پیوند ها
کار تحقیقی هوش هیجانی و سبک یادگیری به زبان ساده
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مقدمه
سالها تصور بر این بود که هوشبهر IQ موفقیت افراد را در زندگی تعیین می کند ، مدارس برای ثبت نام دانش آموزان و شرکت ها و کارفرمایان برای انتخاب افراد از آزمون هوش استفاده می کردند. و هوشبهر شاخص برای موفقیت افراد محسوب می شود اما در سال های اخیر محققانی مانند گلمن دریافتند که هوشبهر یا هوش شناختی تنها شاخص موفقیت افرادنیست و هم اکنون توجه به سمت هوش هیجانی EQ است که طبق گفته گلمن هوش هیجانی 80% موفقیت افراد را مشخص می کند. هم چنین وجود هیجان برای عاقلانه فکر کردن مهم است.نه تحصیلات ، نه تجربه ، نه معلومات و نه هوش شناختی هیچ یک نمی تواند تعیین کند که چرا یک فرد موفق می شود و دیگری نه . و نمونه هایی از این پدیده را هر روز در جامعه ، محیط کار ، مدرسه و محل خود می بینیم . مردم با هوش و تحصیل کرده ای را می بینیم که موفق نیستند در حالی که عده کمی بدون داشتن مهارتها و ویژگی های بارز کاملا موفق هستند و توجیه این مسائل به مفهوم هوش هیجانی برمی گردد . مفهوم هوش هیجانی نشان می دهد که چرا دو نفر با صفات شخصیتی و هوش شناختی به درجات متفاوتی از موفقیت دست می یابند . با این توصیف پژوهش در خصوص هوش هیجانی و متغییرهایی همچون سبک های یادگیری می توانند به عنوان متغییر پیش بین ، پیش بینی کننده خوبی برای هوش باشد می تواند به کشف و شناسایی راههایی منجر شود که به وسیله آن بتوان سطح سبک یادگیری افراد جامعه را ارتقاء بخشید .
واقعیت مهم آن است که همه پیشرفت های شگفت انگیر و توسعه روز افزون دنیای امروز زاییده ی یادگیری است انسان بیشتر شایستگی های خود را از طریق یادگیری کسب می کند ، همچنین از طریق یادگیری رشد فکری پیدا می کند. و توانایی های ذهنی او فعلیت می یابد . افراد در شیوه یادگیری با یکدیگر تفاوت دارند و یادگیری فرایندی پویا می باشد که در آن خود به روشهایی که ممکن است جریان یادگیری را تسهیل ، که با محیط در ارتباط است .
عنوان فهرست مطالب صفحه
چکیده
فصل اول – کلیات پژوهش
1-1 مقدمه..................................................................................................................................................................5
1-2 بیان مسأله..........................................................................................................................................................6
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش..............................................................................................................................9
1-4 اهداف پژوهش................................................................................................................................................11
1-5 فرضیه پژوهش...............................................................................................................................................11
1-6 متغییرهای پژوهش......................................................................................................................................12
1-7 تعاریف و اصطلاحات پژوهش......................................................................................................................12
فصل دوم – ادبیات و پیشینه پژوهش
1-2 گستره ی نظری هوش هیجانی.....................................................................................................................15
2-2 تاریخچه شکل گیری هوش هیجانی............................................................................................................15
2-3 پدیدآیی هوش هیجانی در حوزه روان شناسی..........................................................................................16
2-4 تعریف هوش......................................................................................................................................................20
2-5 تعریف اصطلاح هوش هیجانی.......................................................................................................................22
2-6 سابقه هوش هیجانی.........................................................................................................................................23
2-7 مؤلفه های هوش هیجانی...............................................................................................................................24
2-8 مدل های هوش هیجانی................................................................................................................................27
بخش دوم:
2-2-1 سبک یادگیری...........................................................................................................................................35
عنوان فهرست مطالب صفحه
2-2-2 یادگیری......................................................................................................................................................35
2-2-3 تعاریفی از سبک های یادگیری در پردازش اطلاعات..........................................................................35
2-2-4 تعریف اصطلاح سبک یادگیری................................................................................................................37
2-2-5 انواع سبک یادگیری و دسته بندی های آن ........................................................................................37
2-2-6 ویژگی اساسی سبک های شناختی........................................................................................................50
2-2-7 ارتباط هوش هیجانی و سبک یادگیری.................................................................................................51
بخش سوم:
3-3-1 پیشینه پژوهش داخلی..............................................................................................................................54
3-3-2 پژوهش داخلی هوش هیجانی..................................................................................................................54
3-3-3 پژوهش داخلی سبک یادگیری ...............................................................................................................56
3-3-4 پیشینه پژوهش خارجی.............................................................................................................................57
3-3-5 پژوهش خارجی هوش هیجانی.................................................................................................................57
3-3-6 پژوهش خارجی سبک یادگیری...............................................................................................................58
فصل سوم – روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه.................................................................................................................................................................61
3-2 نوع مطالعه..........................................................................................................................................................61
3-3 جامعه آماری مورد نظر....................................................................................................................................61
3-4 حجم نمونه.........................................................................................................................................................61
3-5 روش نمونه گیری.............................................................................................................................................62
3-6 ابزار پژوهش.......................................................................................................................................................62
3-7 روایی و پایایی سبک های شناختی کلب.....................................................................................................63
3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها ........................................................................................................................64
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 آمار توصیفی...........................................................................................................................................................67
4-2 تحلیل و استنباط آماری.......................................................................................................................................88
4-2-1 فرضیه اول...........................................................................................................................................................88
فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری
5-1 بحث..........................................................................................................................................................................124
5-2- جمع بندی......................................................................................................................................................126
5-3- محدودیتها.......................................................................................................................................................128
5-4- پیشنهادات.........................................................................................................................................................128
-فهرست منابع.......................................................................................................................................................129
-ضمایم....................................................................................................................................................................138
توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))
مبلغ واقعی 18,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم