پیوند ها
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صادرات مصنوعات فیروزه ای
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
بررسي آمار صادرات و واردات در سال 1268 ه ش نشان ميدهد كه محصولات كشاورزي و دامي عمده ترين بخش محصولات صادراتي ايران در يك قرن پيش بوده است. در آن زمان ابريشم، برنج، پنبه، توتون و تنباكو از اقلام عمده صادراتي كشور بودهاند كه امروزه بمنظور وارد كردن اغلب آنها سالانه مبلغ قابل ملاحظه اي ارز از كشور خارج ميشود. اين آمار همچنين نشان ميدهد كه با وجود كسري موازنه تجاري در سال1268 ه ش ، درآمد حاصل از صدور كالاهاي كشاورزي به تنهايي قادر به جبران بيش از نيمي از هزينههاي مربوط به واردات كشور بوده است ولي تا سال 1320 ه ش سهم صادرات غير نفتي به تديريج تقليل مييابد چنانكه سهم صادرات غير نفتي از كل مبادلات بازرگاني خارجي به يك سوم ميرسد و تا سال 1330 ه ش اين نسبت به حدود يك چهارم تنزل پيدا ميكند. روند گسترش واردات در پي افزايش درآمدهاي ناشي از فروش نفت به نحوي شتاب ميگيرد كه توليد داخلي تحت الشعاع واردات كالا واقع شده و تجارت خارجي به اهرم فشار بر اقتصاد ملي بدل ميشود. بنابراين از حدود يكصد سال پيش رابطه تحويل نفت در مقابل دريافت كالاي ساخته شده، هسته اصلي بازرگاني خارجي كشور گرديده و وابستگي اقتصادي در نتيجه وجود اين بافت ناسالم ايجاد و تحكيم شده است.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي بمنظور تغيير روند بازرگاني خارجي با توجه به نيازهاي واقعي كشور، تلاشهايي بعمل آمد. اما از هم گسيختگي اقتصاد كشور بدليل اعتصابات گسترده مردم در سال 1357 و عدم وجود برنامه مشخص و نيز بروز عوامل متعدد سياسي موجب گرديد كه سهم واردات مصرفي همچنان به روند صعودي خود ادامه دهد. بعدها نيز تحريم اقتصادي و جنگ تحميلي، ميزان صادرات را بشدت كاهش داد. بطوريكه در حال حاضر تجارت خارجي ايران با صادرات تك محصولي (نفت) و وابستگي شديد به ارز حاصل از آن مشخص ميباشد. در سالهاي اخير دولت تلاشهاي بسياري به منظور افزودن بر سهم صادرات غير نفتي بعمل آورده است. در اين راستا صادرات سنگهاي قيمتي و بخصوص فيروزه نيشابور ميتواند مثمر ثمر واقع گردد، چراكه فيروزه نيشابور بعنوان بهترين فيروزه جهان، داراي شهرت بين المللي است و در صورت توجه بيشتر به صادرات آن ميتواند ارز آوري مناسبي ايجاد نمايد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
5- اهداف مورد نظر براي انجام تحقيق. 7
3- محدوديتها و مشكلات انجام تحقيق. 8
5- تعريف واژههاي تخصصي مورد استفاده در تحقيق:9
بخش اول: مباني نظري مرتبط به «فيروزه». 12
2-1-1- مختصري در مورد تاريخچه جواهرات.. 13
2-1-3- علم شناخت سنگهاي قيمتي و اهميت آن در جهان. 15
2-1-5- نحوه ساخته شدن فيروزه18
2-1-6- فضيلت فيروزه در اسلام. 18
2-1-8- كلياتي در مورد برش و جلاي كانيها و سنگهاي جواهر رنگي. 26
2-1-10- مشخصات بهترين نوع فيروزه تراشيده33
بخش دوم: مباني نظري مرتبط با «آميخته بازاريابي». 36
2-2-2- فلسفه مديريت بازاريابي. 37
2-2-3- عوامل مؤثر در تغيير تقاضا41
2-2-4- عوامل مؤثر در اقدام به خريد. 42
2-2-6- مفهوم مدرن بازاريابي. 51
2-2-7- آميخته بازاريابي (Marketing Mix)52
3-1 نوع تحقيق: به طور کلي تحقيقات علمي را به دو دسته تعرفه تقسيم مينمايند:70
جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل دادهها77
4-1-1- ويژگيهاي صادر كنندگان مصنوعات فيرزوه اي. 78
4-1-2-ويژگيهاي فيروزه تراشان. 78
5-2- نتيجه گيري در مورد ويژگيهاي پاسخگويان. 92
5-2-1- نتيجه گيري در مورد ويژگيهاي «صادركنندگان مصنوعات فيروزه اي». 92
5-2-2- نتيجه گيري در مورد ويژگيهاي «فيروزه تراشان». 93
5-3- نتيجه گيري در مورد فرضيههاي تحقيق. 94
5-3-1- نتيجه گيري در مورد فرضيه اول. 94
5-3-2- نتيجه گيري در مورد فرضيه دوم. 95
5-3-3- نتيجه گيري در مورد فرضيه سوم. 98
5-3-4- نتيجه گيري در مورد فرضيه چهارم. 100
5-3-5- نتيجه گيري در مورد فرضيه پنجم. 104
5-5- موضوعات پيشنهادي براي تحقيقات تكميلي. 109
منابع .............................................................110
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 19,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,500 تومان
برچسب های مهم