پیوند ها
پروژه تحقیقاتی اصول و فاکتورهای استاندارد عطر و رنگ به صورت حرفه ای
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه
در دنیای امروز، گرافیک، مفهومی عام و همه گیر را دارا است . امروز دنیا برای رسیدن به مفاهیم جدید، از ابزار جدید سود می جوید. این ابزار جدید در جهت ارتقاء تولیدات و صنایع ، مرتفع ساختن سطح آرا مردم، کمک به حفظ قانون و مسائل فرهنگی، پیشگام حرکتی نو هستند . ما در قرن ارتباطات ، نیازمند شناخت و استفاده از ابزار و وسایلی هستیم که در رسیدن به دنیای بهتر ، ما را راهنمای کرده اند .
همه روزه انسانهای آگاه برای دست یافتن به دیدگاههای نو و بالا بردن اطلاعات و معلومات، از این ابزارها سود می جویند که در تمامی موارد ، هنر گرافیک در راه یابی هر چه بهتر به این اطلاعات ، نقش فعال خود را به اثبات می رساند . در این وادی، هنرمندان گرافیست، مبلغین واقعی در جهت توسعه و رشد زندگی انسانها برای دستیابی به آینده ای روشن تر هستند. امروز ما براینم که چگونگی خلق آثار نو، بدیع و بی مانند را آغاز کنیم که این حرکات ، را به سوی بیانی بهتر رهنمون می سازد پس بهتر است که با این هنر بیشتر آشنا شد و لذا می بایست به تعریف تاریخی و تکنیکی گرافیک پرداخت.
واژه گرافیک ، از مصدری یونانی به معنای « نوشتن» می آید . ریشه آن در اصل به معنای خراشیدن (حک کردن) است . البته گرافیک در زبان فرانسه، به معنای « منحنی و نمودار خطی ریاضی» به کار می رود .
لغت انگلیسی و آلمانی آن (graphic formula) است . از لحاظ رده بندی هنرها، هنر گرافیک را شاخه ای از هنرهای تجسمی پلاستیک (هنر قابل تغییر و تحول) می دانند.
در قدیم، نقاشی کردن و ترسیم نمودن را نیز گرافیک به حساب می آوردند. اما با ارائه تکنیکهای چاپ و امکانات تکثیر و پدیده عکاسی، گرافیک خود به صورت هنری جدا از تمامی هنرهای چاپ ، نقاشی، صنایع دستی، عکاسی و یا مجسمه سازی و سینما درآمد و البته مانند کمربندی، به دور همه هنرها و علوم بسته شد که امروز تاثیر مستقیمش را در زندگی انسان شاهدیم به راحتی می توان گفت که حتی در دورترین نقاط، حتی انسانهایی که به صورت بدوی زندگی می کنند، با گرافیک سرو کار دارند.به عبارتی گرافیک یک زبان تصویری است که برای ایجاد ارتباطی دیداری، جهت انتقال پیامی خاص، از نشانه های بصری بهره می برد.خلاقیت گرافیست و نقاش یکی است . ولی یک طراح گرافیک، باید پیامی را منتقل کند که یک نقاش چنین عملکردی ندارد. البته می تواند انتقال دهد، اما چنین رسالتی را بر دوش نمی کشد .
نکته مهم در گرافیک، خط است . امروزه هنر گرافیک و سیله ای برای آگاه کردن مصرف کننده از کیفیت موضوع مصرف است . درصد کمی از موضوعات مصرفی ، شامل کالاهای تجاری می شوند و قسمتی از آن کیفیت فرهنگی و آموزشی دارند، مانند شناساندن انواع فعالیت های فکری انسان به وسیله تصویر، هنر گرافیک هنری است گسترده که برای آن نمی توان محدوده ای را مشخص نمود. این هنر به آسانی ، هنرهای دیگر را به کمک می گیرد و علاوه بر کتاب آرایی و کارکردهای قدیمی، بر عرصه تبلیغات تجارتی، اعلانات دیواری و مطبوعات و غیره راه یافته است. حتی از این حد هم تجاوز کرده و با ورود به عالم سینما و تلویزیون، در عنوان بندی فیلمها، برنامه های تلویزیونی و نقاشی متحرک جایگاه خویش را یافته است . دامنه وسیع کاربردهای هنر گرافیک، آن را به حیطه عکاسی، رایانه، تئاتر، معماری، مجسمه سازی، نقاشی، خیاطی، طراحی صنعتی و هنرها و فنون دیگر کشانده است . از این رو، گرافیک رفته رفته آنچنان تحول و تنوع پیدا کرده و می کند که هر لحظه نیازمند تعریف جدید و جدیدتری است . چرا که ابعاد و جنبه های تازه ، جامعیت تعارف قبلی را از بین می برد . اما با این همه ، ارکان اساسی هنر گرافیک یعنی نقش، خط و تکثیر، همچنان پا برجا هستند و با تکیه بر همین ارکان اساسی که از سایر هنرها جدا می گردد. طراح و هنرمند گرافیست ، هنرمندی است جامع که با نبض زندگی، زندگی می کند و با ریتم نبض زندگی کار می کند .
یکی دیگر از مباحث مطرح در گرافیک تبلیغات است که در بحث ارتباطات از اهمیت ویژه ای برخوردار است . برخی گرافیک و تاریخ آن را از زمانی می دانند که بشر به دنبال مساله تبلیغات رفت . تلاش پادشاهان در جهت ساخت آرامگاهها و یا بناهای یادبود، به دلیل ثبت خاطره و یاد در ذهن آیندگان خود نمونه ای از تبلیغات است . در راستای این سخن حاکمان یا پادشاهان تبلیغ کنندگان بودند و در درجه پایین تر فروشندگان دوره گردی که با فریاد زدن اجناس خود را می فروختند.
فروشندگان ماهی از تصویر یک ماهی در پیاده روی خیابانهای شهر «پومپی» و «اوستیا» که در ایتالیا می باشد به جای فریاد زدن استفاده کردند ولی آگهی های مربوط به تئاتر همراه با توضیح و تبلیغات پر سر و صدا بود .تاجران و صنعتگران با علاقه گرد هم جمع می شوند و به این ترتیب ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی زندگی آن زمان دستخوش تحولات زیادی شد.
سیاست توسعه طلبی و لشکر کشی های رومیان و در عین حال انتشار تبلیغات از طریق کانال های بزرگ انجام می شد و قدرت جهانگیر بودن رومیها را معرفی می کرد .
معابدی که ساخته می شد، میدانهای مسابقه و آمفی تئاترها امکان دیدن نمایش و مسابقات را برای مردم مهیا می کرد لذا در جهت جذب مردم از آگهی های همواره با تصویر و نوشته بهره می برد.و در این سالها کلیسا به عنوان نقطه مقابل امپراطور مطرح شد لذا با قدرتی که کلیسا داشت تبلیغات خود را با نوشتار و تصاویر و به کار گماردن عده ای در جهت این کار ادامه داد.در آمریکا صنایع نوپای کارخانجات موجب گسترش شیوه های تبلیغاتی گردید که توسعه شرکتهای تبلیغاتی در نیویورک را در بر داشت و این شرکتها به طور پیوسته در بازاریابی و پیشرفت تکنیکهای مخصوص گرافیک همواره رو به ترقی بودند.نظریه های جدید برای به دست آوردن ایده های ابداعی در تبلیغات و گرافیک در آن کشور موجب گشت تا نیویورک به صورت یک مرکز اصلی در زمینه های هنر نو بر جهان حکم فرما شود.هنر گرافیک آسیا در ژاپن پیشرفت چشمگیری داشت به طوری که انجمن طراحان گرافیک در این کشور در سال 1978.م تاسیس شد.
چكيده
بسته بندي نمادي واقعي از ويژگيهاي كالاست و بايد بهره وري اساسي كالاي مورد نظر را به بيننده و يا خريدار القاء نمايد در نماي ظاهر يك بسته بايد طرح ، نام و ويژگيهاي اصلي كالا ارائه شود و فراموش نكنيدكه ارائه يك بسته با طراحي مناسب و يا غير از آن در ذهن مخاطبان همواره باقي خواهد ماند .
تصويرگري و بسته بندي در توليد و چرخه تجارت يك امر ضروري است يك بسته بندي خوب درصد فروش توليدات را ارتقائ بخشيده و بسته بندي به عنوان يك ويژگي مهم براي توزيع كالاهاي گوناگون تجاري نقش بسزايي را ايفاء مي كند . خريداران يك بسته را با تركيبي از رنگها مي بينند و يا يك سبك و شيوه خاص را براي خود مبنا قرار مي دهند يافتن يك محصول با يك بسته بندي آشنا مي تواند مشابه تجربه ديدار يك دوست قديمي باشد .
علاوه بر پذيرش نياز به بسته بندي نقش اصلي حفات نگهداري گوناگون توليدات از فوايد ديگر بسته بندي مي باشد .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : معرفي و تاريخچه بسته بندي
چكيده ....................................................................................................................................... 1
مقدمه ........................................................................................................................................ 2
تاریخچه بسته بندی .............................................................................................................. 6
اصول بسته بندی ................................................................................................................... 9
انواع بسته بندی ..................................................................................................................... 11
خصوصیات مواد اولیه بسته بندی ..................................................................................... 13
مهمترین مواد اولیه بسته بندی ......................................................................................... 13
چه عواملی در خرید یک محصول موثر است ؟.............................................................. 18
گرافيك بسته بندي ............................................................................................................... 19
ايده هاي گرافيك بسته بندي ............................................................................................ 27
. اهداف اصلی بسته بندی ................................................................................................... 34
وظایف کلی بسته بندی ........................................................................................................ 35
ویژگی های یک بسته بندی موفق .................................................................................... 36
تاثیر رنگ در بسته بندی ..................................................................................................... 37
مجموعه رنگ ها در بسته بندی ........................................................................................ 40
رابطه ی بسته و خریدار ....................................................................................................... 40
رابطه ی رنگ با بو ................................................................................................................. 43
ترجيح مصرف کننده در انتخاب ماده بسته بندي......................................................... 45
مواد بسته بندي ...................................................................................................................... 46
عنوان صفحه
شيشه بهترين ماده براي بسته بندي ................................................................................ 47
تأثیرات مثبت طراحی مجدد بسته بندی ....................................................................... 48
بسته بندی برای کودکان ..................................................................................................... 50
فصل دوم : معرفي و تاريخچه عطر
عطر.............................................................................................................................................. 52
ماهیت کلمه عطر.................................................................................................................... 52
.تاریخچه ................................................................................................................................... 53
. نخستین شکل عطر................................................................................................................ 54
مواد سازنده عطر...................................................................................................................... 56
سایر ترکیباتعطر.................................................................................................................. 57
مراحل تبخیر عطر................................................................................................................... 58
خانواده عطرها......................................................................................................................... 60
مواد بیبو کننده....................................................................................................................... 63
تاریخچه شیشه عطر............................................................................................................... 66
مواد خوشبوي موجود در عطر ............................................................................................ 69
عطر دررم باستان................................................................................................................... 72
فرق بين عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو كلن در چيست ........................................ 77
چرا همه عطرها الكل دارند.................................................................................................. 78
عطر درمانی .............................................................................................................................. 79
منابع............................................................................................................................................... 83
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 17,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان
برچسب های مهم