سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 351
  • بازدید دیروز : 1240
  • بازدید کل : 1335938

پیوند ها

بررسی کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش


بررسی کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش

 بررسی کاربرد سیستم مدیریت یادگیری در مدیریت دانش

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

 تحول عظیم کلمات آنلاین، بر بسیاری از حوزه ها اثر گذاشته است. عمدتا بر حوزه مدیریت دانش و آموزش. گرایش جدید در موسسات آموزشی به سمت یادگیری آنلاین و یادگیری الکترونیکی به جای رویکرد سنتی آموزش رودر رو، در حرکت است. بعد اصلی مدیریت دانش ارائه دادن اطلاعات متنوع در قالب های مختلف است. مانند: گزارش ها، ملاقات برای تبادل نظرات و تجارب از مخزن جمع آوری پایگاه داده و سیستم های خبره مرتبط. هدف یادگیری الکترونیکی اساسا ارائه مواد آموزشی به کاربران از طریق چارچوب های یادگیری الکترونیکی یا به عبارتی از طریق سیستم مدیریت یادگیری است.

 

چکیده

ما در عصر دانش زندگي مي کنيم. عبارت “ دانش قدرت است “ جاي خود را در عصر دانايي محوري به “ اشتراک دانش قدرت است “ داده است. تحول عظیم کلمات آنلاین، بر بسیاری از حوزه ها اثر گذاشته است. عمدتا بر حوزه مدیریت دانش و آموزش. گرایش جدید در موسسات آموزشی به سمت یادگیری آنلاین و یادگیری الکترونیکی به جای رویکرد سنتی آموزش رودر رو، در حرکت است. هر سازماني، چه کوچک و چه بزرگ تا آنجايي رونق مي يابد که به مأموريتهاي خود دست يابد.اغلب سازمانها، اگرچه تنها بر روی کاغذ و در حد شعار، اما به هر نحو دانش محوری و تکنولوژی محوری رادر زمره اهداف و برنامه های کاری خود قرارداده اند تا در فضای رقابتی بازار پرتراکم تجارت از رقبا عقب نمانند. بانکها نیز البته ازاین مهم غافل نبوده اند. آنها از یکسو به منظوررعایت استانداردهای کنترل ریسک و از سوی دیگر برای مدیریت صحیح مجموعه خود نیازمند دسترسی به موقع به اطلاعاتی هستندکه درداخل یاخارج ازسازمان تولید میشود. براین اساس مدیریت دانش ازجمله ضروری ترین راهکارها برای استفاده بهینه از اطلاعات، حرکت به سوی سازمان یادگیرنده و دستیابی به اهداف بلندمدت سازمانی است. بدون شک استقرار نظام بانکداری جامع مبتنی بر تکنولوژیو ساماندهی اطلاعات، به عنوان برخی ازاصلی ترین عناصر یک سازمان دانش محورنه تنها نظام بانکی رادرمدیریت ریسک، مبارزه باپولشویی، کنترل کیفیت، استقرارنظام جامع بازاریابی یکپارچه و دیگر ضرورتهای مدیریتی یاری می کند،بلکه نقش مهمی درایجاد امنیت اقتصادی درکشورو تسهیل فعالیتهای امن بازرگانی خواهد داشت. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است،نوع تحقیق کاربردی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است.نتایج حاکی از آن است که درک سهولت و درک سودمندی استفاده از سیستم مدیریت یادگیری بر انگیزه و قصد کارکنان به استفاده از این سیستم تاثیر می گذارد.همچنین درک سهولت استفاده از این سیستم بر درک سودمندی تاثیرگذار است.در نهایت سیستم مدیریت یادگیری بر انتقال دانش در سازمان موثر است.

 

کلمات کلیدی: سیستم مدیریت یادگیری[1]، مدیریت دانش[2]، درک سهولت استفاده از سیستم[3]، درک سودمندی استفاده از سیستم[4]، انگیزه و قصد استفاده از سیستم[5]، انتقال دانش[6].

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق.. 1

1-1 مقدمه. 2

2-1 بیان مسئله. 2

3-1 اهمیت و ضرورت موضوع. 3

4-1 فرضیه های تحقیق.. 5

5-1 هدف های تحقیق یا نتایج مورد انتظار5

6-1 روش کلی تحقیق.. 5

1-6-1 قلمرو مکانی-جامعه تحقیق.. 5

2-6-1 روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه. 5

3-6-1 روشهای گردآوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن. 6

4-6-1 روشهای تحلیل داده ها6

7-1 چارچوب کلان نظری تحقیق.. 6

8-1 نقشه راه7

9-1 پیشینه تحقیق.. 7

10-1 نگاهی بر بانک توسعه صادرات.. 9

11-1 شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق.. 10

12-1 خلاصه. 11

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق.. 12

1-2 مقدمه. 13

2-2 بخش اول: سیستم مدیریت یادگیری.. 14

1-2-2 تعريف سيستم مديريت یادگیری.. 14

2-2-2 تاریخچه سیستم مدیریت یادگیری.. 15

3-2-2 مفاهیم پایه در سیستم مدیریت یادگیری.. 17

4-2-2 سيستم هاي مديريت در آموزش الکترونيکي (مديريت یادگیری )18

5-2-2 سيستم مديريت محتوا19

1-5-2-2 تعریف سيستم مديريت محتوا19

2-5-2-2 استاندارد در سيستم مديريت محتوا20

6-2-2 آموزش الکترونيکي.. 21

1-6-2-2 انواع آموزش الکترونیکی.. 22

1-1-6-2-2 سیستم آموزش الکترونیکی یک طرفه. 22

2-1-6-2-2 سیستم آموزش الکترونیکی دو طرفه. 23

3-1-6-2-2 سیستم آموزشی سنکرون یا همزمان. 23

4-1-6-2-2 سیستم آموزشی آسنکرون یا غیر همزمان. 23

7-2-2 سيستم هاي مديريت یادگیری نوين.. 24

8-2-2 انتخاب سيستم هاي مديريت یادگیری مناسب.. 26

9-2-2 مدل پذیرش فناوری.. 27

3-2 بخش دوم: مدیریت دانش... 28

1-3-2 تعریف دانش... 28

2-3-2 مدیریت دانش... 29

4-3-2 مفهوم دانش... 31

5-3-2 راهبردهاي مديريت دانش... 32

6-3-2 فرآیند مديريت دانش... 32

1-6-3-2 ايجاد دانش... 33

2-6-3-2 اعتباربخشي به دانش... 33

3-6-3-2 ارائه دانش... 34

4-6-3-2 توزيع دانش... 34

5-6-3-2 كاربرد دانش... 34

7-3-2 ضرورت و اهميت مديريت دانش... 35

8-3-2 نقش منابع هوشمند در مديريت دانش... 35

4-2 بخش سوم: سیستم مدیریت یادگیری و مدیریت دانش... 36

1-4-2 مسائل مشترک مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی.. 36

2-4-2 تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق.. 37

1-2-4-2 تحقیقات داخلی.. 37

2-2-4-2 تحقیقات خارجی.. 38

5-2 بخش چهارم: مدل تحقیق و نتیجه گیری.. 40

1-5-2 مدل مفهومی پژوهش... 40

2-5-2 خلاصه. 41

فصل سوم: روش تحقیق.. 42

1-3 مقدمه. 43

2-3 روش تحقیق.. 43

3-3 گروه بندی انواع پژوهش بر حسب هدف از انجام پژوهش... 44

4-3 گروه بندی انواع پژوهش بر حسب شیوه ی گردآوری داده ها44

5-3 منابع گردآوری داده ها45

6-3 روایی ابزار گردآوری داده ها48

7-3 پایایی ابزار گردآوری داده ها49

8-3 جامعه ی آماری.. 51

9-3 طرح نمونه گیری.. 51

10-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها52

11-3 تحلیل عاملی.. 52

12-3مدل یابی معادلات ساختاري.. 53

13-3 خلاصه. 53

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها54

1-4 مقدمه. 55

2-4 توصیف ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه. 55

1-2-4 جنسیت.. 56

2-2-4 سن.. 57

3-2-4 تحصیلات.. 58

4-2-4 سابقه خدمت.. 59

5-2-4 نوع شغل.. 60

3-4 آمار استنباطی.. 61

1-3-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها61

2-3-4 آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش... 61

3-3-4 ضریب همبستگی بین متغیرهای پژوهش... 62

4-3-4 ارزیابی بخش اندازه گیری مدل. 63

1-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی شاخص های متغیر درک سهولت استفاده64

2-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی متغير درک سودمندی استفاده66

3-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی متغير انگیزه و قصد استفاده68

4-4-3-4 تحلیل عاملی تاییدی متغير انتقال دانش... 69

5-3-4 مدل سازی معادلات ساختاری.. 70

5-4 خلاصه. 76

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها77

1-5 مقدمه. 78

2-5 مرورياجمالیبرفرآیندتحقیق.. 78

3-5 نتایج یافته ها79

1-3-5 نتایجیافتههايتوصیفیتحقیق.. 79

2-3-5 نتایج استنباطی پژوهش و پیشنهادها79

4-5 پیشنهادها برای تحقیقات آتی.. 82

5-5 محدودیت های تحقیق.. 82

6-5 خلاصه. 83

منابع و ماخذ. 84

منابع فارسی.. 85

منابع لاتین.. 86

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول1-2 مؤلفه­های مدیریت دانش از نگاه صاحبنظران مختلف..................................................................................................................29

جدول1-3 نتايج آزمون کورويت بارتلت و KMO جهت بررسي کفايت عوامل پرسشنامه..................................................................49

جدول2-3 میزان آلفای کرونباخ متغیرها و ابعاد تحقیق................................................................................................................................50

جدول 1-4 توزيع فراواني مربوط به جنسيت...................................................................................................................................................56

جدول 2-4 توزيع فراواني مربوط به سن...........................................................................................................................................................57

جدول 3-4 توزيع فراواني مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان....................................................................................................................58

جدول 4-4 توزيع فراواني مربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان..............................................................................................................59

جدول 5-4 توزيع فراواني مربوط به نوع شغل...................................................................................................................................................60

جدول 6-4 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای متغیرهای تحقیق............................................................................................................62

جدول 7-4 ماتریس همبستگی بین متغیرهای تحقیق..................................................................................................................................63

جدول8-4 شاخص های برازش مدل..................................................................................................................................................................73

جدول 9-4 ضرایب مسیر، آماره­ی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: انگیزه و قصد استفاده)................................................................73

جدول 10-4 ضرایب مسیر، آماره­ی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: درک سودمندی)........................................................................74

جدول 11-4 شاخص های برازش مدل مفهومی تحقیق.................................................................................................................................75

جدول 12-4 ضرایب مسیر، آماره­ی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: انتقال دانش)................................................................................75

 


فهرست اشکال

عناوین صفحه

شکل 1-1 مدل نظری پژوهش..........................................................................................................................................................6

شکل1-2 مدل پذیرش فناوری(دیویس و دیگران،1989،ص955) .......................................................................................27

شکل 2-2 ارتباط بين داده،اطلاعات،دانش(اسپیگلر،2003) ...................................................................................................32

شکل3-2 مدل مفهومی پژوهش....................................................................................................................................................40

شکل 1-4 مدل تحلیل عاملی تاییدی شاخص های درک سهولت استفاده (تخمین استاندارد) ....................................64

شکل 2-4 مدل تحلیل عاملی تاییدی شاخص های درک سهولت استفاده (معناداری ضرایب) ....................................65

شکل 3-4 مدل تحلیل عاملی تاییدی متغير درک سودمندی استفاده (تخمین استاندارد) ............................................66

شکل 4-4 مدل تحلیل عاملی تاییدی متغير درک سودمندی استفاده (معناداری ضرایب)..............................................67

شکل 5-4 مدل تحلیل عاملی تاییدیمتغير انگیزه و قصد استفاده (تخمین استاندارد)...................................................68

شکل 6-4 مدل تحلیل عاملی تاییدی متغير انگیزه و قصد استفاده (معناداری ضرایب)....................................................68

شکل 7-4 مدل تحلیل عاملی تاییدیمتغير انتقال دانش (تخمین استاندارد) ...................................................................69

شکل 8-4 مدل تحلیل عاملی تاییدی متغير انتقال دانش (معناداری ضرایب) ...................................................................69

شکل 9-4 مدلسازی معادلات ساختاری مدل مفهومی تحقیق (تخمین استاندارد) .........................................................71

شکل 10-4 مدلسازی معادلات ساختاری مدل مفهومی تحقیق (معناداری ضرایب)......................................................72

شکل 11-4 مدلسازی معادلات ساختاری مدل مفهومی تحقیق (تخمین استاندارد).......................................................74

شکل 12-4 مدلسازی معادلات ساختاری مدل مفهومی تحقیق (معناداری ضرایب).......................................................75

 

 

فهرست نمودارها

عناوین صفحه

 

نمودار 1-4 نمودارميله اي مربوط به فراواني جنسیت پاسخ دهندگان...........................................................................................56

نمودار 2-4 نمودارميله اي مربوط به فراواني سن پاسخ دهندگان...................................................................................................57

نمودار 3-4 نمودارميله اي مربوط به فراواني تحصیلات پاسخ دهندگان........................................................................................58

نمودار 4-4 نمودارميله اي مربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان................................................................................................59

نمودار 5-4 نمودارميله اي مربوط به فراواني نوع شغل پاسخ دهندگان.........................................................................................60

 

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما