سایت دانشجو سرا

بانک مقالات و پایان نامه های ((دانشجوسرا)) به آدرس اینترنتی ((www.daneshjosara.ir)) اولین و تنها پایگاه تخصصی مقالات و پایان نامه های دانشجویی می باشد که با بیش از چندین هزار فایل ورد پایان نامه و مقالات دانشجویی با قیمت بسیار منصفتنه و مناسب ((با تخفیف 50درصدی)) در خدمت دانشجویان و پژوهشگران و محققین عزیز می باشد. در راستای حمایت از دانشجویان عزیز هیات علمی و نویسندگان بنیاد علمی سایت دانشجوسرا تمامی فایل های موجود در این پایگاه اینترنتی را با 50درصد تخفیف عرضه می نماید. ((لازم به ذکر است تمامی درآمد حاصله از فروش فایل های تحقیق و پایان نامه صرف تهیه، خرید و بارگزاری فایل های تحقیق و پایان نامه جدید جهت ترویج علم در جامعه علمی کشور می باشد و سعی بر این داریم در این مسیر بزرگترین و جامع ترین پایگاه مقالات و پایان نامه های دانشجویی را رقم زنیم. هر فایل تحقیق وپایان نامه را که لازم دارید با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت تهیه شده و با قیمت بسیار ناچیزی در سایت بارگزاری شود))

پایان نامه و کار تحقیقی شیمی

پایان نامه و کار تحقیقی صنایع و معادن

پایان نامه و کار تحقیقی های علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

پایان نامه و کار تحقیقی کامپیوتر، نرم افزار و فضای مجازی

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی مهندسی مواد

پایان نامه و کار تحقیقی های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامی

پایان نامه و کار تحقیقی های ورزش، آمادگی جسمانی و علوم تربیت بدنی

پایان نامه و کار تحقیقی های نجوم، هوا و فضا

پایان نامه و کار تحقیقی های کشاورزی و گلخانه ای، گل و گیاه

پایان نامه و کار تحقیقی های لیست نهایی علوم دینی و قرآنی، فقه، مذهب و الهیات

پایان نامه و کار تحقیقی جغرافیا، کشورشناسی و شهرشناسی

پایان نامه و کار تحقیقی دام و طیور ، حشره و پرنده شناسی

پایان نامه و کار تحقیقی زناشویی، ازدواج و خانواده در جامعه

پایان نامه و کارتحقیقی تغذیه و مواد غذایی

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته ریاضی و آمار

پایان نامه و کار تحقیقی های رشته مدیریت

پایان نامه و کار تحقیقی هسته ای و تکنولوژی نو و جدید

پایان نامه و کار تحقیقی های هنر

پایان نامه و کار تحقیقی های شرکت های تجاری، بورس و کسب و کار، کارآفرینی و مشاغل

پایان نامه و کار تحقیقی فناوری علوم و ارتباطات و تکنولوژی پیشرفته نوین روز

پایان نامه و کار تحقیقی تنظیم خانواده و علوم پزشکی

پایان نامه و پروژه های فنی و مهندسی، مکانیک و علوم صنعتی

پایان نامه و کارتحقیقی ادبیات فارسی، تاریخ و مشاهیر ایران و جهان

پایان نامه و کار تحقیقی با موضوع مهندسی برق و مخابرات

پایان نامه ها و کار تحقیقی شهرشناسی و جغرافیا و وضعیت آب و هوایی و زمین شناسی

کار تحقیقی و پایان نامه های رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

پایان نامه های علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات مردم شناسی و جایگاه زن و مرد در جامعه

پایان نامه، کارتحقیقی و مقالات حسابداری، علوم اقتصادی، بانکی و مالیاتی

پایان نامه و مقالات مهندسی عمران و معماری و ساخت و ساز سازه ها

کارتحقیقی و پایان نامه علوم تربیتی، آموزشی، اجتماعی و دینی و اسلامی

پایان نامه و کار تحقیقی علوم سیاسی و روابط بین الملل بین کشورها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1005
  • بازدید دیروز : 982
  • بازدید کل : 1341133

پیوند ها

شش سيگما، مهندسي ارزش و مهندسي مجدد


شش سيگما، مهندسي ارزش و مهندسي مجدد

شش سيگما، مهندسي ارزش و مهندسي مجدد

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))

 

 

مقدمه

بخش اول) مقدمه

شركتها و سازمانهاي تجاري براي بقا در عرصه تجارت بايد سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوي نيازهاي مشتريان خود بوده ودر عين حال با گسترش تجاري و صنعتي، ايجاد فرصتهاي شغلي و پرداخت ماليات به جامعه و كشور خود خدمت نمايند. شرط اول سودآوري براي يك سازمان اينست كه مشتريان به خريد و استفاده از محصول يا خدمت آن سازمان، علاقمند و مايل باشند. اين علاقه و تمايل از تطابق نيازهاي آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت مي‌گيرد. هر مشتري دربارة محصول دريافتي، اعم از كالا يا خدمات، شرايط خاصي را در نظر دارد، در حقيقت مي‌توان گفت مجموعه‌اي از شرايط هستند كه نياز وانتظار مشتري را شكل مي‌دهند. چنانچه سازمان يا شركتي بتواند پاسخگوي شرايط مورد نظر مشتري باشد، سازماني موثر (effective) است كه مسلماً در آينده با اقبالي بيشتر مواجه مي‌شود در غيراينصورت سازماني غيرموثر (Ineffective) بوده و چشم‌اندازي خطرناك را پيش رو دارد. توقع مشتري بسيار فراتر از پرداخت وجه و دريافت كالا يا خدمات است. رضايتمندي وي زماني حاصل مي شود كه محصول يا خدمتي را كه در قبال پرداخت وجه دريافت مي‌نمايد با مجموعه شرايط وي سازگار باشد. در اين صورت است كه مشتري ادعا مي‌كند كالا يا خدمات دريافتي و از «كيفيت خوبي» برخوردار بوده است.

چنانچه سازماني موفق به خلق چنين تصوري در مشتريان خود گردد مسلماً آينده‌اي روشن را پيش رو دارد و به همين منظور سازمانها و شركتهاي تجاري در سراسر دنيا سالهاست مي‌كوشند تا سطح كيفيت محصول يا خدمات خود را هر چه بيشتر ارتقاء دهند. بنابراين درك مفهوم كيفيت و موضوعات مربوط به آن از قبيل مديريت كيفيت
(Quality Management)، مديريت كيفيت فراگير (Total Quality Management)، كنترل كيفيت (Quality Control)، تضمين كيفيت (Quality Assurance) و.. از نيازهاي اساسي هر سازمان است.

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان............................................................................................. صفحه

فصل اول: مقدمه

بخش اول) مقدمه .................................................................................................. 2

- كيفيت چيست؟ ............................................................................................... 3

- مديريت كيفيت فراگير ................................................................................... 7

- اصول مديريت كيفيت فراگير ........................................................................ 8

- متدولوژي تحقيق حاضر ............................................................................... 15

فصل دوم : شش سيگما

بخش اول) مقدمه .................................................................................................. 18

- چرا شش سيگما؟............................................................................................ 18

- پديده شش سيگما.......................................................................................... 21

بخش دوم) تاريخچه............................................................................................. 25

- تاريخچه.......................................................................................................... 25

- بيل اسميت پدر شش سيگما.......................................................................... 29

بخش سوم) شش سيگما چيست؟........................................................................ 33

- لزوم اجراي شش سيگما................................................................................ 33

- شش سيگما: فلسفه، ابزار يا استراتژي؟....................................................... 37

- اهداف نهايي شش سيگما............................................................................... 38

- برخي فوائد اجراي شش سيگما..................................................................... 39

- برخي فوائد مديريتي شش سيگما................................................................. 42

بخش چهارم) روند اجرائي شش سيگما.............................................................. 44

- اجراي استراتژيك شش سيگما...................................................................... 45

- اجراي تاكتيكي شش سيگما........................................................................... 48

- DMAIC چيست؟............................................................................................. 50

- فاز اول: تعريف............................................................................................... 50

- فاز دوم: اندازه گيري...................................................................................... 54

- فاز سوم: تحليل.............................................................................................. 56

- فاز چهارم: بهبود............................................................................................. 59

- فاز پنجم: كنترل.............................................................................................. 60

- ساير موارد..................................................................................................... 62

- DMADV چيست؟........................................................................................... 65

- اشكال مختلف اجراي شش سيگما.................................................................. 68

بخش پنجم) مباني آماري شش سيگما................................................................ 72

- مقدمه............................................................................................................... 72

- توزيع نرمال................................................................................................... 75

- توزيع نرمال استاندارد................................................................................. 76

- توزيع نرمال در حالت كلي............................................................................ 78

- محاسبة سطح سيگما..................................................................................... 83

بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سيگما.............................................. 88

- سخت افزار شش سيگما................................................................................. 88

1) ابزارهاي مقدماتي و سازماندهي اطلاعات.................................................... 89

2) ابزار جمع آوري اطلاعات............................................................................... 94

3) ابزارهاي تحليل داده ها و فرايندها............................................................... 101

4) ابزارهاي تحليل آماري................................................................................... 113

- نرم افزار شش سيگما..................................................................................... 115

بخش هفتم) تعليم و آموزش شش سيگما.......................................................... 126

- چه كساني؟ چه تعليماتي؟.............................................................................. 127

- ياد‌گيري ساير مهارتها.................................................................................... 132

بخش هشتم) ساختار سازماني شش سيگما....................................................... 136

- كمربند سياه................................................................................................... 136

- كمربند سياه ارشد.......................................................................................... 137

- حامي يا قهرمان............................................................................................... 138

- كمربند سبز.................................................................................................... 140

- رهبري اجرائي................................................................................................ 141

- صاحبان فرايند............................................................................................... 142

بخش نهم) شش سيگما و سايز سازماني........................................................... 143

- محور مديريت................................................................................................. 144

- محور كاركنان................................................................................................. 148

بخش دهم) علل عملكرد موفق شش سيگما......................................................... 150

- علت اول: مشتري گرائي................................................................................ 151

- علت دوم: اصلاح عملكرد مديريت................................................................. 151

- علت سوم: مديريت براساس حقايق.............................................................. 152

- علت چهارم: علاج قبل از وقوع....................................................................... 152

- علت پنجم: تيم و مشاركت بي حد و مرز...................................................... 153

- علت ششم: بازيافت سرمايه.......................................................................... 153

- ساير علل........................................................................................................ 154

فصل سوم : مهندسي ارزش

بخش اول ) مقدمه ................................................................................................. 157

بخش دوم ) تاريخچه ........................................................................................... 163

- تاريخچه مهندسي ارزش................................................................................ 163

- تاريخچه مهندسي ارزش در ايران ................................................................ 169

بخش سوم ) ارزش و پارامترهاي آن ........................................................ 172

- تعريف ارزش و انواع آن .............................................................................. 172

- هزينه وانواع آن ........................................................................................... 174

- كاركرد و انواع آن ......................................................................................... 177

- كيفيت ............................................................................................................. 181

- ارزش از ديدگاههاي متفاوت ......................................................................... 182

- ساير تعاريف مرتبط ..................................................................................... 184

بخش چهارم) مهندسي ارزش .............................................................................. 186

- تعريف مهندسي ارزش .................................................................................. 186

- فرايند مهندسي ارزش ................................................................................... 192

1) روش تحليلي ................................................................................................. 194

2) روش خلاقيت ................................................................................................ 196

- برخي دستاوردهاي به كارگيري مهندسي ارزش ........................................ 198

بخش پنجم ) زمان اجراي مهندسي ارزش .......................................................... 200

بخش ششم ) روند اجرائي مهندسي ارزش ....................................................... 205

- برنامه كار پيشنهادي انجمن بين المللي ارزش ........................................... 206

- مطالعات مقدماتي ........................................................................................... 208

- مطالعات ارزش............................................................................................... 210

- مطالعات تكميلي ............................................................................................ 216

- بررسي برنامه كار هفت مرحله‌اي مهندسي ارزش ...................................... 216

1) فاز انتخاب ...................................................................................................... 218

2) فاز بررسي يا اطلاعات ................................................................................. 225

3) فاز خلاقيت .................................................................................................... 239

4) فاز ارزيابي .................................................................................................... 246

5) فاز بسط و توسعه ........................................................................................ 260

6) فاز ارائه .......................................................................................................... 262

7) فاز اجرا و مميزي ........................................................................................... 268

فصل چهارم : مهندسي مجدد

بخش اول) مقدمه................................................................................................... 275

- مقدمه............................................................................................................... 275

- مهندسي مجدد؛ دگرگون سازي...................................................................... 279

بخش دوم) مهندسي مجدد چيست؟..................................................................... 283

- تعريف و واژه هاي كليدي............................................................................. 283

- دلائل نياز به مهندسي مجدد در دگرگون سازي........................................... 289

1) مشتريان دگرگون شده اند............................................................................. 290

2) رقابت تنگاتنگ................................................................................................ 295

3) دگرگوني ها پيوسته اند................................................................................ 297

- مهندسي مجدد سازمانها چيست؟................................................................... 307

بخش سوم) روند اجرائي مهندسي مجدد............................................................ 316

- گام اول؛ بدانيد چه مي خواهيد....................................................................... 318

1) درك نياز و توان دگرگون كردن.................................................................... 320

2) تحليل ذي نفعان كليدي و نيازهاي آنها ....................................................... 322

3) چارچوبي براي موفقيت................................................................................. 340

- گام دوم: برنامه ريزي كنيد........................................................................... 345

1) فرايند برنامه ريزي........................................................................................ 347

- گام سوم: اجرا كنيد........................................................................................ 352

1) تكنيك هاي فني............................................................................................... 352

2) تكنيك هاي فرهنگي........................................................................................ 359

- گام چهارم: سنجش و ارزيابي كنيد............................................................... 376

1) كنترل و بازبيني عمليات............................................................................... 377

2) كنترل نتايج.................................................................................................... 383

فصل پنجم : مقايسه و نتيجه گيري

بخش اول ) مرور رويكردها ................................................................................ 391

- خلاصه ............................................................................................................ 392

1) شش سيگما چيست؟ ...................................................................................... 392

2) مهندسي ارزش چيست؟ ............................................................................... 393

3) مهندسي مجدد چيست؟ .................................................................................. 394

بخش دوم ) مقايسه رويكردها ............................................................................ 395

- شباهت ها ...................................................................................................... 395

- تفاوت ها ........................................................................................................ 397

- نتيجه گيري و ارائه پيشنهاد ........................................................................ 402

فصل ششم : منابع و مآخذ

- منابع فارسي .................................................................................................. 405

منابع لاتين ............................................................................................................406

 

 

توجه داشته باشید: درصورتی که شما صاحب اثر این فایل می باشید یا به هر دلیلی نسبت به فایل تحقیقاتی مذکور در این پست مالکیت معنوی دارید و درخواست حذف آن را دارید، در واتس آپ به شماره 09100636002 پیام دهید تا ظرف 24 ساعت نسبت به حذف فایل از روی سایت دانشجوسرا اقدام شود. در صورت تمایل و درخواست، دو مقاله به صورت رایگان (به نام پژوهشگر و دانشجو) در مجلات علمی معتبر پذیرش شده و چاپ می گردد. ((حفظ حقوق معنوی صاحب اثر در اولویت فعالیت سایت دانشجوسرا می باشد))


مبلغ واقعی 18,000 تومان    50% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تهران.کارگر.کوچه درخشان. خیابان شهید مهرداد روانمهر.پلاک152.طبقه دوم

بانک جامع و کامل مقالات و پایان نامه های رشته حقوق و علوم سیاسی و دیگر رشته های دانشگاهی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما