پیوند ها
بازاريابي و بازسازي زيره و زرشك
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه
تحقيق براي افزايش صادرات غيرنفتي كه در كشور ما امري الزامياست. دراين مورد گرچه در مقاطعمختلف زماني چه قبل و چه بعد از انقلاب تحقيقاتي انجام شده است اما اقدامات مؤثري آنچنانكه بايد و شايدهنوز صورت نگرفته است. تجربه كشورهاي موفق در امر توسعه اقتصادي نشان داده كه تجارت خارجي نقشبسيار مهم و تعيين كنندهاي در فرايند توسعه اين كشورها ايفا كرده و به طور قطع ميتوان گفت كه هيچكشورتوسعه يافته و تازه صنعتي شدهاي را نميتوان يافت كه بدو توسعه تجارت و تكيه بر صادرات خود به اينامر نايل شده باشد. الگوي توسعه متكي به صادرات امروزه تقريباً در ميان اكثر كشورهاي در حال توسعه بهصورت مدل غالبي درآمد است و از اين رو مشاهده ميكنيم كه طي 1980 بسياري از اين كشورها بسويخصوصي سازي و كاهش دخالتهاي دولت در اقتصاد، مقررات زدايي، آزادسازي تجاري، تلاش در جهتجلب سرمايههاي خارجي و به طور كلي در جهت حاكميت عناصر اقتصاد بازار اهتمام كردهاند. نظريه تجارتبه عنوان متور رشد اقتصادي داراي مخالفين و موافقين زيادي است. پر بيش و سنيگر از جمع مخالفان ايننظريه بويژه در كشورهاي درحال توسعه بودهاند و دليل اين امر را تخريب رابطه مبادله تجاري اين كشورهاميدانند زيرا اين كشورها صادر كننده مواد خام و وارد كننده محصولات نهايي ميباشند و قيمت مواد خامنسبت به محصولات نهايي روز به روز در حال كاهش است برخي ديگر از نظريهپردازان اقتصادي همانندريكاردو، هگچر اهلين و كروگمن از موافقين رابطه مثبت بين رشد اقتصادي و تجارت خارجي بوده و دليل اينامر را عمدتاً در مزيتهاي نسبي و فراواني نسبي عوامل توليد در بين كشورهاي مختلف ميدانند اما نكته ايناست كه به مرور زمان و بويژه پس از جنگ جهاني دوم از تعداد مخالفين كاسته شده و بر تعداد موافقين افزودهشده است به ديگر سخن ديدگاه صاحبنظران در مورد نقش مثبت و مؤثر تجارت خارجي در رشد اقتصاديروز به روز خوشبينانهتر شده و آنرا به يك اصل تبديل مينمايند.
در سالهاي اخير جهت توسعه اقتصادي كشور واستفاده از تجارت خارجي به عنوان يكي از محورهاياصلي رشد وتوسعه اقتصادي، افزايش ذخاير ارزي، ايجاد زمينههاي اشتغال و رونق كسب و كار براي صنايعمختلف و رهايي از اقتصاد تك محصولي نفت، روند پژوهش دراين مورد شتاب بيشتري گرفته است هرمحصولي كه صادر ميشود در منطقه توليد آن محصول رشد و توسعه اقتصادي ايجاد ميشود. جهت افزايشصادرات به فعاليت بازاريابي و تدوين استراتژيهاي مؤثر براي ورود به بازارهاي جهاني بايد بيشتر و بهترپرداخته شود. جوان بودن جمعيت كشور، توسعه صادرات را ميتواند به عنوان يكي از استراتژيهاي ايجاداشتغال منظور داشت جهت وارد شدن به بازارهاي جهاني نيازمند طراحي استراتژي مناسب بازاريابي بينالمللي ميباشيم در شروع قرن 21 جهان با دو تحول تغيير اساسي مواجه است.
فهرست مطالب
فصل اول
تحقيقات انجام شده در زمينه بازاريابي و بازار رساني محصولات كشاورزي 9
فصل اول
3-2 خصوصيات گياهشناسي زيره سبز. 18
3-3-2 زيستگاه و پراكنش... 20
1-4-2 مصارف خوراكي و ارزش غذايي.. 25
5-2 ساير كاربردهاي زيره سبز. 26
6-2 ويژگيها وروشهاي كشت زيره سبز. 27
10-2 خصوصيات گياهشناسي و پراكنش جنس زرشك... 35
3-10-2 زيستگاه و پراكنش... 38
11-2 مصارف خوراكي، ارزش غذايي و اهيمت دارويي زرشك... 39
1-11-2 مصارف خوراكي و ارزش غذايي:40
13-2 ويژگيها و روشهاي پرورش زرشك بيدانه. 42
14-2 آفات و امراض زرشك... 48
2-2 طبقه بندي بازارهاي مختلف... 51
1-2-2 طبقه بندي بازار بر اساس موضوع مبادلات:51
2-2-2 بازارها بر اساس وضعيت مكاني:52
4-2 ابعاد مختلف بازاريابي.. 55
5-2 عناصر قابل كنترل و موثر بر بازاريابي.. 59
7-2 مفاهيم اساسي بازاريابي.. 62
8-2 عوامل موثر در بازاريابي.. 63
2-8-2 واسطههاي بازاريابي.. 64
2-2-8-2 واحدهاي توزيع فيزيكي.. 64
3-2-8-2 آژانسهاي خدمات بازاريابي.. 65
10-2 تئوريهاي رفتار خريدار. 68
1-10-2 تئوري اقتصاد خرد (Microevonmic theory)68
2-10-2 تئوري روان شناسي (psychogical)69
1-2-10-2 مراحل تصميم گيري خريدار. 69
2-1-2-10-2 جستجو براي اطلاعات... 70
3-1-2-10-2 ارزيابي كردن خط مشيهاي مختلف (عمل تصميم گيري)71
11-2 مفهوم بازاريابي محصولات كشاورزي.. 72
12-2 اهميت بازاريابي محصولات كشاورزي.. 73
1-13-2 فعاليتهاي مبادله اي.. 75
15-2 فعاليتها و وظايف بازاريابي محصولات كشاورزي.. 80
3-15-2 درجه بندي و استاندارد نمودن محصولات... 82
4-15-2 بسته بندي و تبديل محصولات... 83
17-2 اهداف بازاريابي محصولات كشاورزي.. 89
1-17-2 آنچه به عهده دولت ميباشد. 89
2-17-2 آنچه بر عهده توليد كننده ميباشد. 90
18-2 نقش شركتهاي تعاوني در بازاريابي.. 91
23-2 مدلهاي حاشيه بازاريابي.. 96
1-23-2 الگوي مارك- آپ (Mark up Model)96
2-23-2 الگوي حاشيه نسبي (Relative Model)97
3-23-2 الگوي هزينه بازاريابي (Marketing Cost. Model)97
4-23-2 الگوي انتظارات عقلايي (Ration Expectation Model)98
25-2 برخي مشكلات اساسي موجود در بازاريابي محصولات كشاورزي 99
فصل سوم
3-3 روش جمع آوري اطلاعات... 103
فصل چهارم
1-2-4- كشورهاي وارد كننده و صادر كننده زيره110
2-2-4- روند توليد و صادرات زيره110
3-4 مشخصات جامعه مورد بررسي و مشخصات تحقيق.. 114
4-4 ويژگيهاي نمونه مورد بررسي توليد كنندگان زيره115
3-4-4 وضعيت مالكيت اراضي.. 117
5-4 ويژگيهاي نمونه مورد بررسي عمده فروشان زيره118
3-8-4 نمايندگان عمده فروش... 129
1-3-9-4 مواد خارجي موجود در زيره133
2-3-9-4 ويژگيهاي زيره استاندارد شده بايد به شرح زير باشد:134
5-9-4 اطلاعات زير بايد بر روي هر بسته يا بر چسب شود:135
1-11-4 مسيرهاي اصلي بازاريابي زيره138
16-4 ضريب هزينه بازاريابي.. 145
18-4 عدم كارايي بازاريابي.. 147
20-4 ويژگيهاي نمونه مورد بررسي توليد كنندگان زرشك... 149
3-20-4 وضعيت مالكيت اراضي.. 151
21-4 ويژگيهاي نمونه مورد بررسي عمده فروشان زرشك... 152
22-4 ويژگيهاي نمونه مورد برري خرده فروشان زرشك... 153
23-4 انواع بازارهاي زرشك... 155
3-24-4 نمايندگان عمده فروش... 162
25-4 عمليات بازاريابي زرشك... 164
27-4 مسير بازاريابي زرشك... 170
30-4 هزينههاي بازاريابي.. 173
32-4 ضريب هزينه بازاريابي.. 179
34-4 عدم كارايي بازاريابي.. 182
36-4 مشكلات بازاريابي و صادرات زيره و زرشك... 184
فصل پنجم
3-5 پيشنهادات جهت بهبود بازاريابي زيره و زرشك... 198
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم