سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 352
  • بازدید دیروز : 1396
  • بازدید کل : 1343583

پیوند ها

سيستمهاي خريد و انبارداري« شركت تجهيزات ايمني راهها »


سيستمهاي خريد و انبارداري« شركت تجهيزات ايمني راهها »

سيستمهاي خريد و انبارداري« شركت تجهيزات ايمني راهها »

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

سازمان يك پديده اجتماعي است كه از همكاري گروهي افراد با به كارگيري تجهيزات و وسايل و امكانات براي دستيابي به هدف يا هدفهايي مشترك تحت ضوابط خاص و نظم و ترتيب تشكيل شده است . نتيجه كار سازمان به صورت توليد كالا يا ارائه خدمت به جامعه عرضه مي شود . عوامل يا منابع توليد به عنوان ورودي يا درون داد Input به صورت نيروي انساني ‍‍، ابزار و ماشينها ، مواد ، روشها و مديريت در سازمان گرد يكديگر جمع مي شوند تا ستانده يا محصول Output به صورت كالا يا خدمت ارايه شود .

سازمان در عين حال خود مصرف كننده است و مصارف و نيازهايي دارد نظير مواد ، لوازم يدكي ، لوازم مصرفي و …

سازمان به عنوان يك سيستم ( نظام ) از اجزاي مختلفي تشكيل شده است . اين اجزا يا زيرنظامها Sub-Systems باهم در ارتباطند و براي حصول هدف معيني فعاليت مي كنند و با محيط در حال ارتباط و كنش و واكنش اند . مهمترين اجزا يا زير سيستمهاي سازمان صنعتي _ بازرگاني عمدتاً عبارتند از: بخش امور توليدي و فني ، بخش اموز فروش و بازاريابي ، بخش امور مالي ، بخش امور كارگزيني و اداري ، بخش امور تداركاتي ، بخش طرح و توسعه . اين بخشها بايد با هماهنگي كامل با يكديگر كار كنند تا هدف سازمان بخوبي تأمين شود .

واحد تداركات ( كارپردازي و انبارها ) به عنوان يك جزء يا سيستم سازمان ، نقشي مانند نقش قلب را در ساختمان بدن يك موجود زنده بازي مي كند . زيرا تأمين كننده مواد اوليه و نيازهاي مختلف سازمان است كه جريان آن در سازمان همچون خون در بدن موجود زنده است . سيستم تداركاتي سازمان مواد مورد نياز را از منابع داخلي يا خارجـي تهيـه و فراهـم مي آورد و بموقع به بخشها و واحدهاي مختلف سازمان به منظور مصرف آنها تحويل مي دهد و بين آنها توزيع و تقسيم مي كند . چنانچه مواد و لوازم مورد نياز به اندازه و در موقع معين تهيه و در دسترس واحدهاي مصرف كننده و متقاضي در سازمان قرار داده نشود ، در گردش عمليات سازمان ، به ويژه سازمانهاي توليدي و صنعتي ، وقفه و اخلال شديد ايجاد خواهد شد. به علاوه ، تهيه مواد اوليه بيش از ميزان نياز و مصرف و در واقع نگهداري موجودي جنسي بيش از اندازه معين در انبار ، باعث ركود بخش عمدهاي از سرمايه در گردش خواهد شد .

بنابراين برنامه ريزي صحيح در امر تداركات و نگاهداري مواد و قطعات يدكي طبق اصول علمي ، از اهميت ويژه اي برخوردار است و موجب گردش صحيح كارها و بهبود روش توليد و كاهش هزينه هاي مربوط و در نتيجه صرفه جويي در مصرف سرمايه خواهد شد .

واحد تداركات ، يك واحد ستاد كمكي و پشتيباني و خدماتي در سازمان است كه براي خدمت و كمك به واحدهاي اجرايي ايجاد شده است . چون مديران اجرايي سازمان براي تأمين نيازمنديهاي خود وقت كافي ندارند و از آن گذشته چون امر تداركات امروزه يك رشته كاملا پيچيده تخصصي شده است و نياز به كسب مهارت و تجربه فراوان خاص خود دارد ، چنين واحدي در يك سازمان ايجاد مي شود تا كار خريد و نگهداري كالا را به نحو احسن و مطلوب انجام دهد . دراين صورت مديران واحدهاي اجرايي به راحتي بـه كـار اصلي خـود مي پردازند . بنابراين واحد تداركات به سبب وظايف ويژه خود در يك سازمان ، پيوسته با واحدهاي ديگر در تماس و ارتباط دايمي است .

تشكيلات داخلي و تعداد كاركنان واحد تداركات در هر سازماني ، به تناسب تنوع موضوعهاي خريد و حجم آنها و نيز چگونگي فعاليت و مسؤليت و حدود وظايف تداركاتي ، فرق مي كند واحدهاي خريد داخلي ، خريدها و سفارشهاي خارجي ، انعقاد قراردادها ، مناقصه و پيمانها ، حسابداري خريد ، ترخيص كالا از گمركات ، مخزن ، انبار ، تحويل ، توزين ، تخليه و بارگيري ، بسته بندي ، حمل و نقل ، بازرسي ، كنترل ، انبار( كنترل اقلام ) و … مي توانند از واحدهاي داخلي بخش تداركاتي يك سازمان باشند .

واحد كارپردازي و انبارها در سازمانهاي دولتي معمولا از واحدهاي شاخه معاونت اداري و مالي است . در سازمانهاي بزرگ توليدي و صنعتي ، واحد تداركات زير نظر مستقيم مدير عامل يا بالاترين مقام سازمان فعاليت دارد . در سازمانهاي متوسط و كوچك توليدي و صنعتي، وظايف واحد تداركات و كنترل جنسي مي تواند جزيي از وظايف واحد كنترل توليد يا مدير كارخانه ( مدير توليد ) باشد . اصولا شكل و محل سازماني و تشكيلات داخلي واحد تداركات با توجه به ميزان تمركز و عدم تمركز در امر خريد ها تغيير پيدا مي كند .

اصولاً روابط اطلاعاتي و عملياتي نظام تداركات با نظام برنامه ريزي توليد به اين شرح است . واحد برنامه ريزي توليد ، بر اساس فهرست تفكيكي مواد و قطعات و لوازم مورد نياز توليد ( طبق برنامه اساسي توليد ) و با توجه به موجودي مواد اوليه درخواست خريد آنها را صادر مي كند و به واحد تداركات ( خريد ) ارسال مي نمايد. واحد تداركات به نوبه خود سفارش خريد صـادر مي كند و آن را بـراي فروشندگان ( اعم از داخـلي و خـارجي ) ارسال مي دارد . مواد و لوازم مورد نياز توسط فروشنده به واحد دريافت سازمان ارسال مي شود . سپس با همكاري واحد كنترل كيفي ، مواد دريافت شده بازرسي مي شود و پس از تأييد به انبار تحويل مي گردد . در واقع ، تداركات يكي از حياتي ترين وظايف در امور بازرگاني و صنعتي مي باشد . وظيفه واحد تداركات تهيه و تأمين كالاها براي تحرك چرخهاي سازمانها و صنايع است .

يك واحد تداركات كارآمد و خوب و با داشتن مدير لايق ، متعهد ، با حسن نيت و آگاه ، مواد و لوازم مورد نياز سازمان را همواره به اندازه كافي تهيه مي كند و به واحدهاي متقاضي تحويل مي دهد و كالاها را نيز با كيفيت و شرايط و قيمت مناسب فراهم مي كند . به علاوه همواره صرفه و صلاح سازمان را در نظر مي گيرد و در كاهش مخارج و افزايش سود و در نتيجه دوام و بقاي سازمان نقش عمده اي ايفا مي نمايد .

مباحث رشته تخصصي مديريت تداركات اصولاً خود به سه بخش عمده :

1- خريد ( كارپردازي ) 2- انبارداري 3- كنترل موجودي جنسي ، تقسيم ميشود . كه ما در اينجا با توجه به موضوع پروژه مختصري راجع به انبار و سيستمهاي انبارداري توضيحاتي مي دهيم .

 

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

پيشگفتار

 

مقدمه

 
   

فصل اول : كليات

 

تاريخچه شركت

7

انبارها

8

كدينگ

8

نحوه ورود و خروج كالا از انبار

9

فرمهاي مورد استفاده در انبارهاي شركت تجهيزات ايمني راهها

10

انبارگرداني

12

   

فصل دوم : شناسايي انبار

 

مقدمه

17

هدف و اهميت انبارداري

19

انبار و انواع آن

22

انبارهاي سازمانهاي توليدي و صنعتي

27

موجوديهاي انبار ( انواع انبار )

30

محل سازماني و تشكيلات داخل انبار

37

مشخصات انباردار

39

اهم وظايف انباردار

41

رعايت اصول ايمني و حفاظت در انبار

42

انبار اسقاط يا انبار لوازم فرسوده

43

واحد كنترل انبار يا كنترل اقلام

44

   

فصل سوم : طبقه بندي كالاها ، كدگذاري و تنظيم كالاها در انبار

 

طبقه بندي كالاها

48

محاسن طبقه بندي كالاها

49

خصوصيات طبقه بندي صحيح

50

مباني طبقه بندي كالاها

51

كدگذاري كالاها

52

ضرورت و شرايط كدگذاري

54

خصوصيات يك نظام كدگذاري صحيح

55

علل استفاده از نظام كدگذاري

56

روشهاي كدگذاري

59

كدگذاري بر اساس طبقه بندي كالاها

61

كد ميله اي ( خط نما )

62

استقرار كالاها در انبار

64

چيدن و استقرار كالاها در انبار

65

استفاده از حداكثر فضاي انبار

67

وسايل كار در انبار

69

نظامهاي خروج كالا از انبار

70

روشهاي انباركردن كالا

72

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما