سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1110
  • بازدید دیروز : 1605
  • بازدید کل : 1346932

پیوند ها

بررسی عوامل جامعه شناختی موثر برتاخیر درسن ازدواج جوانان شهرستان شهریار


بررسی عوامل جامعه شناختی موثر برتاخیر درسن ازدواج جوانان شهرستان شهریار

بررسی عوامل جامعه شناختی موثر برتاخیر درسن ازدواج جوانان شهرستان شهریار

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

زندگی اجتماعی انسان درطول تاریخ پرفرازونشیب بوده و همواره به پیش می رود. جامعه قالب اصلی این حرکت و چهارچوب منظم زندگی تاریخی انسان است، جامعه بنا به ماهیت خاص خود، پاسخگویی بسیاری از سئوالات و برطرف کننده بسیاری از مسائل و مشکلات زندگی انسان می باشد .

"ازدواج نیز یکی از اساسی ترین و درعین حال حساس ترین مراحل زندگی انسان به شمار می رودو پدیده ای مشترک فرهنگی است که به اشکال مختلف درتمام جوامع و ملت ها وجود دارد، درهر فرهنگی الگوی مطلوبی از خانواده و شیوه ازدواج وجود دارد. انسان بنابرسرشت و ماهیت وجودی خویش و وابستگی به غیردرپاسخ به نیازهای درونی وبیرونی خود همواره از فردگرایی گریزان بوده است. حتی انسان بدوی نیز بی نیاز از زندگی مشترک (خانوادگی و گروهی) نبود. ازدواج اصلی ترین و عالی ترین نمود این پاسخ است و مظهری از قانون گروه گرایی اوست". (عبداللهی ،1366،7).

از رویکرد جامعه شناسی، ازدواج یک قرارداد اجتماعی و ضامن بقای نسل انسان است و آرامش و امنیت دریک جامعه نتیجه ازدواج سالم و محیط آرام بخش خانواده است. از دیدگاه روانشناسی ازدواج یکی از بالاترین ترکیبات روانی را دربر دارد.از نظرپزشکی، بیشترین ضایعات انسانی و بیماری ها، متوجه افراد مجرد است و سهم ازدواج درکاهش آن حائز اهمیت است.از نظر علمای اخلاق، ازدواج می تواند از اشاعه فساد، فحشاو رفتارهای ناپسندی که می تواند پیامد مستقیم عنان گسیختگی غرایز جنسی باشد، جلوگیری کند ویکی از پایه های حفظ سلامت جامعه است. از نظر اسلام، ازدواج ضمن دارابودن همه ویژگی های لازم درحفظ روابط خانوادگی، اجتماعی، بقاء نسل و جلوگیری از انحراف های مختلف، عبادت به شمار می آید و راهی است که به کمال انسان منتهی می شود.

"ازدواج دراصلاح کجروی های اجتماعی، تضمین بهداشت روانی، کاهش رفتارهای زشت اخلاقی، نقش تعیین کننده دارد. (همان منبع،8). از نقطه نظراجتماعی نیز بدون تردید ازدواج واجد ارزش است و از آن جمله آداب اجتماعی است که درتمام جوامع بشری آن طورکه تاریخ نشان می دهد تا به امروز متداول بوده واین خود دلیلی براین که یک سنت فطری است، می باشد.آلن ژیرار[1]دراثرش" گزینش همسردرفرانسه معاصر"می نویسد: "دربین تمامی مراسم، آداب و حوادث اساسی حیات انسانی، ازدواج از اهمیتی بسزا برخوردار است: هم ازدید گاه فردی، هم از دیدگاه زیستی و هم از منظر اجتماعی، هیچ نهادی نیست که همانند آن جهانی و از نظر عنایت ثابت و پایدارباشد. از این رو هیچ نهادی همانند آن تحت تاثیر دگرگونیهای اجتماعی قرارنمی گیرد."(به نقل از ساروخانی1375،40).

آلن ژیرار می نویسد: "آگاهیهای جمعیت شناسانه درباره سن همسران به هنگام زناشویی آموزنده است، و می دانیم که بیشتر اوقات، افرادی با هم پیوند زناشویی می بندند (با اندک تفاوت در مورد زنان که در سن کمتری ازدواج می کنند.) که از لحاظ سنی به هم نزدیک باشند."(به نقل از ساروخانی،1389،62).

بررسی هالینگشید[2] به نام همبستگی سن ازدواج که میان سالهای 49-1941 درشهر نیوهاون انجام گرفته، آگاهیهای سودمندی دراختیار ما می گذارد.اواز پژوهش خود چنین نتیجه می گیرد که درازدواج میان دوفرد مجرد، زنان نسبت به مردان درسن کمتری ازدواج می کنند. اما درمواردی که مرد برای نخستین بار ازدواج می کند و زن برای دومین بار، شوهر معمولا جوان تر است و اختلاف سنی میان او وهمسرش آشکارتر خواهدبود. با این حال جدایی سنی میان دو همسر، دوباره هنگامی محسوس تر می شود که هر دوی آنها درزناشویی دومشان باشند و سن شوهر میان چهل و پنجاه قرارداشته باشد. (ساروخانی،1389،63).

بااین حال امروزه همزیستی آزاد زن و مرد درکشورهای صنعتی روبه ازدیاد است ولی همچنان ازدواج به علت تاکیدی که عرف، سنت، دین و قوانین رسمی بر آن دارند مبنای اکثر قریب به اتفاق همزیستی هاست بخصوص اگر میل به فرزند آوردن وجود داشته باشد .

با توجه به اینکه ازدواج پدیده ای است اجتماعی و کاملا همه جایی، عمومی، باوجود ضرورت قطعی آن، درهیچ جایی تاکیدی درخصوص سن ازدواج بعمل نیامده، جز دردین و قانون که حدنصابی وجود دارد ولی عملا سنین ازدواج بسیار متفاوت می باشد. درست است که سن ازدواج بطورطبیعی به یک سری عوامل بستگی دارد، ولی این عوامل درجامعه ما تحت تاثیر تغییرات، تحولات و شرایط اجتماعی، اقتصادی وتغییر و تحول درارزش ها وهنجارها، به یکباره بسیار زیاد می شوند و انجام این وظیفه خطیر را دچار اشکال ساخته، گاه بصورت معمای لاینحلی درآورده و امروز این عامل به همراه عوامل بسیار دیگری، ازدواج به موقع جوانان را به تاخیر انداخته یا اصولا منتفی می کنند. باید توجه داشت برای هر انسان، مخصوصا زن، سالهای خاصی موعد گزینش همسربشمار می آید چنانچه این سالها سپری شوند، به همان نسبت نیز شانس زوجیت از دست می رود و چه بسیار دچار"تجردقطعی" گردند". (ساروخانی،1375،45).

در واقع شاخص تجردقطعی نیز شاخص دیگری است که بیانگر درصد افرادی می باشد که هرگز ازدواج نکرده اند، درواقع طبق تعاریفی که از سن ازدواج وجود دارد، اگر دختران از سن 15سالگی و پسران از سن 18سالگی ازدواج نکنند درواقع تاخیردرسن ازدواج آنها ایجاد شده است و اگر این روند همچنان ادامه یابد، از سن 45سالگی به بعد برای زنان و از سن 50سالگی به بعد برای مردان، درصد ازدواج نکرده ها تقریبا ثابت می ماند. بنابراین این مقطع سنی یعنی سن 45سالگی برای زنان وسن 50سالگی برای مردان، سن تجرد قطعی نام گرفته است." درواقع درایران براساس میانگین اولین سن ازدواج، سن تجرد قطعی، پنجاه سالگی منظور شده است."(نیک خلق،1381،100)." فرض را براین می گذارند که فردی که تاسن 50سالگی ازدواج نکرده است، دیگر ازدواج نخواهد کرد." (حسینی ،1388،228). براین اساس، میزان تجرد قطعی درسال 1365 برای مردان 1.6درصد و برای زنان 1.5 درصد بوده است، همچنین مقایسه نتایج سرشماری سال 1335 تا 1365 "نشانگرآن است که میزان تجرد قطعی مردان بیشتر از زنان است ونیز تجرد درمناطق شهری بیش از مناطق روستایی است، این پدیده بویژه دربین زنان روستایی با1/1درصد تجردقطعی، بسیار اندک است." (نیک خلق،1381،101-100)." اما درسرشماری 1385 وضعیت به گونه ای دیگر است بدین معنی کهدرکل کشور ومناطق شهری، تجرد قطعی دربین زنان بیشتر از مردان و درمناطق روستایی، تجرد قطعی مردان بیشتر از زنان است."(حسینی،1388،228).

نگارنده دراین پژوهش بدنبال بررسی عوامل متعددی است که موثر برتجرد قطعی جوانان می باشد. لذابه بررسی علل جامعه شناختی که منجر به افزایش سن ازدواج درجوانان که گاهی خود این امر به تجرد قطعی آنان می رسد، پرداخته است. امیداست که این پژوهش راهگشایی برای انجام تحقیقاتی درحوزه ی تجرد قطعی جوانان گردد.

 

 

[1].A. Girard, 1964, p.19

[2]. A.B.Holingshaead,1951.

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل جامعه شناختی موثر برتاخیر در سن ازدواج جوانان شهرستان شهریار در سال 1390 بوده است. نمونه آماری شامل 400 نفر جوانان دختر 22 تا 40 سال و پسر 26 تا40 سال بود که به روش تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که شامل دو بخش بود :

1. سنجش اطلاعات فردی و ویژگیهای جمعیت شناسی

2. سنجش سئوالات مربوط به فرضیات.

متغیرهای موثر عبارتند از : نگرش نسبت به ازدواج، اعتماد اجتماعی، هزینه های اقتصادی، مشکلات خانوادگی، نگرش مذهبی و ضعف هنجارهای سنتی ازدواج در این پژوهش مورد بررسی و تبیین قرار گرفته اند. داده های این پژوهش به روش پیمایشی و از طریق پرسشنامه بین جوانان شهرستان شهریار جمع آوری شده است . روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی بوده و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است . نتایج نشان داده است که بین متغیرهایی از قبیل نگرش نسبت به ازدواج ، اعتماداجتماعی ، هزینه های اقتصادی، نگرش مذهبی، هنجارهای سنتی در امر ازدواج و نیز مشکلات خانوادگی با تاخیر در سن ازدواج رابطه معناداری وجود دارد، بدان معنی که، هرکدام از این عوامل در تاخیردر سن ازدواج موثر است. بنابراین با استناد به نتایج تحلیل آماری ، و نیز رابطه آماری معنادار می توان گفت که فرضیه اول تا ششم تایید می گردد.

 

فهرست

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات پژوهش

چكيده............................................. 1

مقدمه ............................................ 3

بیان مساله ....................................... 6

ضرورت و اهمیت پژوهش ............................... 8

پیشینه پژوهش...................................... 8

منابع خارجی ................................. 8

v پژوهش ها........................................ 9

v مقالات.......................................... 11

v منابع داخلی ................................... 15

v پایان نامه .................................... 15

v پژوهش ها....................................... 27

v کتاب ها ....................................... 39

v جمع بندی و نتیجه گیری .......................... 43

اهداف پژوهش ...................................... 43

سئوالات تحقیق ...................................... 44

تعاریف مفاهیم متغیرها............................ 44

فصل دوم : مبانی نظری (ادبیات پژوهش)

مقدمه............................................. 48

  • نظریه تورم رکودی ............................... 50
  • نظریه فونکسیونالیسم ساختی ...................... 53
  • نظریه کنش گرایانه .............................. 58
  • نظریه مبادله ................................... 60
  • نظریه بکر ...................................... 63
  • نظریه ویلیام گود ونظریه مدرنیزاسیون ............ 64
  • نظریه وان دوکا.................................. 65
  • نظریه رونالداینگلهارت........................... 66

چهارچوب نظری ..................................... 67

  • ازدواج و خانواده دردوران نوین................... 70
  • ازدواج درایران
  1. ازدواج درزمان گذشته............................................. 71
  2. ازدواج دردوران معاصر وتغییرات آن................................. 73

-تغییرات کمی

  • .متوسط سن ازدواج................................ 74
  • اختلاف میانگین سن دراولین ازدواج................. 74
  • درصد ازدواج نسبت به جمعیت جوان................... 75
  • نرخ رشد سالیانه ازدواج.......................... 76
  • متوسط نرخ رشد ازدواج............................ 77

-تغییرات کیفی

  • انگیزه ازدواج والگوی همسرگزینی................... 78
  • الزامات ازدواج.................................. 80
  • پدیده تاخیرازدواج درایران....................... 81
  • فرضیات تحقیق .................................... 85

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

مقدمه ............................................ 88

  • طرح تحقیق........................................ 88
  • جامعه و گروه نمونه پژوهش ........................ 88
  • ابزارتحقیق و روش جمع آوری ........................ 88

الف . ابزارپژوهش ................................. 89

ب . روش جمع آوری داده ها.......................... 89

  • روایی واعتبار................................... 89
  • اعتبار یا پایایی ابزار.......................... 90
  • روش تحلیل داده ها................................ 90

 

 

فصل چهارم : توصیف واستنباط آماری داده ها

یافته های پژوهش

الف . تحلیل توصیفی داده ها دررابطه با بخش اطلاعات و ویژگی های جمعیت شناختی............................................ 92

ب . تحلیل داده ها دررابطه با فرضیه های پژوهش .... 108

ج . فرضیات فرعی ................................. 118

فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات

1.بررسی اهم نتایج توصیفی تحقیق.................... 128

2.بررسی اهم نتایج تحلیلی تحقیق..................... 130

  • پیشنهادات ..................................... 132
  1. راهبردهای فرهنگی 133
  2. راهبردهای اقتصادی 135
  3. راهبردهای اجتماعی 136
  • محدودیت های تحقیق .............................. 137

منابع و ماخذ..................................... 139

منابع لاتین ...................................... 144

ضمائم ........................................... 146

 

 

فهرست جداول

جدول(2-1):میانگین سن دراولین ازدواج برحسب جنس درنقاط شهری و روستایی.................................................. 75

جدول(2-2):متوسط نرخ رشد ازدواج درسالهای 1380-1355... 76

جدول(2-3):نرخ رشد ازدواج درسالهای 1380-1375......... 76

جدول(2-4):نوسانات ازدواج درچهاردوره مشخص قبل و بعد از انقلاب اسلامی82

جدول(2-5):نوسانات ازدواج درچهاردوره مشخص قبل و بعداز انقلاب اسلامی (سن ازدواج)........................................... 83

جدول(4-1):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب جنس ........ 92

جدول(4-2):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب سن درمردان . 93

جدول(4-3):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب سن درزنان .. 94

جدول(4-4):درصدفراوانی نمونه ها برحسب میزان تحصیلات .. 95

جدول(4-5):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب گروههای درآمدی96

جدول(4-6):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب تعداد افراد خانواده 97

جدول(4-7):درصد فراوانی نمونه ها برحسب فرزندچندم خانواده بودن 98

جدول(4-8):درصد فراوانی نمونه ها برحسب تعداد خواهریا برادر مجرد درمنزل.................................................. 99

جدول (4-9):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب سن مناسب ازدواج درمردان ................................................. 100

جدول(4-10):توزیع فراوانی نمونه ها برحسب سن مناسب ازدواج درزنان ................................................. 101

جدول(4-11):توزیع نمونه ها برحسب وضعیت مسکن ....... 102

جدول(4-12):توزیع نمونه ها برحسب سطح تحصیلات پدر..... 103

جدول(4-13):توزیع نمونه ها برحسب سطح تحصیلات مادر.... 104

جدول(4-14):توزیع نمونه ها برحسب گروههای شغلی افراد105

جدول(4-15):توزیع نمونه ها برحسب گروه شغلی پدران افراد 106

جدول(4-16):توزیع نمونه ها برحسب گروه شغلی مادران افراد 107

جدول(4-17):فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات فرضیه 1 108

جدول(4-18):آماره های آزمون t تک نمونه ای فرضیه1.... 109

جدول(4-19):آزمون t تک نمونه ای فرضیه1.............. 109

جدول(4-20):فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات فرضیه2 110

جدول(4-21):آماره های آزمون t تک نمونه ای فرضیه2.... 110

جدول(4-22):آزمون t تک نمونه ای فرضیه2.............. 110

جدول(4-23):فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات فرضیه3 111

جدول(4-24):آماره های آزمون tتک نمونه ای فرضیه3..... 112

جدول(4-25):آزمون tتک نمونه ای فرضیه3............... 112

جدول(4-26):فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات فرضیه4 113

جدول(4-27):آماره های آزمون t تک نمونه ای فرضیه4.... 113

جدول(4-28):آزمون t تک نمونه ای فرضیه4 ............. 113

جدول(4-29):فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات فرضیه5 114

جدول(4-30):آماره های آزمون t تک نمونه ای فرضیه5.... 115

جدول(4-31):آزمون t تک نمونه ای فرضیه5.............. 115

جدول(4-32):فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات فرضیه6 116

جدول(4-33):آماره های آزمون tتک نمونه ای فرضیه6..... 116

جدول(4-34):آزمون tنمونه ای فرضیه6.................. 116

جدول(4-35):جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب جنسیت پاسخگویان............... 118

جدول(4-36): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب میزان تحصیلات

پاسخگویان........................................ 119

جدول(4-37): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب سن پاسخگویان

مرد.............................................. 120

جدول(4-38): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب سن پاسخگویان زن..................... 121

جدول(4-39): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب شغل پاسخگویان........................................ 122

جدول(4-40): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب درآمد پاسخگویان.................... 123

جدول(4-41): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب مسکن پاسخگویان........................ 124

جدول(4-42): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب سن مناسب ازدواج مردان ازنظرپاسخگویان................ 125

جدول(4-43): جدول تقاطعی فراوانی پاسخ های داده شده به سئوالات برحسب سن مناسب ازدواج زنان ازنظرپاسخگویان.......... 126

 

 

 

فهرست نمودار

نمودار(1-1):عوامل موثربرتاخیردرازدواج از دیدگاه ایگل و صالحی اصفهانی ......................... 12

نمودار(1-2):عوامل موثربرتاخیردرسن ازدواج ازدیدگاه دیکسون 13

نمودار(1-3):عوامل موثربرتاخیر درازدواج ازدید هیول ومک دونالد 15

نمودار(1-4):عوامل موثربرتاخیر درازدواج ازدیدگاه بهنام 40

نمودار(1-5):عوامل موثربرتاخیر درازدواج از دیدگاه محمدی41

نمودار(2-1):مدل نظری تئوری فونکسیونالیسم ساختی..... 56

نمودار(2-2):عوامل موثر برتاخیر درسن ازدواج ازدید ویلیام گود 65

نمودار(2-3):عوامل موثر برتاخیر درسن ازدواج برطبق نظریه وان دوکا 66

نمودار(2-4):مدل نظری .............................. 69

نمودار(4-1):درصد فراوانی نمونه ها برحسب جنس......... 92

نمودار(4-2):درصد فراوانی نمونه ها برحسب سن درمردان.. 93

نمودار(4-3):درصد فراوانی نمونه ها برحسب سن در زنان . 94

نمودار(4-4):درصد فراوانی نمونه ها برحسب میزان تحصیلات 95

نمودار(4-5):درصد فراوانی نمونه ها برحسب گروههای درآمدی 96

نمودار(4-6):درصد فراوانی نمونه ها برحسب تعداد افراد خانواده 97

نمودار(4-7):درصد فراوانی نمونه ها برحسب فرزندچندم خانواده بودن98

نمودار(4-8):درصد فراوانی نمونه ها برحسب تعداد خواهر یا برادر مجرد درمنزل.............. 99

نمودار(4-9):درصد پراکندگی نمونه ها برحسب سن مناسب ازدواج درمردان 100

نمودار(4-10):درصد پراکندگی نمونه ها برحسب سن مناسب ازدواج درزنان 101

نمودار(4-11):توزیع نمونه ها برحسب وضعیت مسکن....... 102

نمودار(4-12):توزیع نمونه ها برحسب سطح تحصیلات پدر.... 103

نمودار(4-13):توزیع نمونه ها برحسب سطح تحصیلات مادر... 104

نمودار(4-14):توزیع نمونه ها برحسب گروههای شغلی افراد105

نمودار(4-15):توزیع نمونه ها برحسب گروه شغلی پدران افراد 106

نمودار(4-16):توزیع نمونه ها برحسب گروه شغلی مادران افراد 107

 

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما