سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 17
  • بازدید دیروز : 1240
  • بازدید کل : 1335604

پیوند ها

"بررسی رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری در سازمان تبلیغات اسلامی"


"بررسی رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری در سازمان تبلیغات اسلامی"

"بررسی رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری در سازمان تبلیغات اسلامی"

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

مقدمه:

عصر حاضر، عصر تحولات و تغييرات شگرف درفناوريهاست. عصري كه ساختار فكري آن آكنده از عمق بخشيدن به اطلاعات و توجه به مشاركت نيروي انســـاني خلاق و دانش گرا به جاي نيروي انساني عملكردي است. از اين رو، مديريت هوشيار بر آن است تا هرچه بيشتر و بهتر درجهت استفاده از ابزاري به نام دانش براي رويارويي و مقابله با عوامل عدم اطمينان، حفظ موقعيت و ايجاد خلاقيت و نوآوري جهت گسترش عرصه رقابتي خود برآيد، اين امر مستلزم اين است كه سازمان با ارج نهادن به مديريت دانش و متقابلا مديريت خلاقيت و نوآوري، آن را به عنوان يك نياز استراتژيك و ضروري جهت پيشگامي در عرصه رقابت پذيري، در زمره برنامه هاي اولويت دارخود قرار دهد. مديريت نوآوري در واقع فرايندي است كه از طريق تركيب و يكپارچگي اجزاي مختلف دانش به پديدآوردن بديهيات مي پردازد. در اين راستا به کارگيري دانش ضمني به عنوان محركي اساسي در موفقيت فرايند نوآوري، تاثير قابل ملاحظه اي در کارايي شركتها و سازمان ها خواهد داشت (مصطفی جعفری,سید کیانوش کلانتر،«مديريت دانش در سازمان»؛ ماهنامه تدبير، سال چهاردهم ، شماره 142، سال 1382 اسفند). برخلاف سازمان های گذ شته سازمان های امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده ونیازمند تسخیر،مدیریت وبهره برداری از دانش واطلاعات به منظور بهبود کارایی،مدیریت وپیگیری تغییرات پایان ناپذیر هستند.دانش ابزار قدرتمندی است که می تواند تغییرات را در جهان به وجود آورده ونوآوری ها را ممکن سازد.در قرن21سازمان ها ذاتا رقابتی،ثابت قدم و پیشگام می باشند.سازمان ها باید برای ایجاد و کنترل دانش،دارای سازوکارهای باشند با این حال بسیاری از سازمان ها هنوز فعالیت مدیریت دانش را به طور رسمی مورد بررسی قرار نداده اند احتمالا علت این بی توجهی این است که اکثر سازمان ها مفهوم مدیریت دانش و اهمیت آن را درک ننموده اند (اصغر محمدی فاتح و دیگران,رویکردی جامع بر مدیریت دانش,انتشارات برآیند پویش,پاییز 1390).در این فصل به مطالبی از قبیل معرفی موضوع,اهداف,سوالات و فرضیات پژوهش,اهمیت موضوع,بیان مساله تحقیق ,تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی و..... پرداخته شده است.

چکيده:

در اين پايان نامه به بررسي رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری در سازمان تبلیغات اسلامی مي پردازيم.عصر حاضر، عصر تحولات و تغييرات شگرف درفناوريهاست. عصري كه ساختار فكري آن آكنده از عمق بخشيدن به اطلاعات و توجه به مشاركت نيروي انســـاني خلاق و دانش گرا به جاي نيروي انساني عملكردي است.برخلاف سازمان های گذ شته سازمان های امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده ونیازمند تسخیر،مدیریت وبهره برداری از دانش واطلاعات به منظور بهبود کارایی،مدیریت وپیگیری تغییرات پایان ناپذیر هستند.دانش ابزار قدرتمندی است که می تواند تغییرات را در جهان به وجود آورده ونوآوری ها را ممکن سازد.در قرن21سازمان ها ذاتا رقابتی،ثابت قدم و پیشگام می باشند.سازمان ها باید برای ایجاد و کنترل دانش،دارای سازوکارهای باشند با این حال بسیاری از سازمان ها هنوز فعالیت مدیریت دانش را به طور رسمی مورد بررسی قرار نداده اند احتمالا علت این بی توجهی این است که اکثر سازمان ها مفهوم مدیریت دانش و اهمیت آن را درک ننموده اند.

روش تحقيق بر حسب نحوه گردآوري داده ها، به دليل استفاده از پرسشنامه جهت گردآوري اطلاعات از نوع توصيفي و به لحاظ سنجش ارتباط بين متغيرها همبستگي است و نوع تحقیق کاربردی میباشد. جامعه آماري شامل 200 نفر است که تمامي کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی را در بر دارد و حجم نمونه به صورت تصادفي ساده براساس جدول مورگان تعداد آن برابر 127 نفر میباشد. نحوه گردآوری داده هااز طريق پخش پرسشنامه بين کارکنان مورد بررسي قرار مي گيرد. ابزار سنجش و اندازه گيري از طریقپرسشنامه استاندارد و براساس مدل مارکوس و سایمون است ، براي تحليل و رسيدن به نتيجه و پاسخگويي به سوالات و تاييد يا عدم تاييد فرضيات استفاده از آزمون هاي آماري مناسب جهت همبستگی و نرم افزار spssاست.روش گردآوري اطلاعات در تکميل مباني نظري از منابع کتابخانه اي و اينترنتي شامل کتب، مقالات ,سايت هاي مرتبط با موضوع,سايت هاي دانشگاه ها,پايان نامه ها و مقالات قبلي انجام شده در محدوده داخل و خارج کشور استفاده شده است. و ابزار گرد آوري اطلاعات استفاده از پرسشنامه استاندارد در رابطه با موضوع و تحليل آن و رسيدن به نتيجه نهايي با استفاده از نرم افزارspss و آزمون هاي آماري مناسب جهت سنجش همبستگي و نحوه طبقه بندي آنها از طيف ليکرت واز آزمون اسپیرمن براي بررسي فرضيه ها استفاده شده است.

باتوجهبهاهميتو نقش دانش ور نوآوری، اينپژوهشدرحدمطالعاتنظريوتجربيانجام شده ( پيرامونبررسی رابطه میان مدیریت دانش و نوآوری) ارائهشده است. شايانذكراستكهغالبويژگيهايارائهشدهدر ايننوشتارحاصلمطالعاتنظريومصاحبههايانجامشدهباکارکنان سازمان بوده است.

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصلاولطرحتحقیق.. 13

مقدمه:14

- معرفیموضوع:15

اهمیتوضرورتانجامتحقیق:17

- جنبهجدیدبودنونوآوریدرتحقیق:19

- اهدافتحقیق:19

هدفاصلی:20

اهدافاختصاصی:20

- محدودهتحقیق:21

- تعریفواژههاواصطلاحاتتخصصی:22

مدیریتدانش:22

دانشآفرینی:22

نوآوری:22

توزیعدانش:23

پاسخگوییبهدانش:23

فصلدوم. 24

ادبیاتوپیشینهتحقیق.. 24

- مقدمه:25

مدیریتدانشوتعاریفمربوطبهآن:26

تاریخچهمدیریتدانش :26

- مدیریتدانشوتعاریفآن :27

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرملهوترا (1998):28

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرسویبی (1998):28

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرالننپ:29

- تعریفارائهشدهدانشگاهکنتاکی (1998) دربارهیمدیریتدانش:30

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرکارلویگ (1998):30

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرگریگوریوینگ:31

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرفیلیپمورای (1998):31

- تعریفارائهشدهدربارهیمدیریتدانشازنظرتامداونپورت (1998):32

مدلهایمدیریتدانش:32

مدلهایشبکه. 33

مدلهایشناختی:33

مدلهایانجمنی/ ارتباطی:33

مدلهایفلسفی:34

مدلهایعمومیمدیریتدانش:34

- مدلهایطبقهبندیدانش:37

مدلهایسرمایهفکری:39

مدلهایساختاراجتماعی:40

- مدلهایمربوطبهمدیریتدانشونوآوری:43

- مدلهایتبییننقشمدیریتدانشدرنوآوری:45

- دانشآفرینیسازمانیوویژگیهایآن:47

پیشزمینههایدانشآفرینی:50

سازوکارهايدانشآفريني:54

انواعدانش :58

چرخهیحیاتمدیریتدانش :59

مدیریتدانشقابلیتاصلیسازمان:60

- پیشینهتحقیقاتانجامشده:69

جدولتحقیقاتانجامشدهمرتبطبامدیریتدانشونوآوریدرخارجازکشور72

تحقیقاتدرداخلکشور:74

جدولتحقیقاتانجامشدهمرتبطبامدیریتدانشونوآوریدرداخلکشور78

- مدلپژوهش:80

نتیجهگیری:82

مقدمه:85

نوعتحقیق:85

روشتحقیق:85

جامعهآماری:86

روشنمونهگیری:86

فرضیاتوسوالاتتحقیق:86

متغیرهایتحقیق:87

ابزارهایسنجشواندازهگیری:88

روشوابزارگردآوریاطلاعات:89

آزمونهایابزار:89

رواییسنجی:90

معرفیمدلپژوهش :90

کسبدانش:90

متغیرهایوابستهوشاخصهایسنجشآن:92

متغیرمستقلوشاخصهایسنجشآن:92

فصلچهارم:تجزیهوتحلیلدادههایتحقیق.. 93

مقدمه:94

بررسییافتههایآمارتوصیفی:95

بررسیوضعیتجنسپاسخدهندگان:95

بررسیوضعیتسنیپاسخدهندگان. 96

بررسیمتغیرسابقهکار97

بررسیمتغیرمیزانتحصیلات:98

بررسیوضعیتاستخدامیکارکنان:99

بررسیمتغیرپستسازمانیکارکنان:100

بررسیوضعیتمیزانآشناییبامدیریتدانش:101

بررسیآمارتوصیفیسوالاتپرسشنامهبهتفکیک... 102

بررسیسوالاصلیپژوهش:126

بررسیسوالاتفرعیپژوهش:128

آماراستنباطیجهتبررسیفرضیاتپژوهش:132

فرضیهاصلیپژوهش:132

بررسیفرضیاتفرعیپژوهش:132

فصلپنجم::نتیجهگیریوپیشنهادات....................................142

مقدمه:136

یادآوریفرضیههاوسوالاتپژوهش:136

دستاوردهایتحقیق:137

آمارتوصیفیدادهها:138

بررسیتوصیفیسوالاتپرسشنامه:139

آماراستنباطی:141

نتایجحاصلازآزمونوتحلیلفرضیههایتحقیق:141

محدودیتهایتحقیق:143

پیشنهاداتوارائهراهکار:143

پیشنهادبرایتحقیقاتآینده:145

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول:

جدول فراوانی وضعیت جنسی پاسخ دهندگان----------------------------------------------------------- 95

جدول فراوانی وضعیت سنی پاسخ دهندگان------------------------------------------------------------ 96

جدول فراوانی سابقه کار---------------------------------------------------------------------------- 97

جدول فراوانی متغیر میزان تحصیلات------------------------------------------------------------------ 98

جدول فراوانی وضعیت استخدامی کارکنان-------------------------------------------------------------- 99

جدول فراوانی پست سازمانی کارکنان----------------------------------------------------------------- 100

جدول فراوانی میزان آشنایی با مدیریت دانش----------------------------------------------------------- 101

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال یک--------------------------------------------------------------- 102

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال یک-------------------------------------------------------------- 102

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال دو---------------------------------------------------------------- 103

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال دو--------------------------------------------------------------- 103

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال سه---------------------------------------------------------------- 104

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال سه-------------------------------------------------------------- 104

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال چهار-------------------------------------------------------------- 105

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال چهار------------------------------------------------------------- 106

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال پنج--------------------------------------------------------------- 107

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال پنج-------------------------------------------------------------- 107

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال شش-------------------------------------------------------------- 108

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال شش------------------------------------------------------------- 109

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال هفت-------------------------------------------------------------- 110

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال هفت------------------------------------------------------------- 110

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال هشت-------------------------------------------------------------- 111

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال هشت------------------------------------------------------------ 112

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال نه----------------------------------------------------------------- 112

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال نه--------------------------------------------------------------- 112

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال ده---------------------------------------------------------------- 113

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال ده--------------------------------------------------------------- 114

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال یازده-------------------------------------------------------------- 115

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال یازده------------------------------------------------------------- 115

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال دوازده------------------------------------------------------------- 116

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال دوازده------------------------------------------------------------ 117

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال سیزده------------------------------------------------------------- 118

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال سیزده------------------------------------------------------------ 118

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال چهارده------------------------------------------------------------- 119

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال چهارده----------------------------------------------------------- 120

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال پانزده-------------------------------------------------------------- 121

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال پانزده------------------------------------------------------------ 121

جدول آمار توصیفی مربوط به سوال شانزده------------------------------------------------------------- 122

جدول فراوانی داده ها مربوط به سوال شانزده----------------------------------------------------------- 122

جدول میانگین کلی داده ها------------------------------------------------------------------------- 125

جدول میانگین اکتساب دانش----------------------------------------------------------------------- 127

جدول میانگین توزیع دانش------------------------------------------------------------------------- 128

جدول میانگین پاسخگویی به دانش------------------------------------------------------------------- 129

جدول آزمون همبستگی بین اکتساب دانش و نوآوری----------------------------------------------------- 130

جدول آزمون همبستگی بین توزیع دانش و نوآوری------------------------------------------------------- 131

جدول آزمون همبستگی بین پاسخگویی به دانش و نوآوری------------------------------------------------ 132

 

فهرست نمودار ها

نمودار دایره ای مربوط به وضعیت جنس پاسخ دهندگان-------------------------------------------------- 95

نمودار میله ای مربوط به وضعیت سنی پاسخ دهندگان---------------------------------------------------- 96

نمودار میله ای مربوط به سابقه کار------------------------------------------------------------------- 97

نمودار میله ای متغیر میزان تحصیلات----------------------------------------------------------------- 98

نمودار میله ای وضعیت استخدامی کارکنان------------------------------------------------------------- 99

نمودار میله ای پست سازمانی کارکنان----------------------------------------------------------------- 100

نمودار میله ای میزان آشنایی با مدیریت دانش---------------------------------------------------------- 101

نمودار میله ای سوال یک--------------------------------------------------------------------------- 103

نمودار میله ای سوال دو---------------------------------------------------------------------------- 103

نمودار میله ای سوال سه---------------------------------------------------------------------------- 105

نمودار میله ای سوال چهار-------------------------------------------------------------------------- 106

نمودار میله ای سوال پنج--------------------------------------------------------------------------- 107

نمودار میله ای سوال شش-------------------------------------------------------------------------- 110

نمودار میله ای سوال هفت-------------------------------------------------------------------------- 112

نمودار میله ای سوال هشت-------------------------------------------------------------------------- 113

نمودار میله ای سوال نه----------------------------------------------------------------------------- 114

نمودار میله ای سوال ده---------------------------------------------------------------------------- 114

نمودار میله ای سوال یازده-------------------------------------------------------------------------- 115

نمودار میله ای سوال دوازده------------------------------------------------------------------------- 116

نمودار میله ای سوال سیزده------------------------------------------------------------------------- 118

نمودار میله ای سوال چهارده------------------------------------------------------------------------- 120

نمودار میله ای سوال پانزده-------------------------------------------------------------------------- 122

نمودار میله ای سوال شانزده------------------------------------------------------------------------- 124

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 17,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما