سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 186
  • بازدید دیروز : 1326
  • بازدید کل : 1332565

پیوند ها

بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری


بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری

بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدّمه

 

علوم ورزشی در پی گسترش وسیع خود در زمینه های مختلف توانسته است راهکارهای تازه ای را برای پیشرفت عملکرد ورزشی ورزشکاران مطرح نمایند که به موجب آن امکان دستیابی به موفقیت ها آسان و سریع تر گردد. بنابراین هرگونه مطالعه ای که در پی روابط و عوامل زیربنایی تشکیل دهنده عملکرد ورزشی باشد در نهایت چشم اندازی به آینده برای کمک به پیشرفت های بارز مهارتی داشته و بدین ترتیب زیربنای تحقیقات کاربردی را تشکیل می دهد. نتایج تحقیق در حیطه رفتار حرکتی از فعالیت های شغلی روزمره گرفته تا فعالیت های قهرمانی و نیز زمینه های صنعتی و پزشکی و توان بخشی کاربرد دارد و بنابراین می توان گفت که کاربردهای بالقوه اصول حاکم بر رفتار حرکتی انسان تقریباً در تمام جنبه های زندگی او وجود دارند.

 

تعادل به عنوان یک عامل مهم در مطالعات توان بخشی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حرکتی باشد (9). از طرف دیگر، در عملکرد تمامی رشته هاي ورزشی توانایی حفظ تعادل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و تعادل و کنترل پوسچر، اساس هر فعالیت حرکتی اعم از فعالیت های ورزشی و غیر ورزشی است (11).

 

حرکات انسان از تعادل شروع شده و به تعادل هم خاتمه می یابد. در بیشتر اوقات سیستم حرکتی در جریان حرکت قرار نمی گیرد بلکه کار آن تنها حفظ وضعیت بدن می باشد. در واقع برای حفظ تعادل فرد، در مقابل یک سلسله مراتب مکانیزمی واقع می شود. در هنگام ایستادن و طی حرکات، انسان ها بیشتر تعادل پویا دارند تا تعادل ایستا، به طوری که کشش جاذبه پیوسته تلاش دارد تا ما را به طرف زمین بکشد. برای حفظ وضعیت بدن، حتی در صورت کوچکترین انحراف از حالت خنثی، تعداد زیادی از مکانیزم های پیچیده دخالت دارند. گستردگی عمل این مکانیسم ها از جایی است که به ما می گوید بدن ما در وضعیتی به سر می برد که در معرض خطر سقوط هستیم. متعاقب آن، سایر سیستم های بدن نیز برای کسب تعادل مجدد درگیر می شوند. تعادل برای هر عملی که در طی ساعت ها راه رفتن صورت می گیرد، ضروری است. حرکات ماهرانه به توانایی حفظ تعادل بستگی دارد. در موقعیت های گوناگون و در حالت های متعدد، اندام تحتانی باید قادر باشد تا بدن را در سطح اتکاء خودش حفظ کند و در مقابل هرگونه اختلال غیرمنتظره ای پایدار نماید. برای حفظ تعادل، عضلات هم مدام با وضعیت موجود تطابق می یابند که این کار نیازمند همکاری انقباض عضلات و زمانبندی دقیق است. بنابراین می توان دریافت که وضعیت های بدنی با یکدیگر ارتباط دارند به طوری که ممکن است در نقطه شروع حرکت و در نقطه پایان آن تعادل قابل رؤیت باشد (9). تعادل، یک واکنش حرکتی نمونه است که به یکپارچگی محرک های دریافتی از سیستم های بینایی و حس حرکتی وابسته است. حس بینایی به شما می گوید که بدنتان در چه وضعیت نسبی در محیط قرار دارد. داده های حس حرکتی از گیرنده های درونی بدن به شما می گوید اندام ها و بخش های مختلف بدن در چه وضعیت نسبی در مقایسه با یکدیگرند. در مواقعی که باید تعادل خود را حفظ کنید، سیل اطلاعات حسی باید در سیستم عصبی مرکزی یکپارچه شوند و عضلات همواره با توجه به نیاز مکانیکی حرکت، فعال یا آرام و در حال استراحت باشند (3).

 

دانشمندان حرکت شناسی چنین نتیجه گیری کرده اند که سطح اجرا در حرکات تعادلی، ویژه همان حرکات هستند. یعنی اینکه تعادل یک قابلیت و توانایی عمومی و کلی نیست بلکه توانایی­اي ویژه و خاصی است. فردی ممکن است در یک حرکت تعادلی اجرای خوبی داشته باشد در حالی که حرکت دیگری را در حد متوسط اجرا کند. به همین دلیل دوره و سیر رشد تعادل به بهترین وجه مربوط به کار تعادلی ویژه ای است که برای سنجش و ارزیابی ویژه استفاده می شود (3).

 

امروزه دانشمندان و متخصصین رشته های ورزشی به دنبال یافتن رابطه هایی هستند که بین خصیصه های فیزیکی و میزان عملکرد و توانایی های حرکتی انسان وجود دارد. آنها قصد دارند از طریق شناسایی ویژگی ها و خصایص جسمانی به محدودیت ها و مزایایی که این ویژگی ها می توانند در عملکرد وی ایجاد نمایند پی ببرند. نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد نوع و اندازه های بدنی در ارتباط تنگاتنگ با اجرای فعالیت های بدنی و حرکتی هستند. لذا توجه به ساختار آناتومیکی و فیزیولوژیکی با یافتن و به کارگیری اطلاعات عینی دقیق که به طور اساسی از طریق تحقیق و بررسی علمی فراهم می گردد می تواند راهگشای خوبی برای انتخاب بهینه ورزشکاران توسط مربیان باشد (4)

 

چکیده

کنترل تعادل برای اجرای کلیه مهارت های حرکتی ضروری به نظر می رسد. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در ثبات و تعادل، شاخص های آنتروپومتریک نظیر قد، وزن، شاخص توده بدن و اندازه های اندام تحتانی می باشد. از این رو هدف تحقیق، بررسی ارتباط بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل در سطوح متفاوتی از دشواری بود.

تحقیق حاضر از نوع توصیفی تحلیلی مي باشد. در این تحقیق، 102 نمونه شامل 50 دختر و 52 پسر به روش تصادفی از جامعه در دسترس شرکت داشتند. ویژگی های آنتروپومتریک نظیر: قد ، وزن ، شاخص توده بدن ، اندازه های اندام تحتانی شامل: طول اندام تحتانی، طول ران و طول ساق، اندازه های کف پا شامل: طول کف پا، پهنای پنجه و پهنای پاشنه؛ برای هر نمونه جداگانه اندازه گیری شد. سپس تعادل در سه وضعیت ایستادن روی دو پا، ایستاده پاها در یک راستا و ایستادن روی یک پا با استفاده از دستگاه تعادل سنج ديجيتال اندازه گیری شد.

داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­های پژوهش نشان داد: تنها در شرایط ایستادن معمولی روی دو پا، بین طول کف پا، پهنای پاشنه و پهنای پنجه با تعادل ارتباط معنی داری یافت شد. در صورتي كه بين ساير ويژگي ها و تعادل رابطه معني داري مشاهده نشد. همچنين در ساير شرايط ايستادن (پاها در يك راستا و ايستادن روي يك پا) هیچ ارتباطی بین ویژگی های آنتروپومتریک با تعادل ایستا یافت نشد(P>0/05) .

نتیجه گیری: در جامعه جوان مورد بررسي ارتباطی بین ویژگی های آنتروپومتریک نظیر قد، وزن، شاخص توده بدن، اندازه های اندام تحتانی و اندازه های کف پا با تعادل در حالت ایستا مشاهده نشد. به نظر می رسد در اين جامعه به جز ویژگی های آنتروپومتریک، فاکتورهای دیگری نظیر حس بینایی، سیستم دهلیزی و حس عمقی در ثبات تعادل نقش داشته باشند. با اين وجود، از آن جایی که تعادل اساس هر فعالیت حرکتی است، به خصوص در رشته های ورزشی که نیاز به تعادل دینامیک و ایستا دارند، به مربیان توصیه می شود در گزینش و انتخاب ورزشکارن علاوه بر ویژگی های آنتروپومتریک به شاخص های تعادل نیز توجه كنند.

کلیدواژه ها: آنتروپومتریک، شاخص نوسان بدن، تعادل ایستا

 

عنوان صفحه

 

 

فصل اول : طرح تحقیق

1-1) مقدمه .......................................................................................................................................2

1-2) بیان مسأله..................................................................................................................................4

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق.........................................................................................................7

1-4) اهداف تحقیق............................................................................................................................9

1-4-1) هدف کلی.............................................................................................................................9

1-4-2) اهداف اختصاصی.................................................................................................................9

1-5) فرضیه های تحقیق..................................................................................................................10

1-6) پیش فرض های تحقیق...........................................................................................................12

1-7) محدودیت های تحقیق............................................................................................................12

1-8) نحوه رعایت نکات اخلاقی.....................................................................................................13

1-9) تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی..........................................................................................13

فصل دوم : پیشینه تحقیق

2-1) مقدمه......................................................................................................................................17

2-2) مبانی نظری تحقیق..................................................................................................................18

2-2-1) کنترل پوسچرال..................................................................................................................18

2-2-2) سیستم های کنترل پوسچر..................................................................................................21

2-2-3) کنترل حرکتی وضعیت ایستا...............................................................................................23

2-2-4) راست قرار گرفتن بدن.......................................................................................................24

2-2-5) تون عضلانی.......................................................................................................................25

2-2-6) تون پوسچرال.....................................................................................................................25

2-2-7) محدوده تعادل در زمان ایستادن..........................................................................................27

2-2-8) راهبردهای فعال..................................................................................................................28

2-2-9) تعادل قدامی- خلفی...........................................................................................................29

2-2-10) راهبرد لگن.......................................................................................................................31

2-2-11) راهبرد گام برداشتن..........................................................................................................32

2-2-12) تعادل داخلی- خارجی.....................................................................................................34

2-2-13) سازگاری راهبرد حرکتی..................................................................................................34

2-2-14) بیومکانیک های تعادل......................................................................................................36

2-2-15) فیزیولوژی تعادل..............................................................................................................37

2-2-16) سیستم بینایی و کنترل تعادل............................................................................................39

2-2-17) سیستم دهلیزی و تعادل...................................................................................................41

2-2-18) سیستم حس عمقی و تعادل.............................................................................................44

2-2-19) نقش سیستم عصبی در کنترل تعادل.................................................................................45

2-2-20) تکامل اطلاعات وضعیت بدنی با حفظ تعادل..................................................................50

2-2-21) تغییرات تعادل ناشی از افزایش سن.................................................................................51

2-3) رابطه تعادل و دشواری تکلیف...............................................................................................52

2-4) تأثیر تعادل در فعالیت های ورزشی........................................................................................53

2-5) ارزیابی ترکیب بدنی................................................................................................................57

2-5-1) شاخص توده بدن...............................................................................................................58

2-5-2) درصد چربی.......................................................................................................................58

2-6) تیپ بدنی................................................................................................................................59

2-6-1) فربه پیکری.........................................................................................................................59

2-6-2) عضلانی پیکری..................................................................................................................59

2-6-3) لاغر پیکری........................................................................................................................60

2-7) ویژگی های آنتروپومتریک دخالت کننده در تعادل.................................................................61

2-8) ویژگی های آنتروپومتریک و تیپ بدنی ورزشکاران و غیرورزشکاران...................................63

2-9) تحقیقات انجام شده در داخل کشور.......................................................................................65

2-10) تحقیقات انجام شده در خارج کشور....................................................................................65

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

3-1) مقدمه......................................................................................................................................71

3-2) نوع تحقیق..............................................................................................................................72

3-3) جامعه آماری...........................................................................................................................72

3-4) نمونه آماری............................................................................................................................72

3-5) متغیرهای تحقیق.....................................................................................................................72

3-6) جمع آوری اطلاعات مربوط به اندازه های بدنی....................................................................73

3-7) جمع آوری اطلاعات مربوط به تعادل ایستا............................................................................77

3-8) دستکاری دشواری تکلیف......................................................................................................83

3-9) روش جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق......................................................................84

3-10) روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق..................................................................................84

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4-1) مقدمه.......................................................................................................................................86

4-2) بررسی توصیفی داده ها...........................................................................................................87

4-3) آزمون فرضیه های پژوهش.....................................................................................................90

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

5-1) مقدمه....................................................................................................................................119

5-2) خلاصه تحقیق........................................................................................................................119

5-3) تفسیر نتایج...........................................................................................................................120

5-4) نتیجه گیری..........................................................................................................................126

5-4) پیشنهادهای برخاسته از تحقیق.............................................................................................126

5-5) پیشنهادهای آتی برای محققین...............................................................................................127

فهرست منابع...................................................................................................................................128

پیوست..................................................................................................................................................

 

 

فهرست شكل ها

صفحه

شکل (2-2-4-1): عبور خط جاذبه در وضعیت ایستاده............................................................26

شکل (2-2-6-1): عضلات شرکت کننده در تون پوسچرال.......................................................26

شکل (2-2-9-1): راهبرد حرکت مچ پا در تعادل....................................................................31

شکل (2-2-10-1): راهبرد لگن درتعادل..................................................................................32

شکل (2-2-17-1): بخش های مختلف سیستم دهلیزی............................................................42

شکل (2-2-19-1): بخش های مختلف دستگاه عصبی مرکزی.................................................46

شکل(2-2-19-2): خروج اعصاب نخاعی مربوط به اندام ها....................................................49

شکل (2-2-19-3): مسیرهای عصبی دهلیزی............................................................................50

شکل (2-7-1): ویژگی های آنتروپومتریک دخالت کننده در تعادل............................................62

شکل (3-6-2-1): کولیس جهت اندازه گیری پهنای پنجه و پاشنه.............................................75

شکل (3-6-3-1): نحوه اندازه گیری پهنای پنجه.....................................................................76

شکل (3-6-3-2): نحوه اندازه گیری پهنای پاشنه....................................................................76

شکل (3-7-1-1): نمای اصلی دستگاه تعادل سنج...................................................................78

شکل (3-7-1-2): نمونه ای از داده ها و گراف های خروجی دستگاه.........................................79

شکل (3-7-3-1): اندازه گیری تعادل در وضعیت ایستاده معمولی..................................................81

شکل (3-7-3-2): اندازه گیری تعادل در وضعیت ایستاده با پاها در یک راستا................................82

شکل (3-7-3-3): اندازه گیری تعادل در وضعیت ایستاده روی یک پا............................................82

شکل (4-2-1): نمودار فراوانی شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت.................................................87

شکل (4-2-2): نمودار اطلاعات توصیفی نمره تعادل شرکت کنندگان درشرایط مختلف................89

شكل (4-3-1): نمودار پراكنش بين وزن و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................91

شكل (4-3-2): نمودار پراكنش بين قد و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................92

شكل (4-3-3): نمودار پراكنش بين BMI و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................93

شكل (4-3-4): نمودار پراكنش بين طول پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................94

شكل (4-3-5): نمودار پراكنش بين طول ران و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................95

شكل (4-3-6): نمودار پراكنش بين طول ساق پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................96

شکل (4-3-7): نمودار پراكنش بين طول كف پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................97

شکل (4-3-8): نمودار پراكنش بين پهناي پاشنه و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................98

شكل (4-3-9): نمودار پراكنش بين پهناي پنجه پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي روي دوپا....................................................................................................................................................99

شكل (4-3-10): نمودار پراكنش بين وزن و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................100

شكل (4-3-11): نمودار پراكنش بين قد و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................101

شكل (4-3-12): نمودار پراكنش بين BMI و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................102

شكل (4-3-13): نمودار پراكنش بين طول پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................103

شكل (4-3-14): نمودار پراكنش بين طول ران و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................104

شكل (4-3-15): نمودار پراكنش بين طول ساق پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا.........................................................................................................................................105

شكل (4-3-16): نمودار پراكنش بين طول كف پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا.........................................................................................................................................106

شكل (4-3-17): نمودار پراكنش بين پهناي پاشنه و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا.........................................................................................................................................107

شكل (4-3-18): نمودار پراكنش بين پهناي پنجه پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا.........................................................................................................................................108

شكل (4-3-19): نمودار پراكنش بين وزن و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................109

شكل (4-3-20): نمودار پراكنش بين قد و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................110

شكل (4-3-21): نمودار پراكنش بين BMI و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................111

شكل (4-3-22): نمودار پراكنش بين طول پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................112

شكل (4-3-23): نمودار پراكنش بين طول ران و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................113

شكل (4-3-24): نمودار پراكنش بين طول ساق پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................114

شكل (4-3-25): نمودار پراكنش بين طول كف پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................115

شكل (4-3-26): نمودار پراكنش بين پهناي پاشنه و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................116

شكل (4-3-27): نمودار پراكنش بين پهناي پنجه پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................117

 

فهرست جداول

صفحه

جدول (4-2-1): توزيع فراواني شرکت کنندگان به تفكيك جنسيت................................................87

جدول (4-2-2): اطلاعات توصيفي نمره تعادل شركت كنندگان......................................................88

جدول (4-2-3): اطلاعات توصيفي نمره تعادل شركت كنندگان در شرايط مختلف.........................89

جدول (4-3-1): ميزان همبستگي بين وزن و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا........................................................................................................................................................91

جدول (4-3-2): ميزان همبستگي بين قد و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا........................................................................................................................................................92

جدول (4-3-3): ميزان همبستگي بين BMI و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا........................................................................................................................................................93

جدول (4-3-4): ميزان همبستگي بين طول پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا........................................................................................................................................................94

جدول (4-3-5): ميزان همبستگي بين طول ران و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا........................................................................................................................................................95

جدول (4-3-6): ميزان همبستگي بين طول ساق پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا...................................................................................................................................................96

جدول (4-3-7): ميزان همبستگي بين طول كف پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا...................................................................................................................................................97

جدول (4-3-8): ميزان همبستگي بين پهناي پاشنه و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا...................................................................................................................................................98

جدول (4-3-9): ميزان همبستگي بين پهناي پنجه پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن معمولي بر روي دو پا..........................................................................................................................................99

جدول (4-3-10): ميزان همبستگي بين وزن و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................100

جدول (4-3-11): ميزان همبستگي بين قد و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................101

جدول (4-3-12): ميزان همبستگي بين BMI و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................102

جدول (4-3-13): ميزان همبستگي بين طول پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا................................................................................................................................................103

جدول (4-3-14): ميزان همبستگي بين طول ران و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا.........................................................................................................................................104

جدول (4-3-15): ميزان همبستگي بين طول ساق پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا....................................................................................................................................105

جدول (4-3-16): ميزان همبستگي بين طول كف پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا....................................................................................................................................106

جدول (4-3-17): ميزان همبستگي بين پهناي پاشنه و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا.........................................................................................................................................107

جدول (4-3-18): ميزان همبستگي بين پهناي پنجه پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي پاها در يك راستا....................................................................................................................................108

جدول (4-3-19): ميزان همبستگي بين وزن و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................109

جدول (4-3-20): ميزان همبستگي بين قد و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................110

جدول (4-3-21): ميزان همبستگي بين BMI و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................111

جدول (4-3-22): ميزان همبستگي بين طول پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................112

جدول (4-3-23): ميزان همبستگي بين طول ران و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................113

جدول (4-3-24): ميزان همبستگي بين طول ساق پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................114

جدول (4-3-25): ميزان همبستگي بين طول كف پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................115

جدول (4-3-26): ميزان همبستگي بين پهناي پاشنه و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا......................................................................................................................................................116

جدول (4-3-27): ميزان همبستگي بين پهناي پنجه پا و ميزان تعادل در شرايط ايستادن بر روي يك پا...................117

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 19,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما