پیوند ها
خطاهاي بازاريابي و فروش بيمه عمرو سرمايه گذاري
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه:
بازار و تحولات آن از مهم ترين چالش هاي پيش روي سازمانهاي بيمه به شمار مي رود : زيرا دو عامل بسيار مهم و حياتي براي شركت هاي بيمه ،يعني مشتريان و رقبا ، در اين محيط قرار دارند . مشتريان به سبب پيشي گرفتن توليد محصولات و خدمات بيمه اي بر تقاضا ،انتخاب گر شده اند و رقبا نيز كه هرزمان بر تعداد آنها افزوده مي شود،هر كدام با هدف ،برنامه و راهكارهاي جديد به رقابت مي پردازند.موضوع فروش از مهمترين اركان اين بازار به شمار مي رود كه به علت گستردگي ،از ابعاد مختلف قابل بررسي است.بيمه نيز مانند هر كالاي ديگر محتاج فروش است.اين كالا بازار و مشتريان بالقوه اي دارد كه شناسايي آنهاو نحوه ارائه محصول تاثير بسزايي در رشد و توسعه شركت هاي بيمه خواهد داشت.
صنعت بيمه در كشور ايران در طي سالهاي متمادي شرايط و تغييرات متنوعي را تجربه نموده است و در راستاي بررسي مشكلات و رفع كمبودهاي موجود در اين صنعت اقدامات فراواني صورت گرفته است . "طرح تحول در صنعت بيمه "كه به دنبال دستور رئيس جمهور به وزير وقت امور اقتصادي و دارايي از طريق بيمه مركزي ايران ارائه شد،گامي نوين در جهت رفع مشكلات وكاستي هاي اين صنعت است.
بخشي از اهداف كلاني كه اين طرح دنبال مي كند شامل: ضريب نفوذ بالاتر از ميانگين جهاني ،مقام اول در صنعت بيمه منطقه آسياي ميانه و خاورميانه و شمال آفريقا ،مقام دوم بازار متشكل سرمايه كشور از نظر سهم در تجهيز منابع ،سهم بخش غير دولتي از بازار بيمه كشور حداقل 70 درصد و حداكثر 75 درصد ، تجاري ،رقابتي و حرفه اي بودن اين صنعت است.عدالت در عرضه خدمات بيمه اي ،پايداري و ثبات در ارائه خدمات بيمه اي ،آساني ،سرعت و مشتري مداري ،ارزاني و همه جانبه بودن عرضه خدمات بيمه اي به خانوارها ،بنگاههاي اقتصادي و مشتريان خارجي هم از اهداف كلان برنامه هاي تحول در صنعت بيمه است.
دستيابي به بازار رقابت سالم و تحقق اهداف نامبرده تنها با ايجاد اصلاحاتي زير بنايي در شبكه فروش امكان پذير است.بر اساس قانون بيمه گري ، خدمات بيمه اي توسط شركتهاي بيمه ،نمايندگي هاي بيمه و دلالان رسمي بيمه (كارگزاران)عرضه مي شود كه هر كدام در توسعه بازار بيمه اي ،جذب و حفظ مشتري عملكردي متفاوت دارند.
مقاله حاضر سعي دارد تا با گردآوري اطلاعات و تجربيات شركت هاي بيمه اي و نيازهاي بازار ،به تبيين جايگاه شبكه فروش در توسعه اين صنعت و تحقق اهداف برنامه تحول و چالش هاي اساسي پيش روي اين شبكه بپردازد و سپس با استفاده از نتايج به دست آمده ،راهكارهايي مناسب ارائه دهد.
چكيده:
بر اساس قانون بيمه گري، شركت هاي بيمه ،نمايندگي ها و كارگزاران رسمي بيمه به عنوان شبكه فروش ، مسئول عرضه خدمات بيمه اي به اشخاص و بخشهاي اقتصادي مي باشند.اين شبكه به منزله بازوي اجرايي شركت بيمه ، نقش مهمي در تحقق اهداف توسعه شركت ايفا مي نمايد. ناكارآمد بودن اين بخش منجر به از دست رفتن بازار بيمه در رشته هاي مختلف و توسعه نيافتگي اين صنعت خواهد شد.رقابت صحيح در صنعت بيمه بر پايه مشتري مداري و ارائه خدمات مناسب و سريع به افراد اولين دستور رئيس جمهور در طرح تحول در صنعت بيمه مي باشد كه تحقق اين امر نيازمند اصلاحاتي در شبكه فروش بيمه است.بررسي چالشها و راهكارهاي موجود در شبكه فروش بيمه بطور کلي و فروش بيمه عمرو سرمايه گذاري بطور اخص از مباحثي هستند كه در اين مقاله به آن ها مي پردازيم.
واژگان كليدي : شبكه فروش ، بازار،مشتري ، نياز سنجي ، ارزيابي ريسك
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه 5
فصل اول. چالش هاي اساسي شبکه فروش 9
بخش 1-1 . جايگاه شبکه فروش 10
بخش 2-1 . چالش هاي اساسي شبکه فروش 10
فصل دوم . خطاهای بازاريابی و فروش بيمه عمر و سرمايه گذاری 12
بخش 1-2 . معرفي شرکت 16
بخش 2-2 . ماموريت شرکت 17
بخش 3-2 . چشم انداز شرکت 17
بخش4-2 . طرح مسئله 17
بخش 5-2 . فروش تلفني بيمه (تماس هاي ورودي ) 18
بخش 6-2 . فروش تلفني بيمه (تماس هاي خروجي ) 20
بخش 7-2 .37خطای بازاريابی و فروش بيمه عمر و سرمايه گذاری 24
خطای شمار 1 .
عدمهدف گذاريوبرنامه ريزيدرفروش بيمهعمروسرمايه گذاري 24
خطای شماره2 .
عدماعتقادبهمحصوليكهمي فروشيد 25
خطای شماره3 .
عدمرعايتنكاتلازمدرپوشش مناسب 26
خطای شماره4 .
مراجعهبهمشتريدرزماننامناسب 26
خطای شماره5 .
عدمشناختكافيازمزايايبيمهعمروسرمايه گذاري 27
خطای شماره6 .
عدمشناختكافيازابعادفنيبيمهعمروسرمايه گذاري 28
خطای شماره7 .
عدمشناختكافيازبيمهپارسيانبهعنواننمايندهفروش آن 33
خطای شماره8 .
عدمشناختمزايايرقابتيبيمهعمروسرمايه گذاريبيمهپارسيان
درمقايسهبارقبا 35
خطای شماره9 .
عدمآگاهيازتفاوتخريدبيمهعمروسرمايه گذاريباسرمايه گذاريدربانك 37
خطای شماره10 .
عدمآگاهيازتفاوت هايبيمهعمروسرمايه گذاريدرمقايسهبا
محصولاتمشابهبيمه اي 40
خطای شماره11 .
عدمشناختكافيازسايرمحصولاتهم خانواده يعمروسرمايه گذاري
كهشركت هايرقيب ارايه می دهند 42
خطای شماره12 .
نداشتنزمانبنديدرارايه 43
خطای شماره13 .
ارايهتوضيحات طولانيدرخصوص نمايندگيوشركتبيمهپارسياندربدوسخن 44
خطای شماره14 .
دراختيارنداشتنپاسخصحيحبرايسوالاتمشتريان 44
خطای شماره15 .
عيب جوييازرقبايبيمه اي 47
خطای شماره16 .
زياده گوييبهجايايجادانگيزةخريددرمشتري 48
خطای شماره17 .
حرف زدن،قبلازكسب اطلاعات كافي 50
خطای شماره18 .
متكلموحدهبودنوپريدندربينحرفمشتري 51
خطای شماره19 .
بههمراهنداشتنلوازممورد نيازدرجلسهتوجيهمشتري 52
خطای شماره20 .
سريعصميميشدنبامشتري 53
خطای شماره21 .
تاكيدبيش ازاندازهبركاملبودنبيمهعمروسرمايه گذاريبيمهپارسيان
نسبتبهرقبا 53
خطای شماره22 .
كتمانحقايقبرايجلب رضايتمشتريوترغيب اوبهخريد 54
خطای شماره23 .
تاكيدبسياربرويژگيسرمايه گذاريبيمهعمروسرمايه گذاري 55
خطای شماره24 .
تاكيدبسياربرقسمتفوتبيمهعمروسرمايه گذاري 56
خطای شماره25 .
عدمموفقيت درجلب اعتمادمشتري 57
خطای شماره26 .
نداشتناطلاعاتبهروزدرخصوص بيمهعمروسرمايه گذاريبيمهپارسيانورقبا58
خطای شماره27 .
جدادانستنخودازشركتبيمهپارسيان 59
خطای شماره28 .
تصوراينامركهتعريفوتمجيدازشركتيكهمحصولش مي فروشيدخطاست 59
خطای شماره29 .
احترامنگذاشتنبهطرزفكرمشتري 60
خطای شماره30 .
بروشورهايتبليغاتينامناسب وباطراحيبد 60
خطای شماره31 .
بازاريابييكسانبرايگروه هايمختلف مشتريان 61
خطای شماره32 .
ارايهكليهمزايابهصورتيكجا 64
خطای شماره33 .
پيشنهادتعهدات پايينبرايافرادباپتاسيلبالاوبالعكس 65
خطای شماره34 .
عدماستفادهازمثالوداستاندرمذاكره 66
خطای شماره35 .
نگريستنفروش بهعنوانپايانمعامله 67
خطای شماره36 .
عدمتوجهبهبازارهايبالقوهدردسترس 68
خطای شماره37 .
عدمتوجهبهمشتريانازدسترفته 69
بخش 8-3 . راه حل هاي کلان 70
نتيجه گيري 71
فهرست منابع 72
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم