سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 810
  • بازدید دیروز : 768
  • بازدید کل : 1360000

پیوند ها

بررسي تطبيقي مشکلات آموزشي دختران در دوره ابتدائي در کشورهاي ايران، هند و پاکستان


بررسي تطبيقي مشکلات آموزشي دختران در دوره ابتدائي در کشورهاي ايران، هند و پاکستان

 بررسي تطبيقي مشکلات آموزشي دختران در دوره ابتدائي در کشورهاي ايران، هند و پاکستان

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

 هر چند اهمیت آموزش و پرورش از بدو خلقت آشکار بوده و دانشمندان قرون گذشته در این باب تحلیل ها و نظرات بسیاری داشتند و هر چند که از دهه پنجاه به بعد مبحث آموزش به عنوان عامل اصلی رشد جامعه بشری از سوی صاحبنظرانی چون مارک بلاگ مطرح شد، لیکن اهمیت واقعی آن از اوایل دهه 70 رخ نمود. در آن هنگام پس از دو دهه تجربه درباره مباحث توسعه اقتصادی و رشد عملکرد نامتوازن بخش های مختلف این واقعیت مورد تایید قرار گرفت که توسعه واقعی بدون آموزش تحقق نمی یابد. در واقع تفاوت عملکردها نشان داد که جوامع تنها در صورتی به توسعه دست خواهند یافت که از سرمایه انسانی مناسبی برخوردار باشند (سجادیه، 1381).

 

سطح زندگی و پیشرفت و رفاه مردم یک کشور نیز از روی کیفیت و میزان تسهیلات آموزشی موجود در آن کشور، سنجیده می شود. آموزش و پرورش یک نیروی فرهنگی است. چون روح آموزش و پرورش و انضباط ذهنی که تحت تاثیر آموزش و پرورش تثبیت می گردد، گرایش و برخوردی روشنگرانه به وجود می آورد که سرمایه ای ارزشمند و مقدس برای هر کشور است.

 

مشکلات عمده ای که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند عبارتست از انفجار جمعیت، فقدان ضروریات اولیه و اساسی زندگی، مسکن، بهداشت و درمان، بیسوادی عامه، تولید کم و سطح نازل زندگی، لذا رشد اقتصادی در نهایت بر توسعه منابع انسانی متکی است و بدیهی ترین راه توسعه منابع انسانی، آموزش است (علی به نقل از نفیسی، 1370، ص 233).

 

دانش آموزش و پرورش تطبیقی امروز در اغلب کشورها، دانشی گسترده است که به مقایسه و نقد و تحلیل پدیده های تربیتی چه در داخل یک نظام آموزشی و چه در میان چند نظام آموزشی در کشورهای مختلف جهان می پردازد. بی سبب نیست که در جوامع پیشرفته و مترقی جهان هر روز بر وسعت مطالعات و پژوهش های تطبیقی در زمینه آموزش و پرورش و شمار کانون های علمی که این قبیل بررسی ها را در سر لوحه اشتغالات خویش قرار داده اند، اضافه می شود و شمول اینگونه بررسی ها از نظر جغرافیایی و منطقه ای نسبت به گذشته دور فراگیر شده است (آقازداه، 1379، ص3).

 

نقش دختران و زنان به عنوان عوامل اثربخش در روند توسعه کشور و همچنین جمعیت دانش آموزی دختران در دوره ابتدایی که بالغ بر 1/2/991/2 نفر در سال 84-83 است، موجب می گردد همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور به توانمند سازی انان به صورت خاص توجه نمایند.

 

از آنجا که غفلت و بی توجهی به هدایت هدفمند جریان پیشرفت دختران و زنان می تواند در آینده اثرات مخرب بسیاری داشته باشد، بنابراین کلیه سازمان ها، نهادها، تشکل ها و ادارات دولتی و غیردولتی مسئولیت دارند سهم خود را در این جریان جستجو نمایند و نسبت به آن اهتمام ورزند. در این میان آموزش و پرورش نیز با توجه به دامنه ماموریت ها، وظایف و اختیارات خویش مسئولیتی بس سنگین دارد تا با تکیه بر نظرات اندیشمندان و محققین و با بهره گیری از روش های موثر و کارآمد به توانمند سازی دختران امروز و زنان آینده همت گمارد.

 

چکیده پژوهش

هدف کلی پژوهش بررسی تطبیقی مشکلات آموزشی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی در کشورهای ایران هند و پاکستان می باشد.

جامعه آماری: کلیه مشکلات آموزشی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی در ایران و هند و پاکستان می باشد.

جمع آوري داده ها: براساس اسناد و مدارک و شواهد موجود ،کتب علمی ،تحقیقات انجام شده، اینترنت، اطلاعات آماری سازمان آموزش و پرورش و اطلاعات موجود در سفارت هند و پاکستان اطلاعات جمع آوری شد و بر اساس روش بردی به شرح زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .1- توصیف 2- تفسیر 3- همجواری 4- مقایسه انجام گرفت.

تجزیه و تحلیل داده ها: تحلیل اطلاعات مبتنی بر اصول و شیوه مرسوم در علوم اجتماعی است که روش تحقیق بر اساس آنچه بردی در اتخاذ روش تحقیق مطلق (انتزاعی) در آموزش و پرورش تطبیقی بیان داشته (توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه)، انتخاب شده است و نتایج زیر حاصل شده است:

از جمله مهمترین مشکلات آموزشی ابتدایی در ایران می توان به موارد ذیل اشاره نمود: 1- عدم کیفیت و انعطاف ناپذیری محتوا و متدهای آموزشی و نادیده انگاشتن خلاقیت، نظم، مسئولیت پذیری و انجام فعالیت های گروهی.

1- فقر اقتصادی و عدم تقبل هزینه های بالای آموزشی دانش آموزان توسط والدین و تاثیر سود آن بر آموزش فرزندان

2- عدم تعهد والدین جهت گمارش کودکان رده های سنی 10-6 سال به مدارس ابتدایی به واسطه ضعف قوانین آموزشی کشور

3- عدم صراحت موضوعات آموزشی و عدم هماهنگی موضوعات مذکور با الگوهای پیشرفت کشور در نتیجه فقدان هماهنگی میان آموزش و بازار کار

ترک تحصیل ممکن است به دلیل بلوغ دختر، کلاس های مختلط، وجود معلم مرد، ازدواج زودتر از موعد، بی فایده دانستن ادامه تحصیل از سوی والدین و کار دختران در امور خانه داری در ایران باشد. در هند علت ترک تحصیل دختران بر طبق مدرکی که در دست می باشد فقر است. اغلب کودکان مجبور به کار در فعالیت های تولیدی و محرومیت از حضور در کلاس های درسی دختران می باشند و روند آموزش و یادگیری تکراری و تاکیدات غالبا بر حفظ مطالب متمرکز بوده است.

در پاکستان عواملی باعث کاهش تحصیلات دختران می شود از جمله فقر، وضعیت اقتصادی بد زنان در جامعه، نگرانی های امنیتی، فقدان امکانات در مدرسه، فقدان مواد آموزشی، عدم یا ناکافی بودن معلمان زن.

(وجوه تفاوت ها در مشکلات آموزشی دختران دوره ابتدایی در ایران، هند، پاکستان عبارتند از:

در ایران، فقر، زندگی روستایی، مونث بودن یکی از عوامل مهم عدم دستیابی دختران به آموزش ابتدایی یا ترک تحصیل است. فقر مالی و فرهنگی خانواده ها بر روند تحصیل دختران و افت تحصیلی با داشتن 73/21 درصد اولویت به عنوان مهمترین مشکلات فرا روی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی در سال 1384 است.

محدودیت دختران دانش اموز در کلاس درس به علت وجود معلم مرد و کمبود مدارس دخترانه ابتدایی در شهرها و روستاها با 69/8 درصد در ایران نام برد.

در هند تمامی اسناد و سیاست گذاری ها حاکی از آنست که فقر نخستین مانع است و زنان جوامع فقیر به ویژه در نواحی روستایی باید مورد توجه قرار گیرند. دومین مانع، وضعیت اجتماعی است، به ویژه وقتی که به کودکان جوامع محروم (کاستی ها، طایفه ها، برخی گروههای اقلیت، اقوام کوچ نشین) مربوط باشد. در پاکستان، مشکلات و موانع بخش آموزش ابتدایی، ریشه در آداب و رسوم، سنت ها، نظام ارزشی و ارزش های حاکم بر جامعه دارد.

وجوه تشابه مشکلات آموزشی دختران دوره ابتدایی در ایران، هند و پاکستان عبارتند از:

در هر سه کشور مورد مطالعه فقر به عنوان یکی از مهمترین علل محرومیت دختران از تحصیل است انها باید از خواهر و برادر کوچکتر خود نگهداری کنند و کارهای خانه را انجام دهند. میزان سواد در جوامع شهری برای زنان 2 برابر میزان زنان باسواد روستایی است. و بیسوادی در جوامع روستایی دو برابر جوامع شهری است و بیسوادی بیشتر در میان زنان دیده می شود. در تمام ایالت های هند، کلاس های کافی برای بچه ها وجود ندارد و اغلب اگر هم کلاسی موجود باشد شرایط آن کلاس ها مناسب و بهداشتی نیست. در پاکستان هم فقر، اولویت تحصیل با پسران، توجهات فراوان از لحاظ امنیت شخصی دختران در راه مدرسه، کارکردن در خانه برای دختران، کمبود معلم زن، شرایط کلاس های درسی مدارس ابتدایی در نواحی روستایی بسیار نامناسب است. نرخ سواد آموزی زنان در مقطع ابتدایی کمتر از نرخ سوادآموزی مردان در مقطع ابتدایی می باشد.

 

فهرست مطالب..................................................................................... صفحه

چکیده

فصل اول: کلیات

1-1 مقدمه ..................................................................................................................... 1

2-1 بیان مسئله ............................................................................................................... 1

3-1 اهداف پژوهش ...................................................................................................... 3

1-3-1 هدف کلی..........................................................................................................3

2-3-1 اهداف جزئی......................................................................................................4

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق .......................................................................................4

5-1 سوالهای پژوهش .................................................................................................. 6

6-1 متغیرها....................................................................................................................6

1-6-1 نام گذاری متغیرها .............................................................................................6

2-6-1 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها.........................................................................6

فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی

مقدمه ...........................................................................................................................8

چشم انداز اقتصادی – اجتماعی ایران ............................................................................9

مواضع نظریه پردازان در رابطه با موضوع پژوهش .........................................................10

سیاست های آموزشی ..................................................................................................14

برنامه ریزی آموزشی ...................................................................................................15

ساختار نظام آموزشی ...................................................................................................18

آموزش ابتدایی ............................................................................................................18

اهداف مقطع ابتدایی ....................................................................................................18

برنامه های آموزشی .....................................................................................................19

اهداف کیفی آموزش ابتدایی ......................................................................................20

اهداف کمی آموزش ابتدایی ......................................................................................20

سیاست ها، استراتژی ها و الویت های مقطع آموزش ابتدایی ........................................20

عوامل موثر در مسایل آموزش ابتدایی .........................................................................22

نابرابری های آموزش ..................................................................................................27

محل اقامت .................................................................................................................28

جنس ........................................................................................................................29

فقر ...........................................................................................................................30

اقلیت بودن از نظر مذهب، نژاد و معلولین....................................................................31

مشکلات اصلی آموزش ابتدایی .................................................................................32

مشکلات اصلی آموزش دختران ................................................................................33

اهم عوامل بازدارنده...................................................................................................35

اهم عوامل تسهیل کننده.............................................................................................36

برنامه های فرهنگی ....................................................................................................37

برنامه های اقتصادی....................................................................................................38

نرخ ثبت نام ناخالص .................................................................................................39

دلایل افزایش نرخ ثبت نام ناخالص (GER) ............................................................40

دلایل کاهش نرخ ثبت نام ناخالص (GER) .............................................................40

طرح های آموزشی ....................................................................................................44

1- طرح توسعه مشارکت مردمی در امر مدرسه سازی ........................................44

2- طرح "کلبه زدایی" در مناطق محروم کشور ..................................................44

3- طرح های بین المللی آموزشی ......................................................................45

4- طرح آموزش و پرورش دختران ...................................................................45

5- طرح آموزش زنان ...................................................................................... 45

طرح های عملی آموزشی ..........................................................................................49

برنامه های عملی........................................................................................................49

اهداف و استراتژی مدارس قبل و پس از انقلاب ........................................................49

وضعیت آموزشی دختران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ..............................................51

آموزش رایگان .........................................................................................................55

مدارس عادی دولتی .................................................................................................56

مدارس خصوصی......................................................................................................57

نرخ سواد آموزی از گذشته تا حال ............................................................................58

نرخ باسوادی افراد رده سنی 6 سال ............................................................................62

آزمون های دونوبته....................................................................................................63

ویژگی امتحانات دو نوبته ..........................................................................................63

معایب آزمون های دو نوبته...........................................................................................63

اصول و اهداف کلی آموزشی ......................................................................................64

اولویت ها و علایق آموزشی .........................................................................................65

قوانین آموزشی و پرورشی ............................................................................................66

شوراهای آموزشی ........................................................................................................66

مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ....................................................................................69

چالش ها و الزامات مدیریتی نظام آموزشی ....................................................................71

اصلاحات آموزشی .......................................................................................................74

افزایش فضاهای آموزشی ..............................................................................................75

بودجه و هزینه های جاری آموزشی ...............................................................................76

کلیاتی درباره اوضاع جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و سیاسی هند ....................................77

سیاست های آموزشی ....................................................................................................79

سیاست های آموزشی پس از انقلاب صنعتی ..................................................................80

نهادهای سیاستگذار آموزشی .........................................................................................82

ساختار آموزش پس از استقلال ......................................................................................84

نهادهای آموزشی ...........................................................................................................84

نهادهای اجرایی آموزشی ...............................................................................................84

نقش دولت مرکزی در آموزش ......................................................................................85

نقش دولت های ایالتی در آموزش...................................................................................86

هیات مدیره های آموزشی ..............................................................................................87

آموزش پیش دبستانی ......................................................................................................88

ساختار آموزشی ..............................................................................................................88

آموزش پایه ....................................................................................................................88

وسیع سازی بعد سیستم آموزش پایه..................................................................................89

زبان آموزشی ..................................................................................................................90

ارزیابی آموزشی .............................................................................................................91

آزمون عمومی ................................................................................................................91

آموزش همگانی .............................................................................................................91

سیاست های آموزشی......................................................................................................93

استراتژی های آموزشی ...................................................................................................93

جهت گیری های آموزشی طی قرن بیستم .......................................................................96

دستاوردهای آموزشی ....................................................................................................99

همکاری های آموزشی .................................................................................................101

همکاری دولت و اعضای خصوصی در احداث مدارس ابتدایی .....................................101

همکاری سازمان های غیردولتی ....................................................................................102

همکاری سازمان های بین المللی....................................................................................103

سرمایه گذاری آموزشی ...............................................................................................106

آموزش ابتدایی ............................................................................................................108

ساختار آموزشی ..........................................................................................................108

استراتژی های آموزشی ................................................................................................109

ارزیابی آموزشی ..........................................................................................................113

طرح های اجرایی ........................................................................................................114

1- پروژه Lokjumbish..........................................................................................114

2- پروژه Shksha karmi......................................................................................115

3- پروژه آموزش ابتدایی Andra pradesh............................................................115

4- پروژه آموزش پایه Uttar paradash.................................................................115

5- پروژه آموزشی Bihar.......................................................................................116

6- پروژه آموزش ابتدایی منطقه ای.......................................................................118

7- طرح ملی تغذیه رایگان ..................................................................................118

8- طرح تمرکز زدایی آموزشی ...........................................................................118

اصلاحات آموزشی .....................................................................................................119

مهار مشکل ترک تحصیل ...........................................................................................119

طرح های آموزشی ......................................................................................................119

1- طرح حمایت تغذیه ای از دانش آموزان مقطع آموزش ابتدایی ........................119

2- طرح آموزش رایگان دختران .........................................................................120

3- طرح احداث مدارس آشهرام..........................................................................120

4- طرح استخدام معلمین بومی (شیکشا کامی).....................................................121

5- طرح ثبت نام از کلیه کودکان رده های سنی (11-6سال)................................122

آمار تحصیلی ................................................................................................................123

نرخ ثبت نام و حضور در مدارس....................................................................................123

نرخ ترک تحصیل در پایه های آموزش مقدماتی ...........................................................127

آموزش غیررسمی........................................................................................................ 129

سیاست های آموزشی ...................................................................................................130

1- تامین نیاز خارج از مدرسه کودکان...................................................................130

2-آموزش کودکان مشغول به کار ..........................................................................130

آموزش معلمان..............................................................................................................131

ساختار آموزشی.............................................................................................................131

سیاست و راهبردهای اجرایی .........................................................................................132

آموزش زنان .................................................................................................................137

رشد نرخ سواد...............................................................................................................140

توسعه آموزشی ............................................................................................................ 144

توسعه کیفی...................................................................................................................144

طرح های آموزشی ....................................................................................................... 145

1- طرح آموزش و مراقبت های دوران کودکی (ECCE)....................................... 145

2- طرح تشویق سیستم خدمات پیوسته آموزشی .....................................................145

3- طرح ملی آموزش همگانی ................................................................................146

اصول و اهداف آموزشی ................................................................................................146

اولویت ها و علایق آموزشی............................................................................................146

معضلات آموزشی ..........................................................................................................148

هزینه های آموزشی ........................................................................................................151

هزینه های عمومی آموزشی بر مبنای سطوح مختلف آموزشی..........................................151

سرمایه گذاری آموزشی .................................................................................................152

کلیاتی درباره اوضاع جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی پاکستان.................154

قانون اساسی و نظام سیاسی و اداری ..............................................................................155

سیاست های آموزشی ....................................................................................................156

سیاست های آموزشی دهه 1990 ....................................................................................158

تاریخچه و ساختار نظام آموزشی ....................................................................................159

ساختار اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش پاکستان ....................................................160

ساختار آموزشی پاکستان ................................................................................................161

آموزش پیش دانشگاهی ..................................................................................................161

ساختار آموزشی ..............................................................................................................161

آموزش پیش دبستانی.......................................................................................................161

آموزش پایه ....................................................................................................................162

آموزش ابتدایی ...............................................................................................................162

تحولات آموزش ابتدایی..................................................................................................164

اولین برنامه آموزشی (1960-1955) ................................................................................165

برنامه دوم پنج ساله (65-1960) .......................................................................................166

سومین برنامه پنج ساله (70-1965) ...................................................................................167

ملی کردن مدارس ابتدایی ................................................................................................167

سیاست آموزشی جدید (1979) .......................................................................................168

پنجمین برنامه 5 ساله (83-1978) .....................................................................................171

ششمین برنامه 5 ساله توسعه کشور (88-1983) ................................................................172

موقعیت آموزش ابتدایی درسال 1989 .............................................................................174

آموزش ابتدایی در سال 1990..........................................................................................175

آموزش در پاکستان 2003-2004....................................................................................176

موانع و مشکلات آموزش ابتدایی ....................................................................................177

وضعیت سواد و آموزش.................................................................................................. 181

سواد آموزی در پاکستان ...............................................................................................181

انواع مدارس در پاکستان ...............................................................................................184

محل استقرار مدارس ......................................................................................................185

برنامه های درسی و مکانیزم برنامه ریزی درسی ...............................................................186

برنامه های آموزشی ........................................................................................................186

افت تحصیلی .................................................................................................................187

آموزش معلمان ..............................................................................................................188

برنامه های آموزشی .......................................................................................................188

ارتقای سطح دانش معلمین .............................................................................................190

آموزش زنان ...................................................................................................................190

کتاب های درسی تالیف و چاپ و توزیع .........................................................................191

اهم مشکلات آموزش و پرورش پاکستان ........................................................................192

اصول و اهداف آموزشی .................................................................................................193

اولویت ها و علایق آموزشی ...........................................................................................194

مدیریت آموزشی ...........................................................................................................195

اصلاحات بخش آموزش ...............................................................................................196

آموزش برای همه (EFA) .............................................................................................198

قوانین آموزشی ..............................................................................................................199

بودجه و هزینه های آموزشی..........................................................................................200

بودجه برای آموزش ......................................................................................................201

تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع .........................................................................204

تحقیقاتانجام شده در داخل کشور .............................................................................204

تحقیقات انجام شده خارج از کشور ..............................................................................211

جمع بندی تحقیقات انجام شده...............................................................................216

نقد و بررسی تحقیقات انجام شده..................................................................................218

محاسن ........................................................................................................................218

معایب..........................................................................................................................219

فصل سوم: روش شناسی و متدولوژی

1-3 مقدمه .................................................................................................................220

2-3 جامعه مورد مطالعه ..............................................................................................220

3-3 شیوه نمونه گیری.................................................................................................220

4-3 ابزارهای اندازه گیری..........................................................................................220

5-3 طرح پژوهش......................................................................................................221

6-3 شیوه تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................221

فصل چهارم: تحلیل داده ها

1-4 مقدمه ...............................................................................................................223

2-4 تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها .........................................................................223

1-2-4 بررسی سوال اول پژوهش.............................................................................. 223

2-2-4 بررسی سوال دوم پژوهش ...............................................................................236

3-2-4 بررسی سوال سوم پژوهش...............................................................................246

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

1-5 مقدمه .................................................................................................................250

2-5 بحث پیرامون سوالهای پژوهش ...........................................................................251

1-2-5 بررسی سوال اول پژوهش ...............................................................................251

2-2-5 بررسی سوال دوم پژوهش ..............................................................................265

3-2-5 بررسی سوال سوم پژوهش .............................................................................278

3-5 جمع بندی کلی نتایج سوالات پژوهش ...............................................................285

4-5 محدودیت های پژوهش .....................................................................................297

5-5 پیشنهادات برای مسئولین و دست اندرکاران ........................................................297

فهرست منابع

- منابع فارسی .......................................................................................................... 300

- منابع انگلیسی..........................................................................................................304

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 17,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 8,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما