سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 488
  • بازدید دیروز : 982
  • بازدید کل : 1340616

پیوند ها

تحليل پارامتريك رفتار لرزه اي عوارض توپوگرافي مثلثی شکل در فضاي زمان


تحليل پارامتريك رفتار لرزه اي عوارض توپوگرافي مثلثی شکل در فضاي زمان

تحليل پارامتريك رفتار لرزه اي عوارض توپوگرافي مثلثی شکل در فضاي زمان

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

تجربیات بدست آمده از خرابیهای زلزله های اخیر نشان دهنده اهمیت تاثیر شرایط محلی خاک وتوپوگرافی سطحی و شرایط ساختگاه بر شدت و وسعت خرابی ساختمانها و توزیع مکانی آنها حین زلزله می باشد. بررسی تاثیر شرایط ساختگاه در برابر امواج لرزه ای، از جمله مباحث مهم در زمینه دانش مهندسی زلزله می باشد. فلسفه اهمیت این موضوع، الگوهای رفتاری پیچیده عوارض توپوگرافی بوده که منجر به ایجاد تفاوتهای قابل ملاحظه ای بین امواج گسیل شده از چشمه و امواج رسیده به سطح زمین می شود. شرایط ساختگاه و توپوگرافی می تواند بر تمام پارامترهای مهم یک جنبش نیرومند زمین از قبیل دامنه، محتوای فرکانس، مدت و غیره اثر گذار باشد. اثرات محلی ساختگاه نقش مهمی در” طراحی مقاوم در برابر زلزله” ایفا نموده و بایستی بصورت مجزا با آن برخورد گردد.. مهندسان بطور سنتی، چنین اثراتی را با استفاده از مدلهای ساده مبتنی بر توصیف 1D از پروفیل محلی خاک و انتشار امواج لرزه‌ای و با موفقیت ارزیابی نموده‌اند لذا ساختگاهایی برای این نوع مدلسازی مناسب خواهند بود که از گستردگی نسبتأ وسیعی در پهنای منطقه مورد مطالعه نسبت به ضخامت لایه رسوبی برخوردار باشند. لیکن حوادث اخیر نظیر زلزله هیوگوکن نانبو ژاپن با کمربند باریک خسارت تشدید یافته خود که شهر کوبه را قطع می‌نمود و سبب مرگ 6000 تن گردید، پیچیدگی قابل ملاحظه در الگوهای تقویت لرزه‌ای حاصل از اثرات ساختگاهی 2D و 3D آشکار ساخت. دقیق نبودن و تخمین دست پایین شدت زلزله های مخرب حاصل از آنالیزهای یک بعدی می تواند در تخمین خسارات وارده بحرانی و خطرساز باشد چرا که اثرات ساختگاهی 2D و 3D در دره‌های رسوبی پر شده و یا بر روی توپوگرافی‌هایی که شهرها آنجا واقع شده‌اند بیشتر بوقوع می‌پیوندد.

در یک طبقه‌بندی کلی می‌توان ناهمواریهای موجود در یک ساختگاه را به "ناهمواریهای زیرسطحی" و "ناهمواریهای سطحی" طبقه‌بندی نمود. هر دو نوع ناهمواریها منجر به افزایش دامنه و نیز تداوم حرکات بر روی سطح زمین در اثر عبور امواج زلزله می‌گردند، لیکن از نقطه‌نظر مهندسی تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین عوارض سطحی و ناهمواریهای زیرسطحی وجود دارد و از سوی دیگر حتی درون یک دسته مشخص نظیر ناهمواریهای زیرسطحی نیز الگوی تقویت بشدت به وضعیت زمین‌شناسی سطحی وابسته است.

فعالیتهای قابل توجهی از سوی محققین در جهت رسیدن به درکی جامع از رفتار ناهمواریهای سطحی در برابر امواج لرزه ای زمین صورت گرفته است ولی در این زمینه نتیجه ای قطعی و کاربردی به گونه ای که قابل استفاده در آیین نامه های مهندسی باشد ارائه نشده است.

هدف اصلي از انجام اين تحقيق برطرف نمودن اين کمبود و حداقل در حوزه نتايج حاصل از مدلهاي عددي مي‌باشد آنچه که در اين تحقيق بطور مشخص مورد بررسي قرار خواهد گرفت ارزيابي رفتار لرزه‌اي عوارض روسطحي (توپوگرافي) تحت اثر بارهاي لرزه‌اي از طريق انجام مطالعات پارامتريک بر روي گستره وسيعي از اشکال هندسي رايج، مرسوم و قابل تطابق با طبيعت و با فرض رفتار خطی مي‌باشد. از ميان پارامترهاي موثر بر رفتار لرزه‌اي عوارض توپوگرافي يعني مشخصات هندسي، ژئومکانيکي و حرکت ورودي، بيشتر تمرکز در اين تحقيق بر مشخصات هندسي خواهد بود. پارامترهاي هندسي را به اشکال مختلفي مي‌توان در مطالعات پارامتريک مورد توجه قرار داد ليکن رويه رايج و عرف متداول آن است که با معرفي پارامترهاي بي‌بعد (نظير ضرايب شکل يا فرکانس بي‌بعد يا زمان بي‌بعد) و در واقع تلفيق تعدادي از پارامترها با هم، هم تعداد تحليلهاي لازم را کاهش داد و هم وابستگي نتايج حاصله به هندسه تحت تحليل را برطرف نمود لذا رويکرد اصلي در اين زمينه در اين تحقيق هم انجام تحليلهاي مربوطه بر روي يک هندسه پايه از مسئله تحت بررسي و سپس ارائه نتايج بصورت بي‌بعد برحسب ضريب شکل و فرکانس بي‌بعد (يا زمان بي‌بعد) خواهد بود. همچنین فرضیات حرکت ورودي در قالب موج درون صفحه‌ايP وSV بصورت قائم در نظر گرفته خواهد شد. در این تحقیق، از مطالعات پارامتریک بر روی تاثیر ضریب پواسون مصالح بر طبق مطالعات انجام شده توسط استاد راهنما و استاد مشاور این تحقیق(دکتر رزمخواه و دکتر کمالیان)، به علت کم بودن تاثیر ضریب پواسون مصالح در نتایج بدست آمده، صرفنظر شده است. مدل سازي هندسي مسئله نیز بصورت نيم فضا و بدون لايه بندي انجام شده و حركت ورودي بصورت موجك ريكراعمال مي شود، نهايتاً با استفاده از نمودارهاي بي‌بعد حاصله، سعي خواهد گرديد سازوکاري براي ملحوظ نمودن اثرات 2D با استفاده از نتايج تحليلها بدست آيد.

این تحقیق در پنج فصل و با تشریح مطالبی شامل مروری بر سابقه تحقیقات ومطالعات انجام شده در زمینه بررسی تاثیرات عوارض توپوگرافی بر رفتار لرزه‌ای سطح زمین، کلیاتی در مورد برنامه مورد استفاده و ارزیابی اعتبار آن و پدیده انتشار امواج در محیطهای دو بعدی و راه حل عددی آن، تحلیلهای پارامتریک عوارض توپوگرافی با اشکال مثلثی و نتایج حاصله، و نهایتاً جمع‌بندی مطالب و پیشنهاد مطالعات تکمیلی ارائه شده است.

در فصل اول (فصل حاضر)، مقدمات، ضرورت انجام تحقیق و مراحل مختلف پایان‌نامه شرح داده می‌شود. در فصل دوم که به سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده اختصاص دارد، ابتدا مطالعات و شواهد تجربی، سپس مطالعات نظری و تحلیلهای عددی و متعاقب آن مطالعات ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای 2D ارائه گردیده است.

فصل سوم ، با مروری بر پدیده انتشار امواج لرزه‌ای ومعادلات حاکم بر آن آغاز می‌گردد و روشهای حل عددی این معادله تشریح شده و آنگاه روش عددی مورد استفاده در این تحقیق معرفی می‌گردد. در بخش بعدی این فصل برخی تفاسیر فیزیکی از مسائل دو بعدی انتشار امواج که در فصول بعدی برای تفسیر و نتیجه‌گیری مورد استفاده قرار گرفته‌اند تشریح می‌شوند. همچنین در این فصل به معرفی نرم‌افزار Hybrid ، بعنوان برنامه مرجع مورد استفاده در این تحقیق پرداخته شده و نمونه‌هایی از تائید اعتبار و دقت این برنامه در مسایل مشابه ارائه گردیده است.

فصل چهارم ، شامل تحلیلهای پارامتریک تپه ها و دره های مثلثی شکل بوده، نتایج بدست آمده و تفاسیر مربوطه، با تمرکز بر ضریب شکل می‌باشد.

فصل پنجم، جمع‌بندی و ارائه نتایج کلی تحلیلهای پارامتریک و کاربرد آنها را در بر می‌گیرد و در انتها پیشنهاداتی در زمینه ادامه این تحقیق ارائه گردیده است.

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

 

1 - مقدمه.................................................................................................................................................... 1

2- تاريخچه تحقيقات و مطالعات انجام شده................................................................................................ 4

2-1-شواهد تجربي ومطالعات درخصوص اثرات ساختگاه تیز گوشه و مثلثی شکل بر پاسخ زمين.........4

2-2- مطالعات نظری و تحليلهای عددی عارضه مثلثی شکل..............................................................19

2-3-مطالعات انجام شده در رابطه با تحليلهای پارامتريک عوارض تيزگوشه و مثلثیشکل................ 26

3- پدیده انتشار امواج دو بعدی و حل عددی معادلات آن ............................................................37

3-1- مقدمه ................................................................................................................................37

3-2- انواع مختلف ناهمواریها ....................................................................................................38

3-3- علل تقویت امواج لرزه ای ...............................................................................................04

3-3-1- اثر سطحی( Surface Effect) ...........................................................................04

3-3-2- اثر کانونی شدن (Focusing Effect )...............................................................42

3- 3 -3- اثر گهواره ای (Rocking Effect ) .................................................................44

3-3-4 - اثر عبور پراکنش موج(Scattering & Passage effect)............................54

3-4- معادلات انتشار امواج الاستیک .........................................................................................45

3-5- حل عددی معادله انتشار امواج ........................................................................................49

3-6-روش عددی مورد استفاده و دامنه مطالعات پارامتريک ....................................................54

3-7- تعیین ابعاد المان در روش اجزای مرزی ..........................................................................56

3-8- معرفی نرم افزار Hybrid .............................................................................................59

3-8-1- مقدمه .......................................................................................................................59

3-8-2- بررسی اعتبار و دقت نرم افزار Hybrid ....................................................................61

3-8- 2-1- حرکت میدان آزاد نیم فضا ..................................................................................61

3-8-2-2- دره خالی با مقطع نيم دايره ....................................................................................62

3-8-2-3- دره آبرفتی با مقطع نيم دايره ..................................................................................62

3-8-2-4- تپه با مقطع نيم سينوسی .........................................................................................62

3-8-2-5- تپه با مقطع نيم دايره ...............................................................................................63

4-ااف-رفتار لرزه ائی تپه های مثلثی شکل......................................... ..............................................64

4-1- مقدمه ............................................................................................................................64

4-2- متدلوژي مطالعات ........................................................................................... ..............65

4-3-اعتبار سنجي مدل..................................................... ......................................................67

4-3-1- ابعاد مش بندي......................................................... ............ ................................68

4-3-2-طول گام زماني............ ......................................................... ............ ............... ...68

4 -4-تاریخچه زمانی دامنه مولفه‌های افقی و قائم تغییر مکان برای کل محدوده..... ...... ... ....69

4-5- تفرق امواج در حوزه زمان ( تفسير نمودار هاي تاريخچه زماني ) ......................... . 69

4-6- بزرگنمايي تپه در فضاي فركانسي ......................................................... ............ .............71

4-6-1 تفسير كلي نمودارهاي بزرگنمايي .................................................... ............ ..........71

4-6-2 بزرگنمايي راس تپه....................................................................... ............ ..........72

4-7-تغییرات بزرگنمائی بر روی یال تپه.................................................... ........... .. . ............73

4-8-ضریب تقویت عوارض تپه ای مثلثی شکل.................................................... ..................75

4-ب-رفتار لرزه ائی دره های مثلثی شکل......................................... ............................ ................104

4-9- متدلوژي مطالعات ...................................................... ..................................................104

4-10-اعتبار سنجي مدل..................................................... ...................................... ..........105

4-10-1- ابعاد مش بندي................................................................................................105

4-10-2-طول گام زماني............ ......................................................... ....................... .106

4 -11-تاریخچه زمانی دامنه مولفه‌های افقی و قائم تغییر مکان برای کل محدوده.......... ....106

4-12 تفرق امواج در حوزه زمان ( تفسير نمودار هاي تاريخچه زماني ) ......................... 106

4-13- بزرگنمايي دره در فضاي فركانسي ..........................................................................108

4-13-1 تفسير كلي نمودارهاي بزرگنمايي........ ........................................ .............108

4-13-2 بزرگنمايي قعردره..........................................................................................110

4-14-تغییرات بزرگنمائی بر روی یال دره.............................................. .......... . .........111

4-15-ضریب تضعیف عوارض دره ای مثلثی شکل............... ..........................................112

5 - جمع‌بندی و نتيجه‌گيری ..... .................................................................................. .. 141

5-1- نتايج مطالعه پاسخ تپه ها در حوزه زمان 141

5-2- نتايج مطالعه پاسخ تپه ها در حوزه فركانس 141

5-3- نتايج مطالعه پاسخ دره ها در حوزه زمان 141

5-4- نتايج مطالعه پاسخ دره ها در حوزه فركانس 142

5-5-زمينه هاي پيشنهادي براي ادامه اين تحقيق 142

مراجع ..............................................................................................................................143

 

فهرست اشکال

عنوان صفحه

شکل (2-1)- کوه کاگل، توپوگرافی، زمين‌شناسی و محل ايستگاه‌ها .............................................. 5

شکل (2-2)- کوه ژوزفين پيک، توپوگرافی، زمين‌شناسی در محل ايستگاه‌ها ......................................6

شکل (2-3)- کوه باتلر، توپوگرافی، زمين‌شناسی و محل ايستگاه‌ها ..................................................... 6

شکل (2-4)- کوه پاول و ايستگاههای انتخاب شده ...................................................................... 8

شکل (2-5)- کوه بيز و ايستگاه‌های انتخاب شده ......................... ................................................ ..... 8

شکل(2-6)-. کوه گپ و ايستگاه‌های انتخاب شده.................................................. .......... ...... ...........8

شکل(2-7)- کوه پاول، ضريب بزرگنمايی حرکت افقی زمين، به روش بور.......................................... 9

شکل (2-8)- کوه بيز، ضريب بزرگنمايی حرکت افقی زمين، به روش بور............................................ 9

شکل (2-9)- کوه گپ، ضريب بزرگنمايی حرکت افقی زمين، به روش بور........................................10

شکل (2-10)- ضريب بزرگنمايی سطح زمين براساس فاصله از قله برای کوههای پاول ، بيز و گپ......11

شکل (2-11)- شتابهای ماکزيمم نرمال شده در کوه Matsuzaki ژاپن........................ ................ 12

شکل (2-12)- هندسه کوه Sourpi و ايستگاههای اندازه‌گيری ............................ .........................14

شکل (2-13)- مقايسه نسبتهای طيفی نظری (خطوط توپر) و نسبتهای طيفی مشاهده شده بعلاوه و منهای

انحراف معيار(ناحيه سايه زده شده)...................... .................................... ........................ ..............14

شکل(2-14)- هندسه کوه Mt. St. Eynard و ايستگاههای اندازه‌گيری ................................. 15

شکل(2-15)- نسبتهای طيفی نظری S2/S3 (خط‌چين‌ها) نسبتهای طيفی مشاهده شده (خطوط توپر) و

انحراف معيار نسبتهای طيفی مشاهده شده (نواحی سايه خورده) (a ) گروه T ، مولفه Z ،)(b گروه

T ، مولفه(c) , E-W گروه R، مولفه (d) , Z گروه R ، مولفهE-W ........................................16

شکل (2-16)- بالا) مولفه‌های E-W ثبت شده توسط ايستگاههای مستقر در Castillon ، پايين)

مقطع عرضی سايت Castillon . ................................................. ............. ............... ............... 17

شکل (2-17)- بالا) مولفه‌های E-W ثبت شده توسط ايستگاههای مستقر در Piene ، پائين)

مقطع عرضی سايت Piene................ ................................................. ............. ..........................17

شکل (2-18)- نتايج تحليلهای طيفی برای مولفه E-W سايت Castillon .................................18

شکل (2-19)- نتايج تحليلهای طيفی برای مولفه E-W سايتPiene .......................................18

شکل (2-20)- حساسيت حرکت سطحی به زاويه برخورد برای امواج SV صفحه‌ای مايل الف)

شکل چپ- وابستگی حرکت سطحی به زاويه برخورد برای امواج SV مهاجم

(برای ضريب پواسون برابر25/0)و ب)شکل راست– تغييرات زاويه انعکاس و دامنه امواج

منعکس شده موضعی سطحی برای امواج SV مهاجم قائم ................................. ........................23

 

شکل (2-21)-. پاسخ يک دسته مشخص از گوه‌ها به امواج SH................................................. 24

شکل (2-22)- دامنه‌های سطحی همپايه شده برحسب تابعی از مختصات بی‌بعد در راستای محور xها

در امتداد رويه خارجی يک گوه با زاويه داخلی 120 درجه در سه زاويه برخوردمختلف... ......... 26

شکل (2-23)- دامنه‌های تغييرمکان در سطح آزاد برای پشته‌های با ضرايب شکل مختلف تحت

برخورد امواج SH قائم و فرکانس بی‌بعد برابر50/0 ... ......... ... ......... .. ......... ... ......... 26

شکل (2-24)- )- برخورد يک موج SV درون صفحه‌ای با زاويه برخورد °30 به يک پشته مثلثی

شکل با SR=1.0........................................ ......................................................... ..................33

شکل (2-25)- برخورد يک موج رايلی به يک پشته مثلثی شکل باSR=1.0............................ 33

شکل (2-26)- برخورد يک موج P درون صفحه‌ای با زاويه برخورد °30 به يک دره مثلثی

شکل باSR= ........................................ ......................................................... ................34

شکل (2-27)- برخورد يک موج SV درون صفحه‌ای با زاويه برخورد °30 به يک دره مثلثی

شکل با SR=........................................ ......................................................... ................34

شکل (2-28)- برخورد يک موج SV درون صفحه‌ای با زاويه برخورد °45 به يک دره مثلثی

شکل با SR=0.577.................................... ......................................................... ................34

شکل (2-29)- برخورد موج P,SH,SV درون صفحه‌ای با زاويه برخورد قائم به يک دره مثلثی

شکل با SR=0.62..................................................... ......................................... ...................35

شکل (2-30)- برخورد يک موج SV درون صفحه‌ای با زاويه برخورد °30 به يک دره نیم بیضی

شکل با.03SR=..................................................... ................... .......................... .................36

شکل (2-31)- برخورد يک موج SV درون صفحه‌ای با زاويه برخورد °45 به يک دره نیم بیضی

شکل با.03SR= ....................................................................................................................36

شکل(2-32)- برخورد موج SH درون صفحه‌ای با زاويه برخورد قائم به يک دره مثلثی شکل..36

شکل (2-33)- برخورد موجSH درون صفحه‌ای با زاويه برخورد قائم و ° 35 به یک تپه..........36

شکل (2-34)- برخورد موج SH درون صفحه‌ای با زاويه برخورد قائم به يک

تپه ذوزنقه ائی شکل.................................................................................................................36

شکل (3-1)- نمونه‌هايی از ناهمواريهای سطحی..................... ...................................................39

شکل (3-2)- نمونه‌هايی از ناهمواريهای زيرسطحی ....................................................................40

شکل(3- 3)- تغییرات بزرگنمایی ناشی از اثر سطحی در زوایای برخورد مختلف امواج

P ، SV وSH. .............................................................................................. ......................... .42

شکل(3-4)-a) ،b) ،c) - اثر کانونی شدن موجهای انعکاسی.......................................................44

شکل (3-5)- مدل اثر گهواره ای..................................................................................................44

شکل (3-6)- اثر عبور موج و پراکنش موج در تقویت و تغییر سرشت کلی یک نگاشت ثبت شده

بر روی توپوگرافی.......................................................................................................................45

شکل (3-7)- تصاوير آنی ميدان تغيير مکان ناشی از انتشار امواج رايلی از سمت چپ به راست

(Fuyuki & Motsumoto, 1980)...................................................................................51

شکل (3-8)- الف- تاریخچه زمانی موجک ریکر.......................................................................56

شکل(3-8)- ب- طیف دامنه فوریه موجک ریکر.......................................................................56

شکل (3-9)- نمای شماتيک نواحی اجزاء محدود و اجزای مرزی .......... ...............................61

اشکال تپه های مثلثی شکل

شکل (4-1)- هندسه تپه مثلثی شکل......................................................................................... 76

شکل(4-2)- تاریخچه زمانی موجک ریکر...............................................................................76

شکل4-3-)همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف تپه مثلثی شکل به ازای x/bهای

0.0,0.5,1.0,2.0به ازای مدلهای مختلف اجزای مرزی (BEM)جهت موج SV... ...............77

شکل (4-4)- همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف تپه مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0به ازای مدلهای مختلف اجزای مرزی (BEM)جهت موج P........78

شکل )4-5(-همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف تپه مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0 به ازای چهار گام زمانی مختلفجهت موجSV........ ...............79

شکل) 4-6(-همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف تپه مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0 به ازای چهار گام زمانی مختلفجهت موجP................... ..........80

شکل(4-7)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم برای کل تپه مثلثی شکل

به ازائ موج SVبا ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..... .................................. ................ .......... 81

شکل(4-8)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم برای کل تپه مثلثی شکل

به ازائ موج Pبا ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..... .................................. .................. ........ 28

شکل(4-9)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم محدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنای عارضه در طرفین به ازائ موج SVو ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1...... .......83

شکل(4-10)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم محدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنای عارضه در طرفین به ازائ موج Pو ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1.......... ........84

شکل(4-11)-نمودارهای بزرگنمائی افقی وقائم امواج مهاجم sv درمحدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنای عارضه در طرفین به ازائ ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..................................85

شکل( 4-21)نمودارهای بزرگنمائی افقی وقائم امواج مهاجم p درمحدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنایعارضه در طرفین به ازائ ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1........................... 86

شکل(4-13)تغييرات پريود مشخصه در مرکز عارضه باضريب پواسون ثابت و ضرايب شکل

مختلف برای عوارض روسطحی تيزگوشه مثلثی شکل و برخورد موج SV....................... 87

شکل(4-14)تغييرات پريود مشخصه در مرکز عارضه باضريب پواسون ثابت و ضرايب شکل

88.......... .................p مختلف برای عوارض روسطحی تيزگوشه مثلثی شکل و برخورد موج

 

شکل(4-15) تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج SVوV=0.33مر.بوط

به مولفه موافق......................................................................................................................89

شکل(4-16)- تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج SVو0.33 = V مربوط

به مولفه مخالف.................................................................................................................90

شکل (4-17)-تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج Pو0.33V= مربوط

به مولفه موافق..................................................................................................................91

شکل(4-18)تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج Pو0.33=V. مربوط

به مولفه مخالف...............................................................................................................92

شکل(4-19)تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج SVو0.33=V

اشکالمربوط به مولفه موافق میباشد...................................................................................93.

شکل(4-20)- تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج SVو0.33=V

اشکالمربوط به مولفه مخالف میباشد...................................................................................4 9

شکل(4-21)-تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج PوV=0.33

اشکال مربوط به مولفه موافق میباشد..................................................................................95

شکل(4-22)- تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج Pو0.33=V

اشکال مربوط به مولفه مخالف میباشد.......... ..........................................................................96

شکل(4-23)-تاثیر محدوده های پریودیک بر ضریب تقویت متوسط در تپه های مثلثی شکل

با ضریب شکل مختلف دراثر بر خوردموج svنمودارهای نمودارهای سمت چپ مربوط به

مولفه موافق وسمت راست مربوط به مولفه مخالف میباشد...... ................. ....................... 97

 

شکل(4-24)-تاثیر محدوده های پریودیک بر ضریب تقویت متوسط در تپه های مثلثی شکل

با ضریب شکل مختلف دراثر بر خوردموجpنمودارهای نمودارهای سمت چپ مربوط به

مولفه موافق وسمت راست مربوط به مولفه مخالف میباشد.....................................................98

شکل(4-25)- نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج SVدر تپه های مثلث شکل مربوط به مولفه موافق................. ........99

شکل(4-26)-نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج SVدر تپه های مثلث شکل مربوط به مولفه مخالف....................100

شکل(4-27)-نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج pدر تپه های مثلثی شکل مربط به مولفه موافق.. ...........................101

شکل(4-28)-نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج pدر تپه های مثلثی شکل مربوطبه مولفه مخالف........... ............102

شکل(4-29)- ضريب تقويت نسبی 2D/1D برای عوارض تپه ای مثلثی شکل برای مولفه

موافق و مخالف در اثر برخورد موجSV............................... ..............................................103

شکل(4-30)- ضريب تقويت نسبی 2D/1D برای عوارض تپه ای مثلثی شکل برای مولفه

موافق و مخالف در اثر برخورد موج P.............................................................. ...............103

اشکال دره های مثلثی شکل

شکل (4-31)- هندسه دره مثلثی شکل...................................................................... .......... 113

شکل(4-32)- تاریخچه زمانی و طیف فوریه موجک ریکر............................ ......... ............113

شکل4-33)همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف دره مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0به ازای مدلهای مختلف اجزای مرزی (BEM)جهت موج SV. ....114

شکل (4-34)- همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف دره مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0به ازای مدلهای مختلف اجزای مرزی (BEM)جهت موج P.. . ..115

شکل )4-35(-همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف دره مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0 به ازای چهار گام زمانی مختلفجهت موجSV........ ..............116

شکل) 4-36(-همگرائی تاریخچه زمانی تغییر مکان در نقاط مختلف دره مثلثی شکل به ازای

x/bهای 0.0,0.5,1.0,2.0 به ازای چهار گام زمانی مختلفجهت موجP..............................117

شکل(4-37)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم برای کل دره مثلثی شکل

به ازائ موج SVبا ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..... .................................. .......................... 118

شکل(4-38)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم برای کل دره مثلثی شکل

به ازائ موج Pبا ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..... .................................. .......................... 119

شکل(4-39)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم محدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنای عارضه در طرفین به ازائ موج SVو ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..... .......120

شکل(4-40)-نمودارهای تاریخچه زمانی تغییر مکان افقی وقائم محدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنای عارضه در طرفین به ازائ موج Pو ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1............ ......121

شکل(4-41)-نمودارهای بزرگنمائی افقی وقائم امواج مهاجم sv درمحدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنای عارضه در طرفین به ازائ ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1.................................122

شکل( 4-24)نمودارهای بزرگنمائی افقی وقائم امواج مهاجم p درمحدوده ا ئی به طول

5برابر نیم پهنایعارضه در طرفین به ازائ ضریب شکلهای 2.0,1.0,0.1..................... ......123

شکل(4-43)تغييرات پريود مشخصه در مرکز عارضه باضريب پواسون ثابت و ضرايب شکل

مختلف برای عوارض روسطحی تيزگوشه مثلثی شکل و برخورد موج SV.......................124

شکل(4-44)تغييرات پريود مشخصه در مرکز عارضه باضريب پواسون ثابت و ضرايب شکل

125 ...... .......... ..........p مختلف برای عوارض روسطحی تيزگوشه مثلثی شکل و برخورد موج

 

شکل(4-45) تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج SVوV=0.33مر.بوط

به مولفه موافق.................................................................................................... .................126

شکل(4-46)- تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج SVو0.33 = V مربوط

به مولفه مخالف.................................................................................................................127

شکل (4-47)-تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج Pو0.33V= مربوط

به مولفه موافق..................................................................................................................281

شکل(4-48)تغییرات بزرگنمائی برحسب نسبت شکل به ازائ موج Pو0.33=V. مربوط

به مولفه مخالف..............................................................................................................912

شکل(4-49)تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج SVو0.33=V

اشکالمربوط به مولفه موافق میباشد...................................................................................130

شکل(4-50)- تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج SVو0.33=V

اشکالمربوط به مولفه مخالف میباشد........................................................ .........................131

شکل(4-51)-تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج PوV=0.33

اشکال مربوط به مولفه موافق میباشد..................................................................................132

 

شکل(4-52)- تغییرات بزرگنمائی برحسب بازه پریودیک به ازائ موج Pو0.33=V

اشکال مربوط به مولفه مخالف میباشد.......... ..........................................................................133

شکل(4-53)-تاثیر محدوده های پریودیک بر ضریب تقویت متوسط در دره های مثلثی شکل

با ضریب شکل مختلف دراثر بر خوردموج svنمودارهای نمودارهای سمت چپ مربوط به

مولفه موافق وسمت راست مربوط به مولفه مخالف میباشد...... ................ . ....................... 134

 

شکل(4-54)-تاثیر محدوده های پریودیک بر ضریب تقویت متوسط دردره های مثلثی شکل

با ضریب شکل مختلف دراثر بر خوردموجpنمودارهای نمودارهای سمت چپ مربوط به

مولفه موافق وسمت راست مربوط به مولفه مخالف میباشد.................. ...................................135

شکل(4-55)- نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج SVدر دره های مثلث شکل مربوط به مولفه موافق................. ........136

شکل(4-56)-نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج SVدر دره های مثلث شکل مربوط به مولفه مخالف.......... ..........137

شکل(4-57)-نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج pدردره های مثلثی شکل مربط به مولفه موافق.. ............... ............138

شکل(4-58)-نمودارهای تاثیر ضریب شکل درمحدوده پریودیک مختلف بر ضریب تقویت

متوسط برای برخورد موج pدر دره های مثلثی شکل مربوطبه مولفه مخالف........... ............139

شکل(4-59)- ضريب تضعیف نسبی 2D/1D برای عوارض دره ای مثلثی شکل برای مولفه

موافق و مخالف در اثر برخورد موجSV.............................................................................140

شکل(4-60)- ضريب تضعیف نسبی 2D/1D برای عوارض دره ای مثلثی شکل برای مولفه

موافق و مخالف در اثر برخورد موج P............................................................................140

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما