات... 54
2-14-2 بررسي نظريات كتل در شخصيت... 54
2-15 نظریات رابطه شغل و شخصیت... 56
2-16 بررسي چند خصوصیت شخصیتی در شغل.. 62
2-16-3 مناعت طبع يا عزت نفس.65
2-16-4 سازگاري با موقعيت... 66
2-17 شخصيت از ديدگاه اسلام و قرآن.. 68
2-19-2نظريات رورشاخ در سنجش شخصيت................................................................ 74
2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ.. 75
2-20 ظريه ساخت بدن و خلق وخوی.. 76
2-21 نظريه شلدن (ريخت شناسي)78
2-22 نظريه تيپ گال و جمجمه شناسي رواني:79
2-23-1 اساس درك واقعي ذهني از نظر يونگ... 79
2-23-2 كاركردهاي غير عقلاني.. 80
2-23-6 تيپهاي روانشناختي يونگ... 84
2-23-7 توصيف تيپهاي شانزدهگانه. 85
2-23-8 اهميت شناخت تيپهاي روانشناختي.. 90
2-23-9 نقد تيپ شناسايي يونگي.. 91
2-25 شاخصهاي اثربخشي از ديدگاههای مختلف... 94
2-25-6 بس و هرسي – بلانچارد. 97
2-25-7 هوي و ميكسل و چستر بارنارد. 97
2-25-8 كالدول و اسپينكس.... 97
2-25-9 لوتانز و همكارانش.... 97
2-25-10 ديدگاه راجرز و همكاران:98
2-25-11مطالعات بسكر و چيرنز:99
2-26مقايسه ي ديدگاههاي ارزشيابي اثر بخشي سازماني.. 100
2-27 نظریات جدید در اثربخشی.. 101
2-27-1 مطالعات رابرت واترمن وتام پترز101
2-28 مدلهای ارزیابی اثربخشی.. 102
1- مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند.102
2-29 نظریه ريچارد ال دفت... 104
2-29-1 روش مبتني بر تامين هدف... 104
2-29-2 روش مبتني بر تامين منابع.. 105
2-29-3 روش مبتني بر فرآيند دروني.. 106
2-29-4 روش مبتني بر تامين رضايت گروههاي ذي نفع.. 108
2-30-1 تحقيقات انجام گرفته در مورد تيپ شناسي يونگي.. 110
2-30-1-1 تحقیقات خارج از كشور110
2-30-1-2 تحقيقات انجام گرفته در داخل كشور113
2-30-2-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور118
2-30-2-2 تحقيقات انجام گرفته در خارج از كشور121
2-31 استنتاج و نتیجه گیری.. 126
فصل سوم: توصيف داده ها................................................................................... 129
3-3 ابزار گرد آوري دادهها. 132
3-3-1 تاريخچه و توصيف (MBTI)133
3-3-2 نمره گذاري پاسخنامه. 135
3-3-3 توصيف تيپهاي شانزده گانه. 136
3-5-1 اعتبار پرسشنامه شخصيتي، تيپ نماي مايزر – بريگز. 141
3-5-2 اعتبار پرسشنامه اثر بخشي:142
3-5-3 اعتبار دروني پرسشنامه. 143
3-6-1 محاسبه روايي پرسشنامه شخصيتي مايرزبريگز. 144
3-6-2 محاسبه روايي پرسشنامه اثر بخشي:146
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها....................................................................... 147
4-1 تجزيه و تحليل يافتههاي تحقيق.. 148
4-2 توصيف يافتههاي تحقيق.. 149
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري.............................................................................. 169
5-1 هدف و مسائله ي پژوهش.... 170
5-3 نتايج مربوط به فرضيه فرعي اول.. 172
5-4 نتايج مربوط به فرضيه فرعي دوم.. 173
5-5 نتايج مربوط به فرضيه فرعي سوم.. 175
5-6 نتايج مربوط به فرضيه فرعي چهارم.. 176
پيوست و ضمائم :189
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم